Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Σχέδιο επαναγοράς των ομολογιακών tier I και II και προνομιούχων μετοχών στις ΗΠΑ και ορισμένων τιτλοποιήσεων εξετάζουν οι ελληνικές τράπεζες με την συγκατάβαση της ΤτΕ


 Θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν πάνω από 1 δισ ευρώ

Σχέδιο επαναγοράς των ομολογιακών tier I και II και προνομιούχων μετοχών στις ΗΠΑ και ορισμένων τιτλοποιήσεων εξετάζουν οι ελληνικές τράπεζες με την συγκατάβαση της ΤτΕ – Θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν  πάνω από 1 δισ ευρώ
Ένα ευρύτερο σχέδιο ριζικής αναδιάρθρωσης των εκδόσεων των ελληνικών τραπεζών φαίνεται ότι εξετάζουν οι διοικήσεις με στόχο εφόσον καταφέρουν να επαναγοράσουν, ομολογιακά μειωμένης εξασφάλισης, υβριδικά, κοινά ομολογιακά και ορισμένες τιτλοποιήσεις να αποκομίσουν κεφαλαιακό όφελος περί το 1 δις ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι και η ΤτΕ διάκειται θετικά σε ένα τέτοιο σχέδιο υπό την έννοια ότι οι τράπεζες θα μειώσουν τους τίτλους που βρίσκονται σε κυκλοφορία ενώ θα ενισχύσουν με αυτό τον τρόπο και τα κεφάλαια τους.
Οι μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες έχουν εκδώσει περί τα 9,1  δις ευρώ πάσης φύσεως εκδόσεις και οι οποίες βρίσκονται στην κατοχή τρίτων.
Να σημειωθεί ότι σε αυτές τις εκδόσεις δεν περιλαμβάνονται όσα κοινά ομολογιακά δάνεια εξέδωσαν οι ελληνικές τράπεζες με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.
Οι εκδόσεις αυτές διακρατούνται από τις τράπεζες και χρησιμοποιούνται ως εγγύηση στην ΕΚΤ και στην ΤτΕ για το ELA.
Το σχέδιο στηρίζεται σε μια λογική.
Οι τράπεζες θα προβούν σε προτάσεις επαναγοράς των ομολόγων από τους κατόχους των τίτλων αυτών θεσμικούς και φυσικά πρόσωπα. Κυρίως οι τίτλοι αυτοί πάντως σε συντριπτικό βαθμό διακρατούνται από θεσμικούς επενδυτές.
Αν υποτεθεί ότι μια τράπεζα έχει εκδώσει 500 εκατ και η τρέχουσα αξία είναι 250 εκατ αν οι κάτοχοι πωλήσουν τους τίτλους το όφελος θα είναι 250 εκατ.
Ωστόσο η διαδικασία αυτή κάθε άλλο παρά εύκολη είναι καθώς από την μια πλευρά οι τράπεζες δεν διαθέτουν τόσα κεφάλαια και κεφαλαιακή επάρκεια ώστε να επαναγοράσουν τίτλους αφετέρου οι κάτοχοι των τίτλων δεν είναι όλοι τους διατεθειμένοι να υποστούν μια τέτοια ζημία.
Ενδείξεις υπάρχουν ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα μπορούσε να βρει εφαρμογή το σχέδιο αυτό των τραπεζών.
Η Εθνική διαθέτει έχει εκδώσει 775 εκατ σε υβριδική έκδοση και στις προνομιούχες στις ΗΠΑ.
Ενδεικτικά οι προνομιούχες στις ΗΠΑ είναι 390 εκατ ευρώ και η υβριδική έκδοση hybrid tier 1 385 εκατ ευρώ.
Υπάρχουν σκέψεις στην Εθνική να επαναγοράσει αυτές τις εκδόσεις.
Στην Alpha στο παρελθόν έχουν υπάρξει σημαντικές εκδόσεις.
Έχει εκδώσει tier II ομόλογα μειωμένης εξασφάλισης 545 εκατ ευρώ.
Περί τα 2,6 δις κοινά ομολογιακά. Οι συνολικές εκδόσεις της Alpha ανέρχονται στα 2,237 δις ευρώ.
Η τράπεζα έχει εκδώσει και τιτλοποιήσεις επιχειρηματικών και καταναλωτικών ύψους 4,5 δις ευρώ.
Η Eurobank από εκδόσεις EMTN 1,6 δις ευρώ, ομολογιακό μειωμένης εξασφάλισης tier 2 301 εκατ και τιτλοποιήσεις 1,33 δις συνολικά 3,2 δις ευρώ.
Μέσα στο 2011 επαναγόρασε εκδόσεις αξίας 310 εκατ από έκδοση tier 2 ομόλογο μειωμένης εξασφάλισης και τιτλοποίηση.
Η Πειραιώς διαθέτει EMTN 931 εκατ ευρώ, τιτλοποίηση 975 εκατ, σύνολο δηλαδή 1,788 δις ευρώ.
Διαθέτει tier 1 υβριδική έκδοση που επιδρά στο κεφάλαιο 200 εκατ και tier ii μειωμένης εξασφάλισης ομολογιακό 400 εκατ ευρώ.

Τι έχουν εκδώσει οι ελληνικές τράπεζες που  κατέχουν τρίτοι πελάτες και σχεδιάζουν να επαναγοράσουν;
Τράπεζα
Εκδόσεις τίτλων
Εθνική
Σύνολο 775 εκατ – 385 εκατ από tier 1 και 390 εκατ από προνομιούχες στις ΗΠΑ
Alpha
Σύνολο 2,22 δισ ευρώ – 545 εκατ tier 2, 2,687 δισ κοινά ομολογιακά, 4,5 δις τιτλοποιήσεις
Eurobank
Σύνολο 3,2 δισ – Tier 2 301 εκατ, ΕMTN 1,6 δις τιτλοποιήσεις 1,3 δις ευρώ
Πειραιώς
Σύνολο 2,4 δισ – EMTN 931 εκατ, τιτλοποιήσεις 795 εκατ, tier 1 200 εκατ και tier ΙΙ  400 εκατ
Σύνολο
9,1 δισ ευρώ
Πέτρος Λεωτσάκος
www.bankingnews.g
r

Ο Σαμαράς κλείνει το μέτωπο με τη Ρωσία



Η επίσκεψη του Αντώνη Σαμαρά στο Ισραήλ, ήταν απλώς ο πρόλογος μιας εκστρατείας διεθνούς κινητικότητας του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος αναλαμβάνει να στηρίξει τη χώρα σε μια οριακή συγκυρία, και να «διορθώσει» τα λάθη που έκανε ο Γιώργος Παπανδρέου, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η Ελλάδα σε διεθνή απομόνωση.
Έτσι, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στη Ρωσία, όπου θα έχει επαφές με τον Βλαντιμίρ Πούτιν και τον Ντιμίτρι Μεντβέντεφ, κλείνοντας το μέτωπο που άνοιξε ανάμεσα στην Αθήνα και τη Μόσχα τα δυο τελευταία χρόνια, λόγω της πολιτικής που επέλεξε να εφαρμόσει ο Γιώργος Παπανδρέου.
Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι η Μόσχα δηλώνει έτοιμη να προχωρήσει σε ουσιαστικές επενδύσεις στην Ελλάδα, που θα τονώσουν την οικονομία της Αθήνας, από τη στιγμή που θα «ξεπαγώσουν» οι ελληνορωσικές σχέσεις.
Επιπλέον, ο Αντώνης Σαμαράς σχεδιάζει να επισκεφτεί ακόμη τις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς και την Κίνα, προκειμένου να έχει συζητήσεις με τις ηγεσίες οι οποίες καθορίζουν τις τύχες του πλανήτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την πλευρά των ηγεσιών των παραπάνω χωρών, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για ανταλλαγή απόψεων με τον Αντώνη Σαμαρά, στο πρόσωπο του οποίου βλέπουν τον πολιτικό ο οποίος θα κληθεί, μετά τις επερχόμενες εκλογές, να σηκώσει το βάρος για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση χρέους που διέρχεται.


Statesmen.gr

Η Ομάδα Ράιχενμπαχ ανησυχεί ότι οι εκλογές μπλοκάρουν τα "μεγάλα έργα"






Ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Γιοχάνες Χαν, δείχνει να... αγωνιά για το ενδεχόμενο να «παγώσουν» οι διαδικασίες επανεκκίνησης των μεγάλων οδικών έργων που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης λόγω των επερχόμενων εκλογών, όπως δήλωσε σε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών.
Ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα, Χορστ Ράιχενμπαχ, εκτίμησε ότι η επανεκκίνηση των έργων δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν από την αρχή του καλοκαιριού, δηλαδή τον Ιούνιο, καθώς θα πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα τόσο στην Αθήνα όσο και στις Βρυξέλλες, εκφράζοντας την ανησυχία του για τη... μοίρα ορισμένων κοινοπραξιών που συμμετέχουν στα μεγάλα έργα, οι οποίες φαίνεται να βαίνουν με μαθηματική ακρίβεια προς τη χρεοκοπία.
[ Θυμίζουμε ότι ο Ράιχενμπαχ είναι αυτός που λίγες μέρες πριν παρότρυνε τους ξένους επενδυτές να καθυστερήσουν την έλευσή τους στη χώρα μας, καθώς θεωρούσε ότι δεν έχει ακόμα... καταρρεύσει ολοκληρωτικά! Στα τέλη Νοεμβρίου δήλωνε χαρακτηριστικά:
«Οι καλοί επενδυτές θα δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα σε μια καθοδική φάση. Αλλά αυτό το κάνουν όταν πειστούν ότι δεν πάει πιο κάτω, όταν δηλαδή βρισκόμαστε πλέον στον πάτο»! ]


Ο Χαν, συνοδευόμενος από κλιμάκιο της Κομισιόν με επικεφαλής τον Ράιχενμπαχ, είχε συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών με τον υφυπουργό Υποδομών, Ι. Μαγκριώτη και τους γενικούς γραμματείς Μεταφορών, Αρ. Μπουρδάρα, Δημοσίων Έργων, Ι. Οικονομίδη και Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων, Σ. Λαμπρόπουλο με αντικείμενο τις συμβάσεις παραχώρησης και τα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ τεχνικά έργα.

Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή πλευρά, αναφερόμενη στο ενδεχόμενο εμπλοκής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στην χρηματοδότηση των έργων, άφησε να εννοηθεί ότι ορισμένες εκ των παραχωρήσεων θεωρούνται από την ΕΤΕπ ως μη χρηματοδοτήσιμες.
Στη συνάντηση τονίστηκε η ανάγκη να κινητοποιήσει η Ελλάδα τους Ευρωβουλευτές της, αλλά και τους επικεφαλής των κοινοβουλευτικών ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου για να επιτύχει την τροποποίηση των κοινοτικών κανονισμών χρηματοδότησης και ανταγωνισμού, προκειμένου να περάσει «αλώβητη» από τις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο η μείωση της εθνικής συμμετοχής στο ΕΣΠΑ, δια της αλλαγής του ισοζυγίου χρηματοδότησης από 85-15 σε 95-5, αλλά και η διαφαινόμενη χρηματοδοτική εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στις συμβάσεις παραχώρησης.
«Όσον αφορά στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων, συζητήσαμε για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους, τους γνωστοποιήσαμε ότι αυτές έχουν εντατικοποιηθεί, έχουμε σχεδόν ολοκληρώσει τη συζήτηση για τα τεχνικά θέματα που είναι πολύ σημαντικά- γιατί ξέρετε έχουμε αποφάσεις του ΣτΕ που απαγορεύουν την κατασκευή του δρόμου σε ορισμένα τμήματα- όπως στην περιοχή του Καϊάφα και όχι μόνο» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.

«Επίσης, τα νομικά κείμενα για τις αλλαγές στις συμβάσεις έχουν προετοιμαστεί και συζητούνται με τους παραχωρησιούχους και φυσικά έχουν δοθεί όλες οι απαντήσεις στις αρμόδιες επιτροπές της ΕΕ που έχουν ζητηθεί για το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους» συμπλήρωσε.

Στο μεταξύ, εντός του Ιανουαρίου του 2012 θα παρουσιαστεί το νέο πλαίσιο υλοποίησης των αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Θ. Μωραϊτης σε ερώτηση του βουλευτή, κ. Κ. Γείτονα για το ΕΣΠΑ και τις συμβάσεις παραχώρησης.

Σημειωτέον ότι το υπουργείο Υποδομών, σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζει είτε την εξαγορά των μεριδίων τραπεζών που εμπλέκονται στην χρηματοδότηση των συμβάσεων παραχώρησης από την ΕΤΕπ είτε την δανειοδότηση τους από την ΕΤΕπ.

Επίσης, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στα 36 από τα 166 έργα της «Λίστας Ράιχενμπαχ» που υλοποιούνται από το υπουργείο Υποδομών, με προϋπολογισμό που φτάνει τα 5,2 δισ. ευρώ, καταλαμβάνει δηλαδή το ήμισυ των συγχρηματοδοτούμενων έργων.
Ο υφυπουργός Υποδομών δήλωσε αισιόδοξος ότι στις αρχές του 2012 θα έχουν συμβασιοποιηθεί έργα ύψους 500 εκατ. ευρώ, ενώ τόνισε πως εντός του ερχόμενου έτους θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 2,5 δισ. ευρώ.

Το defencenet.gr έχει δημοσιεύσει την άποψή του σχετικά με το καίριο αυτό θέμα ήδη από τις 17/11, σε άρθρο με τίτλο "Έκθεση Ράιχενμπαχ: Δουλεύει για τρεις-τέσσερις οικογένειες ο τύπος" (βλ. κατηγορία ειδήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ), όπου τονίζαμε ότι η άρχουσα τάξη, η οικονομική ελίτ, θα ωφεληθεί και πάλι από τη νέα κατάσταση στη χώρα:
"Ποιος εκμεταλλεύεται τους αυτοκινητόδρομους; Ποιος έχει την διαχείριση των σκουπιδιών; Ποιος έχει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Τρεις, το πολύ τέσσερις οικογένειες. Οι οποίες θα μοιραστούν αυτά τα 15 δισ. ευρώ που ζητά για το ΕΣΠΑ ο Ράιχενμπαχ"...





Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΔΝΤ: Αποτύχαμε, κόψτε μισθούς



Άγρια λιτότητα 10ετίας μετά το καλοκαίρι της αποτυχίας

Ορίζοντα δεκαετίας για να καλυφθεί το χάσμα της ανταγωνιστικότητας, νέες αιματηρές παρεμβάσεις στο εργασιακό, τσουνάμι νέων μέτρων που περιλαμβάνουν περικοπές δαπανών ύψους 7,7 δισ. ευρώ, νέες ανατροπές στα κλειστά επαγγέλματα και απελευθέρωση των οδικών μεταφορών καταγράφει μεταξύ άλλων η τελευταία έκθεση του ΔΝΤ για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με την έκθεση που συνέταξε ο επικεφαλής των τεχνοκρατών του ΔΝΤ, Πόουλ Τόμσεν, το ελληνικό πρόγραμμα έχει επανέλθει σε τροχιά, καταγράφεται πρόοδος, αλλά υπήρχαν δυσκολίες στην εφαρμογή του προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. «Πολλοί από τους στόχους που είχαν τεθεί δεν έχουν υλοποιηθεί», ενώ τονίζεται ότι «οι κίνδυνοι για το πρόγραμμα παραμένουν μεγάλοι, τόσο από εξωτερικές πηγές (κρίση στην ευρωζώνη) όσο και από εσωτερικούς λόγους (χαλάρωση στην εφαρμογή των μέτρων)».

Η οικονομική ανάπτυξη, όπως αναφέρει σήμερα η εφημερίδα Ελευθεροτυπία, αναμένεται να παραμείνει χαμηλότερα από τα προ κρίσης επίπεδα για παρατεταμένη χρονική περίοδο και προβλέπεται ύφεση 5,5%-6% για το 2011 και 2,7%-3% για το 2012. Στην πιο δυσοίωνη πρόβλεψή του, το Ταμείο θεωρεί ότι το κενό ανταγωνιστικότητας της χώρας θα χρειαστεί περισσότερα από 10 χρόνια για να καλυφθεί. Οπως αναφέρει συγκεκριμένα, «η όποια βελτίωση στην ανταγωνιστικότητα της χώρας έχει προέλθει από τη μείωση των μισθών και όχι από την απαιτούμενη βελτίωση της αποδοτικότητας».

Η φοροδιαφυγή

Το ΔΝΤ, αφού εντοπίζει σημαντικές καθυστερήσεις στις μεταρρυθμίσεις, προβλέπει ότι η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να επιτύχει τη μεγάλη δημοσιονομική σύγκλιση που απαιτείται με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο χωρίς να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της φοροδιαφυγής. Ο Πόουλ Τόμσεν είναι κατηγορηματικός και κάνει σαφές ότι ο δημόσιος τομέας παραμένει υπερβολικά μεγάλος και η μείωσή του είναι ακόμη ένα απαραίτητο στοιχείο μιας αξιόπιστης δημοσιονομικής στρατηγικής. «Αυτό θα απαιτήσει κλείσιμο των μη αποδοτικών δημόσιων οργανισμών, μείωση προσωπικού και προσαρμογές στα "γενναιόδωρα" επίπεδα μισθών και συντάξεων», σημειώνεται στην έκθεσή του.

Κωδικοποιώντας τις εκτιμήσεις τού επικεφαλής των τεχνοκρατών του ΔΝΤ, εντοπίζεται ότι:

1. Τα σχέδια για τις ιδιωτικοποιήσεις προχωρούν, αλλά οι πωλήσεις δεν τελεσφορούν λόγω και των δύσκολων συνθηκών στις αγορές, με τις αποτιμήσεις πολλών εισηγμένων ΔΕΚΟ να εμφανίζουν πτώση άνω του 50% από τις αρχές του β' τριμήνου. Ωστόσο, σημειώνει το Ταμείο, ο στόχος για έσοδα 35 δισ. ευρώ έως τα μέσα του 2014 έχει διατηρηθεί «προς το παρόν, λόγω της σχετικής επιθυμίας των ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών». Ο στόχος των 50 δισ. έχει διατηρηθεί, αν και πλέον προβλέπεται να επιτευχθεί δύο χρόνια αργότερα, έως το 2017.

2. Ενδέχεται να επανεξεταστεί και το επίπεδο του κατώτατου μισθού, το οποίο, όπως αναφέρει, έχει αυξηθεί και είναι σχετικά υψηλό σε σχέση με άλλες χώρες. Οι ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν επίσης να μειώσουν τα μη μισθολογικά εργατικά κόστη με τρόπο που δεν θα θίγει τα έσοδα του προϋπολογισμού, κάτι που θα εξειδικευτεί τον Ιούνιο του 2012.

3. Η ανεργία εκτιμάται ότι θα φτάσει το 19% το 2012 και το 19,5% το 2013.

4. Το εργατικό κόστος ανά μονάδα εργασίας θα μειώνεται διαρκώς μέχρι το 2014 και εν συνεχεία θα παραμείνει παγωμένο.

5. Η χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα θα παραμείνει σφιχτή. Η πιστωτική επέκταση, αφού υποχωρήσει έως το 2012, εν συνεχεία θα αυξηθεί κατά 0,6% το 2013 και κατά 3% το 2014.

6. Αναμένεται εμπορικό έλλειμμα μέχρι και το 2013 και μετά οριακή θετική ανάκαμψη.

7. Μείωση των δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000 υπαλλήλους έως το 2015.

8. Θεωρείται απαραίτητη η στρατηγική ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών και ιδιαίτερα σημαντικό να διατηρηθεί το management και ο έλεγχος των βιώσιμων ιδρυμάτων από ιδιώτες.

Αναφορικά για το νέο πακέτο μέτρων του 2013-2014,το ΔΝΤ καταγράφει, ότι είναι ίσο με το 3% του ΑΕΠ (7,7 δισ. ευρώ). Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι η διαπραγμάτευση έχει ήδη ξεκινήσει: «Οι ελληνικές αρχές συμφώνησαν ότι το επίκεντρο θα πρέπει να είναι οι δαπάνες», αναφέρεται, και μάλιστα «οι αρχές έχουν εντοπίσει μειώσεις των δαπανών ίσες με τρία τέταρτα μιας μονάδας του ΑΕΠ (2 δισ. ευρώ περίπου)». Σύμφωνα με την έκθεση το πακέτο των μέτρων που παρουσίασε η κυβέρνηση περιλαμβάνει προσαρμογές στα ειδικά μισθολογικά καθεστώτα του Δημοσίου, την περαιτέρω μείωση των φαρμακευτικών και νοσοκομειακών δαπανών, και μειώσεις των κοινωνικών παροχών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι στην έκθεση αποκαλύπτεται ότι η κυβέρνηση, επιχειρηματολογώντας προς τους δανειστές μας για το από πού θα αντλήσει το υπόλοιπο ποσό, αναφέρθηκε σε περικοπές δαπανών τομέων όπως «οι συντάξεις, οι κοινωνικές παροχές και οι αμυντικές δαπάνες».

Η συνέντευξη

Τα ευρήματα της τελευταίας έκθεσης του ΔΝΤ παρουσιάστηκαν από τον Πόουλ Τόμσεν κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής του συνέντευξης με ξένους και Ελληνες δημοσιογράφους. Στη συνέντευξη, ο αξιωματούχος του ΔΝΤ παραδέχθηκε εμμέσως την αποτυχία του προγράμματος και ότι τα όρια της είσπραξης εσόδων διά μέσου της φορολόγησης στην Ελλάδα έχουν εξαντληθεί.

Κάνοντας έναν απολογισμό του προγράμματος, είπε αρχικά ότι το Ταμείο αναθεώρησε προς τα κάτω την ανάπτυξη σε -6% για το 2011 και -3% για το 2012 (οι αρχικές προβλέψεις του ΔΝΤ μιλούσαν για ύφεση της τάξης του 4,5% για το 2011) και πρόσθεσε ότι «περιμέναμε το 2011 να είναι σημείο καμπής, οπότε η ύφεση θα "έπιανε πάτο" και περιμέναμε μία αργή ανάκαμψη. Ωστόσο, η οικονομία συνεχίζει να έχει καθοδική πορεία. Οι ελπίδες για τη βελτίωση στην ψυχολογία της αγοράς και στο επενδυτικό κλίμα δεν ευοδώθηκαν».

Ο Πόουλ Τόμσεν ανέφερε επίσης ότι η Ελλάδα θα πρέπει να εστιάσει εκ νέου στο πρόγραμμα λιτότητας που ακολουθεί και να επικεντρωθεί σε μακροπρόθεσμες περικοπές δαπανών. «Το πρόγραμμα στην Ελλάδα, κατά τη γνώμη μας, βασίστηκε υπερβολικά στους φόρους. Ενα από τα πράγματα που είδαμε το 2011 είναι ότι φτάσαμε στο όριο του τι μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την αύξηση των φόρων», υπογράμμισε, αλλά συμπλήρωσε ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν πρέπει να παρθούν νέα μέτρα λιτότητας το 2012. «Τυχόν επιπλέον μέτρα πρέπει να είναι στον τομέα των δαπανών».

Ερωτηθείς σχετικά για το αν αναλαμβάνει μερίδιο των ευθυνών για τον εκτροχιασμό του προγράμματος, ο κ. Τόμσεν απέφυγε να αναλάβει προσωπικά τις ευθύνες, επιρρίπτοντας τις ευθύνες για τη διαχείριση του προγράμματος στην ελληνική κυβέρνηση. «Υπερεκτιμήθηκε η ικανότητα των ελληνικών αρχών να πατάξουν τη φοροδιαφυγή και υπερεκτιμήθηκε η ικανότητα της ελληνικής πολιτικής, θεσμικής και νομικής πραγματικότητας να εφαρμοστούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις», δήλωσε σχετικά ο αρμόδιος για το ελληνικό πρόγραμμα.

Ας σημειωθεί ότι κ. Τόμσεν στη συνέντευξή του επικέντρωσε την προσοχή του στο γεγονός ότι σημείο-κλειδί για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους είναι το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων για το πρόγραμμα ανταλλαγής των ομολόγων (PSI), εκτιμώντας ότι «δεν υπάρχει κανένα περιθώριο πλέον για καθυστερήσεις», αφού, αν όλα γίνουν κατά γράμμα και πετύχει το PSI, τότε το χρέος θα είναι οριακά βιώσιμο στο 120% του ΑΕΠ το 2020.

Αμφιβολίες για PSI

Ο αξιωματούχος του ΔΝΤ δεν θέλησε να σχολιάσει τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τη Διεθνή Ενωση Τραπεζών, αλλά αφήνεται να εννοηθεί ότι στο Ταμείο θεωρούν ως εξαιρετικά αμφίβολη την επιτυχία του προγράμματος ανταλλαγής των ομολόγων.

Μάλιστα, στην έκθεση του ΔΝΤ παρουσιάζεται ένα σενάριο πιστής υλοποίησης του Μνημονίου, ολοκλήρωσης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και σχετικά ικανοποιητικής ανάπτυξης και επιτυχούς ολοκλήρωσης του PSI: τότε το χρέος αναμένεται να φθάσει στο 161% του ΑΕΠ το 2013 και να μειωθεί στο 120% μέχρι το τέλος του 2020 (έναντι 130%, χωρίς τη διαδικασία PSI). Εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει επιπλέον στο 96% του ΑΕΠ μέχρι το τέλος του 2030. Το επίπεδο του 2020 (120% του ΑΕΠ) εκτιμάται ότι είναι οριακά εντός των περιθωρίων χρέους, που θεωρούνται παγκοσμίως βιώσιμα.



Newsbeast.gr

Ο Βενιζέλος εκφώνησε τον … επικήδειο του μνημονίου και της κυβέρνησης Παπαδήμου



«Δυστυχώς όλες οι θεμελιώδεις μακροοικονομικές και δημοσιονομικές προγνώσεις του αρχικού προγράμματος του μνημονίου  δεν επιβεβαιώθηκαν. Δεν επιβεβαιώθηκαν οι προγνώσεις για το μέγεθος της ύφεσης, δεν επιβεβαιώθηκαν οι προγνώσεις για τον χρόνο επανόδου  στις διεθνείς αγορές, δεν επιβεβαιώθηκαν οι προγνώσεις σε σχέση με τη δημοσιονομική προσαρμογή γιατί δημοσιονομική προσαρμογή υπό συνθήκες διογκούμενης και σωρευμένης ύφεσης και με αυξημένο κόστος εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους δεν μπορείς να πετύχεις εύκολα.
Αν βάζατε στοίχημα  ποιος τα είπε όλα αυτά,  μάλλον θα το χάνατε! Γιατί ποτέ το μυαλό σας δεν θα πήγαινε στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο!
Δυστυχώς ο κ. Βενιζέλος (εικάζω ότι και τα περισσότερα μέλη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ)  με πολύ μεγάλη καθυστέρηση ανακάλυψαν το αυτονόητο. Ό,τι δηλαδή  οι πολιτικές του μνημονίου αποτελούσαν μια καταστροφική συνταγή που εξασφάλιζαν μεν τους πιστωτές μας, αλλά οδηγούσαν τη χώρα στο αδιέξοδο και τους Έλληνες στην  εξαθλίωση.
Kαι έρχονται τώρα «εξουθενωμένοι» να ομολογήσουν την αποτυχία τους. Γαντζωμένοι στις καρέκλες τους παρ’ όλα αυτά! Ειδικότερα ο κ. Βενιζέλος και με …γραφείο Αντιπροεδρίας της Κυβέρνησης, πλήρως στελεχωμένο παρακαλώ! Λές και δεν του έφτανε το Γραφείο του Υπουργού Οικονομικών!
Είναι λυπηρό δε, ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν αισθάνονται ούτε τη στοιχειώδη υποχρέωση να ζητήσουν συγγνώμη από τον ελληνικό λαό. Από τους μισθωτούς και τους χαμηλοσυνταξιούχους. Από τις στρατιές των ανέργων.  Για τα δεινά που έχουν υποστεί και θα υφίστανται για καιρό ακόμα.
Όμως, ο κ. Βενιζέλος και οι συν αυτώ, πρέπει να μας εξηγήσουν πως και  γιατί φτάσαμε εδώ. Γιατί η Κυβέρνηση Παπανδρέου επέμενε σ’ αυτήν την καταστροφική πολιτική. Ποιοι την εισηγήθηκαν; Γιατί δέχθηκε ο ίδιος να την εφαρμόσει. Τα περί «πατριωτικού καθήκοντος» είναι αστεία. Πατριωτικό καθήκον είναι να βοηθάς την πατρίδα σου. Όχι να την οδηγείς στα Τάρταρα!
Οφείλουν, επίσης, να μας απαντήσουν γιατί   όχι μόνον κώφευαν, αλλά και λοιδωρούσαν  συστηματικά κάθε αντίθετη φωνή. Όποιος διαφωνούσε με το μνημόνιο αυτομάτως χαρακτηρίζονταν «γραφικός», «περιθωριακός» και «αντιδραστικός»! Ακόμα-ακόμα  αμφισβητήθηκε και ο πατριωτισμός τους!
Ο  κ. Βενιζέλος, ως νομικός γνωρίζει,  ότι δεν μπορεί να επικαλείται το άλλοθι της άγνοιας, ούτε να ζητά την επιείκεια  του Ελληνικού λαού. Ούτε  αρκεί ότι ως   Υπουργός Άμυνας  δεν ..γνώριζε. Σ’  άλλη χώρα ζούσε; Δεν έβλεπε; Και αν έβλεπε γιατί δεν μιλούσε;
Πολύ φοβούμαι, όμως, ότι η χθεσινή «έκρηξη» ειλικρίνειας του κ. Αντιπροέδρου  αλλού αποβλέπει. Στην επόμενη ημέρα.  Ο κ. Βενιζέλος επιχειρεί να αποποιηθεί ευθυνών που θεωρεί ότι δεν του ανήκουν.  Θέλει να αποτολμήσει και ανοίγματα προς τις αντιμνημονιακές δυνάμεις. Κάπως αργά τα θυμήθηκε  όλα αυτά ο εισηγητής του «προσωρινού ειδικού τέλους επί της δομημένη επιφάνειας». Του χαρατσιού που από …προσωρινό, γίνεται ..μόνιμο.
Και για  έναν ακόμη λόγο. Ο κ. Βενιζέλος γνωρίζει καλύτερα παντός άλλου ότι ο προϋπολογισμός του έχει εκτροχιαστεί  (το έλλειμμα για το τρέχον ενδεκάμηνο έφτασε ήδη τα 20,516 δις)  και ότι απαιτούνται  νέα εισπρακτικού χαρακτήρα μέτρα.  Το ομολόγησε ότι δεν αντέχει να εισηγηθεί ο ίδιος τα νέα μέτρα για αυτό και ουσιαστικά εισηγήθηκε εκλογές! Δηλαδή, ο,τι φώναζε εδώ και καιρό ο Σαμαράς! (και τα κόμματα της Αριστεράς για να είμαστε δίκαιοι)
Αλήθεια ο Πρωθυπουργός κ.  Παπαδήμος συμφωνεί με όσα είπε  ο κ. Βενιζέλος; Ότι δηλαδή το DNA του μνημονίου  μας οδηγεί σε αδιέξοδο;  Έχει ενδιαφέρον η δική του γνώμη γιατί θα είναι παράλογο να επιμένει σε μια πολιτική η οποία, κατά τον καθ’ ύλην αρμόδιο, απέτυχε πλήρως.  Αν πάλι διαφωνεί, για ποιο λόγο διατηρεί στη θέση του έναν «εξουθενωμένο» υπουργό που  αναγκάζεται να εφαρμόζει  μια αδιέξοδη πολιτική;
Δυστυχώς, η χθεσινή ομολογία αποτυχίας του κ. Βενιζέλου αποτελεί μια πικρή δικαίωση για τον Αντώνη Σαμαρά.  Βέβαια, με τα «αν» δεν γράφεται η ιστορία, αλλά πιθανότατα η χώρα θα ήταν σήμερα σε πολύ καλύτερη κατάσταση, αν η Κυβέρνηση Παπανδρέου είχε την διορατικότητα να λάβει σοβαρώς υπόψιν της τις προτάσεις του κ. Σαμαρά πριν υπογράψει το μνημόνιο. Έστω και αργότερα, αφού το υπέγραψε!
Η χώρα δεν μπορεί να κυβερνάται από  «….εξουθενωμένους» Υπουργούς.  Χρειάζεται ένα φρέσκο ξεκίνημα
Ο ένας έχασε τη μιλιά του, ο άλλος εξουθενώθηκε, αυτή δεν είναι κυβέρνηση είναι σωματείο ειδικών αναγκών, όπως γράφουμε και αλλού
Είναι προφανές ότι ο κ. Βενιζέλος χθές δεν εκφώνησε μόνο τον …επικήδειο του μνημονίου, αλλά υπονόμευσε και την χρησιμότητα της κυβέρνησης Παπαδήμου.
ΚΡ

Antinews

Ανεξάρτητο κράτος η Κρήτη



Τώρα και η πασίγνωστη Motorola φαίνεται πως θεωρεί την Κρήτη ανεξάρτητο κράτος. Να σημειωθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει τέτοιο λάθος (;)


Αν ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε, τότε θα αναφερόταν ως λάθος, άγνοια κ.λπ. Δεν είναι όμως πρωτόγνωρο γεγονός το να αναφέρεται η Κρήτη, κατά τα άλλα δημοφιλής τόπος διακοπών, ωβς ανεξάρτητο κράτος. Και αυτό γεννά πολλές υποψίες.
Τώρα είναι η σειρά της Motorola να θεωρήσει ανεξάρτητο κράτος την Κρήτη, με μία όντως περίεργη δημοσίευση της, της μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας των ΗΠΑ που ασχολείται με...τηλεπικοινωνίες.
Πρόκειται για μία προσφορά εργασίας ουσιαστικά από την επιχείρηση - κολοσσό.
Στην ιστοσελίδα της Motorola, υπάρχειθ και η μοναδική αγγελία εργασίας για την Ελλάδα.
Εκεί διαβάζουμε ότι η Κρήτη θεωρείται από την εταιρεία ανεξάρτητο κράτος, δίπλα από το Μπαχρέιν ας πούμε ή την Ισπανία.
Να σημειωθεί πως η Motorola δεν ασχολείται μόνο με κινητά αλλά γενικότερα με τηλεπικοινωνίες.
Πάντως λίγη ώρα μετά η εταιρεία απενεργοποίησε το σύνδεσμο.


Πηγή: cretalive.gr

News247.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου