Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο, 27 Αυγούστου 2011

ΟΧΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΑ ΤΡΕΙΣ ΦΠΑ



Ρεπορτάζ : Ελένη Κωσταρέλου
(από την Ελευθεροτυπία)
Τριπλό σύστημα υπολογισμού του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία και διπλές τιμές στα καταστήματα τροφίμων υιοθετεί το οικονομικό επιτελείο προκαλώντας νέο αλαλούμ από την 1η Σεπτεμβρίου. Σαφές είναι πλέον ότι τα προς κατανάλωση τρόφιμα θα...
επιβαρύνονται με ΦΠΑ 23% από 13% που ισχύει για τελευταίες ημέρες μέχρι την Τετάρτη. Η διατήρηση και των τριών συντελεστών ΦΠΑ 6,5%, 13% και 23% κατά περίπτωση μπλοκάρει τόσο τις επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν μόνο τρεις εργάσιμες ημέρες για να προετοιμαστούν, όσο και τους καταναλωτές που θα ψάχνονται για το ΦΠΑ με τον οποίο θα επιβαρύνεται το τρόφιμο ή το ρόφημα που καταναλώνουν. Η χθεσινή εγκύκλιος του γενικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών Γιάννη Καπελέρη δεν απέχει και πολύ εκείνη που είχε εκδοθεί στις αρχές Αυγούστου ως προς το καθεστώς επιβολής ΦΠΑ στα ξενοδοχεία - αν και αποσαφηνίζει κάπως το τι θα εφαρμοστεί στα μικτά εμπορικά καταστήματα: Α Ξενοδοχεία: Υιοθετείται ένα τριπλό σύστημα υπολογισμού του διπλού ΦΠΑ 23% και 6,5%, το οποίο ελαφρύνει την επιβάρυνση έναντι της αρχικής εγκυκλίου, ανεξαρτήτως αν παρέχεται σε Ελληνες ή ξένους τουρίστες. Οι πελάτες που θα επιλέγουν διαμονή με πρωινό θα επιβαρύνονται με τον αυξημένο ΦΠΑ 23% για το 5% (από 8% της αρχικής εγκυκλίου) της τιμής ως αντιπαροχή για το πρωινό και στο υπόλοιπο 95% της τιμής θα υπολογίζεται ΦΠΑ 6,5%. Οι πελάτες που θα επιλέγουν την ημιδιατροφή θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ 23% για το 15% (από 20%) της τιμής και με ΦΠΑ 6,5% για το υπόλοιπο 85% της τιμής. Στο all inclusive (πλήρης διατροφή, ποτά, τηλεφωνική εξυπηρέτηση, χρήση ομπρελών, αθλητικές υπηρεσίες κ.λπ.) το 30% (από 40%) της τιμής θα επιβαρύνεται με ΦΠΑ 23% και το υπόλοιπο 70% με 6,5%. Στο all inclusive, το οικονομικό επιτελείο εγκατέλειψε το μειωμένο φόρο για τον τουρισμό από το εξωτερικό, που είχε εξαγγείλει την περασμένη Δευτέρα ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος, καθώς υπήρχε κίνδυνος να τεθεί και ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού. Β Εμπορικά καταστήματα: Εφαρμόζονται οι δύο συντελεστές ΦΠΑ, 23% και 13%. Παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου ότι ο ΦΠΑ θα επιβληθεί ανάλογα με τον κωδικό δραστηριότητας των επιχειρήσεων, εν τέλει ο φόρος θα επιβληθεί κατά περίπτωση και στις δύο δραστηριότητες. Δηλαδή, ο κανονικός συντελεστής 23% στην παράδοση ή επιτόπια κατανάλωση έτοιμου φαγητού και ο μειωμένος 13% στην πώληση συσκευασμένων τροφίμων. Για παράδειγμα, σε μεικτή επιχείρηση που είναι παντοπωλείο και ταβέρνα, στα τυποποιημένα είδη διατροφής του παντοπωλείου θα εφαρμοστεί 13% και για την ταβέρνα 23%. Περιθώριο μέχρι την Πέμπτη Στην περίπτωση σουπερμάρκετ, για τα τυποποιημένα-συσκευασμένα τρόφιμα θα εφαρμοστεί 13% και για τα έτοιμα γεύματα 23%. Οι νέες επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές ξεκινούν από την προσεχή Πέμπτη 1η Σεπτεμβρίου. Πέραν των τελευταίων διευκρινίσεων, ως προς την εφαρμογή του ΦΠΑ, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν και άλλες 8 αποσαφηνίσεις που θα ισχύσουν από 1.9.2011: 1 Σχεδόν ό,τι είναι έτοιμο για κατανάλωση (ανάμιξη υλικών) θα επιβαρύνεται με 23% αντί 13% μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα, την τυρόπιτα θα την πληρώνουμε με 23% αν την αγοράζουμε έτοιμη για φαγητό, ενώ αν την αγοράσετε συσκευασμένη -κατεψυγμένη για να την ψήσετε σπίτι σας, τότε θα επιβαρυνθείτε με 13%. Αν αγοράσετε σάντουιτς σε πλαστική σακούλα ή άλλη συσκευασία θα το πληρώσετε με 23%. 2 Με συντελεστή 23% αντί 13% επιβαρύνονται οι χυμοί, τα ροφήματα, το ανθρακούχο νερό, τα αναψυκτικά, ανεξάρτητα από τον τρόπο πώλησής τους. Για παράδειγμα, η πρώτη ύλη του καφέ επιβαρύνεται με 13%, ενώ ο έτοιμος προς πόση καφές με 23%, είτε τον πιείτε επιτόπου στο μαγαζί είτε τον πάρετε μαζί σας στο γραφείο. 3 Οι νέοι συντελεστές ισχύουν ανεξαρτήτως του καταστήματος πώλησης, σουπερμάρκετ, περίπτερα, εστιατόρια, ταχυφαγεία κ.λπ. Για παράδειγμα, το αναψυκτικό θα επιβαρύνεται με 23% από όπου κι αν το αγοράσετε. 4 Με 23% δεν επιβαρύνεται μόνο η επιτόπια κατανάλωση φαγητού σε εστιατόριο, πιτσαρία, ταβέρνα, καντίνα, οινομαγειρεία, ψητοπωλεία, ταχυφαγεία, καφετέριες και συναφείς επιχειρήσεις (κυλικεία, μπαρ κινηματογράφων και θεάτρων, σούπερ μάρκετ, αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία), αλλά και το catering και το delivery των φαγητών. Θα το φάτε ή να το τυλίξω; 5 Παραμένουν στο 13% οι παραδόσεις γλυκών από ζαχαροπλαστεία και συναφείς επιχειρήσεις, που δεν καταναλώνονται επιτόπου, αλλά παραλαμβάνονται για κατανάλωση εκτός καταστήματος. Αν, όμως, το γλυκό το φάτε επιτόπου σε κατάστημα θα το πληρώσετε με 23%. 6 Εξαιρούνται του 23% και συνεπώς παραμένουν στο 13% εδέσματα, γεύματα και γενικά φαγητά που πωλούνται από κυλικεία εντός σχολείων, νοσοκομείων, ιδρυμάτων, γηροκομείων και ιδρυμάτων κοινωνικής πρόνοιας. Εν τούτοις θα υπάγονται σε 23% οι παραδόσεις ανθρακούχου νερού, έτοιμων ροφημάτων, χυμών, αναψυκτικών και μη αλκοολούχων ποτών. 7 Ακόμα και στα κυλικεία που δεν παρέχουν υπηρεσίες για επιτόπια κατανάλωση, αν η κατανάλωση έτοιμου φαγητού συνοδεύεται από υπηρεσία για επιτόπια κατανάλωση, τότε και αυτή θα επιβαρύνεται με 23%. 8 Παραμένουν στο 13% όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα (κονσέρβες, αλλαντικά, τυριά, γιαούρτια, ζυμαρικά, όσπρια κ.λπ.), η παράδοση ψωμιού και αρτοσκευασμάτων (παξιμάδια, κριτσίνια, φρυγανιές, κουλούρια, κρουασάν, μπισκότα, κέικ και βουτήματα ζαχαροπλαστικής).


Fimotro

Δυσάρεστες παραδοχές Βενιζέλου για την ύφεση και το έλλειμμα




 

Στην εκτίμηση ότι είναι πολύ πιθανό η ελληνική οικονομία να κινηθεί σε ρυθμούς ύφεσης και το 2012 προέβη, από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος. Επίσης, άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι θα επιδιώξει επαναδιαπραγμάτευση με την τρόικα για το ύψος του ελλείμματος του τρέχοντος έτους. «Η ελληνική πλευρά θέλει μια συζήτηση μεταξύ εταίρων ώστε να εκτιμήσουμε από κοινού τα μακροοικονομικά δεδομένα που έχουμε και επί τη βάσει αυτών των δεδομένων να αξιολογήσουμε τους δημοσιονομικούς στόχους», είπε. Διαβεβαίωσε πάντως ότι «εάν εφαρμόσουμε πλήρως και με συστηματικότητα τα ψηφισμένα και συμφωνημένα μέτρα, θα είμαστε πάρα πολύ κοντά στο στόχο» για έλλειμμα της τάξης του 7,6%.
Αναφορικά με την πορεία της ελληνικής οικονομίας σε σχέση με τους ρυθμούς ανάπτυξης, η σχετική αποστροφή του κ. Βενιζέλου ήταν πως «δεν λέω ότι θα φθάσουμε οπωσδήποτε σε θετικό πρόσημο το 2012, αλλά η δραστική μείωση της ύφεσης διαμορφώνει μια εντελώς διαφορετική κατάσταση».
Τέλος, ο υπουργός Οικονομικών απάντησε στην κριτική που δέχθηκε για τη συμφωνία εγγυήσεων με τη Φινλανδία, τονίζοντας ότι η διαπραγμάτευση με τη συγκεκριμένη χώρα ήταν σχεδόν επιβεβλημένη από τη συμφωνία της συνόδου κορυφής της 21ης Ιουλίου των κρατών μελών της Ευρωζώνης για την παροχή νέας βοήθειας προς την Ελλάδα.

Προς επιβολή προστίμου στη Siemens




Του Τασου Τελλογλου
Στην κύρωση διά υπουργικής υπογραφής μιας απόφασης για επιβολή στη Siemens προστίμου ύψους 220 εκατ. ευρώ προσανατολίζεται η κυβέρνηση, προκειμένου να βρεθεί σε θέση να διεκδικήσει από τη γερμανική επιχείρηση αποζημίωση για την πολιτική των δωροδοκιών που ακολούθησε στην Ελλάδα το διάστημα 1997-2007.
Ο υπουργός Εσωτερικών και πρώην υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χάρης Καστανίδης δεν είχε προλάβει να ολοκληρώσει την υπογραφή της απόφασης μετά την ακρόαση της ελληνικής Siemens, σύμφωνα με την οποία για ένα σύνολο 110 συμβάσεων ανάμεσα σε φορείς του ελληνικού Δημοσίου και της γερμανικής εταιρείας το διάστημα 1997-2007 επιβαλλόταν πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ ανά σύμβαση.
Η δυνατότητα αυτή δίνεται από το ν. 3691/2007 για το ξέπλυμα του χρήματος. Το ποσό προέκυπτε από την αναγωγή ποσοστού 10% επί του συνόλου των συμβάσεων στο συνολικό τίμημα των συμβάσεων μιας δεκαετίας. Στη γερμανική δικογραφία, πάντως, δεν προκύπτει ότι το ποσοστό αυτό αφορούσε και συμβάσεις εκτός του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, όπου αποδείχθηκε ότι η πρακτική των δωροδοκιών ήταν ευρέως διαδεδομένη.
Ο διάδοχος του κ. Καστανίδη, σημερινός υπουργός κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου φαίνεται ότι θα υπογράψει την απόφαση για την οποία η γερμανική εταιρεία έχει ήδη προσφύγει στα δικαστήρια. Η Siemens από την πλευρά της υποστηρίζει ότι σε πολλές συμβάσεις επιβάλλεται πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ όταν το συμβατικό τίμημα δεν ξεπερνάει τα 200.000 ευρώ (ΟΑΕΔ μηχανογράφηση), με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας. Η θυγατρική της γερμανικής εταιρείας επισημαίνει ότι επειδή δεν έχουν αποδειχθεί δωροδοκίες σε κανένα κλάδο -ούτε στις τηλεπικοινωνίες- για την Ελλάδα, δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί ο νόμος για το ξέπλυμα χρήματος, καθώς ο όποιος συμβιβασμός πρέπει να κυρωθεί από τα όργανα της διεθνούς εταιρείας.
Εκτός των άλλων προβλημάτων, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει και ένα επιπλέον, ίσως το σοβαρότερο, που δείχνει ότι δεν έχει μελετήσει αρκετά το πρόβλημα της νομικής αντιπαράθεσης με τη γερμανική εταιρεία. Αν η Siemens «στηλώσει τα πόδια» και η υπόθεση καταλήξει στα δικαστήρια, ακόμα και αν αυτά δικαιώσουν την κυβέρνηση, η ίδια δεν έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει την απόφαση στην Ελλάδα, καθώς το καλοκαίρι του 2010 η γερμανική εταιρεία πούλησε το τελευταίο της περιουσιακό στοιχείο, που ήταν τα κεντρικά της γραφεία στο Μαρούσι. Το εργοστάσιο τηλεπικοινωνιών της Θεσσαλονίκης και το αντίστοιχο οικόπεδο έχουν εκποιηθεί από το 2008, όταν η γερμανική εταιρεία πούλησε ολόκληρο τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών σε αμερικανική εταιρεία. Οπως έμαθε η «Κ», και οι Αμερικανοί πούλησαν με τη σειρά τους το μεγάλο αυτό ακίνητο στην ανατολική Θεσσαλονίκη, σε εταιρεία ακινήτων.
Χωρίς αντίκρισμα
Συνεπώς, η ελληνική διεκδίκηση με όλα της τα νομικά ελαττώματα είναι χωρίς αντίκρισμα εφόσον αφορά τη θυγατρική εταιρεία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι τρεις εφέτες ανακριτές που διενεργούν την τακτική ανάκριση στο εφετείο της Αθήνας για τις δωροδοκίες στελεχών του ΟΤΕ, θα διατυπώσουν κατηγορίες και κατά στελεχών του κλάδου σταθερών δικτύων της μητρικής εταιρείας (ICN/Siemens), θεωρώντας τους ηθικούς αυτουργούς σε δωροδοκίες, που έκαναν υφιστάμενοί τους στην Ελλάδα. Σε αυτή τη λογική φαίνεται να προσανατολίζεται η ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης για την αστική διαφορά.
Αν προχωρήσει στην υπογραφή της απόφασης ο κ. Μ. Παπαϊωάννου θα αντιμετωπίσει ακόμα ένα πρόβλημα: τις συνομιλίες με τη γερμανική εταιρεία που είχε ο πρώην υπουργός Επικρατείας κ. Χάρης Παμπούκης, ο οποίος παραιτήθηκε προχθές.


Kathimerini.gr

Το οικονομικό σύστημα ελέγχεται από μερικές βαθιές τσέπες




Στο άρθρο της Rachel Ehrenberg στο ScienceNews που ακολουθεί παρουσιάζεται μία μελέτη που αποδεικνύει την παγκόσμια συγκέντρωση πλούτου σε λίγους και ισχυρούς που ελέγχουν το σύστημα.

Η κοινή λογική λέει ότι λίγα κολλώδη και λιπαρά χερια ελέγχουν μία δυσανάλογη φέτα της παγκόσμιας οικονομικής πίττας. Μια νέα ανάλυση υποστηρίζει ότι η κοινή λογική έχει δίκιο.

Διαγραμματικά η σύνδεση ανάμεσα σε περισσότερες από 43,000 εταιρίες αποκαλύπτει έναν στενά συνεκτικό πυρήνα κορυφαίων οικονομικών παραγόντων. Το 2007 μόνο 147 εταιρίες ήλεγχαν σχεδόν το 40% της χρηματικής αξίας όλων των συναλλαγών σύφμωνα με μία επιστημονική έκθεση που δημοσιεύτηκε online στις 28 Ιουλίου στο arXiv.org.

"Πρόκειται για την εμπειρική απόδειξη αυτού που είχε κατανοηθεί σιωπηρά εδώ και χρόνια", δηλώνει ο Brandy Aven, θεωρητικός της Πληροφορίας στο Tepper School of Business στο Carnegie Mellon του Pittsburg.

Αυτή η ανάλυση αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια καταγραφής του διεθνούς ιστού των συνδέσμων μεταξύ εταιριών και εξακρίβωσης του ποιος έχει στην κατοχή του - και πόσες - μετοχές σε κάθε μία από αυτές. Χρησιμοποιώντας την οικονομική βάση δεδομένων Orbis, οι επιστήμονες από το ETH Zurich στην Ελβετία εξέτασαν τις πολυεθνικές που έχουν τουλάχιστον το 10% των μετοχών τους σε περισσότερες της μίας χώρες. Στην συνέχεια η ομάδα διερεύνησε τις προς τα πάνω και προς τα κάτω σχέσεις αποκαλλύπτοντας ένα δίκτυο 605,508 οικονομικών παραγόντων συνεδεδεμένων με περισσότερο του 1 εκ. ιδιοκτησιακών δεσμών.

Το δίκτυο αυτό λαμβάνει μια τοξοειδή μορφή με ένα μεγάλο αριθμό διάχυτων παραγόντων στα φτερα και μερικούς κύριους παίκτες συσσωρευμένους στο κέντρο. Συνεπώς, ενώ είναι αληθές ότι η ιδιοκτησία των μετοχοποιημένων εταιριών είναι ευρέως διαχυμένη, εντούτοις σύμφωνα με τον ερευνητή σύνθετων συστημάτων, James Glattfelder, ένα βήμα πιο πίσω όλα καταλήγουν στα ίδια χέρια.

Παρόλο που ο καθένας θα μπορούσε να έχει προβλέψει αυτό το αποτέλεσμα, η οικονομική βιβλιογραφία παρουσιάζει τις αγορές ως δυναμικές που στερούνται θερμών σημείων.

Οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι για το τι να κάνουν με την αλληλοσύνδεση του πυρήνα. Από την μία θα μπορούσαν να θέσουν όλο το δίκτυο σε κίνδυνο.

"Φανταστείτε μία μολυσματική ασθένεια", λέει ο Aven. "Αν έχεις ένα λύκειο όπου όλοι κοιμούνται μαζί και ένα άτομο κολήσει σύφιλη, τότε και όλοι οι άλλοι θα κολήσουνε".

Από την άλλη όμως παρατηρεί ότι οι αλληλοσύνδεση μπορεί να οδηγήσει καλύτερη αυτόρύθμιση και σε θετικές συμπεριφορές, όπως δίκαιες εργασιακές πρακτικές και περιβαλλοντικά φιλικές πολιτικές.

Και παρόλο που το status πολλών παραγόντων στην ανάλυση έχει αλλάξει δραστικά από το 2007 (η τώρα διαλυμένη Lehman Brothers ήταν ένα στοιχείο κλειδί του πυρήνα), εντούτοις, σύμφωνα με τον Gerald Davis του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν στο Αν Άρμπορ, η ανάλυση φανερώνει ότι η ιδιοκτησία καθίσταται αυξητικά συγκεντρωτική και πολυεθνική.

Σημειώνει επίσης ότι δεδομένου του ότι η ανάλυση αυτού του είδους των δεδομένων είναι δύσκολη, τέτοιες μελέτες στοχεύουν περισσότερο "στην πρώτη εντύπωση της επιφάνειας της Σελήνης που λαμβάνει κάποιος με το τηλεσκόπιο. Δεν πρόκειται για οδικό χάρτη".

Η ιδιοκτησία είναι δύσκολο να μελετηθεί σε διεθνές επίπεδο καθώς η κατοχή μετοχών σε ένα αμοιβαίο κεφάλαιο δεν σημαίνει αναγκαστικά το ίδιο πράγμα στις ΗΠΑ και στην κομμουνιστική Κίνα. Όπως αναφέρεις ο οικονομολόγος Matthew Jackson του Stanford University, ακόμη και σε μία μόνο χώρα, η ιδιοκτησία είναι μερικές φορές δύσκολο να εξακριβωθεί. Για παράδειγμα, όταν κάποιος επενδύει σε ένα αμοιβαίο ή αγοράζει μετοχές μέσως ενός οργανισμού όπως η Merrill Lynch, η εταιρία εξακολουθεί πολλές φορές να είναι ο επίσημος κάτοχος του προϊόντος. Ακόμη και όταν οι μέτοχοι έχουν δικαίωμα ψήφου, μπορεί να μην το εξασκούν.

"Αυτό καθίσταται ανησυχητικό όταν όλοι είναι όπως εγώ και λένε 'θα αφήσω την Vanguard να ψηφίσει. Ίσως θα πρέπει να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί αλλά πάλι δεν ξέρω αν πρέπει", αναφέρει ο Jackson.

Διαβάστε όλα τα ενδιαφέροντα άρθρα της Ανάλυσης, της Ανάλυσης ΙΙ, της Ανάλυσης ΙΙΙ,  Ανάλυσης IV και της Ανάλυσης V.



Read more: http://center24.blogspot.com/2011/08/blog-post_27.html#ixzz1WEBGx3hm

Είναι η δεν είναι εθνική προδοσία;;;


 Στις 7 Φεβρουαρίου 2007, στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας, συμφωνείται μεταξύ της Ρωσίας της Ελλάδος και της Βουλγαρίας η κατασκευή του διαβαλκανικού αγωγού μεταφοράς αργού πετρελαίου από το Βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξανδρούπολη. Στις 17 Μαρτίου 2007, στην Αθήνα, οι τρεις χώρες υπογράφουν την τελική συμφωνία κατασκευής του αγωγού που το χρονοδιάγραμμα όριζε την αποπεράτωσή του στο τέλος του 2010.
Στις 25 Ιουλίου 2007, στην Κωνσταντινούπολη, συμφωνήθηκε από τους Πρωθυπουργούς της Ελλάδος (Κώστα Καραμανλή) και της Ρωσίας (Βλαδιμίρ Πούτιν) η κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού φυσικού αερίου South Streem. Στις  30 Ιουνίου 2008, στη Μόσχα, οι Πρωθυπουργοί των δυο παραπάνω χωρών υπογράφουν την επίσημη διακρατική συμφωνία του  South Streem. Ο Ρωσικός αγωγός φυσικού αερίου θα διερχόταν στον Ελληνικό χώρο από τη Βουλγαρία  και μέσω της….
Μακεδονίας και της Ηπείρου θα κατέληγε στην Ηγουμενίτσα. Είχε προβλεφθεί  πως το 2014 θα είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή του και θα άρχιζε άμεσα η εκμετάλλευση του φυσικού αερίου που τελικό προορισμό θα είχε την Ιταλία. Ο αγωγός θα παρείχε δέκα δις κυβικά μέτρα φυσικό αέριο το χρόνο και την εκμετάλλευση θα είχαν κατά 50% οι εταιρείες ΔΕΣΦΑ και η Gazprom (Ρωσική).
Οι επίσημες αυτές διακρατικές  συμφωνίες ήταν τεράστιο βήμα για την Ελλάδα και τον τότε  Έλληνα Πρωθυπουργό ως προς την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας, μιας και αποτελούσαν τότε τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα της Νότιας και Κεντρικής Ευρώπης. Επίσης, οι συμφωνίες αυτές θα μας προσέδιδαν πολλαπλά οικονομικά και πολιτικά οφέλη από τη στιγμή που θα κάναμε ενεργειακό εταίρο μας τη διαχρονικά  ομόδοξη και ομόθρησκη, με πολλά κοινά σημεία στις παραδόσεις και τον πολιτισμό, φίλη-χώρα, Ρωσία. Ταυτόχρονα, θα ετίθεντο κόκκινη γραμμή στο φθαρμένο και ξεπερασμένο από το χρόνο περιβόητο «ανήκομεν εις την δύση», του πρεσβύτερου, αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα οροθετείτο πως ανήκουμε όπου είναι το συμφέρον της πατρίδος μας.
Όμως,  το ΠΑΣΟΚ και ο πρόεδρός του, τότε αρχηγός της Αξιωματικής αντιπολιτεύσεως, κ. Γιώργος Παπανδρέου, κατά η διάρκεια της διεξαγωγής των παραπάνω συμφωνιών προσπαθούσε να τις τορπιλίσει με καθημερινές δηλώσεις του στα ΜΜΕ. Τρανταχτό παράδειγμα σε όλους μας  η προεκλογική του ομιλία στην Αλεξανδρούπολη, στις 9 Σεπτεμβρίου 2009, όταν μεταξύ άλλων είπε: «η ΝΔ διαφημίζει τον περίφημο αγωγό αλλά η διακρατική συμφωνία κατοχυρώνει τα συμφέροντα μόνο της μιας πλευράς, δηλαδή της Ρωσικής. Εμείς, θα διασφαλίσουμε τους περιβαλλοντικούς όρους σε ξηρά και θάλασσα». Με αυτόν τον τρόπο, σηματοδοτούσε πως εάν γίνει Κυβέρνηση θα ακυρώσει τις διακρατικές ενεργειακές συμφωνίες της ΝΔ και του Κώστα Καραμανλή. Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής, όταν πλέον ανέλαβε τα ηνία της χώρας, ήταν να ψυχρανθούν απόλυτα οι σχέσεις μας με τη Ρωσία, αφού η γείτονα χώρα θεώρησε πως η Ελλάδα δεν τηρεί συμφωνημένες συμβατικές υποχρεώσεις. Επιπλέον, κάποια χρονική στιγμή προχώρησε ακόμη περισσότερο, χαρακτηρίζοντας τις ακυρώσεις των συμφωνιών ως εχθρικές πράξεις.
Οι περιβαλλοντολογικές ανησυχίες, λοιπόν, του κ. Παπανδρέου (π.χ. για το έργο μεταφοράς αργού πετρελαίου) δεν πείθουν απολύτως κανένα και δημιουργούν τεράστια ερωτηματικά σε όλους μας, γιατί με τις αποφάσεις του υπονόμευσε τελικά την κατασκευή δυο τεράστιων αναπτυξιακών έργων υψίστης στρατηγικής σημασίας για τη πατρίδα μας. Βέβαια, ο λόγος ακύρωσης των συμφωνιών δεν είναι άλλος από τον Αμερικανικό παράγοντα, ο οποίος άσκησε όλα αυτά τα χρόνια αφόρητες πιέσεις προς την Ελληνική Κυβέρνηση για την ματαίωση των δυο αυτών συμφωνιών προς όφελος των δικών του, φυσικά, συμφερόντων και στον οποίο είναι δουλικά προσδεμένος ο «σοσιαλιστής» κ. Παπανδρέου.
Απτή απόδειξη της τακτικής του κ. Παπανδρέου για να ευτελίζει και να απαξιώνει συνεχώς τις σχέσεις του με τη Ρωσία, ήταν και η χαμηλότατου πολιτικού επιπέδου απαξία του, ως αρχηγού της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, να δεχθεί την εθιμοτυπική επίσκεψη του νέου τότε πρέσβεως της Ρωσίας στην Αθήνα, στις αρχές του 2009. Μια επίσκεψη που τελικά πραγματοποιήθηκε αρκετούς μήνες μετά με τον Γραμματέα του τότε Τομέα Εξωτερικής Πολιτικής & Διεθνών Σχέσεων του ΠΑΣΟΚ, κ. Δημήτρη Δρούτσα (κύριου συντάκτη του προδοτικού και Αμερικανικής εμπνεύσεως σχεδίου Ανάν για τη Μαρτυρική Μεγαλόνησο). Εδώ κάπου είναι άξιο λόγου να αναφέρω πως στο βιογραφικό του ο κ. Δρόυτσας δηλώνει πως γνωρίζει τη Ρωσική γλώσσα και όλοι ξέρουμε τα κίνητρα που μας οδηγούν στην εκμάθηση μιας ξένης, μη χρήσιμης εμπορικής γλώσσας.
Άσχετα όμως, με τον τορπιλισμό των σχέσεων με τη Ρωσία, ο κ. Παπανδρέου επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά τη δουλικότητά του στο άρμα των ΗΠΑ με την πρόσφατη επίσκεψη της Αμερικανίδας ΥΠΕΞ κ. Χίλαρι Κλίντον στην Αθήνα. Ο κύριος λόγος της επίσκεψης αυτής ήταν η όσφρηση  του Ελληνικού πετρελαίου και αερίου που έχει προκύψει τελευταία και η υφαρπαγή τους μέσω συμφωνιών. Για το λόγο αυτό συνοδευόταν η κ. Κλίντον από τον ειδικό απεσταλμένο του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για θέματα ενέργειας κ. Μόρνινγκσταρ που συμμετείχε σε όλες  τις συζητήσεις με τους Έλληνα Πρωθυπουργό και Έλληνα ΥΠΕΞ. Κατά την αποχώρησή της η κ. Κλίντον έδειχνε απόλυτα ικανοποιημένη από το ταξίδι στην Αθήνα. Το μέλλον θα δείξει εάν ο Έλληνας Πρωθυπουργός παρέδωσε τον ενεργειακό πλούτο της χώρας για «ένα κομμάτι ψωμί» όπως λέει και ο λαός μας. Το μέλλον, επίσης, θα δείξει εάν με την ευκαιρία αυτή διαπραγματεύθηκε στο ελάχιστο προς όφελος της χώρας, ως καλός πατριώτης που συνέχεια ισχυρίζεται πως είναι, τις ανθελληνικές Αμερικανικές θέσεις του ονόματος  των Σκοπίων και τις συνεχείς προκλήσεις των Τούρκων στη Θράκη,   στο Αιγαίο και στη Κύπρο.
Ο κ. Παπανδρέου, ως αρχηγός της Αξιωματικής αντιπολιτεύσεως και λίγους μήνες πριν από τις Εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου 2009 και συγκεκριμένα στις 3 Ιουνίου του ίδιου χρόνου, σε διαδικτυακή τηλεόραση στον δημοσιογράφο Στέλιο Κούλογλου καταθέτοντας τις απόψεις του για το ΔΝΤ, είπε μεταξύ άλλων επί λέξει τα ακόλουθα: «Ιδιαίτερα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δεν έχει την φήμη, ούτε για την κοινωνική του δικαιοσύνη, ούτε βεβαίως και για την αποτελεσματικότητά του. Το να πηγαίνει σε χώρες   αναπτυσσόμενες και να τους λέει, επειδή έχετε πολλά δάνεια πρέπει να κόψετε, και το πρώτο που θα κόψετε είναι από την παιδεία π.χ., αυτές είναι επίσημες πράξεις, που ουσιαστικά κόβουν το μέλλον της χώρας. Μπορεί αυτή η χώρα να μαζέψει κάποια λίγα χρήματα για ένα-δύο χρόνια, αλλά ουσιαστικά καταδικάζει τη χώρα αυτή στην υπανάπτυξη σε μόνιμη βάση. Άρα, λοιπόν, δεν έχουμε κανένα λόγο εμείς να μπούμε σε μια τέτοια διαπραγμάτευση, η οποία πιθανώς να διολισθήσει σε όρους που θα είναι αρνητικοί για την πορεία της χώρας μας».,
Μετά τις εκλογές του 2009 και την εκλογή του ΠΑΣΟΚ στη διακυβέρνηση της χώρας, όλοι γνωρίζαμε πως η χώρα ήταν σε άθλια οικονομική κατάσταση την οποία δημιούργησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και απαιτείτο το νοικοκύρεμα της με δραστικά και άμεσα μέτρα αλλά όμως κανένα πρόβλημα δεν υπήρχε σε θέματα δανεισμού. Μπορούσε παρά το μεγάλο χρέος να δανείζεται από τις διεθνείς αγορές άνετα και με πολύ λογικό επιτόκιο. Τα spreads, τα οποία προσδιορίζουν το ύψος του επιτοκίου ενός δανείου, ήταν τότε στις 134 μονάδες. Ο πρωθυπουργός που γνώριζε, όμως, την πραγματικά άθλια οικονομική κατάσταση της χώρας, γιατί είχε ενημερωθεί επακριβώς από τον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, και από την στιγμή που τα spreads ήταν χαμηλά, αφού παρέμειναν στα ίδια επίπεδα μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2010, δεν θα έπρεπε να προχωρήσει άμεσα σε δανεισμό από τις αγορές προς κάλυψη των τρεχουσών αναγκών της χώρας; Ωστόσο, εκείνος απεμπόλησε δάνειο με πρώτη δόση 25 δις € και χαμηλό επιτόκιο που προτάθηκε από τη Ρωσία στη συνάντηση που έγινε στη Μόσχα το Φεβρουάριο του 2010 μεταξύ Πούτιν και Παπανδρέου, το οποίο θα αποπληρωνόταν με κρατικές δεσμεύσεις και δια μέσω πώλησης γεωργικών προϊόντων που θα τόνωναν ιδιαίτερα τις εξαγωγές μας (συνεχείς δημόσιες δηλώσεις του ομογενή βουλευτή της Ρωσικής Κρατικής Δούμας κ. Ιβάν Σαββίδη).
Ο κ. Παπανδρέου, λοιπόν, μη αποδεχόμενος τη Ρωσική βοήθεια, στη συνέχεια έχασε πολύτιμο χρόνο στην προσπάθειά του να πείσει τον λαό πως η προηγούμενη Κυβέρνηση και ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος τον κορόιδεψαν, δίδοντάς του προεκλογικά, ψεύτικά στοιχεία για την κατάσταση της οικονομίας και έτσι δεν μπορούσε να υλοποιήσει άμεσα τις προεκλογικές του εξαγγελίες. Το επιχείρημα αυτό είναι τουλάχιστον απαράδεκτο και παιδαριώδες, όταν το επικαλείται πρώην αρχηγός της Αξιωματικής αντιπολίτευσης που διετέλεσε παλαιότερα πολλές φορές υπουργός και εξελέγη βουλευτής, πολλές τετραετίες. Μα είναι δυνατόν να μην γνωρίζει την οικονομική κατάσταση της χώρας, την οποία υπηρετεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο πολλές τετραετίες;
Αργότερα, ξεκίνησε η δυσφήμηση της χώρας με τις συνεχείς περιοδείες του Έλληνα Πρωθυπουργού που εξομολογείτο στους Ευρωπαίους ηγέτες πως «κυβερνά μια διεφθαρμένη χώρα» και του κ. Παπακωνσταντίνου, υπουργού Οικονομικών, που διατυμπάνιζε δεξιά και αριστερά πως η οικονομία μας θυμίζει «τιτανικό».
Με όλες τις παραπάνω ενέργειες, η Ευρωπαϊκή επιτροπή υποστήριξε ύστερα από έρευνά της, πως η συνεχής δυσφήμηση οδήγησε τους διεθνείς κερδοσκόπους και τοκογλύφους στην εκτίναξη των spreads στο απίθανο ύψος των 850 μονάδων και έτσι κατέστη απαγορευτικός ο δανεισμός της χώρας από τις διεθνείς αγορές. Διευκολύνθηκε δε το διαβρωτικό τους έργο με θύμα την Ελληνική οικονομία.
 Έτσι, ο κ. Παπανδρέου αντί να έχει ως πλεονέκτημα την τοποθέτηση του  πιστολιού στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, αυτός το παρέδωσε αμαχητί στους δανειστές μας και εκείνοι με τη σειρά τους το τοποθέτησαν στον κρόταφο του Ελληνικού λαού.  Και για να γίνει αντιληπτό και κατανοητό το πόσο κακό έκαναν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός οικονομικών στη χώρα και στον Ελληνικό λαό με αυτές τις ενέργειες τους, θα αναφέρω το εξής παράδειγμα: Σκεφτείτε ότι ένας τραπεζίτης που κατέχει μία πολύ αξιόπιστη και εύρωστη οικονομικά τράπεζα, χάνει τα λογικά του και δηλώνει δημοσίως ότι η τράπεζά είναι χρεοκοπημένη και ότι οι υπάλληλοί της την κλέβουν. Αυτή η τράπεζα μέσα σε μία μόνο εβδομάδα θα έχει χρεοκοπήσει πραγματικά, αφού όλοι μα όλοι οι καταθέτες της θα έχουν αποσύρει τις καταθέσεις τους και η τράπεζα θα μείνει «πανί με πανί».
Δυστυχώς αυτό ακριβώς έπραξε ο πρωθυπουργός μας και η χώρα βρέθηκε σε δεινή θέση μη μπορώντας να δανειοδοτηθεί από τις αγορές γιατί τα speads είχαν ήδη εκτιναχτεί. Έτσι, κατέφυγε στη σύναψη της δανειακής συμφωνίας με την τρόικα. Για άλλη μια φορά η Κυβέρνηση και ο κ. Παπανδρέου είπαν ψέματα στον Ελληνικό λαό, πως ψήφισαν την τερατώδη και μονομερή αυτή σύμβαση προκειμένου να πληρώσουν μισθούς και συντάξεις των πολιτών, ενώ απλά με τα 110 δις € που πήραν δάνειο, ούτε ένα ευρώ δεν πήγε για την πληρωμή μισθών και συντάξεων ή για την παραγωγική ανάπτυξη της χώρας. Αντίθετα, πληρώθηκαν οι τόκοι και τα τοκοχρεολύσια  προϋπαρχόντων δανείων και ομολόγων. Δηλαδή, με την εισαγωγή μας στο ΔΝΤ εξασφαλίσαμε τα χρήματα για να πληρωθούν τα πανωτόκια των οι διεθνών νταβατζήδων μας.
Σημειώστε επίσης, πως ο κ. Παπανδρέου από το Νοέμβριο του 2009, συζητούσε με τον πρόεδρο του ΔΝΤ κ. Στρος Καν (όπως ο ίδιος δημόσια αποκάλυψε) την υπαγωγή της χώρας στο ΔΝΤ. Οι δηλώσεις αυτές του προέδρου του ΔΝΤ, πιστεύω ακράδαντα τον οδήγησαν στον εξοβελισμό του από το αξίωμά που είχε. Με άλλα λόγια, οι ΗΠΑ «έστησαν» την αποκαθήλωσή του, στο έδαφός τους, διότι με τις δηλώσεις του απεκάλυπτε τα σχέδια των δυο Κυβερνήσεων (ΗΠΑ και Ελλάδος) για την υπαγωγή της Ελλάδος στις δαγκάνες του ΔΝΤ.
Συνεπώς, αποδεικνύεται πως εάν η Κυβέρνηση είχε στραφεί αμέσως μετά την εκλογή της στις διεθνείς αγορές ή είχε αποδεχθεί το προσφερόμενο δάνειο από τη Ρωσία δεν θα είχε κανένα πρόβλημα πληρωμής μισθών και συντάξεων παρ’ όλη την κακοδιαχείριση του δημοσίου χρήματος, την αδυναμία πάταξης της φοροκλοπής, του παραεμπορίου και του ελέγχου της μαύρης εργασίας, των οποίων η πάταξή ήταν προεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβερνήσεως του ΠΑΣΟΚ.
Αυτή η Κυβέρνηση, λοιπόν, του επαχθούς μνημονίου, της νέας τάξεως πραγμάτων, της παγκοσμιοποίησης και των Αμερικανικών συμφερόντων χωρίς ανταποδοτικότητα, είναι μία επικίνδυνη κυβέρνηση που καθημερινά βυθίζεται στον οχετό των ψεμάτων, των άθλιων ανεφάρμοστων εξαγγελιών της, της εξαθλίωσης του λαού της, της χρεοκοπίας της και της απεμπόλησης ασυλίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων της πατρίδος μας (που η ίδια υπέγραψε μέσω του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου προγράμματος).
Από όλα τα παραπάνω, ο κάθε ένας εξ υμών ας συμπεράνει εάν αυτές οι θέσεις και πράξεις της Κυβερνήσεως του ΠΑΣΟΚ συντελούν στο ύψιστο αδίκημα της Εθνικής προδοσίας ή όχι.

ΣΑΡΩΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΤΗΣ BLACK ROCK ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ



Σαρωτικός θα είναι ο έλεγχος της BlackRock στα δανειακά χαρτοφυλάκια των τραπεζών, καθώς, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι ελεγκτές δεν ζητούν απλώς τα στοιχεία, αλλά θέλουν να έχουν στη διάθεσή τους τις βάσεις δεδομένων (data bases) για...
συνεχείς διασταυρώσεις. Η πρακτική αυτή προκαλεί αντιδράσεις από τους Ελληνες τραπεζίτες, οι οποίοι ταυτόχρονα έχουν να αντιμετωπίσουν και το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που ανοίγει τον δρόμο για την κρατικοποίησή τους. Και αυτό επειδή όποια τράπεζα προσφύγει -είτε από μόνη της, είτε επειδή της ζητηθεί από την ΤτΕ- στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η συμμετοχή του Δημοσίου θα γίνεται με κοινές μετοχές, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών, κ. Βενιζέλος. «Σημασία έχει να δοθεί δυνατότητα στις τράπεζες σε εύλογο διάστημα 5ετίας, και εφόσον η οικονομία ανακάμψει, να επαναγοράσουν τις μετοχές από το ΤΧΣ (με premium), για να μη ζημιωθούν οι μέτοχοι», ανέφερε στο «Εθνος» υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος, σχολιάζοντας το νομοσχέδιο για τις τράπεζες που θα δοθεί άμεσα σε διαβούλευση. Ποιες θα ελέγξουν Οι ελεγκτές πιάνουν δουλειά μεθαύριο Δευτέρα και μέχρι τις 14 Σεπτεμβρίου θα έχουν ελέγξει τις μεγάλες τράπεζες -Εθνική, Alpha, Eurobank, Πειραιώς, Εμπορική, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Αγροτική, ενώ το διάστημα 15-30 Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθεί ο έλεγχος και στις υπόλοιπες 11 τράπεζες. Συνολικά θα εξετάσουν ένα προς ένα όλα τα τραπεζικά δάνεια, συνολικού ύψους 250 δισ. ευρώ. Οι τραπεζίτες «βλέπουν» σημαντική άνοδο των προβλέψεων για επισφαλή δάνεια τα επόμενα τρίμηνα και εκτιμούν ότι το ποσοστό κάλυψης των μη εξυπηρετούμενων δανείων από προβλέψεις θα φτάσει κοντά στα επίπεδα του 60% από 45% που κινείται σήμερα σε μέσο όρο για το τραπεζικό σύστημα. Η εκτίμηση αυτή είναι απόρροια των δυσοίωνων εκτιμήσεων για την ύφεση που προβλέπεται στα επίπεδα του 5% και συνακόλουθη των αποτελεσμάτων του ελέγχου των δανειακών χαρτοφυλακίων των τραπεζών από την Blackrock.


Fimotro

Αρχειοθήκη ιστολογίου