Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

Ιορδάνης Τζαμτζής: «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, ούτε μόνο η Πάτρα»


Ιορδάνης Τζαμτζής: «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, ούτε μόνο η Πάτρα»

«Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, ούτε μόνο η Πάτρα».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής στην ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Χατζηδάκη Κωστή, Μακεδονίας και Θράκης κ. Καράογλου Θεόδωρο και Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοϊδη Μιχάλη για την ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη-Έδεσσα-Όρια Νομού Φλώρινας, για την σιδηροδρομική γραμμή που χρήζει βελτιώσεων και για την σύνδεση της Πέλλας με προαστιακό σιδηρόδρομο με απ΄ ευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα, δηλαδή έργα του Ν. Πέλλας που βρίσκονται σε στασιμότητα.

Ο κ. Τζαμτζής στην ερώτηση του προς τους αρμόδιους Υπουργούς αναφέρει τα εξής:
 
«Κύριοι Υπουργοί, με πηχυαίους τίτλους πληροφορούμαστε όλοι την επέκταση του Προαστιακού σιδηρόδρομου από τον ΟΣΕ, προς την Πάτρα.

Παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ ωριμάζει τις μελέτες για την μετατροπή των γραμμών στο δίκτυο, εύρους 1 μέτρου, σε κανονικές από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα, ενώ ταυτόχρονα αναζητείται τρόπος για την σύνδεση της υπό κατασκευή νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων «Κιάτο - Αγιά» με την πόλη της Πάτρας. 

Η ΕΡΓΟΣΕ διαθέτει 7 εκατομμύρια για την ωρίμανση μελετών για την κανονικοποίηση των γραμμών από την Πάτρα έως Καλαμάτα. 

Προς οριστική μελέτη οδεύει το βόρειο τμήμα της γραμμής Πάτρα-Πυργί-Κατάκολο, ενώ σε λιγότερο ώριμο στάδιο είναι το τμήμα Αλφειός – Καλαμάτα. 

Οι μελέτες χρηματοδοτούνται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και 50% από εθνικούς πόρους. 

Η ΕΡΓΟΣΕ προσπαθεί να βρει πιο οικονομικό τρόπο για να φθάσει η γραμμή μέχρι την Πάτρα και όχι τα 500 εκατομμύρια που προβλέπονται για την διπλή γραμμή. 

Κύριοι Υπουργοί, 

στην Πέλλα εκκρεμεί εδώ και 30 χρόνια η ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη – Έδεσσα – Όρια Νομού Φλώρινας. 

Ενώ εντάχθηκε το τμήμα Γιαννιτσά – Παραλίμνη, με το ποσό των 120 εκατομμυρίων ευρώ, παραμονές εκλογών 2012, τα λεφτά «έβγαλαν φτερά» και το έργο απεντάχθηκε. 

Παρά τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μας και συσκέψεις στο Υπουργείο Ανάπτυξης, η μόνη επωδός ήταν ότι δεν υπάρχουν τα λεφτά. 

Ανέφερα τον Προαστιακό της Πάτρας όχι γιατί δεν πρέπει να γίνει, αλλά για να αναδείξω το γεγονός, ότι Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ είναι ο πρώην Βουλευτής Αχαΐας κ. Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος φροντίζει για το Νομό του. 

Να σημειώσω λοιπόν, ότι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Βέροια – Έδεσσα – Φλώρινα χρήζει βελτιώσεων και πρέπει να γίνει διπλή, για να βγουν από την απομόνωση η Πέλλα και η Φλώρινα. 

Τέλος, να σταθώ και στην πρόταση μου που έχει εξετάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2007,για την σύνδεση της Πέλλας με προαστιακό σιδηρόδρομο με απ ΄ευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα παράλληλα με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας. 

ΕΛΛΑΔΑ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΑ και τα προβλήματα της Πέλλας είναι πολύ μεγάλα. 

Κατόπιν όλων των παραπάνω... 

Ερωτάσθε κ. κ. Υπουργοί, 

1)Τι προτίθεσθε να πράξετε σχετικά με την ένταξη των έργων 

α) Παράκαμψη Γιαννιτσών 
β) Παράκαμψη Μαυροβουνίου 
γ) Παράκαμψη Χαλκηδόνας 

Υπάρχουν χρήματα και πότε θα ενταχθούν τα έργα αυτά και πότε θα δημοπρατηθούν; 

2) Τι σχεδιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Υπουργείο για την βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου από Θεσσαλονίκη, Βέροια, Έδεσσα, Φλώρινα. Θα γίνει διπλή «ηλεκτρική» γραμμή; Θα βελτιωθούν οι σταθμοί του ΟΣΕ; 

3) Πότε θα ξεκινήσει η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσσαλονίκη για Φλώρινα; 

4) Ποιος είναι ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για δίκτυο προαστιακού σιδηροδρόμου από τους γύρω νομούς Πέλλας, Ημαθίας, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Σερρών προς την Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο; 

5) Υπάρχουν στις υπηρεσίες της Βορείου Ελλάδος μελέτες σκοπιμότητας για την δημιουργία Προαστιακού σιδηροδρόμου από Θεσσαλονίκη προς Γιαννιτσά και Έδεσσα. 

Τι προτίθεσθε να πράξετε για την προώθηση αυτών των μελετών;»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου