Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012

Ο Σαμαράς έθεσε το κρίσιμο ερώτημα



Η βαθιά κρίση στην οποία έχει περιέλθει η Ευρώπη, δεν είναι κρίση μονάχα της ευρωζώνης. Και φυσικά δεν είναι κρίση αμιγώς οικονομική. Είναι πρωτίστως κρίση πολιτικής και ηγεσίας, σε συνδυασμό με μια βαθιά κρίση αξιών, ηθικής, προτεραιοτήτων και προσανατολισμού.
Κάπως έτσι εξηγείται η αδυναμία της Ευρώπης, να απαντήσει πειστικά και καίρια στο ιστορικό στοίχημα από το οποίο καλείται να μην βγει χαμένη. Γιατί, μπορεί η Γερμανία να έχει… θολώσει πλήρως το καθαρό μυαλό και τη συλλογική συνείδηση της σύγχρονης Ευρώπης, αυτό ωστόσο δεν αφαιρεί σπιθαμή ευθύνης από τους ηγέτες των υπόλοιπων χωρών. Ούτε και από τους επικεφαλείς των σημαντικών φορέων και οργανισμών, που υποτίθεται ότι προασπίζουν τις αρχές του Μάαστριχτ και της Λισσαβόνας. Γιατί, για το κοινό όραμα μιας πολιτικά Ενωμένης Ευρώπης, του Ντε Γκολ, του Αντενάουερ και του Εθνάρχη Καραμανλή, ας το αφήσουμε καλύτερα.
Σε αυτή την περίοδο βαθιάς σύγχυσης, περισσεύουν η ατολμία, η υποκρισία, ο καθωσπρεπισμός. Το… προσπέρασμα του αυτονόητου και η υποτίμηση της δυναμικής που έχει κάθε ξεχωριστή στιγμή, εφόσον αξιοποιηθεί ουσιαστικά, στην οικοδόμηση της λύσης. Του διεξόδου. Της υπέρβασης της κρίσης.
Με τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Αντώνης Σαμαράς στη γερμανική εφημερίδα «Sueddeutsche Zeitung», απευθύνθηκε όχι τόσο στην πολιτική ηγεσία του Βερολίνου και στα κόμματα της Μπούντεσταγκ, αλλά πρωτίστως στη γερμανική κοινωνία. Εκείνη δηλαδή που πρέπει να καταλάβει, να κατανοήσει και να πειστεί, ώστε με τη σειρά της να ασκήσει στη συνέχεια αφόρητη πίεση στο δίδυμο Μέρκελ-Σόιμπλε.
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε σχεδόν στο σύνολο των παραμέτρων του ελληνικού προβλήματος. Άγγιξε ωστόσο και μια… ευαίσθητη χορδή, που ίσως κρύβει μια βαθύτερη, όσο και δραματική εξήγηση της διαιώνισης της κρίσης, τουλάχιστον στο σκέλος που αφορά την Ελλάδα.
«Κάθε φορά που ένας Γερμανός, Ολλανδός ή Αυστριακός πολιτικός αναφέρεται στην έξοδό μας από την ευρωζώνη, λέω στον εαυτό μου: Πως μπορώ να ιδιωτικοποιήσω τις δημόσιες επιχειρήσεις; Ποιος επιχειρηματίας θα θελήσει να επενδύσει ευρώ στην Ελλάδα, αν βρεθεί υποχρεωμένος να εισπράττει δραχμές;», ήταν η χαρακτηριστική αποστροφή του Αντώνη Σαμαρά.
Ο Πρωθυπουργός παρέθεσε σε… απλά ελληνικά, ένα μέρος της ταμπακιέρας. Γιατί, προσκρούει στην κοινή λογική η απαίτηση των δανειστών να προχωρήσει η Ελλάδα σε βαθιές τομές, όταν την ίδια στιγμή οι ίδιοι υπονομεύουν τη συγκεκριμένη προσπάθεια. Υπονομεύουν την «επόμενη μέρα».
Ο Αντώνης Σαμαράς λοιπόν έθεσε το κρίσιμο ερώτημα: Ποιόν… βολεύει η απαξίωση του brand name «Ελλάδα» και της κρατικής περιουσίας της, ώστε να πασχίζει με τέτοια αυταπάρνηση να μην επιτρέψει στη χώρα μας να πάρει ανάσα; Αν στην ερώτηση η γερμανική κοινωνία απαντήσει με ειλικρίνεια και… θάρρος, ίσως και να έχει γίνει ένα πρώτο βήμα για να βγούμε από την κρίση.


Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν την γερμανική ναυτιλία


ΕκτύπωσηE-mail

1
 Οι Έλληνες εφοπλιστές σώζουν την γερμανική ναυτιλία και χιλιάδες Γερμανούς μικρο-επενδυτές. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Τα Νέα”, μπορεί η ελληνική οικονομία να εξαρτάται από τη γερμανική βοήθεια, αλλά στον τομέα της ναυτιλίας, η εικόνα είναι αντίστροφη.

Ήδη πάνω από 2 δισ. δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων δαπάνησαν οι Έλληνες εφοπλιστές κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2012, αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας έτσι ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους.

Την ίδια στιγμή, πάνω από 100 γερμανικά funds που επενδύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, ενώ άλλα 800 γερμανικά αντίστοιχα απειλούνται με λουκέτο λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει ειδικά την κατηγορία των πλοίων κοντέινερ, όπου οι Γερμανοί εφοπλιστές κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως ελέγχοντας το 40% της αγοράς.

Οι Έλληνες δίνουν δάνεια σε Γερμανούς εφοπλιστές

Επειδή και η στρόφιγγα της χρηματοδότησης έχει κλείσει, απειλούνται να χάσουν την πρωτιά και να τους την πάρουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι όχι μόνο διαθέτουν την απαραίτητη ρευστότητα, αλλά και άριστη πιστοληπτική ικανότητα, σε τέτοιο σημείο που να μπορούν να πάρουν δάνεια από τράπεζες μέχρι και το 100% της αξίας του πλοίου.

Οι ίδιοι κλήθηκαν από γερμανικές τράπεζες και γερμανικά ναυτιλιακά funds να σώσουν ό, τι σώζεται από τον τεράστιο στόλο των κοντέινερ που κινδυνεύει να καταρρεύσει μετά τη μείωση των ευρωπαϊκών εισαγωγών, που ξεκινούν από 9,5% και φτάνουν έως και 18% ανάλογα με την περιοχή.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
  

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΑΜΑΡΑ - ΓΙΟΥΝΚΕΡ



Αρχειοθήκη ιστολογίου