Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο, 23 Ιουνίου 2012

Les Echos: "Η βοήθεια στην Ελλάδα δεν κοστίζει τίποτα στη Γερμανία"!



Η βοήθεια στην Ελλάδα δεν κοστίζει τίποτε στη Γερμανία και κοστίζει πολύ λίγο στη Γαλλία, σύμφωνα με άρθρο της Isabelle Couet στην εφημερίδα... Les Echos. Η αρθρογράφος σημείωνει ότι η μείωση κόστους δανεισμού της Γερμανίας από το 2009 αντισταθμίζει το κόστος διάσωσης της Ελλάδος, ενώ η Γαλλί; έχει αποσβέσει το 80% της υποστήριξής της στην Ελλάδα.

Η Γερμανία, σύμφωνα με το δημοσίευμα, συνεισφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό (29%) στο σχέδιο διάσωσης της Ελλάδος. Το συνολικό ποσό θα φθάσει τα 67 δις. Όμως, σημειώνει το δημοσίευμα, η κρίση στην Ελλάδα προκάλεσε ένα ρεύμα προς την «κατεύθυνση της ποιότητας» κάτι που σημαίνει μαζικές αγορές γερμανικού χρέους. Ορισμένα γερμανικά ομόλογα αγοράζονται με μηδενικό επιτόκιο ακόμα και αρνητικό το μήνα Ιούνιο.

Ένας προσεγγιστικός υπολογισμός δείχνει ότι οι οικονομίες που έχει πετύχει η Γερμανία λόγω της μείωσης των επιτοκίων τα τελευταία 3 χρόνια ανέρχονται στα 63 δις ευρώ οπότε σχεδόν αντισταθμίζουν τα δάνεια που δόθηκαν στην Ελλάδα.

Με την ίδια λογική η Γαλλία που είδε τα επιτόκιά της για τα εξαετή ομόλογα να υποχωρούν από 2,91% το 2009, στο 1,97% φέτος αντιστάθμισε κατά 80% την βοήθεια στην Ελλάδα. Το θεωρητικό κέρδος από την πώληση ομολόγων ανέρχεται στα 38 δις ενώ τα δάνεια προς την Αθήνα θα ανέλθουν στο ποσό των 48 δισ. εκ των οποίων τα 33 δισ. ήδη έχουν καταβληθεί.

Βέβαια το ζήτημα αποτελεί το γεγονός ότι εκτός από την Ελλάδα υπάρχουν η Πορτογαλία και η Ιρλανδία και σύντομα oi ισπανικές τράπεζες καταλήγει το δημοσίευμα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

EΠIΣΤΡΟΦΗ 104,8 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΖΗΤΑ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ!



Σοκ για την Ελλάδα αποτελεί η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ζητήσει πίσω αγροτικές δαπάνες 104,8 εκατ. ευρώ. Η Κομισιόν αποφάσισε χθες, στο πλαίσιο της εκκαθάρισης των λογαριασμών που προβαίνει σε τακτά χρονικά...
διαστήματα, να ανακτήσει τα συγκεκριμένα κονδύλια, επειδή δεν καταβλήθηκαν σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανόνες. Συνολικά θα ανακτηθούν 426 εκατ. ευρώ από τα κράτη-μέλη της Ε. Ε. Για την Ελλάδα, προβλέπεται η ανάκτηση 11,5 εκατ. ευρώ για διορθώσεις που αφορούν την έλλειψη συστήματος ελέγχου για την παραγωγή και αποθήκευση ζάχαρης και η ανάκτηση 0,5 εκατ. ευρώ για ανεπαρκείς ελέγχους στον τομέα των φρούτων και λαχανικών. Ζητείται η επιστροφή 71, 5 εκατ. ευρώ για διορθώσεις σε ελλείψεις που αφορούν τον τομέα της σταφίδας και 21,3 εκατ. ευρώ για παρατυπίες στον τομέα του οίνου.



http://fimotro.blogspot.gr

Ολόκληρο το κείμενο συμφωνίας των πολιτικών αρχηγών



E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
 κλικ για μεγέθυνση
Η   αναθεώρηση των δυσμενών όρων της δανειακής σύμβασης, το νέο αναπτυξιακό πλάνο της χώρας, οι αλλαγές στο πολιτικό σύστημα και στο κράτος, με έμφαση στα θέματα ασφάλειας και παράνομης μετανάστευσης αποτελούν τα βασικότερα σημεία της συμφωνίας.
Το κείμενο καταγράφει τις προγραμματικές συγκλίσεις των τριών κομμάτων που συμμετέχουν στον κυβερνητικό συνασπισμό. Επικεντρώνεται κυρίως στην αναθεώρηση των δυσμενών όρων της δανειακής σύμβασης και θέτει το νέο αναπτυξιακό πλάνο της χώρας, προτάσσοντας τα  ζητήματα της κοινωνικής προστασίας. Σημαντικό κεφάλαιο αποτελούν οι αλλαγές στο πολιτικό σύστημα και στο κράτος, με έμφαση στα θέματα ασφάλειας και αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης σε συνεργασία με την ΕΕ. Το κείμενο έχει ως εξής:
Βάση της νέας κυβέρνησης συνεργασίας είναι η σύγκλιση απόψεων που υπήρξε και καταγράφηκε στα εξής ζητήματα, ευρύτερων κατευθύνσεων και άμεσης πολιτικής προτεραιότητας, χωρισμένα στα εξής κεφάλαια-κατηγορίες:
  • Ζητήματα αναθεώρησης όρων της Δανειακής σύμβασης.
  • Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο.
  • Αμεσες οικονομικές προτεραιότητες.
  • Συμφωνία για αλλαγές στο πολιτικό σύστημα της χώρας και στο κράτος.
  • Μέτρα για Ασφάλεια και Παράνομη μετανάστευση.
  • Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής.
Α. Ζητήματα για Αναθεώρηση δανειακής σύμβασης:
1. Παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια. Ο δημοσιονομικός στόχος για το τέλος της περιόδου προσαρμογής κατανέμεται σε περισσότερα οικονομικά έτη, για τη στήριξη της ζήτησης, της ανάπτυξης, της απασχόλησης. Ετσι, ο τελικός δημοσιονομικός στόχος μπορεί να επιτευχθεί χωρίς επιπλέον περικοπή μισθών και συντάξεων ή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, αλλά με την περιστολή της σπατάλης και τη στοχευμένη καταπολέμηση της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, καθώς και μέσα από τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις του κράτους και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
2. Η συλλογική αυτονομία και η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας επανέρχεται στο επίπεδο που προσδιορίζουν το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, σύμφωνα με το οποίο το ύψος του μισθού στον ιδιωτικό τομέα συμφωνείται μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Αυτό περιλαμβάνει και τη ρύθμιση του κατώτατου μισθού που προβλέπεται στη ρύθμιση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
3. Αποκατάσταση αδικιών (χαμηλοσυνταξιούχοι, πολυτεκνικά επιδόματα κ.λπ.) με άμεσα δημοσιονομικά ισοδύναμα.
4. Ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων φορολογουμένων για φέτος, ώστε να μην ξεπερνούν το 25% του εισοδήματός τους (τα υπόλοιπα σε δύο ετήσιες δόσεις).
5. Επέκταση του επιδόματος ανεργίας για έναν ακόμα χρόνο (1 + 1) από κοινοτικούς πόρους.
6. Επέκταση του επιδόματος ανεργίας και σε μη μισθωτούς (αυτοαπασχολούμενους, επιτηδευματίες κ.λπ.) που έχασαν τις δουλειές τους, εφόσον πληρούν εισοδηματικά κριτήρια (επίσης από κοινοτικούς πόρους).
7. Σταδιακή αύξηση του αφορολόγητου ορίου στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους στα πλαίσια του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος με κριτήρια κοινωνικής δικαιοσύνης, ιδιαίτερα για τους μισθωτούς (συμπεριλαμβανομένων και των συμβάσεων έργου που υποκρύπτουν συμβάσεις εργασίας) και τους συνταξιούχους.
8. Μείωση των εξής φορολογικών συντελεστών:
ΦΠΑ για την εστίαση στην προηγούμενη κλίμακα.
ΦΠΑ για αγροτικά εφόδια, σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, ζωοτροφές, σε χαμηλά κλιμάκια.
9. Οχι απολύσεις στο Δημόσιο.
10. Αντικατάσταση του Ειδικού Τέλους Ακινήτων και όλων των φόρων επί της Ακίνητης Περιουσίας με ενιαίο προοδευτικό φόρο.
11. Αγροτική Τράπεζα: Επανακεφαλαιοποίηση και εξυγίανσή της. Διαφύλαξη του χαρτοφυλακίου υποθηκών αγροτικής γης.
Γενική επιδίωξη, όχι άλλες μειώσεις μισθών και συντάξεων, όχι άλλοι φόροι.
Β. Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο
1. Διαμόρφωση εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας με νέο αναπτυξιακό και παραγωγικό πρότυπο. Επανακαθορισμός των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων στους κρίσιμους και συμπληρωματικούς τομείς (αγροτική παραγωγή, τρόφιμα, μεταποίηση, καινοτομία), αξιοποίηση συγκριτικών πλεονεκτημάτων (ενέργεια, τουρισμός, ορυκτός πλούτος, ναυτιλία). Ενίσχυση της Περιφερειακής διάστασης της ανάπτυξης και δημιουργία τοπικών συμφωνιών (με έμφαση στο τρίπτυχο ελληνικά προϊόντα-τουρισμός-πολιτισμός).
2. Αξιοποίηση κάθε επενδυτικού πόρου και δυνατότητας με την απελευθέρωση των μεγάλων έργων του ΕΣΠΑ, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, την αποδέσμευση και αξιοποίηση (και όχι εκποίηση) της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου (τίτλοι, χρήσεις γης, συντελεστές δόμησης, μορφές χρηματοοικονομικής εκμετάλλευσης). Ο χωροταξικός σχεδιασμός θα εναρμονίζει τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Παράλληλα διεκδίκηση συμπληρωματικών αναπτυξιακών πόρων σε εφαρμογή των διακηρύξεων του Συμβουλίου Κορυφής της Ε.Ε. Σύνδεση στρατηγικών παρεμβάσεων με τη δημιουργία σταθερών θέσεων εργασίας με υψηλό εισοδηματικό πολλαπλασιαστή.
3. Διεκδίκηση του μέγιστου δυνατού προϋπολογισμού για τη νέα ΚΑΠ και δίκαιη κατανομή πόρων προσανατολισμένη στην αγροτική παραγωγή με προτεραιότητα την κτηνοτροφία και τα τρόφιμα.
Πρώτος στόχος η μετατροπή του αρνητικού ισοζυγίου εισαγωγών-εξαγωγών στον αγροτικό τομέα σε θετικό.
Αξιοποίηση του ρεύματος επιστροφής στην ύπαιθρο με παροχή κινήτρων, με παραχώρηση γης σε νέους αγρότες αλλά και ενεργούς αγρότες και συνεταιρισμούς.
Δημιουργία νέων χρηματοδοτικών και εγγυοδοτικών μέσων.
Ιδρυση Ταμείου Ενίσχυσης Αγροτών και αγροτικών επιχειρήσεων.
Παρεμβάσεις στο κύκλωμα εμπορίας και διακίνησης προϊόντων, με στόχο την προστασία του παραγωγού και του καταναλωτή.
Λειτουργία Δημοπρατηρίων, συμβατικών και ηλεκτρονικών κατά αυτοδιοικητική περιφέρεια.
Ενίσχυση της συμβολαιακής γεωργίας.
Θέσπιση του «αγροτικού πετρελαίου» με τη δημιουργία κάρτας αγρότη.
Εκσυγχρονισμός και εξυγίανση των συνεταιρισμών.
4. Στήριξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ενεργοποίηση των Κοινοτικών Προγραμμάτων.
Ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά μετά από την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με διάφορους πρόσφορους τρόπους: Ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχείρησης μέσω του Ενιαίου Ταμείου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, του «εργαλείου ρευστότητας», της αποκλιμάκωσης επιτοκίων χορηγήσεων κ.λπ.
Αναμόρφωση των κανόνων του «Τειρεσία», προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης. Επίσπευση αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον επιχειρηματικό κόσμο. Εφαρμογή της αρχής συμψηφισμού οφειλών από και προς το Δημόσιο. Αναστολή κάθε προστίμου και διακανονισμός, όταν υπάρχει χρέος του Δημοσίου.
5. Αποκατάσταση του χαρτοφυλακίου των ασφαλιστικών ταμείων με ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου και πόρους δημόσιας περιουσίας. Εφαρμογή της χρηματοοικονομικής πρότασης που έχει γίνει δεκτή και από τους ομολογιούχους-φυσικά πρόσωπα και από το Λογιστήριο του κράτους.
6. Αμεση προτεραιότητα έχουν και πρόσθετα μέτρα κοινωνικής προστασίας για πολίτες και νοικοκυριά.
Για όλους καθολική υγειονομική προστασία χωρίς προϋποθέσεις (ένσημα, χρόνος ασφάλισης).
Για τους ανέργους, ιδιαίτερα τους νέους, αξιοποίηση ειδικών προγραμμάτων κοινωνικής εργασίας (αυτεπιστασία Δήμων, προγράμματα κατάρτισης, θεσμοί κοινωνικής μέριμνας).
Για τους δανειολήπτες εφαρμογή της ρύθμισης ότι: «η δόση δεν ξεπερνά το 30% του μηνιαίου εισοδήματος», με την εξαίρεση των υψηλών εισοδημάτων. Επέκταση της ρύθμισης σε ατομικές μικρές επιχειρήσεις.
Για τα νοικοκυριά, καταπολέμηση της ακρίβειας με κάθε πρόσφορο μέτρο: σπάσιμο των καρτέλ, έλεγχος ενδο-ομιλικών συναλλαγών κ.λπ.
Για τα ΑΜΕΑ ενίσχυση επιδομάτων από κοινοτικούς πόρους. Ενοποίηση και εξορθολογισμός επιδομάτων - ουσιαστικός έλεγχος.
Γ. Αμεσες οικονομικές προτεραιότητες
1. Νέο Φορολογικό Σύστημα:
Με ευρεία συναίνεση και σταθερότητα για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Με θέσπιση περιουσιολογίου και «πόθεν έσχες».
Με δίκαιη και αναλογική κατανομή των φόρων.
Με διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ταυτόχρονα με τη σταδιακή μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, πάταξη της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας.
Με μείωση των έμμεσων φόρων, συντελεστών ΦΠΑ κ.λπ.
Με οριστική κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και αντικατάστασή τους από απλούς κανόνες απεικόνισης συναλλαγών.
2. Αποκρατικοποιήσεις:
Διαδικασία αποκρατικοποιήσεων - εγγυήσεις διαφάνειας.
Σύνδεση με την ανάπτυξη και όχι μόνο με εισπρακτικούς στόχους.
Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τις ρυθμιστικές αρχές. Διατήρηση της κυριότητας του κράτους στα δίκτυα και αξιοποίηση του θεσμού των συμβάσεων παραχώρησης για βασικές υποδομές.
Επίσπευση με άμεσες ενέργειες, κυρίως των περιπτώσεων όπου η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα συνδέεται με επενδύσεις σε υποδομές και θέσεις εργασίας. Π.χ. λειτουργικό έργο ΟΣΕ.
3. Κατάργηση - συγχώνευση δημοσίων οργανισμών και φορέων: Στόχος να μη γίνουν απολύσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά σοβαρές οικονομίες από μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος και μείωση γραφειοκρατίας.
4. Δημόσια Υγεία: Επείγοντα μέτρα για αποκατάσταση ομαλού εφοδιασμού νοσοκομείων και ασθενών σε φάρμακα, αποκατάσταση λειτουργίας ΕΟΠΥΥ. Ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Συνέχιση μείωσης της φαρμακευτικής και νοσοκομειακής δαπάνης.
5. Αμεσα μέτρα καταπολέμησης σπατάλης και διαφθοράς (εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών και διαχείρισης υλικού).
Δ1. Συμφωνία για αλλαγές-εξυγίανση στο πολιτικό σύστημα και αναδιοργάνωση του κράτους-δημόσιας διοίκησης
Η ριζική αλλαγή του πολιτικού συστήματος και η αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την προώθηση ενός προγράμματος αλλαγών στη χώρα. Προτεραιότητες είναι:
α) Εξυγίανση του πολιτικού συστήματος
Ψήφιση νόμου για αναδρομικό έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων όσων διετέλεσαν αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, υφυπουργοί, Γ.Γ. Υπουργείων, ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί, οι οποίοι διαχειρίστηκαν δημόσιο χρήμα από το 1974 μέχρι σήμερα. Ο νόμος να προβλέπει και να εξασφαλίζει διοικητικά την επιβολή ποινών και τη δήμευση περιουσιών για όσους τα περιουσιακά τους στοιχεία δεν δικαιολογούνται από τα νόμιμα εισοδήματά τους.
Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για ευθύνη υπουργών και υπαγωγή των περιπτώσεων οικονομικών εγκλημάτων υπουργών στις διατάξεις του νόμου για τους καταχραστές του Δημοσίου και της καταπολέμησης του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
Κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας για τα θέματα που δεν έχουν σχέση με την πολιτική δραστηριότητα.
Υποστήριξη του έργου του βουλευτή χωρίς προνόμια και ατέλειες. Κατάργηση της αποζημίωσης για συμμετοχή στις επιτροπές της Βουλής.
Ορισμός πλαφόν στο συνολικό ποσό που λαμβάνουν από συνταξιοδοτικά ταμεία οι βουλευτές. Για τους νεοεισερχόμενους βουλευτές κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης και συνταξιοδότηση μόνον από τον ασφαλιστικό τους φορέα, όπως ο κάθε πολίτης, και εφόσον θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Επανεξέταση όρων και προϋποθέσεων για τη χρηματοδότηση των κομμάτων. Μείωση της επιχορήγησης των πολιτικών κομμάτων. Πλήρης έλεγχος των οικονομικών των κομμάτων και των βουλευτών από ανεξάρτητο θεσμικό όργανο.
Δραστικός περιορισμός του αριθμού των ειδικών συμβούλων και συνεργατών των υπουργών, Γενικών Γραμματέων και βουλευτών.
Δημιουργία θεσμικού πλαισίου που θα ρυθμίζει τα ζητήματα των ΜΜΕ και τις αδειοδοτήσεις. Δημόσια τηλεόραση ανεξάρτητη, που θα ελέγχεται και θα λογοδοτεί στην Επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, η οποία θα διορίζει και τα εκτελεστικά όργανα της διοίκησής της. Διαφανής οικονομική διαχείριση και εξασφάλιση της διάθεσης τυχόν πλεονασμάτων από τις χρήσεις στην παραγωγή ελληνικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.
Μεταρρύθμιση στη Δικαιοσύνη: Βελτιώσεις για ταχύτερη απονομή. Εξωδικαστική επίλυση των διαφορών. Κωδικοποίηση του δικαίου. Απεμπλοκή της εκτελεστικής εξουσίας από την επιλογή ηγεσίας της Δικαιοσύνης και κατοχύρωση του Αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων.
Συνολική στρατηγική για χτύπημα γραφειοκρατίας.
Συνολική στρατηγική για χτύπημα φοροδιαφυγής.
Συνολική στρατηγική για την Ενέργεια και τη διαχείριση Υδάτινων πόρων (ρυθμιστικό πλαίσιο, ρυθμιστικές αρχές και μακροχρόνιος προγραμματισμός).
β) Ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης
Αναμόρφωση του τρόπου λειτουργίας Κυβέρνησης και υπουργείων: Κεντρικός διυπουργικός συντονισμός των καθημερινών οριζόντιων αποφάσεων. Ενίσχυση της επιτελικότητας, του συντονισμού και του ελέγχου της εφαρμογής δημοσίων πολιτικών.
Ενίσχυση της αυτοτέλειας της δημόσιας διοίκησης από τις πολιτικές αλλαγές: Δραστική μείωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και ορισμός γενικών διευθυντών με 5ετή θητεία και μισθό ίσο με του Γενικού Γραμματέα.
Περιορισμός της πολυνομίας και εξάλειψη της σύγκρουσης νομοθετημάτων. Πάταξη της διαφθοράς μέσω της ενίσχυσης πρακτικών διαφάνειας και νομοθέτησης νέου αυστηρότερου πειθαρχικού δίκαιου και κυρίως εφαρμογή του στην πράξη.
Αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες προαγωγής. Διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης υπηρεσιών και προσωπικού. Θεσμοθέτηση της λογοδοσίας και της διαφάνειας. Σύνδεση του προϋπολογισμού που δίδεται σε κάθε δημόσια υπηρεσία με τους στόχους και την απόδοση.
Οργανωτικός και τεχνολογικός εκσυγχρονισμός.
Δ2. Για Παράνομη μετανάστευση και Ασφάλεια:
1. Αναβάθμιση φύλαξης συνόρων.
2. Αναβάθμιση αρμοδιοτήτων-δικαιοδοσιών FRONTEX.
3. Πρωτοβουλία σε Ευρώπη (και με πυρήνα τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου) για: αλλαγή Συμφωνίας Δουβλίνου-ΙΙ και κοινή πολιτική επαναπατρισμού.
4. Διασπορά των παράνομων μεταναστών σε κέντρα φιλοξενίας ως τον επαναπατρισμό τους.
5. Επιτάχυνση εξέτασης των αιτήσεων ασύλου.
6. Προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για απόδοση Ιθαγένειας σε συνδυασμό με τις σύγχρονες εξελίξεις και σε αντιστοίχηση με τα ισχύοντα σε ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια προβλήματα (Ευρωπαϊκός Νότος).
7. Επιλογή υψίστης κυβερνητικής προτεραιότητας η ασφάλεια του πολίτη. Με τις απαραίτητες προσαρμογές νομικού, επιχειρησιακού και σωφρονιστικού πλαισίου, ώστε να ελεγχθεί η εγκληματικότητα και να σταματήσει η ατιμωρησία. Βασική αρχή η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, αλλά και η πεποίθηση ότι η ίδια η Ασφάλεια είναι κι αυτή ουσιώδες δικαίωμα των πολίτη και υποχρέωση της δημοκρατικής πολιτείας. Μόνο έτσι θα ελεγχθούν και τα κρούσματα αυτοδικίας.
Ε. Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής
1. Συστηματική προετοιμασία για ανακήρυξη ΑΟΖ στα πλαίσια του Διεθνούς Δικαίου και της διεθνούς πρακτικής ώστε να επισπευσθεί η εκμετάλλευση του ενεργειακού πλούτου.
2. Ενεργός προώθηση κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής για όλα τα περιφερειακά ζητήματα του Ευρωπαϊκού Νότου.
3. Ενίσχυση όλων των παραδοσιακών συμμαχιών της Ελλάδας και αναζήτηση νέων περιφερειακών ερεισμάτων για την κατοχύρωση - προώθηση εθνικών συμφερόντων. Η ενεργός διπλωματία είναι απαραίτητη εν όψει και των εξελίξεων σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Η Ελλάδα παραδοσιακά επιδιώκει σχέσεις καλής γειτονίας με όλο τον περίγυρό της.
4. Αναβάθμιση του ρόλου της χώρας ως σταθεροποιητικού παράγοντα στην περιοχή της.
Τελική παρατήρηση: Πέρα από τη συναίνεση που σημειώθηκε σε όλα τα παραπάνω, υπάρχουν και ζητήματα στα οποία δεν προχώρησε ακόμα ο διάλογος. Στα ζητήματα αυτά και σε άλλα που θα προκύψουν στο μέλλον, θα συνεχιστεί η προσπάθεια συνεννόησης, ώστε η συναινετική βάση της νέας διακυβέρνησης να ενισχύεται συνεχώς.
Νίκος Τσίτσας
Πηγή: ethnos.gr

Στις 8.000 ευρώ το αφορολόγητο για το 2013



Στις 8.000 ευρώ το αφορολόγητο για το 2013Την επαναφορά του αφορολόγητου ορίου από τα 5.000 ευρώ στα 8.000 ευρώ από το επόμενο έτος συμφώνησαν στη χθεσινή καταληκτική συνεδρίαση οι ...
αντιπροσωπίες των κομμάτων που απαρτίζουν την κυβέρνηση συνεργασίας. Το μέτρο συγκέντρωσε την καθολική αποδοχή των διαπραγματευτών και θα περιληφθεί στις Προγραμματικές Δηλώσεις που θα αναγνώσει στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες ο πρωθυπουργός, προκειμένου η κυβέρνηση που ορκίστηκε χθες το βράδυ να λάβει ψήφο εμπιστοσύνης. Ωστόσο, μένει να αποδειχθεί εάν θα τύχει εγκρίσεως από την τρόικα. Οπως αναγνωρίζεται, πρόκειται για το πρώτο γενναίο βήμα για την ανακούφιση των χαμηλότερων εισοδημάτων, τα οποία δοκιμάστηκαν εντονότερα στα χρόνια της εφαρμογής των προγραμμάτων δημοσιονομικής σταθερότητας, ενώ θα ακολουθήσει η κατάργηση του ενιαίου τέλους ακινήτων που καλούνταν να καταβάλουν οι πολίτες μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Θα αντικατασταθεί, από ένα ενιαίο φόρο για την ακίνητη περιουσία, που θα απλοποιεί το πολυδαίδαλο σύστημα φορολόγησης των ακινήτων ενσωματώνοντας όλους τους προϋπάρχοντες φόρους. Αρχές-δεσμεύσεις Υστερα από επίπονες και εντατικές διαβουλεύσεις που διήρκεσαν τρία 24ωρα, οι αντιπροσωπίες της κυβερνητικής τρόικας κατέληξαν χθες σε ένα πυκνό επτασέλιδο κείμενο προγραμματικών αρχών και δεσμεύσεων που απηχεί εν πολλοίς τις προεκλογικές τους δεσμεύσεις και θα περιβληθεί με το κύρος των τριών αρχηγών. Οι θεματικές ενότητες αφορούν στα εξής: Μέτρα άμεσης διαχείρισης. Ατζέντα διαπραγμάτευσης με τους εταίρους. Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης. Μέτρα για την αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος. Δημόσια Διοίκηση. Εξωτερική Πολιτική και ΑΟΖ. Η ομάδα εργασίας, η οποία σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα μετεξελιχθεί σε μόνιμο όργανο επίλυσης κρίσεων, προκειμένου να διαχειρίζεται αυθεντικά τις τυχόν διενέξεις που θα ανακύπτουν στους κυβερνητικούς κόλπους, έκλεισε χθες με αμοιβαίες υποχωρήσεις και εκλογικεύσεις σε όλα τα ακανθώδη θέματα. Συμφώνησε δε, σε πρώτη φάση να παραπεμφθεί για τον προσεχή Σεπτέμβριο η λήψη των μέτρων ύψους 11,5 δισ. ευρώ που αξίωνε η τρόικα. Και αυτό, προκειμένου να διερευνηθούν οι διαθέσεις των πιστωτών στο αίτημα που θα υποβάλει επισήμως η χώρα για χρονική παράταση της εφαρμογής του Μνημονίου στο 2016, αλλά και να αναζητηθούν δημοσιονομικά ισοδύναμα μέτρα που θα υποκαταστήσουν τις όποιες απώλειες, ώστε να εξοικονομηθούν πόροι από την περιστολή της σπατάλης στη Δημόσια Διοίκηση, τον εντοπισμό της φοροδιαφυγής και την πάταξη της διαφθοράς. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη να ξεκινήσει και πάλι η ατμομηχανή της οικονομίας που παραμένει ακινητοποιημένη, συμφωνήθηκε να μην περικοπεί εφεξής ούτε ένα ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Και αξίζει ιδιαίτερα να σημειωθεί ότι τα κόμματα συμφώνησαν σε ένα πρόγραμμα για την σωτηρία της ΑΤΕ, με πρώτο βήμα την επανακεφαλαιοποίηση της τράπεζας. Μολονότι η τρόικα πιέζει για απολύσεις στο Δημόσιο και κλείσιμο πλεοναζόντων φορέων του Δημοσίου, εν τούτοις η τριμερής κατέληξε στην ομόφωνη απόφαση να μη γίνουν απολύσεις και να καταργηθεί το μέτρο της εφεδρείας, που, έτσι και αλλιώς, είχε ατονήσει.Εξάλλου χθες, κάμφθηκε η θέση της Ν.Δ. για ιδιωτικοποιήσεις και αντ΄ αυτής επιλέχθηκε συμβολικά και ουσιαστικά ο όρος αποκρατικοποιήσεις, με γνώμονα, όπως πρότεινε η ΔΗ.ΜΑΡ. την υπεράσπιση των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας που έχουν παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. Στο φιλολαϊκό καλάθι περιελήφθησαν και μέτρα όπως η επαναφορά της μετενέργειας στο πρότερο καθεστώς, αλλά και η άρση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία συμπαρασύρθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα ο κατώτατος μισθός. Την ίδια στιγμή, κατοχυρώνεται η συλλογική αυτονομία και το κράτος αποσύρεται από τη διαδικασία των συλλογικών διαπραγματεύσεων, προκειμένου εργοδότες και εργαζόμενοι να διαμορφώνουν από κοινού τις συμβάσεις εργασίας. Μέτρα Στο πλαίσιο των προγραμματικών δεσμεύσεων των τριών κομμάτων, οι κ. Μεϊμαράκης και Λαζαρίδης από τη Ν.Δ., Σκανδαλίδης και Αγγελούδης από το ΠΑΣΟΚ και Χατζησωκράτης και Παπαθανασίου της ΔΗ.ΜΑΡ, συμφώνησαν και στα εξής: Να ληφθούν μέτρα για τη ρύθμιση δανείων σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες. Να μη μειωθούν οι μισθοί και οι συντάξεις. Να επεκταθεί στα δύο από ένα χρόνο η παροχή του επιδόματος ανεργίας. Να ληφθούν μέτρα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στο φορολογικό νομοσχέδιο που θα είναι από τα πρώτα που θα απασχολήσουν το νεότευκτο Υπουργικό Συμβούλιο, αποφασίστηκε η μείωση του ΦΠΑ στους χώρους εστίασης και στα είδη βασικής ανάγκης στο 12%, ενώ μετά την επιμονή της ΔΗ.ΜΑΡ., δεν πρόκειται να μειωθούν περαιτέρω οι φορολογικοί συντελεστές των επιχειρήσεων. Φόροι Αποφασίστηκε η μείωση του ΦΠΑ στους χώρους εστίασης και στα είδη βασικής ανάγκης στο 12%, ενώ δεν πρόκειται να μειωθούν περαιτέρω οι φορολογικοί συντελεστές των επιχειρήσεων. Συμφωνήθηκε η κατάργηση του ενιαίου τέλους ακινήτων που καλούνταν να καταβάλουν οι πολίτες μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Θα αντικατασταθεί από ένα ενιαίο φόρο για την ακίνητη περιουσία που θα απλοποιεί το πολυδαίδαλο σύστημα φορολόγησης των ακινήτων ενσωματώνοντας όλους τους προϋπάρχοντες φόρους. Μείωση της χρηματοδότησης των πολιτικών κομμάτων Κοινός τόπος στα θεσμικά ζητήματα, είναι η μείωση της κρατικής επιχορήγησης στα κοινοβουλευτικά κόμματα, η τροποποίηση του θεσμού της βουλευτικής ασυλίας και η ριζική αναμόρφωση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ενώ ανοικτό παραμένει το θέμα της αλλαγής του εκλογικού νόμου. Ακόμα, συμφωνήθηκε να παραμείνει ως έχει ο νόμος Ραγκούση για τους μετανάστες και να ιδρυθούν κέντρα φιλοξενίας μεταναστών, ενώ σε ό,τι αφορά το βίο της νέας κυβέρνησης, φαίνεται πως οι επιμέρους ενστάσεις σκεπάστηκαν κάτω από τη θεσμική διατύπωση, πως ο χρονικός βίος της θα είναι ο οριζόμενος από το Σύνταγμα.



Αρχειοθήκη ιστολογίου