Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Απελευθερώνεται η πετρελαιοκίνηση

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011



Άρση της απαγόρευσης τηςπετρελαιοκίνησης για την Αθήνακαι τη Θεσσαλονίκη προανήγγειλε χθες σε συνέντευξη Tύπου ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Oπως σημείωσε, το ζήτημα της πετρελαιοκίνησης εξετάζεται συνολικά και το σχετικό νομοσχέδιο που θα προβλέπει την άρση της απαγόρευσης, θα ανακοινωθεί...

...έως το τέλος Αυγούστου. Εκτιμάται ότι η άρση της απαγόρευσης θαενεργοποιήσει τη ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου ιδιαίτερα σήμερα που η τιμή της βενζίνης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η χρήση του πετρελαίου μειώνει τις δαπάνες κίνησης των νοικοκυριών. 

Karatzova.com

Οι νέες ρυθμίσεις για τα κατοικίδια

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011




Νέο καθεστώς για τα κατοικίδια και τααδέσποτα ζώα στην Ελλάδα προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που εγκρίθηκεαπό το Υπουργικό Συμβούλιο. Μεταξύ άλλων, θεσμοθετείται βιβλιάριο υγείας καιδιαβατήριο, ενώ καθίσταται υποχρεωτική ηηλεκτρονική σήμανση για όλες τις γάτες και τους σκύλους. Επιπλέον, δημιουργείται Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση...

...σήμανσης και καταγραφής των ζώων και των ιδιοκτητών τους, καθώς επίσης και οργανωμένο σύστημα περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων σε κάθε δήμο. Παράλληλα θεσμοθετείται η ευθύνη του δήμου για κάθε βλάβη ή ζημία που προκαλείται σε τρίτους από τα αδέσποτα ζώα.

Όσον αφορά στην κακοποίηση και η βάναυση μεταχείριση των ζώων θα τιμωρείται, πλέον, με μη εξαγοράσιμη ποινή φυλάκισης και χρηματική ποινή μέχρι30.000 ευρώ.

Το Σχέδιο Νόμου «Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό» στοχεύει, σύμφωνα με το υπουργείο, στηναποτελεσματική προστασία των ζώων συντροφιάς μέσα από ένα οργανωμένο σύστημα σήμανσης και καταγραφής των δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων, καθώς και στην προστασία κάθε κατηγορίας ζώου από τη χρησιμοποίησή τους και την εκμετάλλευσή τους σε δημόσια κερδοσκοπικά θεάματα.

Ειδικότερα, με το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε, επέρχονται δέκα νέες ρυθμίσεις σχετικά με τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς και το γενικότερο καθεστώς προστασίας των ζώων.

Οι αλλαγές αυτές είναι οι ακόλουθες:

1. Δημιουργείται σε κεντρικό επίπεδο η Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάσησήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους που θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο διαχείρισης των ζώων συντροφιάς.

2. Καθορίζονται οι συγκεκριμένοι κανόνες ευζωίας που πρέπει να τηρούνται από τους ιδιοκτήτες των ζώων συντροφιάς και θεσμοθετείται για λόγους απλοποίησης ενιαίο βιβλιάριο υγείας και διαβατήριο των ζώων.

3. Η ηλεκτρονική σήμανση για όλες ανεξαίρετα τις γάτες και τους σκύλους δεσποζόμενους και αδέσποτους που περισυλλέγονται, καθίσταται υποχρεωτική.

4. Δημιουργείται ένα οργανωμένο σύστημα περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων σε κάθε Δήμο -σε συνεργασία με Φιλοζωικές Ενώσεις και Σωματεία- ενώ θεσμοθετείται η ευθύνη του Δήμου για κάθε βλάβη ή ζημία που προκαλείται σε τρίτους από τα αδέσποτα ζώα.

5. Τα δημοτικά καταφύγια αδέσποτων ζώων θα αποτελούν χώρους προσωρινήςκαι όχι μόνιμης παραμονής των αδέσποτων ζώων και στα καταφύγια αυτά θα παρέχεται η αναγκαία ιατρική περίθαλψη στα ζώα που έχουν ανάγκη.

6. Απαγορεύεται με οποιονδήποτε τρόπο δημοσίευση/γνωστοποίηση αγγελιών για υιοθεσία ζώου συντροφιάς, αν δεν αναφέρεται ο αριθμός της ηλεκτρονικήςσήμανσης.

7. Οι στειρώσεις στις οποίες υποβάλλονται τα θηλυκά αδέσποτα ζώα γίνονται απόκτηνίατρους, ακόμα και σε κινητές μονάδες άσκησης κτηνιατρικών πράξεων μετά από σχετική άδεια, ενώ στειρώσεις μπορούν να γίνονται και από εθελοντέςαλλοδαπούς κτηνίατρους.

8. Απαγορεύεται η συμμετοχή κάθε είδους ζώου σε τσίρκο ή άλλο παρεμφερέςδημόσιο θέαμα καθώς και οποιαδήποτε δημόσια έκθεση ζώου για κερδοσκοπικό σκοπό.

9. Η κακοποίηση και η βάναυση μεταχείριση των ζώων τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μη εξαγοράσιμη και χρηματική ποινή μέχρι 30.000 ευρώ
, ανεξάρτητα από το διοικητικό πρόστιμο.

10. Προβλέπεται σοβαρή αυστηροποίηση τόσο των ποινικών κυρώσεων, όσο και των διοικητικών προστίμων για τους παραβάτες που γίνονται ακόμα πιο αυστηρές σε περίπτωση υποτροπής, προκειμένου να υπάρχει ένα πλήρες, αναλογικό, αποτρεπτικό και αποτελεσματικό σύστημα κυρώσεων. 


Karatzova.com

Τη Δευτέρα στο Eurogroup κρίνεται το νέο σχέδιο διάσωσης




Με στόχο να καθορίσουν τις βασικές παραμέτρους του νέου πακέτου βοήθειας προς την Ελλάδα, θα συνεδριάσουν στις Βρυξέλλες οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης.


Σε ενημερωτικό σημείωμα της Κομισιόν τονίζεται ότι συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις με τους δανειστές της Ελλάδας, για τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε εθελοντική βάση.
Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι η καυτή πατάτα του τρόπου αλλά και του ύψους της συμμετοχής των τραπεζών θα καθοριστούν τις "επόμενες εβδομάδες".
Στο ίδιο σημείωμα, επισημαίνεται ακόμη ότι οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης ενέκριναν την εκταμίευση της 5ης δόσης των δανείων έως τις 15 Ιουλίου και καλοσώρισαν την πρόοδο που σημείωσαν οι ελληνικές αρχές στην εφαρμογή των πολιτικών που συμφωνήθηκαν με την Επιτροπή, σε συνεργασία με την ΕΚΤ και το ΔΝΤ.
Ειδικότερα, οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης είδαν με ικανοποίηση την υιοθέτηση από το ελληνικό Κοινοβούλιο των καθοριστικών νόμων του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και των αποκρατικοποιήσεων, υπογραμμίζεται στο σημείωμα της Επιτροπής.
Τέλος, τονίζεται ότι το Eurogroup υιοθέτησε τη σχετική έκθεση της Επιτροπής, με την οποία εγκρίθηκε η εκταμίευση της 5ης δόσης.
Σήμερα εγκρίνει το ΔΝΤ 3 δισ. προς την Ελλάδα

Newsit.gr

"Μαχαίρι" στα προνόμια των ΔΕΚΟ!


Συμφωνία για τριετή σύμβαση εργασίας στα ΕΛΠΕ. Τι προβλέπει. Πιέζει για άρση μονιμότητας η διοίκηση του ΟΤΕ.
Έδωσαν τα χέρια η διοίκηση της ΕΛΠΕ και οι εργαζόμενοι στην εταιρεία... Συμφώνησαν ως προς ην υπογραφή τριετούς σύμβασης εργασίας, η οποία προβλέπει μηδενικές γενικές αυξήσεις για το 2011 και το 2012. Το 2013 θα χορηγηθεί  αύξηση 2,5%, εφόσον τα βασικά κέρδη EBITDA της επιχείρησης ξεπεράσουν τα 700  εκατ. ευρώ. Πέρυσι τα κέρδη ήταν 501 εκατ. ευρώ.

Οι 39 και 40 ώρες εργασίας την εβδομάδα δεν θα αποζημιώνονται ως υπερωρία, ενώ  σειρά επιδομάτων και παροχών, όπως το χρονοεπίδομα, εξαήμερη εκδρομή, επιδότηση  κυλικείου παγώνουν ή καταργούνται. Οι νεοπροσληφθέντες της εταιρείας θα υποβάλλονται  σε δοκιμαστική περίοδο ενός έτους και θα αμείβονται με το 60% των κανονικών  παροχών.

Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, η οποία είχε οδηγήσει σε αλλεπάληλες  απεργίες, οι εργαζόμενοι είχαν απαιτήσει αυξήσεις στο ύψος του ευρωπαϊκού  πληθωρισμού. Η επιχείρηση είχε διατυπώσει από την πλευρά της το αίτημα να  συνδεθούν οι αποδοχές των εργαζομένων με την παραγωγικότητα.

Η κυβέρνηση πιέζει τις επιχειρήσεις στις οποίες το Δημόσιο κατέχει σημαντικό  ποσοστό να περικόψουν το κόστος μισθοδοσίας τους, σε εναρμόνιση με το γενικότερο  κλίμα λιτότητας στην ελληνική οικονομία, προετοιμάζοντας το έδαφος για την  ιδωτικοποιήση πολλών εξ' αυτών.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, οι απολαβές στις ΔΕΚΟ είναι κατά  κανόνα διπλάσιες σε σχέση με τον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα. Οι πραγματικές, μέσες  αποδοχές στο σύνολο της οικονομίας συρρικνώθηκαν κατά 9,3% πέρυσι και αναμένεται  να μειωθούν κατά 5% ακόμα φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.

Η κυβέρνηση σκοπεύει να πωλήσει του χρόνου το ποσοστό της, ύψους 35,5%, στα  ΕΛΠΕ. "Οι αλλαγές αυτές θα κάνουν την εταιρεία σίγουρα ελκυστικότερη σε επενδυτές",  είπε ο Μάριος Θεοφανόπουλος, αναλυτής στην Euroxx Securities.

ΟΤΕ


Σε ανάλογες κινήσεις στοχεύει και ο ΟΤΕ, που κάλεσε την Πέμπτη τους  εργαζομένους του σε διαπραγματεύσεις για νέα συλλογική σύμβαση εργασίας με στόχο  περικοπές ύψους 300 εκατ. ευρώ συνολικά την επόμενη τετραετία.

"Η μείωση είναι απαραίτητη προκειμένου ο ΟΤΕ... να γίνει ανταγωνιστικός και να  εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του", είπε η εταιρία σε ανακοίνωσή της.

Οι προτάσεις της διοίκησης συμπεριλαμβάνουν την άρση της μονιμότητας των  υπαλλήλων που προσλήφθηκαν πριν το 2005 και αποτελούν το 75% του συνόλου του  προσωπικού του ΟΤΕ. Ακόμα προτείνονται μηδενικές αυξήσεις και πάγωμα της ετήσιας  ωρίμανσης στο 2,2%.

Για περικοπή του μισθολογικού κόστους πιέζει κυρίως η Deutsche Telekom, στην οποία ανήκει το 40% του οργανισμού και η οποία έχει ήδη  απομειώσει κατά 900 εκατ. ευρώ την αξία της επένδυσής της στον ΟΤΕ, συνολικού  ύψους 3,8 δις ευρώ.

Απαντώντας στην διοίκηση της εταιρΕίας με ανακοίνωσή της, η ΟΜΕ-ΟΤΕ δεν αρνήθηκε  να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Παρατήρησε, ωστόσο, ότι δεν  πρόκειται "να υποκύψει σε μια άνευ όρων παράδοση στο όνομα του ανταγωνισμού... και  της πάσηςθυσία συνεχιζόμενης κερδοφορίας, μόνο μέσα από τη μείωση του  μισθολογικού κόστους και τα δικαιώματα των εργαζομένων".


Reporter.gr

Κυνήγι για οφειλές 41 δισ. ευρώ

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011Bookmark and Share     


Στο "στόχαστρο" του υπουργείου Οικονομικών τίθενται 14.700 οφειλέτες του Δημοσίου, με ληξιπρόθεσμα χρέη πάνω από 150.000 ευρώ, καθώς πρώτη πρωτοβουλία του υπουργείου είναι πλέον η δραστική εκκαθάριση του ζητήματος των ληξιπροθέσμων οφειλών, που έχουν ανέλθει σε 41,1 δισ. ευρώ συνολικά. Παράλληλα, αρχίζει ταχεία διαδικασία φορολογικού ελέγχου για τους φορολογούμενους (φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις), που δεν εντάχθηκαν στην τελευταία περαίωση και έχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία ή υψηλό κύκλο εργασιών.

    Οι αποφάσεις αυτές, ελήφθησα,σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο, και με τη συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού, Παντελή Οικονόμου, καθώς και των γενικών γραμματέων και γενικών διευθυντών του υπουργείου που εμπλέκονται σε ζητήματα δημοσίων εσόδων. Στόχος, όπως δηλώθηκε από το υπουργείο, είναι να αντιμετωπισθεί η υστέρηση στην είσπραξη των δημοσίων εσόδων και να διαμορφωθούν νέοι μηχανισμοί, που θα διευκολύνουν στην επιτάχυνση του επιδιωκόμενου δημοσιονομικού αποτελέσματος,

    Παράλληλα, στη σύσκεψη αποφασίστηκαν και μια σειρά από μέτρα, τα οποία θα εισαχθούν στη Βουλή πριν από το νομοσχέδιο για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα, ως αναγκαία προγεφυρώματα από το υφιστάμενο προς το νέο σύστημα. Τα μέτρα αυτά θα είναι σε συνδυασμό με τις διατάξεις που ήδη θεσπίστηκαν με τον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, στον οποίο περιλαμβάνεται η κατάργηση του τραπεζικού απορρήτου για τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, η ενίσχυση του ρόλου των τεκμηρίων διαβίωσης και το ελάχιστο τέλος άσκησης επιτηδεύματος και ελευθέρου επαγγέλματος. Επίσης, αποφασίστηκε να ενεργοποιηθούν αμέσως οι διατάξεις για το "φορολογικό πιστοποιητικό" που χορηγούν οι ορκωτοί ελεγκτές και τα λογιστικά γραφεία.

    Ειδικά για τα ληξιπρόθεσμα χρέη, σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών του υπουργείου, οι συσσωρευμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές (με στοιχεία Ιουνίου 2011) από άμεσους και έμμεσους φόρους και από μη φορολογικά έσοδα ανέρχονται, μαζί με πρόστιμα και προσαυξήσεις, στο ποσό των 41,1 δις. ευρώ. Οι οφειλέτες των ποσών αυτών, είναι περίπου 900.000 φυσικά και νομικά πρόσωπα. Από τους 900.000 οφειλέτες, οι 892.000 οφείλουν ποσά έως 150.000 ευρώ, και από αυτούς οι 716.000 οφείλουν ποσά μόλις έως 3.000 ευρώ. Όλοι οι οφειλέτες (892.000 άτομα) που οφείλουν ποσά έως 150.000 ευρώ, έχουν συσσωρευμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές 4,1 δις. ευρώ. Τα υπόλοιπα 37 δις. ληξιπροθέσμων οφειλών αντιστοιχούν σε μόλις 14.700 οφειλέτες, εκ των οποίων οι 6.500 είναι φυσικά πρόσωπα και οι 8.200 νομικά πρόσωπα.

    Σε αυτούς, τους 14.700 μεγαλοοφειλέτες, θα εστιαστεί αρχικά το υπουργείο. Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα εκκαθαρίσει αμέσως το ποια από τα νομικά πρόσωπα ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, και άρα πρόκειται για συμψηφιστική στην πραγματικότητα εγγραφή, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που έχουν αποβιώσει ή που βρίσκονται σε κατάσταση πτώχευσης. Οι οφειλέτες που θα απομείνουν- - υπολογίζονται σε περίπου 10.000 φυσικά και νομικά πρόσωπα-, θα εξεταστούν κατ' απόλυτη προτεραιότητα με τη βοήθεια εξωτερικών συμβούλων, δηλαδή δικηγόρων, λογιστών και ελεγκτών. Η επιλογή των οποίων, θα γίνει ταχύρυθμα, καθώς η αμοιβή τους θα κινείται σε επίπεδα που επιτρέπουν την εφαρμογή ταχύρυθμης διαδικασίας επιλογής και ανάθεσης στο πλαίσιο του Κοινοτικού Δικαίου.

    Όσον αφορά στην περαίωση, για όσους δεν είχαν υπαχθεί σε αυτή, επειδή κατέχουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 400.000 ευρώ ανά άτομο ή λόγω μεγάλου κύκλου εργασιών για τις εταιρίες, αποφασίστηκε να εφαρμοστεί ταχεία διαδικασία ελέγχου των ανέλεγκτων χρήσεων. Ο έλεγχος θα διεξαχθεί, σχεδόν στο σύνολό του, με αυτοματοποιημένο τρόπο, με τη βοήθεια των συστημάτων και των διασταυρώσεων της ΓΓΠΣ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Να αγοράσουμε το χρέος μας




Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει τοΜεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πρόγραμμα η Ελλάδα ( φυσικά και ο κάθε πολίτης) θα πληρώσει μέχρι το2015 τόκους που ξεπερνούν τα 100 δις ευρώ δλδη μέσα σε 3 χρόνια θα πληρώσουμε σχεδόν το 1/3 του σημερινού χρέους σε τόκους. Σε αυτούς τους τόκους θα έρθουν να προστεθούν και οι τόκοι για το νέο πακέτο δανεισμού που συζητείται αυτή την εποχή και αφορά την περίοδο 2012- 2015.
Η εξέλιξη είναι άκρως ανησυχητική καθώς τεράστια ποσά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του κράτους και των πολιτών θα καταλήξουν άκοπα στις τσέπες των διεθνών κερδοσκόπων. Συνεπώς, οι εξελίξεις «φωνάζουν», η Ελλάδα δεν πρέπει να εμπλακεί σε νέο πακέτο δανεισμού ή σε σχέδιααναχρηματοδότησης του παλιού χρέους με εξωτερικά δάνεια ή rollover.
Όλα τα δεδομένα, σε κάθε πεδίο, καθιστούν απαραίτητη την αναχρηματοδότηση του χρέους με ίδιες δυνάμεις. Ανάλογα με το εισόδημα και τις καταθέσεις να αγοράσουμε όλοι ένα τμήμα του χρέους.
Όλα αυτά όμως πρέπει να να αποφασιστούν από τον λαό. Το ερώτημα που πρέπει να τεθεί κατά την γνώμη μου είναι:
Νέο πακέτο δανεισμού και αναχρηματοδότηση του παλιού χρέους με εξωτερικά δάνεια
ή
αναχρηματοδότηση του χρέους με ίδιες δυνάμεις.

Μαθήματα από την Αργεντινή


Συγκριτική ανάλυση Ελλάδας-Αργεντινής από τους New York Times

Καθώς η κρίση δανεισμού της Ελλάδας χειροτερεύει, η αμερικάνικη εφημερίδα New York Times επιχειρεί μία σύγκριση ανάμεσα στη χώρα μας και την Αργεντινή προσπαθώντας να αντλήσει μαθήματα και εμπειρίες από το παράδειγμα της λατινοαμερικάνικης χώρας. 

Πριν μία δεκαετία, καθώς η Αργεντινή έπεφτε στην οικονομική κατάρρευση, οι τράπεζες «θωρακίζονταν» πίσω από μεταλλικές μπάρες προκειμένου να προστατευτούν από τους διαδηλωτές που ζητούσαν τις αποταμιεύσεις μιας ζωής. 

«Κλέφτες!», φώναζε διαρκώς το εξαγριωμένο πλήθος, καθώς η χώρα εγκατέλειπε το πείραμα του «δεσίματος» του πέσσο με το δολάριο, πάγωνε τους τραπεζικούς λογαριασμούς και προχωρούσε σε χρεοκοπία 100 δισ. δολαρίων, χρήματα που αντιστοιχούσαν κυρίως σε εξωτερικό δανεισμό. 

Σήμερα, οι μεταλλικές μπάρες από τις τράπεζες έχουν απομακρυνθεί. Αλλά οι εξουθενωτικές συνέπειες από την χρεοκοπία που δήλωσε η Αργεντινή το 2001 και η υποτίμηση του νομίσματός της παραμένουν. Και τώρα που η Ελλάδα είναι στα όρια μίας πιθανής χρεοκοπίας, τα μαθήματα από την Αργεντινή μπορεί να είναι χρήσιμα.

Μία δεκαετία αργότερα, η Αργεντινή παραμένει ανίκανη να επιστρέψει στην παγκόσμια χρηματοπιστωτική αγορά. «Μία χρεοκοπία δεν είναι δωρεάν», αναφέρει ο Τζέιμι Άμπουτ, σύμβουλος επιχειρήσεων από το Ροζάριο, μια πόλη βόρεια του Μπουένος Άιρες. «Πρέπει να πληρώσεις τις συνέπειες για μεγάλο χρόνο. Η Αργεντινή δεν θεωρείται ακόμη σοβαρή χώρα», προσθέτει.

Εάν οι οικονομολόγοι έχουν να πουν κάτι σημαντικό αυτό είναι ότι οι προοπτικές της Ελλάδας θα μπορούσαν να αποδειχτούν χειρότερες. Η Αργεντινή ήταν, και είναι, ένας μεγάλος εξαγωγέας αγροτικών προϊόντων και καταγράφει πλεόνασμα στο εξωτερικό της εμπόριο. Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής οικονομίας στηρίζεται σε υπηρεσίες, κυρίως του τουρισμού, και η Ελλάδα καταγραφεί ένα διαχρονικό έλλειμμα στο εμπορικό της ισοζύγιο. 

Επιπλέον, τη στιγμή που κήρυξε πτώχευση η Αργεντινή είχε ένα δημοσιονομικό έλλειμμα της τάξης του 3,2% του ΑΕΠ της. Το έλλειμμα της Ελλάδας ήταν 10,5% του ΑΕΠ την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πολύ πάνω από το 3% που είναι το όριο της Ε.Ε. Επίσης ως ποσοστό του ΑΕΠ, το 150% που καταγράφει το ελληνικό δημόσιο χρέος είναι κατά πολύ χειρότερο από το 54% της Αργεντινής όταν δήλωσε πτώχευση.

Αλλά ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο της Ελλάδας είναι ότι μοιράζεται ένα κοινό νόμισμα με άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Κι έτσι, εκτός και αν η χώρα κάνει το πρωτοφανές βήμα και αποσχιστεί από τη ζώνη του ευρώ, η Ελλάδα δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο εργαλείο - να υποτιμήσει το νόμισμα της - το οποίο είχε βοηθήσει την Αργεντινή την περίοδο της οικονομικής «καταιγίδας». 

Παρά τις δημοσιονομικές προκλήσεις, η οικονομία της Αργεντινής αναπτύσσεται με ποσοστό μεγαλύτερο του 8% κάθε χρόνο από το 2003 και πολλές εταιρείες έχουν επωφεληθεί από την υποτίμηση. Η Αργεντινή έχει αυξήσει την εξαγωγή αυτοκινήτων στη Βραζιλία και ο τουρισμός βρίσκεται σε μεγάλη άνθιση, καθώς έχουν αυξηθεί οι αφίξεις Βραζιλιάνων και άλλων ξένων επισκεπτών. 

«Το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας είναι ότι έχει ένα ισχυρό νόμισμα, πολύ ισχυρότερο σε σχέση με την παραγωγικότητα της», υποστηρίζει ο Έρικ Ριτοντάλε, οικονομολόγος της Econviews.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 επιχειρώντας να δαμάσει τον υπερπληθωρισμό, η Αργεντινή είχε συνδέσει την αξία του πέσσο με το αμερικάνικο δολάριο - μία στρατηγική μετατρεψιμότητας που αποδείχτηκε μη βιώσιμη εξαιτίας της ανόδου των επιτοκίων σε παγκόσμια βάση. Η χώρα ιδιωτικοποίησε πολλές εταιρείες, κάτι που οδήγησε σε υψηλή ανεργία, αλλά, έκανε την οικονομία της Αργεντινής πιο επαρκή. 

Από το 1999, ωστόσο, ήταν ξεκάθαρο στους περισσότερους οικονομολόγους ότι η Αργεντινή κινείται προς χρεοκοπία και υποτίμηση. Ο αριθμός των πολιτών που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας μεγάλωσε - πιάνοντας την κορυφή το 2002 με το 50% του πληθυσμού να είναι φτωχοί - και η ανεργία γιγαντώθηκε. Η κυβέρνηση συνεργασίας του προέδρου Φερνάντο Ντε Λα Ρουά άρχισε να καταρρέει.

Όπως και στην Ελλάδα τώρα, η κοινωνική ένταση αυξήθηκε. Διοργανώθηκαν οκτώ γενικές απεργίες το 2001 στην Αργεντινή, με λεηλασίες και ταραχές. Τεράστιες ουρές σχηματίστηκαν έξω από τις πρεσβείες πολλών ευρωπαϊκών χωρών, καθώς κύματα Αργεντινών επιδίωκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους.

«Ο κόσμος πούλησε τα πάντα και μετακινήθηκε στην Ισπανία κάνοντας οποιαδήποτε δουλειά, επειδή ένοιωθαν ότι αυτή η χώρα δεν έχει καμία ελπίδα», θυμάται ο αναλυτής Ντάνιελ Κέρνερ.

Ο Ντε Λα Ρουά παραιτήθηκε στις 21 Δεκεμβρίου του 2001, εγκαταλείποντας το προεδρικό μέγαρο με ελικόπτερο, καθώς το συγκεντρωμένο πλήθος τον είχε περικυκλώσει. Σε διάστημα 10 ημερών, 4 πρόεδροι ανέλαβαν την εξουσία και παραιτήθηκαν άμεσα μέχρι που ο πέμπτος, ο Εντουάρντος Ντουχάλντε, ανακοίνωσε την υποτίμηση του νομίσματος. Λίγες ημέρες αργότερα, το Κογκρέσο επίσημα αναγνώρισε την χρεοκοπία που ήταν ήδη μία de facto πραγματικότητα.

Το 2003 ο Νέστορ Κίρσνερ εξελέγη για να διαδεχτεί τον ενδιάμεσο πρόεδρο Ντουχάλντε. Ο Κίρσνερ επιστράτευσε ένα νέο οικονομικό μοντέλο - το οποίο η σύζυγος του, τωρινή πρόεδρος της Αργεντινής Κριστίνα Φερνάντεζ Ντε Κίρσνερ συνεχίζει να το ακολουθεί μέχρι και τις μέρες μας. Οι πυλώνες του στηρίζονται σε ένα αδύναμο νόμισμα, ώστε να δώσει ώθηση στις εξαγωγές και να αποθαρρύνει τις εισαγωγές και να δημιουργεί δημοσιονομικά και εμπορικά πλεονάσματα τα οποία μπορούν να χρηματοδοτούν τις λειτουργίες του κράτους και την αποπληρωμή του χρέους.

Η συγκεκριμένη στρατηγική ευνοήθηκε πάρα πολύ από την παγκόσμια αύξηση των τιμών των αγροτικών εμπορευμάτων. Στην Αργεντινή, για έναν κύριο παραγωγό σόγιας, αυτή η εξέλιξη ήταν θεόσταλτη. Η τιμή της σόγιας έχει ανέβει από τα 200 δολάρια ανά τόνο το 2003 γύρω στα 500 δολάρια ανά τόνο σήμερα. 

Η Ελλάδα, με μικρές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, δεν μπορεί να αναμένει μία ανάλογη άνθιση σήμερα. Όμως, οι οικονομολόγοι λένε ότι μπορεί να κερδίσει από το παράδειγμα της Αργεντινής σχετικά με την αναδιάρθρωση του χρέους - κυρίως με το να αποφύγει να το επαναλάβει.

Η κυβέρνηση της Αργεντινής περίμενε μέχρι το 2005, όταν η οικονομία της ήταν ήδη σε ανάκαμψη, για να προχωρήσει στην πρώτη από τις δύο αναδιαρθρώσεις του χρέους της. Μη κυβερνητικοί ξένοι επενδυτές - οι μεγαλύτεροι ήταν συνταξιοδοτικά Ταμεία από την Ιταλία, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ - υπέστησαν ένα «κούρεμα» το οποίο τους στοίχισε τα 2/3 των επενδύσεων τους.

Σημειωτέον ότι ένας από τους δανειστές που πληρώθηκε ολόκληρο το ποσό το 2006, ήταν το ΔΝΤ στο οποίο η Αργεντινή χρώσταγε 9,8 δισ. δολάρια τη δεκαετία του 1990. 

Ένα μάθημα για την Ελλάδα είναι το εξής: « ενώ οι ιδιώτες δανειστές αναμένεται να υποστούν ένα "κούρεμα" στα ομόλογα τους, οι επίσημοι δανειστές όπως το ΔΝΤ δεν είναι πρόθυμοι να το πράξουν», αναφέρει ο Ρόμπερτ Κοενινγκσμπέργκερ, μάνατζερ επενδυτικής εταιρείας.

«Αυτό δείχνει το πώς οι ιδιώτες πιστωτές δεν είναι εξασφαλισμένοι και σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αποτυχημένες προσπάθειες διάσωσης», συμπληρώνει.

Από τη στιγμή που αποπλήρωσε το χρέος της στο ΔΝΤ, η Αργεντινή δεν έχει δανειστεί από το Ταμείο. Αυτό έχει κάνει την κυβέρνηση του Κίρσνερ να αποφύγει την τυπική συνταγή του Ταμείου για περικοπές δημόσιων δαπανών.

Για την Ελλάδα, που συμφώνησε το προηγούμενο έτος να μειώσει τις δημόσιες δαπάνες ως αντάλλαγμα για το πακέτο διάσωσης από το ΔΝΤ και την Ε.Ε, τα μέτρα λιτότητας είναι τώρα η κύρια πηγή κοινωνικών εντάσεων.

Η κυβέρνηση της Αργεντινής έχει διατηρήσει κάποιες βασικές επιδοτήσεις για την ενέργεια και για κάποια βασικά προϊόντα προκειμένου να αποφύγει τη δημόσια δυσαρέσκεια - βήματα τα οποία θα ήταν ανάθεμα για το Νομισματικό Ταμείο. Αλλά και πάλι, ήταν οι υψηλές τιμές των εμπορευμάτων που βοήθησαν την Κίρσνερ να διατηρήσει τη δημοτικότητα της στο εσωτερικό μέσω των γενναίων κρατικών δαπανών. 

Η Αργεντινή προσπαθεί να προετοιμάσει το έδαφος για να αρχίσει να δανείζεται ξανά από τις διεθνείς αγορές. Ωστόσο, αυτό δεν είναι εφικτό ακόμα.

Ακόμη και αν η Αργεντινή επιστρέψει στις αγορές, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι θα έχει, πιθανότατα, να πληρώσει επιτόκια διπλάσια από αυτά της γείτονας χώρας Βραζιλίας. Τα 10ετή ομόλογα της Βραζιλίας κυμαίνονται στο 4,5%. 

Ο Μιγκέλ Φαραόνι, που διοικεί την εταιρεία Faraoni y Lo Menzo, κατασκευαστής παιχνιδιών λέει ότι τη δεκαετία του 1990 δεν ήταν ανταγωνιστικός, όταν η Αργεντινή είχε προχωρήσει σε μεγάλες εισαγωγές κινέζικων παιχνιδιών. Θεώρησε ότι χρεοκόπησε το 2001 όταν απασχολούσε μόνο 6 εργαζόμενους, ενώ απασχολούσε 30 το 1990.

Σήμερα έχει 40 εργαζόμενους και η Αργεντινή απορροφά το 40% της παραγωγής, 10% περισσότερο από το 2001. «Δουλεύουμε 24 ώρες την ημέρα για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στην εσωτερική ζήτηση», δήλωσε.

Η Brukman, μία βιοτεχνία ανδρικών υποκάμισων, επιβίωσε το 2002 μετά την απόφαση των εργαζομένων να πάρουν τον έλεγχο της εταιρείας στα χέρια τους όταν οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να την εγκαταλείψουν. Ύστερα από αψιμαχίες με την αστυνομία, οι εργαζόμενοι τελικά κέρδισαν το δικαίωμα να την κρατήσουν στα χέρια τους.

«Ζούσαμε σε ένα καθεστώς τρόμου στα τέλη του 1990, ότι θα χάναμε τις δουλειές μας», είπε η Ματίλντε Αντόρνο68χρονη διευθυντής. «Σήμερα έχουμε τόση πολλή δουλειά που δεν προλαβαίνουμε να ετοιμάσουμε τις παραγγελίες».

Τέλος, η Αργεντινή έχει ένα ακόμη μάθημα να διδάξει στην Ελλάδα: τον κίνδυνο της μοιρολατρίας.

«Πολλοί άνθρωποι έλεγαν ότι η Αργεντινή δεν θα επανέλθει ποτέ, ότι το πέσσο ποτέ δεν θα ξανακερδίσει την αξία του, ότι η χώρα ήταν καταραμένη», λέει ο Κέρνερ. «Και, όμως, αυτό δεν συμβαίνει». Η Αργεντινή έχει επιστρέψει στην ομαλότητα!
Newsbeast.gr

Πουλάνε ακόμα και τα κτήρια της ΓΑΔΑ και της ΕΥΠ!



8 Ιουλίου 2011
Όσο διαβάζουμε το επικαιροποιημένο Μνημόνιο Νο4 τόσο πιο μεγάλες εκπλήξεις βλέπουμε!
Η κυβέρνηση βάζει λουκέτο σε εταιρείες του Δημοσίου, ξεπουλώντας παράλληλα και τα κτήρια που άνηκαν σε αυτές.
Σκοπός της κυβέρνησης δεν είναι άλλος από να εισπράξει έσοδα, προκειμένου να καλύψει όλες τις “μαύρες τρύπες”, προσπαθώντας να πιάσει τον ανέφικτο στόχο των 50 δις στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων.
Σε μια από αυτές, όπως δείχνει η σελίδα 7, κλείνει η ΚΕΔ, η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
Εκεί ανήκουν κτήρια της ΕΛΑΣ, όπως αυτά που που στεγάζουν το αρχηγείο και την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, τη ΓΑΔΑ, τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, τη Διεύθυνση Διαβατηρίων αλλά και τη Διεύθυνση Αλλοδαπών στην Πέτρου Ράλλη. Επίσης, στο σφυρί βγαίνουν τα κτήρια των Αστυνομικών Διευθύνσεων Θεσσαλονίκης, Ροδόπης, Ξάνθης και Σερρών.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα αστυνομικά κτήρια που βγαίνουν στο σφυρί. Στον κατάλογο των προς πώληση ακινήτων περιλαμβάνονται συνολικά 39 κυβερνητικά κτίρια και κτίρια που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες όπως: τα υπουργεία Πολιτισμού, Εξωτερικών, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, οι Γενικές Γραμματείες Τύπου και Πληροφοριακών Συστημάτων και οι ΔΟΥ Αθηνών, Κορίνθου, Χαλκίδας, Χανίων και πολλά άλλα…




olympia.gr

ΣΤΟΥΣ 39 ΒΑΘΜΟΥΣ Ο ΥΔΡΑΡΓΥΡΟΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ


Υψηλές θερμοκρασίες θα επικρατήσουν τις επόμενες ημέρες και σε πολλές περιοχές της χώρας ο υδράργυρος θα αγγίξει τους 39 βαθμούς Κελσίου.Σύμφωνα με την πρόγνωση της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για το τετραήμερο 9-12 Ιουλίου, ο καιρός θα είναι αίθριος σε όλη τη χώρα. Tο Σάββατο και την Κυριακή ο καιρός θα είναι αίθριος με ζέστη κυρίως στα δυτικά. Οι άνεμοι θα...
πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3-5 μποφόρ, στο Αιγαίο 6-7 και πιθανώς πρόσκαιρα τοπικά 8 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα παρουσιάσει μικρή άνοδο. Στα ηπειρωτικά ο υδράργυρος θα φτάσει στους 37 βαθμούς Κελσίου και στα δυτικά ακόμα και τους 38 βαθμούς Κελσίου. Τη Δευτέρα και την Τρίτη η ΕΜΥ προβλέπει γενικά αίθριο και ζεστό καιρό, με περιορισμένες τοπικές νεφώσεις στα βόρεια ηπειρωτικά. Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο Αιγαίο 5 με 7 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα φτάσει στα ηπειρωτικά στους 38 βαθμούς Κελσίου και κατά τόπους στα δυτικά στους 39 βαθμούς.

Θετική πρόταση από Jean-Claude Juncker για Ελλάδα- Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να άρει προσωρινά την υποχρέωση καταβολής από την Ελλάδα της εθνικής συμμετοχής σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα


ΕκτύπωσηE-mail
08-07-2011 
ImageΕπιτέλους μια θετική πρόταση από έναν Ευρωπαίο αξιωματούχο για την Ελλάδα: Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να άρει προσωρινά την υποχρέωση καταβολής από την Ελλάδα της εθνικής συμμετοχής σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, δήλωσε εκ νέου ο πρόεδρος του Eurogroup, Jean-Claude Juncker.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο κ. Juncker προσέθεσε ότι η Ελλάδα χρειάζεται βοήθεια, για να τονώσει την ανάπτυξη της οικονομίας της.


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Τα Μέτρα Φωτιά και όλο το τέταρτο επικαιροποιημένο μνημόνιο – Τι προβλέπει για Αποκρατικοποιήσεις – Εφεδρεία στο Δημόσιο, αλλά και αυξήσεις σε εισιτήρια….



 

 
 Διαβάστε όλο το μνημόνιο
Η Κυβέρνηση αποκρατικοποιεί περιουσιακά στοιχεία αξίας τουλάχιστον 390 εκατ. ευρώ, και υιοθετεί ένα πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων [Q2-2011] με στόχο τη συλλογή τουλάχιστον 15 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος του 2012, και τουλάχιστον 50 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος του 2015.
Τα έσοδα από την αποκρατικοποίηση χρηματοοικονομικών και μη χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων θα χρησιμοποιηθούν για την εξαγορά μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων τίτλων χρέους και δεν υποκαθιστούν τις προσπάθειες δημοσιονομικής εξυγίανσης. Κατά την αναδιάρθρωση των κρατικών επιχειρήσεων με σκοπό την προετοιμασία τους για αποκρατικοποίηση, ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην έγκαιρη αντιμετώπιση θεμάτων παροχής κρατικών ενισχύσεων.
Ιδρύεται φορέας αποκρατικοποιήσεων με ισχυρή διοίκηση προκειμένου να επιταχύνει τη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων και να εγγυηθεί τη μη αναστρέψιμη εξέλιξη της διαδικασίας αυτής και την επαγγελματική διαχείριση. Η Κυβέρνηση αποκρατικοποιεί περιουσιακά στοιχεία (εισηγμένες και μη εισηγμένες εταιρίες, παραχωρήσεις και ακίνητα) με στόχο την είσπραξη εσόδων σύμφωνα με τον παράρτημα 3. [συνεχής]
Η Κυβέρνηση δημοσιεύει κατάσταση των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων συμμετοχών σε εισηγμένες και μη εισηγμένες επιχειρήσεις και εμπορικά αξιοποιήσιμη ακίνητη περιουσία. [Q2-2011] Η κατάσταση αυτή θα συνεχίσει να επικαιροποιείται μέχρι το τέλος του 2011 με στόχο τη διασφάλιση της πληρότητάς της. Συστήνεται Γενική Γραμματεία Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης των ακινήτων, την απαλλαγή τους από τυχόν βάρη και την προετοιμασία τους για αποκρατικοποίηση. [Ιούλιος 2011]
Η Κυβέρνηση εισάγει νομοθετική ρύθμιση που θα διευκολύνει την προώθηση των επενδύσεων στον τομέα του τουρισμού (τουριστικά θέρετρα και δευτερεύουσα τουριστική κατοικία). Η νομοθετική αυτή ρύθμιση, μαζί με το νομοσχέδιο για τις χρήσεις γης θα επιτρέψουν την επιτάχυνση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης των χαρτοφυλακίων γης που διαχειρίζεται η εταιρία Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα (ETA). [Αύγουστος 2011] Η Κυβέρνηση εισάγει νομικό πλαίσιο που επιτρέπει το ταχύ καθορισμό χρήσεων γης και επιταχύνει την καταγραφή των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων του Δημοσίου. [Q3- 2011]
(σημείωση τα Q2, Q3 κτλ αναφέρονται σε τρίμηνα, δεύτερο τρίμηνο, τρίτο τρίμηνο κτλ).
Καταπολέμηση της σπατάλης στις δημόσιες επιχειρήσεις και σε άλλους δημόσιους φορείς
Νομοθεσία για την κατάργηση, συγχώνευση και συρρίκνωση μη βιώσιμων φορέων θα κατατεθεί από την Κυβέρνηση [Ιούλιος2011] και θα υιοθετηθεί από το κοινοβούλιο [μέσα Αυγούστου 2011]. Μεταξύ άλλων, η νομοθεσία θα αφορά μεγάλους φορείς που θα κλείσουν και των οποίων οι αρμοδιότητες θα μεταφερθούν, και φορείς που θα συγχωνευθούν ή θα μειωθεί σημαντικά το μέγεθός τους: ΚΕΔ, ETA, ΟΔΔΥ,Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, EOΜMEX, ΙΓΜΕ, (κατάργηση), OΣΚ6, ΔΕΠANOM, THEMIS, ΕΘΙΑΓΕ, ΔΗΜΗΤΡΑ (συγχώνευση), ΕΡΤ11 (μείωση μεγέθους). [Q3-2011]
Το πλεονάζον προσωπικό που δεν μπορεί να μεταταχθεί σύμφωνα με τον κανόνα της 1 πρόσληψης για κάθε 5 αποχωρήσεις (1 προς 10 για το 2011) θα αντιμετωπισθεί με μη εθελοντικές αποχωρήσεις και μέσω της δημιουργίας εργασιακής εφεδρείας (απόθεμα εργατικού δυναμικού). Ο κανόνας αυτός εφαρμόζεται χωρίς κλαδικές εξαιρέσεις και ισχύει και για το προσωπικό που
μετατάσσεται από δημόσιες επιχειρήσεις σε άλλους φορείς της κυβέρνησης μετά την εξέταση των επαγγελματικών του προσόντων από τον ΑΣΕΠ με βάση τα τακτικά του κριτήρια. Οι εργαζόμενοι που μπαίνουν σε εργασιακή εφεδρεία θα αμείβονται με το 60% του μισθού τους (εξαιρούνται οι υπερωρίες και άλλες επιπρόσθετες αμοιβές) για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από 12 μήνες, κατόπιν του οποίου θα αποχωρούν [συνεχές με έναρξη από το Q3-2011]
Οι τιμές των εισιτηρίων στον ΟΑΣΑ και στον ΟΣΕ καθώς και σε άλλες δημόσιες επιχειρήσεις θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον 25%. [Q1-2013]
Φορολογική μεταρρύθμιση και μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων
Σύμφωνα με το πρόσφατο σχέδιο δράσης για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, η Κυβέρνηση θα εντείνει τους ελέγχους των μεγάλων φορολογουμένων, των φορολογούμενων με μεγάλη περιουσία και των
αυτοαπασχολούμενων και θα επιταχύνει την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων φόρων. Η πρόοδος θα παρακολουθείται με ποσοτικούς δείκτες 
Η Κυβέρνηση:
 
 
Greek Finance Forum

Το "Παζάρι" στην Ε.Ε. για το νέο πακέτο στήριξης και η επιθυμία της Γερμανίας να πάει πίσω χρονικά τις αποφάσεις

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011


Μια από τα ίδια θα λέγαμε σήμερα, με τη μεταβλητότητα, κατα πάσα πιθανότητα να διατηρείται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, ειδικά όσον αφορά τις τραπεζικές μετοχές και τα βλέμματα των επενδυτών να είναι στραμμένα στις συνεχείς...
 διαβουλεύσεις στους κόλπους της Ε.Ε., για το νέο πακέτο στήριξης της ελληνικής οικονομίας και τη μετακύλιση (rollover) του ελληνικού χρέους. Θυμίζουμε ότι τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί ένα πολύ κρίσιμο συμβούλιο του Eurogroup, όπου η ελληνική κρίση χρέους θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον (αν και δύσκολα ως απίθανο είναι να υπάρξουν τελικές αποφάσεις για το νέο πακέτο στήριξης).

Επίσης, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σημερινή συνεδρίαση του ΔΝΤ, για την εκταμίευση της 5ης δόσης (θεωρούμε ότι είναι τυπική διαδικασία), με τις ανακοινώσεις να αναμένονται αργά το απόγευμα και κατά πάσα πιθανότητα μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης του Χ.Α. (η προσοχή θα είναι στραμμένη στα σχόλια για την πορεία της οικονομίας). Στα αμιγώς τεχνικά, η προσοχή στρέφεται κυρίως στην προσπάθεια του ΓΔ, αλλά και επιμέρους δεικτοβαρών μετοχών να παραμείνουν υψηλότερα σημαντικών στηρίξεων, πέριξ των οποίων και πάλι κινούνται, μετά τα προβλήματα των τελευταίων συνεδριάσεων.
Ξεκινώντας, από της συνεχείς διαπραγματεύσεις στους κόλπους της Ε.Ε, νέες διαβουλεύσεις για τη μετακύλιση (rollover) του ελληνικού χρέους είχαμε χθες στη Ρώμη, όπου όμως για ακόμη μια φορά και μέτα από συζητήσεις τεσσάρων ωρών δεν υπήρξε συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Να σημειωθεί ότι στη συνάντηση της Ρώμης ήταν παρόντες ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου (IIF), Τσαρλς Νταλάρα, εκπρόσωποι της ΕΚΤ, της ελληνικής κυβέρνησης (ο επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ Π. Χριστοδούλου) και χωρών της Ευρωζώνης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αλλά και σύμφωνα με τα όσα δηλώνονται είναι φανερό ότι υπάρχει πληθώρα προτάσεων, καθώς και ατέρμονες συζητήσεις με τα μεγαλύτερο εμπόδιο να προέρχεται και πάλι από τη γερμανική πλευρά, η οποία θα λέγαμε ότι σχεδόν φανερά “καταβάλει προσπάθεια” να πάει χρονικά τις όποιες αποφάσεις τουλάχιστον για το Σεπτέμβριο (αν και υπάρχουν πιέσεις για να αποφευχθεί αυτό), έτσι ώστε να αποτραπεί η οποιαδήποτε παρέκκλιση της Ελλάδα, από το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και τα όσα έχουν συμφωνηθεί. Συγκεκριμένα πιστεύουμε ότι η γερμανική προσπάθεια να καθυστερήσει τις αποφάσεις συνδέεται με δύο βασικά θέματα, αν και όπως θα αναφέρουμε παρακάτω θεωρούμε ότι δε λαμβάνονται υπόψη επίσης δύο πολύ σοβαροί κίνδυνοι.
Πρώτον: Πρέπει η Ελλάδα να αποδείξει στην πράξη ότι έχει τη διάθεση, αλλά και ότι μπορεί πολιτικά, να εφαρμόσει τα μέτρα του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, καθώς και να τρέξει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων.
Δεύτερον: Η λογική της εφαρμογής της δημοσιονομικής πειθαρχίας και των μέτρων λιτότητας σε όλη την Ευρώπη συνδέεται με την καθυστέρηση των όποιων θαρραλέων αποφάσεων (για νέους μηχανισμούς στήριξης της Ε.Ε.). Είναι ξεκάθαρο ότι, σε περίπτωση που γίνει αντιληπτό από συγκεκριμένες κυβερνήσεις (πχ Ιταλία, Ισπανία) πως υπάρχουν αποτελεσματικά εργαλεία, όπως αυτό ενός ευρωομολόγου, το πιο πιθανό είναι να πάνε πίσω τα προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής.
Βέβαια, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στην τακτική της καθυστέρησης λήψης αποφάσεων στους κόλπους της Ε.Ε. και ειδικά από τη Γερμανία, θεωρούμε ότι διαπράττονται δύο μεγάλα λάθη.
Πρώτον, η γερμανική πλευρά δε λαμβάνει υπόψη, όσο θα έπρεπε, τη σπουδαιότητα του να υπάρξει, το συντομότερο δυνατόν, ένα οριστικό σχέδιο για την Ελλάδα, το οποίο θα συνέβαλε τα μέγιστα στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην εγχώρια οικονομία. Μάλιστα, θεωρούμε ότι το κλίμα θα βελτιωνόταν, κυρίως, στον πλέον ευαίσθητο κλάδο των τραπεζών, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια, έστω και μικρή, αύξηση της ρευστότητας στην αγορά. Θεωρούμε επίσης ότι μια ηρεμία στην αγορά θα συνέβαλε συνολικά, τόσο στην καταναλωτική, όσο και την επιχειρηματική εμπιστοσύνη.
Δεύτερον, θεωρούμε ότι δεν αξιολογείται σωστά ο κίνδυνος των κοινωνικών αναταραχών, επαναλαμβάνοντας την ανησυχία μας ότι από το Σεπτέμβριο, όταν και θα αρχίσει να υπάρχει ωρίμανση της ανεργίας, ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαθεί πραγματικά ο έλεγχος και να επέλθει, αυτό που θεωρούμε ως τη “μοιραία στιγμή”, για την κοινωνική συνοχή.
Φεύγοντας από τα παραπάνω και επιστρέφοντας στη χθεσινή σύνοδο στη Ρώμη, ενδιαφέρον παρουσιάζει η νέα δήλωση του επικεφαλής του Ινστιτούτου Διεθνούς Χρηματοοικονομικής (IIF), Τσαρλς Νταλάρα. Συγκεκριμένα, ο διευθυντής του IFF δήλωσε ότι οι πιστωτές της Ελλάδα ίσως είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν μια ελεγχόμενη χρεοκοπία, έτσι ώστε να συμβάλουν στην επίλυση της κρίσης χρέους της Ελλάδας. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Dallara δήλωσε πως “δεν νομίζω ότι μια παροδική περίοδος επιλεκτικής χρεοκοπίας όπως έχει προσδιοριστεί στο παρελθόν για τα κράτη, είναι απαραιτήτως το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί”. Θυμίζουμε ότι προχθές ο επικεφαλής του IIF, έκανε λόγο την πιθανότητα αγοράς ενός μέρους του χρέους και διαγραφής αυτού, στην οποία λύση πιστεύουμε ότι βρίσκεται και το κλειδί για την επίλυση της κρίσης χρέους που βιώνει η χώρα μας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις στο Bloomberg του Τσαρλς Νταλάρα, διευθύνοντος συμβούλου του Διεθνούς Χρηματο-οικονομικού Ινστιτούτου (IIF), οι εκπρόσωποι των τραπεζών προχθές, στο Παρίσι, συζήτησαν και την επαναγορά του ελληνικού χρέους, πέραν από το γαλλικό σχέδιο. Συγκεκριμένα, ο κ. Νταλάρα δήλωσε, ότι το νέο πακέτο βοήθειας στην Ελλάδα είναι πιθανότερο να επιτύχει, αν συμπεριλαμβάνει ένα σχέδιο για την απόσυρση του ελληνικού χρέους μέσω οργανωμένων επαναγορών του. Μάλιστα, ο κ. Νταλάρα είχε δηλώσει ότι ένα ταμείο επαναγοράς με κεφάλαια, για παράδειγμα, 50 δισ. ευρώ, θα μπορούσε να μειώσει το χρέος της Ελλάδας ως ποσοστό του ΑΕΠ της κατά 20%, τονίζοντας ότι η επαναγορά του χρέους θα είχε καλύτερα αποτελέσματα, αν ήταν εμπροσθοβαρής, επειδή το χρέος θα μπορούσε να αγορασθεί πιο φθηνά και σε αρκετά μεγάλη κλίμακα για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη της αγοράς. Συγκεκριμένα ο επικεφαλής του IFF δήλωσε "αν βάλετε το πρόγραμμα επαναγοράς μαζί με τα πρωτογενή πλεονάσματα που η Ελλάδα σχεδιάζει να έχει από το 2014 και μετά, θα αρχίσετε να βλέπετε ένα πολύ περισσότερο διαχειρίσιμο προφίλ του ελληνικού χρέους από το 2016”. Θυμίζουμε ότι το IIF εκπροσωπεί περίπου 400 από τις μεγαλύτερες τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες στον κόσμο.

Greek Finance Forum
http://www.greekfinanceforum.com/

Αρχειοθήκη ιστολογίου