Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012

Ι. Τζαμτζής: Οι ανάπηροι περιμένουν αυτή τη στιγμή 5,7 & 10 μήνες για να συγκληθεί η επιτροπή ΚΕΠΑ



E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
 κλικ για μεγέθυνση
Το τεράστιο θέμα με τη μη τακτική σύγκλιση επιτροπών του ΚΕΠΑ για να περάσουν οι ασθενείς από αυτές, την πολύμηνη αναμονή των ασθενών που εξετάζονται για πρώτη φορά ώστε να δικαιωθούν σύνταξη αλλά και την ταλαιπωρία των ασθενείς που έχουν κριθεί κατά το παρελθόν ανάπηροι και αναγκάζονται...
να περάσουν επιτροπή για δεύτερη και τρίτη φορά, στους οποίους μάλιστα δημιουργείτε και πρόβλημα επιβίωσης καθώς διακόπτεται η συνταξιοδότηση τους, έθεσε με επίκαιρη ερώτηση του ο κ. Τζαμτζής μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής την Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου. 
O κ. Τζαμτζής κατά την ομιλία του ζήτησε να λειτουργήσει ΚΕΠΑ στα Γιαννιτσά ώστε να μπορεί να εξυπηρετείται από εκεί ο μισός πληθυσμός του νομού, χωρίς οι πολίτες να υπόκεινται σε ταλαιπωρία. Αναλυτικότερα ο κ. Τζαμτζής στην συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στην Βουλή ανέφερε τα εξής:
«Με το νόμο 3863/2010 δημιουργήθηκαν τα ΚΕΠΑ για να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια στη διαδικασία πιστοποίησης της αναπηρίας, δημιουργήθηκαν δηλαδή τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας. Σε αντίθεση, όμως, από ό,τι ήθελε να πετύχει η συγκεκριμένη ρύθμιση δημιουργήθηκαν πολύ μεγάλα προβλήματα, ιδιαίτερα με τους χρόνους σύγκλισης των επιτροπών. Ανάπηροι περιμένουν αυτήν τη στιγμή πέντε, επτά και δέκα μήνες να συγκληθεί η επιτροπή για να περάσουν από αυτήν.
Αποτέλεσμα είναι αφενός μεν ασθενείς που πρέπει να περάσουν για πρώτη φορά από την επιτροπή για να δικαιωθούν συντάξεως, να περιμένουν πολλούς μήνες και αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης εφόσον δεν μπορούν να εργαστούν. Δεύτερον, για τους αναπήρους, που περιμένουν να περάσουν δεύτερη ή τρίτη φορά, διακόπτεται για πολλούς μήνες η συνταξιοδότησή τους, οπότε και αυτοί αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης. Όλα αυτά τα προβλήματα και αυτές οι μεγάλες καθυστερήσεις έχουν σχέση με τον καθορισμό των επιτροπών από τα ΚΕΠΑ για την πιστοποίηση της αναπηρίας κι έχουν δημιουργήσει οξύτατα προβλήματα σε όλους αυτούς τους ασθενείς ή αναπήρους.
Πρέπει να επιταχυνθεί όλη η διαδικασία, η υποβολή της αίτησης, ο καθορισμός της επιτροπής, η πιστοποίηση της αναπηρίας, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό να γίνονται συχνότερα και πιο γρήγορα οι επιτροπές των ΚΕΠΑ, ώστε να πάψουν να περιμένουν οι ανάπηροι να περάσουν από επιτροπή πέντε, επτά και δέκα μήνες. Δεύτερον, οι ανάπηροι οι οποίοι αποδεδειγμένα έχουν μόνιμη αναπηρία, να μην καλούνται δεύτερη και τρίτη φορά να περάσουν ξανά από την επιτροπή. Τέλος, θέλω να θέσω ένα θέμα, το οποίο κατ’ ιδίαν το έχουμε συζητήσει δύο φορές. Υπάρχει η ανάγκη να δημιουργηθεί ΚΕΠΑ στα Γιαννιτσά της Πέλλας. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις, υπάρχει η υποδομή, είναι ο μισός νομός πληθυσμιακά και πρέπει να δοθεί λύσει σε αυτό το θέμα, για να πάψουν να ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας.» 
Δευτερολογία 1`2
«Κύριε Υπουργέ, σας άκουσα με μεγάλη προσοχή. Πράγματι είναι νέος θεσμός τα ΚΕΠΑ. Υπάρχει το θέμα της διαφάνειας και σίγουρα αντιμετωπίζεται με τον καθορισμό των επιτροπών, όμως πρέπει να δουλέψει το σύστημα πολύ πιο γρήγορα. Οι ρυθμοί με τους οποίους δουλεύει σήμερα είναι τρομακτικά αργοί. Τα νούμερα είναι πραγματικά. Είναι περιπτώσεις συμπολιτών μας, ασθενών που θέλουν να περάσουν από επιτροπές ή αναπήρων οι οποίοι θα περάσουν δεύτερη ή τρίτη φορά και εκεί διαπιστώνουμε ότι περιμένουν από το Φεβρουάριο του 2012 ή από τον Ιανουάριο του 2012. Καταλαβαίνετε ότι έχουν ξεπεράσει τους οκτώ, εννιά και δέκα μήνες.
Αυτό το οποίο έχω ακούσει -και δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει- είναι ότι γιατροί δεν αποδέχονται να μπουν στις επιτροπές γιατί θεωρούν ότι η αποζημίωση που θα πάρουν είναι χαμηλή. Δεν μπαίνω στη λογική του όρκου του Ιπποκράτη που έχουν δώσει, αλλά στη λογική ότι θα πρέπει οι επιτροπές αυτές να συμπληρωθούν και με ιδιώτες γιατρούς αν δεν φτάνουν οι γιατροί που είναι στο δημόσιο τομέα.
Ο στόχος μας θα πρέπει να είναι ένας, να εξυπηρετηθούν οι συμπολίτες μας που έχουν αναπηρία και σε καμία περίπτωση να μη μένουν χωρίς να παίρνουν τη σύνταξή τους για κάποιο χρονικό διάστημα. Είναι ανάπηροι άνθρωποι που δεν μπορούν να δουλέψουν και δεν έχουν άλλους πόρους, κύριε Υπουργέ. Δεν σκέφτονται αν ο γιατρός είναι του ΕΣΥ ή αν είναι ιδιώτης.
Πρέπει λοιπόν, να δοθεί λύση για αυτούς τους ανάπηρους, να περάσουν άμεσα από την επιτροπή, να πιστοποιηθεί η αναπηρία τους και να συνεχίσουν να παίρνουν τη σύνταξή τους. Από κει και πέρα, ανάφερα και πριν –και ειλικρινά χαίρομαι που το θέσατε- το θέμα των μονίμων αναπηριών. Πρέπει να ξεκαθαριστεί αυτό το θέμα και ίσως πρέπει να στείλετε και κάποιες εγκυκλίους ως Υπουργείο. Αν ένας γιατρός δεν καταλαβαίνει ότι εγώ έχω ακρωτηριασμένο πόδι, ότι δεν πρόκειται να αποκτήσω ξανά πόδι, αυτό θα πρέπει να γίνει κατανοητό. Δεν πρέπει να εξαρτάται απλά από το γιατρό. Ας του δώσετε μια εγκύκλιο σαν Υπουργείο που να ξεκαθαρίζει αυτό το θέμα, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας.
Τρίτο και τελευταίο θέμα. Αν ζητούμε το ΚΕΠΑ των Γιαννιτσών, κύριε Υπουργέ, είναι γιατί αφενός μεν έχει τις προϋποθέσεις και αφετέρου θα εξυπηρετήσει το μισό πληθυσμό, δηλαδή πάνω από ογδόντα χιλιάδες συμπολίτες. Βεβαίως, θα αποσυμφορήσει την κατάσταση του ΚΕΠΑ Έδεσσας, στο οποίο αυτή τη στιγμή περιμένουν πάνω από δύο χιλιάδες άνθρωποι για να περάσουν από επιτροπή. Είναι έκκληση, είναι φωνή διαμαρτυρίας από όλο το νομό να προχωρήσετε στη δημιουργία του ΚΕΠΑ Γιαννιτσών». 
Απαντώντας ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Παναγιωτόπουλος Νίκος επεσήμανε ότι : 
Α) Στόχος των μέτρων που λαμβάνει το Υπουργείο είναι να περνούν από τις επιτροπές ΚΕΠΑ οι ασθενείς και οι ανάπηροι το αργότερο σε τρείς μήνες. 
Β) ότι θα εκδώσουν μια Οδηγία – με μορφή εγκυκλίου- για να λυθεί το θέμα της απαξ ( της μιας φοράς ) εξέτασης των περιπτώσεων βαριάς αναπηρίας, ώστε να μην έρχονται και ξαναέρχονται άνθρωποι οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν είναι σε θέση να υποστούν την παραμικρή ταλαιπωρία . 
Γ) αποδέχτηκε το αίτημα του κ. Τζαμτζή να εξετάσει σοβαρά το Υπουργείο Εργασίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας το θέμα της λειτουργίας 2ουΚΕΠΑ στα Γιαννιτσά


Απάντηση του ΥΠΟΙΚ σε ερώτηση του Ι. Τζαμτζή για τη χρήση και διάθεση βιοντίζελ



E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
 κλικ για μεγέθυνση
Σε απάντηση της ερώτησης του Βουλευτή Πέλλας κ. Ιορδάνη Τζαμτζή, την οποία συνυπέγραψαν άλλοι 4 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, που κατέθεσε από τις 19 Ιουλίου σχετικά με τη χρήση και διάθεση βιοντίζελ σε χαμηλότερη τιμή για την θέρμανση, το Υπουργείο Οικονομικών αναφέρει τα εξής:
«Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτ. 963/23/8/2012 ερώτησης, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Α. Το βιοντίζελ (μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων), με ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως ορίζονται στις Αποφάσεις Ανώτατου Χημικού Συμβουλίου (ΑΧΣ) 334/2004 (ΦΕΚ 713/Β/2005) και 513/2004 (ΦΕΚ 1149/Β/2005), χρησιμοποιείται ως πετρέλαιο κίνησης σε μέγιστο ποσοστό κατ’ όγκο 7% σε μίγμα με πετρελαϊκό ντίζελ κίνησης (93%) σύμφωνα με την απόφαση Α.Χ.Σ. 316/ 2010 (ΦΕΚ 501/Β/2012). Η μέγιστη αυτή περιεκτικότητα σε βιοντίζελ έχει οριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. ως η μέγιστη εκείνη που δεν προκαλεί βλάβες στους κινητήρες οχημάτων. Κάθε άλλη χρήση μίγματος περιεκτικότητας βιοντίζελ μεγαλύτερης από το ποσοστό 7% δεν επιτρέπεται από τη κείμενη νομοθεσία διότι παρατηρούνται προβλήματα στους κινητήρες καύσης και στα μηχανικά μέρη των οχημάτων εκτός και αν αυτό χρησιμοποιείται σε κινητήρες ντίζελ σχεδιασμένους ή τροποποιημένους για καύσιμο τέτοιου είδους.
Ομοίως το βιοντίζελ στους καυστήρες θέρμανσης θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πετρέλαιο θέρμανσης σε μίγμα με πετρέλαιο ντίζελ (πετρέλαιο θέρμανσης). Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του βιοντίζελ για χρήση ως καύσιμο θέρμανσης ορίζονται στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 14213 ενώ το μείγμα βιοντίζελ – πετρέλαιο ντίζελ θα πρέπει να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της ποιότητας πετρελαίου θέρμανσης.
Β. Με τις διατάξεις της περίπτωσης α΄ της παρ. 8 του άρθρου 36 του Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152/ Α’), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4, του άρθρου 38, του Ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/ Α΄), ορίζεται ότι μέχρι 15.10.2012, ο Ε.Φ.Κ. του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL), καθώς και του φωτιστικού πετρελαίου, που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα θέρμανσης, εξισώνονται με το 80% του ισχύοντος τότε συντελεστή Ε.Φ.Κ. του πετρελαίου εσωτερικής καύσης και φωτιστικού πετρελαίου, 
αντίστοιχα, που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα κινητήρων. Η προσαρμογή αυτή αποσκοπεί στον περιορισμό του λαθρεμπορίου, στον τομέα των πετρελαιοειδών, αφού ο μειωμένος Ε.Φ.Κ. στο πετρέλαιο θέρμανσης αποτελεί σημαντικό κίνητρο για διάπραξη λαθρεμπορικών πράξεων.
Αναφορικά με το βιοντήζελ, σύμφωνα με το άρθρο 73, παράγραφος 1, περίπτωση κατ΄του νόμου 2960/2001, προβλέπεται η χρήση βιοντήζελ από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων ως καύσιμο κινητήρων, με συντελεστή ΕΦΚ 412 Ευρώ/ 1000 Λίτρα, ενώ αντίθετα δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στη νομοθεσία για τη χρήση του βιοντήζελ ως καύσιμο θέρμανσης».
Ο κ. Τζαμτζής στην ερώτηση του ανέφερε τα εξής:
«Η χρήση του βιοντήζελ μέσω πρόσμειξης του με το πετρέλαιο, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους κινητήρες αυτοκινήτων, τρακτέρ και άλλων μηχανών , σύμφωνα με καταγγελίες των ιδιοκτητών τους.
Εάν αυτό συμβαίνει, τότε η ζημιά που προκαλείται στις μηχανές ,επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες με μεγάλα έξοδα, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομικά περίοδο.
Ταυτόχρονα εάν λάβουμε υπόψη μας ότι από τις 15 Οκτωβρίου η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης θα γίνεται στην τιμή του 1,40 ευρώ το λίτρο, καταλαβαίνουμε ότι τα νοικοκυριά θα πληρώσουν για θέρμανση πολλά χρήματα ιδιαίτερα δε οι πολίτες στην Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Θράκη), καθώς και σε ορεινές περιοχές όλης της χώρας.
Η πρόταση μας είναι, εάν το βιοντήζελ δεν δημιουργεί πρόβλημα στις μηχανές καύσης, τότε να χρησιμοποιηθεί για την καύση στους λέβητες θέρμανσης και έτσι να μπορεί να διατεθεί σε χαμηλότερη τιμή στους πολίτες.
Ερωτείστε κ. κ. Υπουργοί
Α) Δημιουργεί προβλήματα το βιοντήζελ στις μηχανές καύσης; Έχουν γίνει έρευνες εάν δημιουργεί βλάβες;
Β) Το βιοντήζελ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους καυστήρες για την θέρμανση. Τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να χρησιμοποιείται το βιοντήζελ ως καύσιμη υλη


Αρχειοθήκη ιστολογίου