Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 15 Απριλίου 2012

ΑΚΗΣ ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Από το ταπεινό Opel Ascona στην χλιδάτη ζωή σαν... εμίρης!




Ως τη Μ. Τετάρτη ελάχιστοι πίστευαν ότι ο κ. Α. Τσοχατζόπουλος θα βρισκόταν κρατούμενος. Ούτε καν ο ίδιος, ο οποίος κυκλοφορούσε ως τώρα ελεύθερα στην Αθήνα, κάποτε με ένα μικρό λευκό Smart, κάποτε με μια Μercedes χρώματος... σαμπάνιας, αδιαφορώντας για την κριτική, τις ύβρεις και την περιφρόνηση του κόσμου...

 Αδιαφορούσε ακόμη και στις προειδοποιήσεις συναδέλφων του. Οπως συνέβη την περασμένη εβδομάδα, όταν ο πρώην βουλευτής της ΝΔ κ. Αν. Καραμάριος τον συνάντησε στο Κολωνάκι να βγαίνει από ένα κατάστημα με ρούχα: «Ακη, με τέτοιες κατηγορίες που έχεις στην πλάτη σου θα πας φυλακή, δεν πρόκειται να τη γλιτώσεις» τον είχε προειδοποιήσει. Και ο Ακης τού χαμογέλασε λέγοντας: «Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση, γιατί εγώ έχω χαρτιά με τα οποία θα απαντήσω και όλα θα ξεκαθαρίσουν, είναι όλα συκοφαντίες, πολιτικό παιγνίδι παίζουν».

Ο κ. Τσοχατζόπουλος προφανώς είχε πειστεί για την ατιμωρησία των πολιτικών. Αλλωστε έπειτα από τόσα σκάνδαλα, τόσες εξεταστικές και προανακριτικές επιτροπές, ουδείς πολιτικός είχε συλληφθεί ως τώρα πέραν του «Αθανασόπουλου για το καλαμπόκι». Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ όμως γνωρίζουν ότι το υπουργείο Αμυνας στο οποίο υπηρέτησε επί μακρόν χρόνο ο Ακης είναι δυνητικά ένα εύφορο έδαφος για σκάνδαλα. Πώς όμως ο άνθρωπος που συνδέθηκε με την καθαρόαιμη πρώτη σοσιαλιστική ομάδα του ΠαΣοΚ, ο άνθρωπος που παραλίγο να γίνει πρωθυπουργός, ένας από τους σημαντικότερους υπουργούς της κυβέρνησης, με ισχυρότατες διασυνδέσεις και γνωριμίες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, βρέθηκε μεγαλοβδομαδιάτικα κρατούμενος στη Γενική Ασφάλεια, κατηγορούμενος για μίζες εκατομμυρίων ευρώ;

Ούτε καν η σύζυγός του κυρία Βασιλική (Βίκυ) Σταμάτη, πρώην υπάλληλος της ΔΕΗ και «πέτρα του σκανδάλου» για πολλούς, πίστευε ότι «ο Ακης της» επρόκειτο να συλληφθεί. Την ημέρα της σύλληψής του και προτού ακόμη ο κ. Τσοχατζόπουλος οδηγηθεί στη ΓΑΔΑ απαντούσε η ίδια στο κινητό τηλέφωνο του συζύγου της λέγοντας: «Καλά, δεν μάθατε τι μας συνέβη; Τι κακό μας βρήκε;». Για όλα όμως φταίνε οι γυναίκες των πολιτικών, όπως χιουμοριστικά λέγεται στη Βουλή; Φταίνε, λένε, οι γυναίκες τους για τις κοινωνικές και κοσμικές φιλοδοξίες που είχαν, για την απληστία τους για άμεσο πλουτισμό, για την απόκτηση οικίας στην Εκάλη ή στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Ο κ. Ακης Τσοχατζόπουλος μεσουρανούσε πολιτικά και κομματικά τη δεκαετία του 1990. Για να τον συναντήσουν βουλευτές έβαζαν μέσον τους συνεργάτες του που ανήκαν στο λεγόμενο «τσοχατζοπουλικό μπλοκ», το ισχυρότερο ρεύμα που λειτουργούσε τότε στο ΠαΣοΚ. Την ίδια ώρα όμως παράλληλα με τις απανωτές «αγορές του αιώνα» που ανακοινώνονταν κάθε λίγο και λιγάκι, με δικαιολογία την «αύξηση της αποτελεσματικότητας των Ενόπλων Δυνάμεων», σημειώνονταν και περίεργες αγορές ακινήτων. Ελάχιστα από τα ακίνητα βρέθηκαν στο όνομα του Ακη. Υπήρχαν όμως άλλα με ιδιοκτήτες...offshore εταιρείες. Και να σκεφθείτε ότι ο κ. Τσοχατζόπουλος εισήλθε το 1981 στην κεντρική πολιτική σκηνή χωρίς ακίνητο στην ιδιοκτησία του, με κάποια εισοδήματα από συμμετοχή σε κατασκευαστική εταιρεία.

Ηταν οδηγός, συνεργάτης του Ανδρέα Παπανδρέου και αγγελιοφόρος του στη διάρκεια του ΠΑΚ και μετά την πτώση της χούντας μέλος του πανίσχυρου τότε Εκτελεστικού Γραφείου και βουλευτής Επικρατείας στις εκλογές του 1981. Στην αρχική δήλωση «πόθεν έσχες» εμφανίζεται... «ανέστιος» και το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο που δήλωσε ήταν ένα αυτοκίνητο Opel Ascona 1.600 κ.εκ. που ανήκε στη γερμανίδα (τότε) σύζυγό του κυρία Γκούντρουν Μολντενχάουερ. Τα εισοδήματα που είχε περιλάβει στη φορολογική δήλωσή του για το οικονομικό έτος 1980 ο κατά δήλωσή του «πολιτικός μηχανικός - οικονομολόγος» ήταν 565.590 δραχμές που προέρχονταν από την κατά 10% συμμετοχή του στην κατασκευαστική εταιρεία Κ. Αρβανίτης και Σία ΟΕ. Οι τραπεζικές καταθέσεις του ήταν 200.000 δραχμές στην Εθνική Τράπεζα και 20.000 μάρκα στη Stadparkasse του Μονάχου, όπου είχε δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά κατά την περίοδο της δικτατορίας προτού επιστρέψει στην Ελλάδα.

Από τη Θεσσαλονίκη στη Γερμανία

Οι γονείς του ήταν φτωχοί άνθρωποι, πρόσφυγες από την Πόλη που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη το 1929. Πουλούσαν λουκάνικα, παστουρμά και σαλάμι σε ένα μαγαζάκι στη στοά Μοδιάνο. Ο Ακης από μικρός αγαπούσε το εμπόριο. Πουλούσε σάντουιτς στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και παράλληλα πήγαινε για προπόνηση στον ΠΑΟΚ. Από μικρός ήθελε να γίνει πιλότος - ίσως αυτό να εξηγεί τις βόλτες στο Αιγαίο ως υπουργός Αμυνας με F-16 και με Μιράζ. Τον «έκοψαν» στη Σχολή Ικάρων λόγω «συστολικού εμφυσήματος μυοκαρδίου». Το 1959 πήγε στη Δυτική Γερμανία και κάνοντας τον σερβιτόρο και τον εκφορτωτή σπούδασε πολιτικός μηχανικός.

Πάμπτωχος εμφανιζόταν ο Ακης όταν μπήκε στην πολιτική. Τα εισοδήματά του όμως αυξάνονταν χρόνο με τον χρόνο με γεωμετρική πρόοδο. Ουδείς τον είχε ελέγξει ποτέ - ουδείς ενδιαφερόταν άλλωστε γι΄ αυτό. Και όσες φορές υπήρξαν υπόνοιες για τα εισοδήματά του και τα ακίνητά του, καταγγελίες για αδικαιολόγητο πλουτισμό, απαντούσε με μηνύσεις, αγωγές και εξώδικα. Η απότομη πολιτική, κομματική, οικονομική και κοινωνική άνοδός του οφειλόταν για όσους τον ξέρουν σε δύο παράγοντες: πρώτον, στην αγάπη και στην εμπιστοσύνη που του είχε ο Ανδρέας Παπανδρέου (λέγεται ότι «ο Ανδρέας εμπιστευόταν τον Ακη πιο πολύ και από τα παιδιά του») και, δεύτερον, στα... Ιμια. Η θητεία του στο υπουργείο Αμυνας συνοδεύτηκε από ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ με το άλλοθι των Ιμίων. Μόνο τον Νοέμβριο του 1996 η τότε κυβέρνηση ενέκρινε ένα γιγαντιαίο εξοπλιστικό πρόγραμμα το οποίο ονομάστηκε «η αγορά του αιώνα» αξίας 4 τρισ. δρχ. Οι απευθείας αναθέσεις έγιναν σε αρκετές περιπτώσεις συνήθεια. Η απευθείας ανάθεση των ρωσικών πυραύλων ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια. Για την αγορά αυτή συγκροτήθηκε εξεταστική επιτροπή, χωρίς όμως να παραπεμφθεί κανείς.

Και ξαφνικά μπήκε στη ζωή του η κυρία Βίκυ Σταμάτη. Το 1999 πολλοί είχαν προσέξει μια μελαχρινή κυρία να ταξιδεύει μαζί του με τα ιδιωτικά τζετ που μίσθωνε για να επισκέπτεται διάφορες χώρες προκειμένου να διαπραγματευθεί οπλικά συστήματα. Στην αρχή έλεγαν ότι ήταν μία από τις ιδιαίτερες του Ακη, αφού ο υπουργός συνήθιζε να παίρνει μαζί του στα ταξίδια και μία ή δύο γραμματείς του.

Ηταν όμως η κυρία Σταμάτη. Τότε πήρε διαζύγιο από τη γερμανίδα σύζυγό του. Το διαζύγιο ήταν επεισοδιακό και στοίχισε ακριβά στον Ακη. Πληροφορίες έκαναν λόγο και για μετρητά που κατέβαλε αλλά και για παραχώρηση ακινήτου στην πρώην σύζυγό του. Η κυρία Μολντενχάουερ κατάφερε, λέγεται, και διατήρησε με συμφωνία το επώνυμο «κυρία Τσοχατζοπούλου».

Τρία χρόνια αργότερα παρέθεσε δεξίωση με την ευκαιρία του αρραβώνα του με την κυρία Σταμάτη στο πολυτελές εστιατόριο «Beau Brummel» στην Κηφισιά. Είχαν κληθεί βουλευτές, επιχειρηματίες, κοσμικοί. Προσκλήθηκε και γαλλίδα τραγουδίστρια από το Παρίσι ειδικά για να ευχηθεί στους μελλονύμφους. Ο κ. Τσοχατζόπουλος εμφανιζόταν πανίσχυρος. Ηταν παντού προσκεκλημένος και μαζί του η νέα σύζυγός του. Tο 2003 έγινε παρουσίαση στο Ιδρυμα Γουλανδρή του παιδικού βιβλίου της «Ο μυθικός χορός της φύσης» που αποτέλεσε μείζον πολιτικό-κοσμικό γεγονός στην Αθήνα αφού παρέστη η αφρόκρεμα της κοσμικής και πνευματικής Αθήνας.

Ο γάμος και η δεξίωση στο «Four Seasons»

Και μετά ήρθε ο γάμος στο Παρίσι, στον ορθόδοξο καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου. Το ζευγάρι έφθασε στην εκκλησία μέσα σε μια μπλε Τζάγκουαρ. Κουμπάρος ήταν ο γάλλος πολιτικός μηχανικός κ. Μισέλ Καντάς. Ακολούθησε λαμπρή γαμήλια δεξίωση στο πολυτελές ξενοδοχείο «Four Seasons». Δημιουργήθηκε σάλος - ήταν η αρχή της πτώσης του Ακη.

Το τελικό χτύπημα ήρθε με την αγορά οικίας στην πιο ακριβή οδό της χώρας, στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Την αγορά αυτή δεν τη δήλωσε στο «πόθεν έσχες». Δεν μπόρεσε να πείσει το ΣΔΟΕ ότι τα χρήματα προήλθαν από τις οικονομίες του και από δάνειο που πήρε. Δεν έπεισε όταν ισχυριζόταν ότι στοίχισε μόνο 1,1 εκατ. ευρώ. Αρχισαν οι απανωτοί έλεγχοι του ΣΔΟΕ και εκλήθη στην εξεταστική επιτροπή για τη Siemens επειδή στο ημερολόγιο του κ. Μ. Χριστοφοράκου το όνομά του εμφανιζόταν συχνά. Η αγορά του νεοκλασικού συνδέθηκε αμέσως με την υπόθεση των υποβρυχίων αφού πραγματοποιήθηκε από μια offshore εταιρεία με την οποία είχε σχέση ο Ακης.
Παρά ταύτα, ο Ακης προφανώς δεν κατάλαβε ότι άλλαξαν οι εποχές. Δεν μπορούσε να πιστέψει ότι υπήρχε ενδεχόμενο να συλληφθεί. Αν και οι φίλοι του τον εγκατέλειψαν και έμεινε σχεδόν μόνος του, εμφανώς γερασμένος συνέχιζε τη ζωή του σαν να μην είχε συμβεί το παραμικρό...

ρεπορτάζ: Νίκος Χασαπόπουλος/ΒΗΜΑ


Γράμμα από έναν μετανάστη στη Γερμανία



O «Dr.Vladimiros», όπως είναι το διαδικτυακό του ψευδώνυμο, είναι Έλληνας που ζει τους τελευταίους μήνες στη Γερμανία. Από εκεί παραθέτει την προσωπική του εμπειρία με βάσει τις συνθήκες διαμονής του στη χώρα. Προς γνώση και προβληματισμό...

«Η Γερμανία με απόφασή της που δεν την ξέρει κανείς και πέρασε κάτω από το τραπέζι, από το Γενάρη έκοψε όλα τα επιδόματα ανεργίας και το κοινωνικό σύστημα, όχι μόνο από τους εκτός Ευρώπης μετανάστες αλλά και από τους πολίτες της ΟΝΕ που δεν είναι Γερμανοί.

Σας παραθέτω λοιπόν την προσωπική μου εμπειρία.

Βρίσκομαι στη Γερμανία και συγκεκριμένα στη Λειψία από τον Οκτώβρη. Ήρθα εδώ για πολλούς και διάφορους λόγους και για τον πιο σημαντικό, έχω εδώ δυο κόρες, η μαμά τους είναι φίλη μου και Γερμανίδα και θέλω να μεγαλώνουν κοντά μου.

Το καθεστώς εδώ για κάποιον που ήταν πολίτης της ΟΝΕ ήταν το εξής:

Έπρεπε να δηλώσω ότι είμαι εδώ, ότι ζω εδώ, πράγμα που το έκανα και μετά από τρεις μήνες διαμονής θα είχα το δικαίωμα να μπω σε πρόγραμμα εργασίας, κοινωνική ασφάλιση, πρόνοια, επίδομα ανεργίας και τα λοιπά.

Μετά τους τρεις μήνες λοιπόν άρχισε για μένα μια απίστευτη γραφειοκρατική περιπέτεια, να μαζεύω, να συμπληρώνω χαρτιά και να με τρέχουν από γραφείο σε γραφείο, δίχως να μου λένε ότι στην τελική δεν δικαιούμαι τίποτα. Όλο αυτό τον καιρό πέρασα πολύ δύσκολα, για να σας δώσω να καταλάβετε, μόνο το εισιτήριο για το τραμ, μόνο να πας είναι 2.10 ευρώ, πέρα δώθε στις υπηρεσίες.

Με βάλανε να κάνω ασφάλεια, να κάνω τραπεζικό λογαριασμό, να τους πάω πιστοποιητικά, εφορίες, νοσοκομεία και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Και όλα αυτά μετά το τρίμηνο.

Δηλαδή με τρέχουν τώρα σχεδόν 2 μήνες για να πάρω χθες την απάντηση, η οποία δεν είχε καμία σχέση με αυτή που είχα πάρει πριν από μια βδομάδα.

Η κυρία λοιπόν αυτή στο termin C του job center και στην ομάδα 293 μου είπαν τα εξής:

"Δε μπορούμε εμείς εδώ πέρα να ταϊζουμε όλους τους τεμπέληδες που θα μαζευτούν στη χώρα μας, από Ελλάδα, Ισπανία και Πορτογαλία. Μα εσείς είστε μουσικός... Μπορείτε άνετα να βγάλετε αρκετά χρήματα στο δρόμο" μου είπε ειρωνικά και απαξιωτικά και με έστειλε να βγάλω μια ενημέρωση του τραπεζικού μου λογαριασμού, δηλαδή πόσα χρήματα έχω μέσα και να τους την στείλω ταχυδρομικός, να βγάλω ιδιωτική ασφάλεια με δικά μου χρήματα και μετά μου είπε πως θα εξετάσουν το αίτημα μου και ότι θα μου απαντήσουν μετά από τρεις βδομάδες.

Να σημειώσω ότι είμαι άνεργος εδώ στη Γερμανία και ότι δεν έχω σπίτι για να μείνω και ότι δουλειές δεν υπάρχουν και ότι δεν ξέρω και τη γλώσσα και μου έλεγαν ότι θα με στείλουν σε δωρεάν σχολείο για μετανάστες μα τώρα πια δεν υπάρχει.

Όλοι οι προηγούμενοι υπάλληλοι, εκτός από μια φασίστρια στο υπουργείο εργασίας που μου έβγαλε την παναγία, με εξυπηρετούσαν με το πριν τον Γενάρη καθεστώς κι ας είχαν περάσει οι προθεσμίες... Να υποψιαστώ ότι με δουλεύανε;

Να σκεφτώ ότι τόσο καιρό οργάνωνα τη ζωή μου τσάμπα;

Το πρώτο μάλλον... σε συνδυασμό με την αμηχανία του συστήματος λίγο πριν την επίγνωση.

Η Γερμανία λοιπόν θωρακίζεται και τα ακροδεξιά ανακλαστικά ξυπνούν μπροστά στον κίνδυνο, το φόβο της οικονομικής κρίσης.

Οι πολίτες πυροβολούνται καθημερινά από τους γκαιμπελίσκους του spiegel και των υπόλοιπον καθεστωτικών ΜΜΕ. Μη νομίσει κανείς ότι στην Ελλάδα συμβαίνει κάτι μοναδικό... κι εδώ τα ίδια σκατά ταϊζουν τον κόσμο.

Με τη μόνη διαφορά ότι εδώ το κράτος κρατάει το λαό. Εδώ το κράτος δεν αφήνει κανένας να πεινάσει, κανένας να μην έχει σπίτι. Ξέρει τι κάνει η εξουσία πολύ καλά. Έτσι και οι πολίτες είναι νομοταγείς, αγαπάνε το κράτος τους και μιλάω για τους πιο πολλούς και σε μια δύσκολη κατάσταση σίγουρα θα το υπερασπιστούν.

Σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά;

Μα είναι η Ευρώπη του 2012.

Ας μην βγούμε για μια ακόμη φορά προφήτες λοιπόν...

Τα συμπεράσματα δικά σας.»

απο DrVladimiros

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



Μετά την Ανάσταση, ακολουθεί χορός και τραγούδι σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Από τους «λάκκους» της Λιβαδειάς μέχρι το έθιμο της «Κούνιας» στην Κύθνο, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας γιορτάζεται το... 
αναστάσιμο μήνυμα.


Μακεδονία


Παλαιότερα στη Μακεδονία η νοικοκυρά έβαζε το πρώτο αυγό στο εικονοστάσι, απ όπου το έβγαζε με την πυροστιά μόνο όταν έβρεχε ή άστραφτε, για να «ξορκίσει» το χαλάζι και τις πλημμύρες. Σε κάποια χωριά της Μακεδονίας, όπως οι Ελευθερές, μέχρι πριν από λίγα χρόνια σημάδευαν το κεφάλι και την πλάτη των μικρών αρνιών με τη μπογιά που είχε χρησιμοποιηθεί για το βάψιμο τον αυγών.
Όσο το κόκκινο πανί ήταν κρεμασμένο στο μπαλκόνι ή το παράθυρο, οι γυναίκες δεν έπλεναν ούτε και άπλωναν ρούχα, γιατί το θεωρούσαν κακό σημάδι, ενώ τα πρώτα αυγά που έβαφαν τα έστελναν μαζί με τσουρέκια στα πεθερικά τους.
Στη Θάσο στην Κοινότητα Λιμεναρίων διατηρείται το πανάρχαιο έθιμο «Για βρέξ Απρίλη μ», που γιορτάζεται την Τρίτη του Πάσχα. Συγκροτήματα απ όλη την Ελλάδα χορεύουν δημοτικούς χορούς.


Στην Ιερισσό της Χαλκιδικής έχουν το έθιμο «Του μαύρου νιου τ αλώνι», που γιορτάζεται την Τρίτη του Πάσχα. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν τον χορό. Σιγά-σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και συχνά ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα Πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον «Καγκέλευτο» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821. Ο χορός περνά κάτω από δάφνινη αψίδα όπου υπάρχουν δύο παλικάρια με υψωμένα σπαθιά και στη μέση του τραγουδιού διπλώνεται στα δύο με τους χορευτές να περνούν ο ένας απέναντι από τον άλλο για τον τελευταίο χαιρετισμό. Κατά την διάρκεια της γιορτής μοιράζεται, καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι «ζωγραφίτικος», τσουρέκια και αυγά.


Κεντρική Ελλάδα


Στην Αράχωβα, ανήμερα του Πάσχα ξεκινάει η περιφορά της Εικόνας του Αγίου Γεωργίου την οποία συνοδεύουν περί τα 500 άτομα ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές. Την επομένη πραγματοποιείται αγώνας δρόμου των γερόντων (ανηφορικός δρόμος), οι οποίοι ξεκινούν από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και φτάνουν στο λόφο. Ακολουθούν χορευτικά συγκροτήματα και το απόγευμα χορεύουν γυναικείοι χορευτικοί σύλλογοι. Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται με κλέφτικα αγωνίσματα, όπως το σήκωμα της πέτρας.


Στην Αμφίκλεια και συγκεκριμένα το Δαδί δημιουργούνται «λάκκοι», όπου ψήνονται πολλά αρνιά μαζί, ενώ προσφέρονται αυγά, κρασί, και γλυκά.


Στη Λιβαδειά, το πιο χαρακτηριστικό έθιμο της πόλης, είναι το γνωστό «Πάσχα της Λιβαδειάς», με τους νέους της πόλης να συμμετέχουν στο έθιμο του «λάκκου». Μετά την Ανάσταση και πριν ξημερώσει οι κάτοικοι ετοιμάζουν την φωτιά. Ένας, κάνοντας το σταυρό του, βάζει φωτιά στο σωρό με τη λαμπάδα της Αναστάσεως. Με ραντίσματα νερού και συχνό χτύπημα με ένα μακρύ ξύλο, η θράκα είναι έτοιμη για να ψηθούν τα αρνιά. Το γλέντι διαρκεί μέχρι το απόγευμα και συμπληρώνεται με τη συμμετοχή παραδοσιακών χορευτικών συγκροτημάτων και την καύση πυροτεχνημάτων.


Στο Αιτωλικό την Κυριακή του Πάσχα κάθε γειτονιά, είναι μία μεγάλη υπαίθρια ψησταριά, όπου ο χορός και το τραγούδι έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ προσφέρονται κρασί και παραδοσιακοί μεζέδες δωρεάν.


Κυκλάδες


Στην Κύθνο, το πιο επιβλητικό έθιμο του νησιού είναι αυτό της «Κούνιας». Την Κυριακή του Πάσχα, στην πλατεία του νησιού, στήνεται μία κούνια, στην οποία κουνιούνται αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Αυτός ή αυτή που θα κουνήσει κάποιον, δεσμεύεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων για γάμο.


Η Σύρος βιώνει με ιδιαίτερο τρόπο το Πάσχα. Οι δύο θρησκευτικές της κοινότητες, η Ορθόδοξη και η Καθολική, γιορτάζουν συγχρόνως τις μέρες του Πάσχα.


Στη Νάξο στο πασχαλινό τραπέζι ξεχωρίζει το παραδοσιακό «μπατούδο», κατσικάκι γεμιστό με εντόσθια, λαχανικά, ρύζι, αυγά και τυρί ψημένο στο φούρνο.


Δωδεκάνησα


Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, την Κυριακή του Πάσχα, στο Μοναστήρι της Πάτμου γίνεται η δεύτερη Ανάσταση κατά την οποία το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες και από τον ηγούμενο μοιράζονται κόκκινα αυγά στους πιστούς.


Ιόνια νησιά


Ιδιαίτερα τα έθιμα στα Ιόνια νησιά, όπου την Κυριακή του Πάσχα κάθε εκκλησία βγάζει την Ανάσταση με φιλαρμονικές, σχολεία, προσκόπους και χορωδίες.


http://fimotro.blogspot.com

Δημοσκοπήσεις MRB- Pulse: Μπροστά 6-8 μονάδες η ΝΔ, οι πολίτες προτιμούν κυβέρνηση συνεργασίας


 
Συνεχίζεται η ρευστότητα στο πολιτικό σκηνικό όπως δείχνουν νέες δημοσκοπήσεις με τα μόνα σταθερά σημεία να είναι η πρωτιά της Νέας Δημοκρατίας, τα χαμηλά ποσοστά του δικομματισμού και η προτίμηση των πολιτών σε μίακυβέρνηση συνεργασίας μετεκλογικά. 

Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας Pulse για τον Τύπο της Κυριακής η ΝΔ συγκεντρώνει 21,5%, το ΠΑΣΟΚ 15,5%, ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ από 11,5%. Ακολουθούν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 9,5%, η Δημοκρατική Αριστερά με 9%. Η Χρυσή Αυγή συγκεντρώνει 5%, ο ΛΑΟΣ και οι Οικολόγοι-Πράσινοι από 3%. Η Δημοκρατική Συμμαχία φτάνει το 2,5% όπως και το Άρμα Πολιτών, ενώ ΑΝΤΑΡΣΥΑ και Δράση συγκεντρώνουν από 1,5%.

Παράλληλα το 64% προτιμά κυβέρνηση συνεργασίας, έναντι 21% που επιθυμεί μονοκομματική αυτοδύναμη κυβέρνηση.

Σε δημοσκόπηση της MRB στην Real η ΝΔ προηγείται με 20,5% έναντι 12,7% του ΠΑΣΟΚ. Ακολουθούν ΣΥΡΙΖΑ με 8,6%, ΚΚΕ με 7,9%, Ανεξάρτητοι Ελληνες με 7,1%, ΔΗΜΑΡ με 7%, Χρυσή Αυγή με 3,9%, Οικολόγοι Πράσινοι με 2,9%, ΛΑΟΣ με 2,5% και Δημοκρατική Συμμαχία με 2,4%. 

Το 65,7% τάσσεται υπέρ μιας κυβέρνησης συνεργασίας για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του τόπου ενώ το 32,7% θεωρεί πως κανένα κόμμα από μόνο του δεν θα είναι αποτελεσματικό σε περίπτωση αυτοδυναμίας.

Πρώτος στη δημοτικότητα των πολιτικών αρχηγών εμφανίζεται ο Φώτης Κουβέλης και ακολουθούν Λουκάς Παπαδήμος, Πάννος Καμμένος, Αλέξης Τσίπρας, Αντώνης Σαμαράς, Γιάννης Δημαράς, Ευάγγελος Βενιζέλος, Αλέκα Παπαρήγα, Ντόρα Μπακογιάννη, Γιώργος Καρατζαφέρης, Λούκα Κατσέλη, Νίκος Μιχαλολιάκος και Χάρης Καστανίδης. 

Στο ερώτημα για το ποιός είναι καταλληλότερος για πρωθυπουργός μεταξύ του Αντώνη Σαμαρά και του Ευάγγελου Βενιζέλου το 52,4% δηλώνει «κανένας» ενώ το 22,9% επιλέγει τον Πρόεδρο της ΝΔ και το 20,9% τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.

 http://www.newpost.gr/

Άκης: «Το "όλον ΠΑΣΟΚ" αποφάσισε για τα υποβρύχια»!





Το "όλον ΠΑΣΟΚ" βάζει στον μύλο της διαθφοράς ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας Άκης Τσοχατζόπουλος με δήλωση που "τηγανίζει" τόσο τον Κώστα Σημίτη, όσο και τον Γιώργο Παπανδρέου, συναρμόδιους και συναποφασίσαντες την προμήθεια των υποβρυχίων Type 214!
Ζητεί να κληθούν όλα τα μέλη του τότε ΚΥΣΕΑ ΚΥΣΕΑ τα οποία είχαν λάβει αποφάσεις για την αγορά των τεσσάρων υποβρυχίων, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των Type 209/1200. Η δήλωση του πληρεξούσιου δικηγόρου του αναφέρεται σ΄ όλες τις κατηγορίες που έχει να αντιμετωπίσει αλλά και για τον “θεαματικό-θεατρικό” τρόπο της σύλληψής του”.
Όλη η δήλωση του δικηγόρου του Α.Τσοχατζόπουλου.
“Ο Καθηγητής κ. Λεωνίδας Κοτσαλής, πληρεξούσιος δικηγόρος του κ. Α.-Α. Τσοχατζόπουλου, εκφράζοντας τις νομικές θέσεις και των λοιπών πληρεξουσίων δικηγόρων (κ.κ. Ιωάννη Νικολάου, Ιωάννη Παγορόπουλου και Γρηγορίου Τσόλια)προέβη στην εξής δήλωση:
Σε σχέση με τη σύλληψη του τέως υπουργού κ. Α.-Α. Τσοχατζόπουλου τη Μεγάλη Τέταρτη 11.4.2012 και την ορισθείσα απολογία του για τη Δευτέρα του Πάσχα 16.4.2012 επισημαίνουμε τα εξής:

1. Το ένταλμα σύλληψης και προσαγωγής εκτελέστηκε με θεαματικό (θεατρικό) τρόπο την Μ. Τετάρτη 11.4.2012. Διευκρινίζεται ότι δεν είχε προηγηθεί κλήση προς απολογία του κ. Τσοχατζόπουλου, πράγμα που ποινικοδικονομικά στασιάζεται εντόνως μέσα στη θεωρία και στην πράξη. Συνιστά ανακριτική πράξη ελεγχόμενη με βάση το άρθρο 6 της Ε.Σ.Δ.Α.
2. Η πενθήμερη προθεσμία που δόθηκε από τον κ. Ανακριτή το απόγευμα της Μ. Τετάρτης δεν επαρκεί για την μελέτη δικογραφίας περίπου 10.000 σελίδων. Ερωτάται: Γιατί οι ανακριτικές αρχές δεν έλαβαν υπόψη τους αυτή την ανθρώπινη αδυναμία που ουσιαστικά αποδυναμώνει την εμμελή άσκηση των υπερασπιστικών καθηκόντων.
3. Το κατηγορητήριο καθώς και η συστοιχούμενη εισαγγελική έκθεση αναφέρονται και στην υπόθεση TOR που είχε απασχολήσει την εξεταστική επιτροπή της Βουλής το 2004 και είχε οριστικά κλείσει, αφού δεν είχαν εντοπιστεί ενοχοποιητικά στοιχεία. Ερωτάται: Γιατί αναμοχλεύεται παλαιά υπόθεση που έχει ερευνηθεί και οριστικά κλείσει από τη Βουλή;
4. Ο κ. Τσοχατζόπουλος καλείται να απολογηθεί για παραγεγραμμένα αδικήματα. Η απλή ανάγνωση που σχετικών νομοθετικών κειμένων και η αναφορά του χρόνου τέλεσης του αδικήματος οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα περί παραγραφής.
5. Η εισαγγελική έκθεση καταλήγει στην πρόταση-υπόδειξη προς τον κ. Ανακριτή περί προσωρινής κρατήσεως του κ. Τσοχατζόπουλου λόγω της καταστάσεως στα σύνορα της χώρας και των προθέσεων του κ. Τσοχατζόπουλου για διαφυγή προς το εξωτερικό. Διευκρινίζεται ότι σε καμία περίπτωση μέχρι σήμερα σε ολόκληρο το διάστημα των 20 μηνών που διαρκεί η εν λόγω δικαστική διαδικασία δεν παρουσιάστηκε η παραμικρή ασυνέπεια ή απροθυμία εκ μέρους του κ. Τσοχατζόπουλου για συνεργασία με τις Αστυνομικές ή Ανακριτικές αρχές. Τουναντίον ο κ. Τσοχατζόπουλος παρουσιάστηκε πάντοτε με απόλυτη συνέπια και ακρίβεια στις ορισθείσες συναντήσεις. Επιπλέον από εβδομάδων στον κ. Τσοχατζόπουλο έχει επιβληθεί απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και αφαίρεση του διαβατηρίου. Επισημαίνεται ότι η διάταξη του άρθρου 282 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας προβλέπει αυστηρώς τις προϋποθέσεις.
Η (συσταλτική) εφαρμογή αυτής της διατάξεως αποτελεί το επαχθέστερο δικονομικό μέτρο και επιβάλλεται ως έσχατο μέσο και μόνο όταν είναι απολύτως αναγκαίο για τη διασφάλιση του κατηγορουμένου προσώπου, για την αποτροπή τέλεσης άλλων αξιόποινων πράξεων. Σε καμία περίπτωση η προσωρινή κράτηση (παλαιοτέρα προφυλάκιση) δεν αποτελεί «προ-ποινή» ή «προκαταβολή ποινής».
6. Το αδίκημα της δωροδοκίας που περιλαμβάνεται στο κατηγορητήριο φέρεται να τελέστηκε σε χρόνο (πριν από το 2005), όταν ο σχετικός νόμος περί “ξεπλύματος” δεν το περιελάμβανε στα βασικά εγκλήματα.
7. Η απόφαση για την αγορά των 4 υποβρυχίων ελήφθη το Φεβρουάριο του 2000 από το Κ.Υ.Σ.Ε.Α. σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Το Κ.Υ.Σ.Ε.Α. εξουσιοδότησε στη συνέχεια τον τότε υπουργό Εθνικής Αμύνης κ. Α.-Α. Τσοχατζόπουλο να υλοποιήσει την εν λόγω απόφαση . Ζητήθηκε τόσο στο πλαίσιο της προκαταρκτικής επιτροπής της Βουλής όσο και στη διάρκεια της προκαταρκτικής εξετάσεως από την Εισαγγελία Αθηνών η κλήση των μελών της τότε συνθέσεως του Κ.Υ.Σ.Ε.Α. προς παροχή εξηγήσεων. Το αίτημα και στις δύο περιπτώσεις δεν έγινε δεκτό. Στο αίτημα αυτό θα επανέλθουμε στο πλαίσιο της τακτικής ανακρίσεως.
Αυτά επισημαίνονται προς τήρηση της νομιμότητας και διασφάλιση του κράτους δικαίου.”




Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Μάριος Χατζηδήμου -Μια διαφορετική Πανελλήνια πρωτιά, υποψήφια για ολυμπιακό μετάλλιο



E-mailΕκτύπωσηPDF
ΧΑΤΖΗΔΗΜΟΥ-ΜΑΡΙΟΣΟ μικρός μας δρομέας Μάριος Χατζηδήμου(2α γυμνασίου) ,κατέλαβε Πανελλήνια την πρώτη θέση στον 41ο Διαγωνισμό Επιστολικών Εκθέσεων της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης και είναι υποψήφιος για μια από τις τρεις πρώτες Ολυμπιακές θέσεις της συγκεκριμένης Ένωσης ,λόγω των επικείμενων Ολυμπιακών αγώνων, είναι γιος του μαραθωνοδρόμου μας πατέρα Χατζηδήμου Απόστολου και της δρομέα μας Κούκκου Χρυσάνθης,με θέμα ¨-Γράψτε μια επιστολή σε έναν αθλητή-τρια ή μια μορφή του αθλητισμού που θαυμάζετε , για να εξηγήσετε τι σημαίνουν για σας οι Ολυμπιακοί Αγώνες.-
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Tennis sport club of Bussel,
Switzerland.
Αγαπητέ Ρότζερ Φέντερερ,
Είμαι ο Μάριος, ένας από τους χιλιάδες, φαντάζομαι θαυμαστές σου. Ένας μικρός ασήμαντος Μάριος, μπροστά σ' έναν γίγαντα του αθλητισμού. Κι ο λόγος που σου γράφω; Για να σ' ευχαριστήσω... να σ' ευχαριστήσω, που ξύπνησες μέσα μου την αγάπη για τον αθλητισμό και το τένις!
Χρόνια παρακολουθώ τους αγώνες και τις προσπάθειές σου στα γήπεδα, χειροκροτώ τις νίκες σου και θαυμάζω την επιμονή σου στις δύσκολες στιγμές. Το ανέβασμα σου όμως στο βάθρο του νικητή στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου, ήταν το «σερβίς», για την δική μου είσοδο στο άθλημα.
Άρπαξα την παρατημένη ρακέτα του αδελφού μου και αποφασιστικά μπήκα στο γήπεδο, έτοιμος να νικήσω. Τότε συνειδητοποίησα πόσο διαφορετικό είναι, να βλέπεις την ρακέτα στα χέρια του Φέντερερ από το να προσπαθείς να την κουμαντάρεις στα δικά σου χέρια. Παιδεύτηκα, ίδρωσα, άκουσα δικαιολογημένα τις φωνές του προπονητή μου, όμως δεν τα παράτησα. Η μορφή σου στο βάθρο του Ολυμπιονίκη, με κρατούσε εκεί και συνέχιζα...
Συνέχιζα και ονειρευόμουνα... Κάποια μέρα, κτυπώντας το μπαλάκι, εκσφενδονίστηκε μαζί και η φαντασία μου, μακριά, πολύ μακριά στον χρόνο και στον τόπο. Βρέθηκα, λέει, εκεί, στην Αρχαία Ολυμπία, στην μεγάλη γιορτή του αθλητισμού, στους πρώτους επίσημους Ολυμπιακούς Αγώνες. 776 π.Χ.- οι κήρυκες γυρνούν όλη την Ελλάδα και αναγγέλλουν το γεγονός. Οι πόλεμοι σταματούν, γιατί ο αθλητισμός ενώνει και συμφιλιώνει τους ανθρώπους, έτσι τουλάχιστον ήταν τότε! Νέοι από κάθε άκρη της χώρας, καταφθάνουν εκεί με λεβέντικη ψυχή και σώμα, για ν' αγωνισθούν τον «καλόν αγώνα», το «Ευ αγωνίζεσθαι». Τι υπέροχες λέξεις, τι φανταστική ατμόσφαιρα!
Ήσουν κι εσύ, λέει, εκεί. Οι ιστορικές μου γνώσεις σε απορρίπτουν, όμως η φαντασία μου σε θέλει εκεί. Ν' αγωνίζεσαι και να στεφανώνεσαι με την αγριελιά. Να ποτίζεις με τον ιδρώτα σου, το χώμα της αρχαίας Ολυμπίας και να δοξάζεσαι μαζί με τον Διαγόρα της Ρόδου, τον Πολυδάμα, τον Θεαγένη...
Ναι, είμαι περήφανος, που η δική μου πατρίδα, η Ελλάδα, έθεσε τα θεμέλια του σύγχρονου αθλητισμού. Το αθλητικό πνεύμα, σαρκώθηκε και μορφοποιήθηκε στους αγώνες της αρχαιότητας. Η Ολυμπιακή φλόγα, λαμπρυνόμενη με τις άξιες του Ελληνικού πολιτισμού, φώτισε την οικουμένη. Η αγωνιστικότητα, η ευγενής άμιλλα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, μέσ' από τον αθλητισμό, εμπλούτισαν και όλη την στάση του ανθρώπου απέναντι στην ζωή...
...Στεκόσουν εκεί, στεφανωμένος, ακτινοβολώντας την χαρά της νίκης, όταν σε πλησίασα ντροπαλά, σου έπιασα το χέρι, σε κοίταξα στα μάτια και σε ρώτησα:
- Πως νοιώθεις, Ρότζερ; Τι σημαίνουν για σένα όλα αυτά;
- Άκου μικρέ μου, μου απάντησες με μια φωνή κρυστάλλινη, που ακόμα αντηχεί στ' αυτιά μου. «Αγωνίζομαι» σημαίνει «νικώ», να το θυμάσαι αυτό. Η συμμετοχή, ο αγώνας, είναι ήδη μια μεγάλη νίκη, ανεξάρτητα απ' το τρόπαιο. Νίκη ενάντια στους φόβους, τις ανασφάλειες και τις δυσκολίες του εαυτού σου, ενάντια στον εγωισμό και την φιλαυτία σου. Νίκη υπέρβασης του εαυτού σου. Και κάτι ακόμα: «Νικώ» σημαίνει «Αγαπώ». Αγαπώ τον συναγωνιστή μου, που μου έδωσε την ευκαιρία ν' αγωνιστώ, τον προπονητή μου, που μου έμαθε τον τρόπω ν' αγωνίζομαι και να νικώ, τον κόσμο που με στηρίζει στην προσπάθεια και στον δρόμο προς τη νίκη, τον Θεό, που μου χαρίζει την δυνατότητα ν' αγωνίζομαι και να νικώ!
- Άουτ! Μάριε, συγκεντρώσου επιτέλους στο παιχνίδι! Ήταν η φωνή του προπονητή μου, που με έβγαλε ξαφνικά από την ονειροπόλησή μου. Όμως όχι, εκείνη την ημέρα, δεν ήταν δυνατόν να συγκεντρωθώ σε κανένα παιχνίδι. Ήθελα να διηγηθώ, όλα αυτά που έζησα, στους πρώτους Ολυμπιακούς αγώνες. Όλοι μαζί, ο προπονητής και οι συμπαίκτες μου, γίναμε μια συντροφιά κι αναβαπτισθήκαμε στο πνεύμα των Ολυμπιακών αγώνων. Μιλήσαμε για το περίφημο «Ευ αγωνίζεσθαι», αυτό που οι σύγχρονοι άνθρωποι, μπορούν τέλεια να ερμηνεύσουν ετυμολογικά, όσον όμως αφορά την πράξη, δυσκολεύονται από λίγο έως τραγικά! Στοχεύοντας αποκλειστικά στον πρωταθλητισμό, λούζονται στα βρώμικα κι επικίνδυνα νερά των αναβολικών, θυσιάζοντας στον βωμό της εφήμερης δόξας, την καθαρότητα της ψυχής και του σώματος. Η εξόντωση του αθλητή και η δυσφήμιση των αγώνων, είναι το μόνο αντίτιμο που εισπράττει κανείς από τέτοιες ενέργειες.
Ε, λοιπόν για μένα οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν σημαίνουν, ούτε αναβολικά, ούτε πρωταθλητισμό, ούτε οικονομικά συμφέροντα, οικονομική κρίση, αντιζηλίες και μίση. Σημαίνουν χαρά για την συμμετοχή, «ευ αγωνίζεσθαι», φιλία, ειρήνη και σ' αυτό το πνεύμα εύχομαι να σταθούν οι φετινοί Ολυμπιακοί Αγώνες.
Σταματώ εδώ την φλυαρία μου, που ίσως σε κούρασε και σου εύχομαι μέσα απ' την ψυχή μου, σε όλη σου την ζωή, ν' αγωνίζεσαι, να νικάς και ν' αγαπάς, όπως ακριβώς εσύ μου δίδαξες. Σ' ευχαριστώ για άλλη μια φορά και σε περιμένω, εκεί που πρωτοσυναντηθήκαμε... Στην αρχαία Ολυμπία, στην Ελλάδα, στην πατρίδα του πολιτισμού και του αθλητισμού. Στην πανέμορφη και πολυαγαπημένη μου πατρίδα, που όσες δυσκολίες και τρικυμίες κι αν περνά τώρα, « δεν την σκιάζει φοβέρα καμιά», γιατ' «έχει στο κατάρτι της βιγλάτορα, παντοτινό, τον Ήλιο, τον Ηλιάτορα»! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ δ.σ Ο.Μ.Γ


Αρχειοθήκη ιστολογίου