|
|
Σε κατάθεση πρώην αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού, που εργαζόταν για τη γερμανική εταιρεία Atlas. |
|
Του Τάσου Τέλλογλου |
|
|
|
|
|
Από έγγραφα της εταιρείας Thyssen Krupp, τα οποία τέθηκαν υπ’ όψιν της Εισαγγελίας της Βρέμης, προκύπτει ότι κατεβλήθησαν «μίζες» για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων τύπου 209 του Πολεμικού Ναυτικού. |
|
|
Στην παραδοχή ότι το χρονικό διάστημα από το 2002 έως το 2007 κατεβλήθησαν «μίζες» για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων τύπου 209 του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού προέβη εργαζόμενος σε ελληνική εταιρεία, η οποία έως το 2007 εκπροσωπούσε τη γερμανική Atlas Elektrotechnik Gmbh, με έδρα τη Βρέμη. Η παραδοχή περιέχεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε κατάθεση που έδωσε ο εργαζόμενος, που ήταν και πρώην αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, σε δικηγορικό γραφείο της Γερμανίας, επιφορτισμένο με τον νομικό έλεγχο των συμβάσεων προς την Ελλάδα.
Η αποκάλυψη για τις «μίζες» προκύπτει από έγγραφα της εταιρείας Thyssen Krupp, τα οποία τέθηκαν υπ’ όψιν της εισαγγελίας της Βρέμης και προήλθαν από εσωτερική διαδικασία ελέγχου της Atlas, όταν η τελευταία αγοράσθηκε από την Thyssen. Σύμφωνα με την κατάθεση σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο της Γερμανίας του εργαζομένου, ο οποίος εργαζόταν για τον αντιπρόσωπο της Atlas στην Ελλάδα, έγιναν «ευαίσθητες πληρωμές». Μόνο το διάστημα από το 2002 έως το 2007 η Atlas, που ανήκε σε δύο διαφορετικούς ιδιοκτήτες, τη βρετανική BAE και τη Thyssen, φέρεται να έχει καταβάλει 8,5 εκατ. ευρώ. Η Εισαγγελία της Βρέμης θεωρεί ότι ένα μέρος τουλάχιστον του ποσού αυτού διατέθηκε για να πληρωθούν οι φορείς των αποφάσεων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», συνολικά το 15% του ύψους του έργου κατευθυνόταν, όπως προέκυψε από έλεγχο της εφορίας που βρίσκεται στο βόρειο τομέα της πόλης της Βρέμης, σε μία «εταιρεία-γραμματοκιβώτιο» στο Λονδίνο. Η εταιρεία ελεγχόταν από τον αντιπρόσωπο της Atlas στην Ελλάδα και, σύμφωνα με τις έρευνες των γερμανικών Αρχών, δεν είχε συνεργάτες και δεν ήταν σε θέση να προσφέρει ουσιαστικό έργο. Νομικές πηγές στη Βρέμη ανέφεραν στην «Κ» ότι το 2011 υπήρξε συμφωνία μεταξύ της εταιρείας και της Atlas. Ετσι, στα πλαίσια συμβιβασμού κατεβλήθησαν σημαντικά ποσά στον Ελληνα αντιπρόσωπο, ο οποίος είχε εγείρει αξιώσεις από τη συμφωνία που είχε συνάψει ο ίδιος με την Atlas. Το περίεργο είναι ότι τόσο η «Καθημερινή» όσο και η γερμανική Sueddeutsche Zeitung είχαν γράψει από την άνοιξη του 2010 για αντίστοιχο συμβιβασμό μεταξύ της Ferrostaal -θυγατρικής της HDW, που ανέλαβε τα υποβρύχια 214- και μιας εταιρείας στις βρετανικές Παρθένες Νήσους για την κύρια σύμβαση των υποβρυχίων. Με βάση τη συμφωνία αυτή ο γενικός διευθυντής της Ferrostaal, κ. Μίτσερλιχ, διώχθηκε από τις γερμανικές Αρχές.
Το φθινόπωρο του 2010, δηλαδή λίγους μήνες μετά το περιστατικό αυτό, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Thyssen Krupp Marine Systems, κ. Ατζπόντιεν, διαβεβαίωνε την ελληνική Βουλή -ενόψει της σύμβασης για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον κ. Ισκαντάρ Σάφαότι η δική του εταιρεία ουδέποτε είχε αναμειχθεί σε παράνομες πληρωμές στην Ελλάδα. Ο ισχυρισμός αυτός όμως φαίνεται ότι έρχεται σε αντίθεση με τα στοιχεία που συγκεντρώνει και ερευνά σήμερα η Εισαγγελία της Βρέμης. |
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου