Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Εντός Οκτωβρίου οι πρώτες ευρωπαϊκές ενισχύσεις στους αγρότες



E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
 κλικ για μεγέθυνση
Την προκαταβολή του 50% των ενισχύσεων προς τους Έλληνες αγρότες για το 2012, που αντιστοιχεί σε 1,1 δισ. ευρώ, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από αίτημα της ελληνικής πλευράς, σύμφωνα με όσα γνωστοποιήθηκαν σήμερα από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθανάσιο Τσαυτάρη.
Οι ενισχύσεις αγγίζουν συνολικά τα 2,2 δισ. ευρώ και η καταβολή τους ήταν προγραμματισμένη για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Ο υπουργός υπενθύμισε επίσης, ότι από τη Δευτέρα 20 Αυγούστου, θα δοθεί η εξισωτική αποζημίωση ύψους 160 εκατ. ευρώ σε 70.000 δικαιούχους αγρότες και κτηνοτρόφους.
Στις δηλώσεις του, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης επισήμανε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και την υψηλή ποιότητα των ελληνικών προϊόντων, αναφέροντας πως, στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προώθηση ευρωπαϊκών προϊόντων, από τα 20 καλύτερα που επιλέχθηκαν, τα 6 είναι ελληνικά.
Τέλος, ο Αθ. Τσαυτάρης επιβεβαίωσε πως στο επόμενο 20ήμερο θα αρχίσει από τον ΕΛΓΑ η καταβολή των αποζημιώσεων για τις ζημιές στο ζωικό κεφάλαιο από την καταστροφική πυρκαγιά στη Χαλκιδική. Για τις εκτεταμένες ζημιές σε αμπελοκαλλιέργειες και ελιές, θα χρειαστεί ιδιαίτερη αποτίμηση, άρα και περισσότερος χρόνος, αφού θα αποζημιωθεί, σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, από την ΠΣΕΑ (Πολιτική Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν λεφτά για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς


 

Οι απίστευτες καταγγελίες γίνονται από τον ίδιο τον Υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση

Πήραν ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 500 εκ ευρώ που αφορούσαν την γυναικεία επιχειρηματικότητα, προχώρησαν σε προσλήψεις και σε άλλες πράξεις εκτός από τα όσα ορίζει το συγκεκριμένο πρόγραμμα και τώρα δεν υπάρχουν χρήματα για την λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών. 

Μάλιστα η χώρα μας κινδυνεύει και με πρόστιμο από την Ε.Ε χρησιμοποιήθηκαν κονδύλια για άλλο σκοπό από αυτόν που αναφέρει το πρόγραμμα 

Οι απίστευτες καταγγελίες γίνονται από τον ίδιο τον Υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση ο οποίος έστειλε επιστολή στον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ Κώστα Ασκούνη:

«Το Υπουργείο Εργασίας, μέσω της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και άλλων Πόρων, έχει ενεργοποιήσει κατά το διάστημα των τελευταίων μηνών πλήρως το διαθέσιμο προϋπολογισμό του Ε.Π., επιταχύνοντας παράλληλα το ρυθμό απορρόφησής του, με αποτέλεσμα την ανυπαρξία άλλων πόρων προς διάθεση. Συνεπώς, οποιαδήποτε άποψη υποστηρίζει ότι υπάρχουν «λιμνάζοντες πόροι», δεν ευσταθεί» αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο Γιάννης Βρούτσης. 

Τα στοιχεία «φωτιά» του Υπουργείου Εργασίας 

• Στόχος της δράσης εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, όπως περιγράφεται στο εγκεκριμένο Ε.Π, είναι «η εξατομικευμένη στήριξη της γυναικείας απασχολησιμότητας μέσω ειδικής ενίσχυσης των γυναικών, προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε μονάδες φροντίδας παιδιών». 

• Σύμφωνα με το εγκεκριμένο Ε.Π., ο αρχικός αριθμός των γυναικών που είχε προγραμματισθεί να ωφεληθεί για το σύνολο της προγραμματικής περιόδου 2007–2013 ήταν 15.700. 

• Αντ’ αυτού, μέχρι σήμερα, από τη εν λόγω δράση έχουν ωφεληθεί περισσότερες από 100.000 γυναίκες 

• Από το 2008 (πρώτο έτος εφαρμογής της δράσης) μέχρι και σήμερα έχουν διατεθεί σχεδόν 500 εκ. ευρώ, ήτοι ποσοστό 20% του συνολικού προϋπολογισμού του Ε.Π. 

• Για τη συγκεκριμένη δράση και για τα έτη 2011–12 και 2012–13 είχαν εγκριθεί συνολικά από το Υπουργείο Εργασίας 200 εκ. ευρώ (100 εκ. ευρώ ετησίως). Ωστόσο και παρά τον ετήσιο αυτό οικονομικό σχεδιασμό, για το πρώτο και μόνο έτος διατέθηκαν 175 εκ. ευρώ. Αποτέλεσμα ήταν να απομείνουν για το δεύτερο έτος 2012–13 τα υπόλοιπα 25 εκ. ευρώ. 

Μετά από αυτές τις εξελίξεις είναι πολύ πιθανό δεκάδες βρεφονηπιακοί σταθμοί να μην μπορέσουν τελικά να λειτουργήσουν καθώς χρήματα δεν υπάρχουν. Η εξέλιξη αναμένεται να προκαλέσει εμφύλιο μεταξύ δημάρχων στο συνέδριο της ΚΕΔΕ καθώς αρκετοί ήταν εκείνοι οποίοι δεν γνώριζαν τα συγκεκριμένα κονδύλια. 

Η Επιστολή του Προέδρου της ΚΕΔΕ 

Eπιστολή στον υπουργό Εργασίας με αίτημα την ενίσχυση της διαθέσιμης χρηματοδότησης για τους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, απέστειλε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ.

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Ασκούνης, αν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου δεν εξευρεθούν επιπλέον πόροι για να καλυφθεί το σύνολο των προσφερόμενων θέσεων στις υπάρχουσες κοινωνικές δομές, θα μείνουν εκτός παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών 53.070 παιδιά. 

Επίσης, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, από τα αποτελέσματα του Προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» προκύπτει ότι με βάση τον προϋπολογισμό του Προγράμματος καλύφθηκαν 43.060 θέσεις παιδιών στους παιδικούς σταθμούς από τις 96.130 συνολικά αιτήσεις που είχαν υποβληθεί, δηλαδή απορρίφθηκε το 55% των αιτήσεων των ενδιαφερομένων μητέρων. 

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ασκούνης ζητεί την παρέμβαση του υπουργού Εργασίας έτσι ώστε μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία ανοίγουν οι Βρεφονηπιακοί και Παιδικοί Σταθμοί, να εξευρεθούν οι κατάλληλοι πόροι από αναπορρόφητα κονδύλια του ΕΣΠΑ για να καλυφθεί το σύνολο των προσφερόμενων θέσεων στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς και να έχει βρεθεί λύση για το τεράστιο αυτό κοινωνικό πρόβλημα.

---
Πηγή: Real.gr
Ρεπορτάζ: Σταθόπουλος Σωτήρης


Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Ιορδάνης Τζαμτζής: Να συνεχίσει το έργο Συντήρησης – Ανάδειξης του Αρχαιολογικού χώρου Πέλλας



E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
 κλικ για μεγέθυνση
«Να συνεχίσει το έργο Συντήρησης – Ανάδειξης του Αρχαιολογικού χώρου Πέλλας, Β’ φάση» ζητά ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής με επιστολή προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κώστα Τζαβάρα.
Ο κ. Τζαμτζής στην επιστολή του τονίζει την αναγκαιότητα συνέχισης του έργου, διότι η ολοκλήρωση του θα ανάδειξη το τεράστιο αρχαιολογικό πλούτο που έχει η Πέλλα.
Στην επιστολή του ο βουλευτής αναφέρει τα εξής:
«Κύριε Υπουργέ
Στο πλαίσιο των καταργήσεων-συγχωνεύσεων το ΤΔΠΕΑΕ (Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων  Εκτέλεσης Αρχαιολογικών Έργων), καταργείται και ενσωματώνεται στο Υπουργείο Πολιτισμού.
Οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες ενημερώθηκαν προφορικά, ότι τα έργα του ΤΔΠΕΑΕ θα συνεχιστούν από το Υπουργείο, μέσω των επιτροπών και τώρα ρυθμίζεται το νέο νομικό καθεστώς.
Κύριε Υπουργέ
Το έργο «Συντήρηση- ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου Πέλλας, Β’ φάση», είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας). Το έργο αυτό όπως και στο Γ’ ΚΠΣ, ήταν  έργο του ΤΔΠΕΑΕ.
Το έργο της Πέλλας του ΕΣΠΑ που λήγει το 2014 ( μετά και την πρόταση  τροποποίησης που υποβλήθηκε για αύξηση του φυσικού αντικειμένου) είναι ένα έργο που υλοποιείται από το 2002 χωρίς καθυστερήσεις και διακοπές, και με τα καλύτερα αποτελέσματα.
Αυτό το έργο  Κύριε Υπουργέ πρέπει να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί,  γιατί είναι έργο πνοής για την Πέλλα.
Είμαι βέβαιος ότι θα στηρίξετε αυτή την προσπάθεια και σας ευχαριστώ.»


Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

«Να καθορίζονται γρηγορότερα οι επιτροπές ΚΕΠΑ»



Ο βουλευτής κ. Τζαμτζής ζητά άμεσα την παρέμβαση του Υπουργού για να δοθεί λύση στο πρόβλημα αυτό

Επιστολή και ερώτηση κατέθεσε στον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Βρούτση Ιωάννη ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής σχετικά με τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη συγκρότηση των επιτροπών ΚΕΠΑ για την πιστοποίηση αναπηρίας των συμπολιτών μας. 

Ο κ. Τζαμτζής τονίζει ότι πρέπει να δοθεί άμεσα λύση γιατί ανάπηροι περιμένουν να περάσουν από επιτροπή 5,7 και 10 μήνες δίχως ακόμη και αυτό να είναι σίγουρο. 

Ο βουλευτής κ. Τζαμτζής ζητά άμεσα την παρέμβαση του Υπουργού για να δοθεί λύση στο πρόβλημα αυτό και στην επιστολή του αναφέρει τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ 

Με τον Νόμο 3863/2010 δημιουργήθηκαν τα ΚΕΠΑ (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας) για να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια στην διαδικασία πιστοποίησης της αναπηρίας και να υπάρχει συντονισμός και καθορισμός των επιτροπών κεντρικά.

Όμως σε αντίθεση απ ότι ήθελε να επιτύχει η ρύθμιση αυτή, δημιουργήθηκαν πολύ μεγάλα προβλήματα στην διαδικασία πιστοποίησης της αναπηρίας, ιδιαίτερα στους χρόνους σύγκλησης των επιτροπών. 

Ανάπηροι περιμένουν να περάσουν επιτροπή 5, 7 και 10 μήνες χωρίς να είναι σίγουρος ο χρόνος καθορισμού της επιτροπής. 

Συνέπεια αυτής της μεγάλης καθυστέρησης στην πιστοποίηση της αναπηρίας είναι: 

α) Ασθενείς που πρέπει να περάσουν για πρώτη φορά από την επιτροπή για να δικαιωθούν συντάξεως, περιμένουν πολλούς μήνες και αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης. β) Ανάπηροι που περιμένουν να περάσουν 2η ή 3η φορά, διακόπτεται για πολλούς μήνες η καταβολή της σύνταξης τους και επίσης αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης. 

Κύριε Υπουργέ 

Οι πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στον καθορισμό των επιτροπών για την πιστοποίηση αναπηρίας των συμπολιτών μας από τα ΚΕΠΑ, έχουν δημιουργήσει οξύτατα προβλήματα στους συμπολίτες μας που περιμένουν να περάσουν από επιτροπή. 

Θα πρέπει να επιταχυνθεί όλη η διαδικασία (υποβολή αίτησης, καθορισμός επιτροπής ιατρών, πιστοποίηση αναπηρίας) ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας με αναπηρίες. Ακόμη, πρέπει να δοθεί λύση στις περιπτώσεις μόνιμης αναπηρίας (π.χ. ακρωτηριασμένα μέλη κλπ), και να μην ταλαιπωρούνται οι ανάπηροι αυτοί περνώντας ξανά και ξανά από επιτροπή. 

Είμαι βέβαιος ότι θα δώσετε άμεσα λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα».



Παρασκευή 10 Αυγούστου 2012

Τη Δευτέρα 20 Αυγούστου η καταβολή εξισωτικής αποζημίωσης


E-mailΕκτύπωσηPDF


 κλικ για μεγέθυνση
Καταβάλλεται τη Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012 η εξισωτική αποζημίωση στους αγρότες, ύψους 160 εκ. ευρώ 
Μετά τις συντονισμένες προσπάθειες για την εξεύρεση των αναγκαίων εθνικών πόρων για την αύξηση των δαπανών για το μέτρο της Εξισωτικής Αποζημίωσης, υπεγράφη σήμερα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το υπουργείο Οικονομικών, η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).
Η πληρωμή αφορά 70.000 περίπου δικαιούχους, κυρίως κτηνοτρόφους ορεινών, μειονεκτικών και νησιωτικών περιοχών και θα συμβάλει σημαντικά στην ανακούφισή τους σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο διευκολύνοντάς τους να προμηθευτούν έγκαιρα ζωοτροφές σε πιο συμφέρουσες τιμές.
Η καταβολή της Εξισωτικής Αποζημίωσης στους δικαιούχους αφορά το 100% του ποσού που δικαιούνται, με βάση τα δικαιολογητικά που έχουν προσκομίσει, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας. Αν για κάποιο δικαιούχο υπάρχουν προβλήματα δικαιολογητικών ή προφανή σφάλματα στην αίτησή του, θα δοθεί η δυνατότητα διόρθωσης μέσα στον Αύγουστο και η πληρωμή του θα γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου.


Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

Το “κούρεμα” που τρέμουν οι κερδοσκόποι


Το σενάριο που διακινεί η εφημερίδα Wall Street Journal, περί του ενδεχομένου νέου «κουρέματος» του ελληνικού χρέους, μετά από σχετικές προτροπές, συστάσεις… εντολές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου προς τις χώρες της ευρωζώνης, είναι το σενάριο που συναντούν οι διεθνείς κερδοσκόποι μονάχα στα πιο σκοτεινά και γκρίζα όνειρά τους. Δηλαδή, στους εφιάλτες τους.
Επειδή αυτή τη φορά, το «κούρεμα» δεν θα αφορά τον ιδιωτικό τομέα, αλλά τον δημόσιο. Δηλαδή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τις κεντρικές τράπεζες των κρατών-μελών της ευρωζώνης, που ουσιαστικά θα κληθούν να απομειώσουν ελληνικό χρέος το οποίο βρίσκεται μέσω ομολόγων στην κατοχή τους, ώστε η «μαύρη τρύπα» της Αθήνας να μειωθεί στο 100% του ΑΕΠ.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, μια τέτοια μείωση χρέους θα το καταστούσε βιώσιμο. Επομένως, θα έδινε ουσία, νόημα και περιεχόμενο στη συνέχιση της προσπάθειας στήριξης της ελληνικής οικονομίας. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για σχέδιο το οποίο έχει επεξεργαστεί η κυβέρνηση Ομπάμα, δια χειρός του υπουργού Οικονομικών Τίμοθι Γκάιτνερ, τις λεπτομέρειες του οποίου έχει… εκλαϊκεύσει η Κριστίν Λαγκάρντ, άλλοτε κορυφαία υπουργός Οικονομικών της ευρωζώνης, στην κυβέρνηση Φιγιόν, και σημερινή Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ.
Η… ταμπακιέρα βέβαια βρίσκεται αλλού. Οι εμπνευστές του νέου «κουρέματος» κατανοούν ότι μονάχα αν δεχτούν να υποστούν οικονομική ζημιά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι μεγάλες χώρες της ευρωζώνης, θα σταματήσουν… δια βίου τα σενάρια χρεοκοπίας της Ελλάδας, αλλά και συνολικά του κοινού νομίσματος. Επειδή θα έχουν δώσει πολλά, ώστε να διακινδυνεύουν από τους… παπαγάλους των αγορών.


Κυριακή 5 Αυγούστου 2012

Η στρατηγική σημασία της επίσκεψης Σίμον Πέρες στην Αθήνα



Share
Η έλευση του Ισραηλινού προέδρου Σιμόν Πέρες αύριο για τριήμερη επίσημη επίσκεψη στην Αθήνα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά κινήσεων που επιβεβαιώνουν την αμοιβαία βούληση για εμβάθυνση των διμερών σχέσεων.  Αυτό τονίζουν διπλωματικές πηγές, οι οποίες υποστηρίζουν ότι η ελληνοϊσραηλινή συνεργασία, παρά τα ανοιχτά μέτωπα που διατηρεί το εβραϊκό κράτος, έχει τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε σταθεροποιητικό παράγοντα στην περιοχή. Σημειωτέον ότι πρόκειται για την πρώτη επίσημη επίσκεψη προέδρου του Ισραήλ στην Ελλάδα.
Το υψηλό ενεργειακό διακύβευμα και η συνεργασία Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας σε αυτόν τον τομέα, εκτιμούν αρμόδιοι παράγοντες εξηγώντας το σκεπτικό περί «σταθεροποιητικού ρόλου», θα οδηγήσουν κάποια στιγμή την Αίγυπτο και τον Λίβανο σε ανάγκη συνεννόησης ώστε να καταστεί δυνατή και για αυτούς η αξιοποίηση των κοιτασμάτων που βρίσκονται στα σύνορα των όμορων ΑΟΖ. «Αν όντως στην περιοχή υπάρχουν τα αποθέματα που υπολογίζεται ότι υπάρχουν, είναι πολύ μεγάλα για να μην υπάρξει συνεννόηση», λένε, «παρά το είδος των πολιτικών δυνάμεων και των καθεστώτων που αναδύονται στις χώρες αυτές, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις σχέσεις τους με το Ισραήλ». Αυτή είναι μια σχετικά αισιόδοξη εκτίμηση που βασίζεται στο ρεαλισμό τον οποίο υποτίθεται θα επιβάλει το συμφέρον, ωστόσο αυτό προϋποθέτει ότι η κατάσταση στη Συρία δεν θα τινάξει τελικά στον αέρα όλη την περιοχή.
Στη Συρία διεξάγεται ένας πόλεμος μέσω τρίτων (proxy war), όπου η Δύση, η Ρωσία, το Ιράν, τα σουνιτικά κράτη του Κόλπου και το Ισραήλ έχουν εμπλακεί σε μια βρόμικη σύγκρουση με άδηλο τέλος.
Αν, επιπλέον, το Ισραήλ αποφασίσει να χτυπήσει το Ιράν, παρότι οι Αμερικανοί προσπαθούν να αποτρέψουν μια τέτοια εξέλιξη τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές τους, η ευρύτερη περιοχή θα εισέλθει σε ακόμα πιο ανεξέλεγκτη φάση. Βλέποντας τι γίνεται στη Συρία, ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα σημάνει ένα στρατιωτικό χτύπημα στο  Ιράν.
Σε αυτό το εύφλεκτο πεδίο, οι ελληνοϊσραηλινές σχέσεις έχουν προφανή σημασία, παρότι ίσως ακούγεται οξύμωρο να υποστηρίζει κανείς ότι (με δεδομένα τα ισραηλινά ανοιχτά μέτωπα) η διμερής συνεργασία μπορεί να αποτελέσει περιφερειακό παράγοντα σταθερότητας, όπως προαναφέρθηκε ότι πιστεύουν Ελληνες διπλωμάτες. Οι ίδιοι άνθρωποι έλεγαν ότι η Αθήνα επιχειρεί εδώ και πολύ καιρό να οικοδομήσει ένα σταθερό πλαίσιο στρατηγικής συνεργασίας με το Ισραήλ που δεν θα επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις στις τουρκοϊσραηλινές σχέσεις, οι οποίες δεν είναι βέβαιο ότι θα παραμείνουν σε διαρκή κατάσταση όξυνσης. Σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ Αγκυρας και Τελ Αβίβ ίσως να μην υπάρξουν, είναι πιθανό όμως η πραγματικότητα της περιοχής να οδηγήσει τις δύο πλευρές σε αποκατάσταση διαύλων επικοινωνίας.
Η ελληνική συνεργασία με το Ισραήλ, από την άλλη, επεκτείνεται σε όλο και περισσότερα πεδία. Αμυνα, πληροφορίες, ενέργεια, επενδύσεις, τουρισμός, μεταφορά τεχνογνωσίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Ισραηλινοί τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκαν σε δύο χρόνια από 150.000 σε 380.000, κινητικότητα υπάρχει για επενδύσεις σε τουριστικές υποδομές, ενώ έντονο είναι το ισραηλινό ενδιαφέρον και για τις ιδιωτικοποιήσεις.
O αστάθμητος παράγοντας Τουρκία και οι επιφυλάξεις των γειτόνων
Αστάθμητος παράγοντας παραμένει και η Τουρκία, η συμπεριφορά της οποίας, σε σχέση με τις ενεργειακές εξελίξεις στις ΑΟΖ της Κύπρου και του Ισραήλ, δεν μπορεί να προεξοφληθεί. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμόδιων διπλωματικών παραγόντων, και η Ουάσιγκτον φέρεται να διακατέχεται από ανησυχία για τη συμπεριφορά της Τουρκίας στο συγκεκριμένα ζήτημα. Οι ισορροπίες είναι περίπλοκες. Οι ΗΠΑ έχουν ανάγκη την Τουρκία, η οποία είναι η μόνη χώρα του ΝΑΤΟ που έχει σύνορα με τη Συρία και στρατό στην περιοχή -ούτως ή άλλως, η θέση της Τουρκίας την καθιστά διαχρονικά χρήσιμη για τους Αμερικανούς-, ταυτόχρονα όμως υπάρχει όριο στην εμπιστοσύνη που μπορεί να επιδείξει η Ουάσιγκτον προς την Αγκυρα. Για την ακρίβεια, υπάρχουν (αμοιβαία) καχυποψία και αναγκαστική συνεργασία. Αυτό δεν διασφαλίζει τα πράγματα μέχρι ενός σημείου.
Ταυτόχρονα η Τουρκία βλέπει το δόγμα Νταβούτογλου να συναντά δυσκολίες, εκτιμούν διπλωματικοί παρατηρητές, αν όχι να αποτυγχάνει πλήρως… Η προσπάθεια τουρκικής διπλωματικής και πολιτισμικής διείσδυσης στον αραβικό κόσμο δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα. Η Αίγυπτος και το Ιράν, για παράδειγμα, βλέπουν με σκεπτικισμό, τουλάχιστον, την προσπάθεια της Τουρκίας να διεκδικήσει ηγεμονικό ρόλο στο μουσουλμανικό κόσμο και παρά τις φιλοδοξίες Νταβούτογλου οι σχέσεις παραμένουν γεωπολιτικά βαθύτατα ανταγωνιστικές. Ούτε το Ιράν ούτε η Αίγυπτος ούτε ο Λίβανος ούτε καμία άλλη αραβική χώρα επιθυμεί να έχει τοπικό «ηγεμόνα» πάνω από το κεφάλι της.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Τουρκίας αυτή την περίοδο, πάντως, είναι ο εφιάλτης που ζωντανεύει μπροστά στα μάτια της ότι οι Κούρδοι του ΡΚΚ ελέγχουν πλέον συριακά εδάφη στην άλλη πλευρά των τουρκικών συνόρων και αυτό δεν φαίνεται να είναι κάτι παροδικό.
Η Κύπρος παίζει γερά το ενεργειακό χαρτί της
Ο ενεργειακός είναι ο τομέας με τη μεγαλύτερη βαρύτητα και αναπόσπαστο μέρος της εξίσωσης στην Κύπρο. Μέρος του φυσικού αερίου της κυπριακής και της ισραηλινής ΑΟΖ θα καλύψει τις ευρωπαϊκές ανάγκες καθιστώντας τα ενεργειακά αποθέματα της περιοχής στρατηγικού ενδιαφέροντος για την Ε.Ε. και βέβαια για τις ΗΠΑ, οι οποίες αναζητούν τρόπο να μειώσουν την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από τη Μόσχα. Ο τρόπος μεταφοράς του κυπριακού φυσικού αερίου στις αγορές θα είναι τελικά μέσω πλοίων, αφού θα κατασκευαστεί σταθμός υγροποίησης και όχι αγωγός. Ο λόγος για τον οποίο η Κύπρος προκρίνει την κατασκευή σταθμού LNG, αντί αγωγού, είναι ότι θέλει να διατηρήσει ανοιχτές τις επιλογές της για τη διοχέτευση του φυσικού αερίου και να μην είναι δεσμευμένη μόνο προς μία αγορά, την ευρωπαϊκή. Επίσης, ορισμένοι θεωρούν ότι η ύπαρξη σταθμού LNG προσδίδει στην Κύπρο ακόμα μεγαλύτερη στρατηγική αξία, σε σχέση με μια περιοχή διέλευσης αγωγού, άρα της παρέχει περισσότερη ασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα, είτε κατασκευαστεί αγωγός είτε το φυσικό αέριο μεταφέρεται υγροποιημένο με πλοία, θα έχει κομβικό ρόλο στη μεταφορά του στην Ευρώπη. Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν τη στρατηγική σημασία που έχει για την Ελλάδα η ανακήρυξη της ΑΟΖ και η αναγκαιότητα να βρεθεί τρόπος υπέρβασης των τουρκικών απειλών ώστε η χώρα να θέσει τις βάσεις για μακροπρόθεσμη οικονομική ανάπτυξη και να διεκδικήσει το στρατηγικό ρόλο που της αναλογεί στην περιοχή.
Λάμπρος Καλαρρύτης στον Τύπο της Κυριακής

Νέες αποκαλύψεις κατά του Γιώργου απ’ τον Παν. Ρουμελιώτη!



Αυτό το σίριαλ της αντιπαράθεσης μεταξύ του τέως πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου και του πρώην εκπροσώπου της Ελλάδας στο ΔΝΤ και ιστορικού στελέχους των κυβερνήσεων του Ανδρέα Παπανδρέου (είχε κατ’ επανάληψη χρηματίσει υπουργός του) Παν. Ρουμελιώτη, θα έχει πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια με σημαντικότατες πολιτικές προεκτάσεις.
Υπενθυμίζουμε, ότι προ ολίγων ημερών ο Παν. Ρουμελιώτης είχε αποκαλύψει πως το πρόγραμμα της τρόικας (ΔΝΤ, ΕΚΤ και Κομισιόν) για τη διάσωση της ελληνικής οικονομίας είχε εκτιμηθεί εξαρχής ότι ήταν λάθος και δεν οδηγούσε στην έξοδο απ’ την κρίση, ήταν μια συνταγή αδιεξόδου!
Αυτή η αποκάλυψη είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Γ. Παπανδρέου, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι ουδείς είχε πει τότε (άνοιξη του 2010) στην ελληνική κυβέρνηση ότι το πρόγραμμα ήταν λάθος και αδιέξοδο!
Απ’ τη μεριά του ο Ρουμελιώτης ανταπάντησε ότι η ελληνική κυβέρνηση είχε ενημερωθεί γι’ αυτή την άποψη.
Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα, να διατάξει επείγουσα έρευνα ο οικονομικός εισαγγελέας κ. Πεπόνης και η άγρια κόντρα μεταξύ Γ. Παπανδρέου και Παν. Ρουμελιώτη να λαμβάνει νέες διαστάσεις.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsbomb, τόσο στα πλαίσια της έρευνας του κ. Πεπόνη, όσο και με άλλες παρεμβάσεις του το επόμενο διάστημα, ο πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ θα κάνει κι άλλες αποκαλύψεις, σοβαρές, που αναμένεται να προκαλέσουν τριγμούς στο σύστημα και να επηρεάσουν καταλυτικά τις πολιτικές εξελίξεις.
Συγκεκριμένα θα αποκαλύψει ότι:
• Η ελληνική κυβέρνηση είχε εγκαίρως ενημερωθεί ότι η συνταγή που είχε επιλεγεί την άνοιξη του 2010 για τη διάσωση της ελληνικής οικονομίας ήταν λαθεμένη και το πρόγραμμα «δεν έβγαινε» και αδιαφόρησε!
Θα κάνει όμως και μια άλλη αποκάλυψη που θα προκαλέσει σεισμό.
Θα ισχυριστεί ότι:
• Ο τότε επικεφαλής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος Καν είχε τονίσει στον Γ. Παπανδρέου, ότι το πρόγραμμα ήταν αδιέξοδο και μόνο αν ο Έλληνας πρωθυπουργός διεκδικούσε ένα γενναίο «κούρεμα» του ελληνικού χρέους θα είχε σοβαρή πιθανότητα επιτυχίας. Αλλά ο Γ. Παπανδρέου ουδέποτε εκείνη την περίοδο διεκδίκησε κάτι τέτοιο!
Και όχι μόνο αυτό αλλά, υπενθυμίζουμε, τότε τόσο ο Γ. Παπανδρέου όσο και ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου τόνιζαν προς πάσα κατεύθυνση, ότι όποιος κάνει λόγο για «κούρεμα» του ελληνικού χρέους ήταν εχθρός της χώρας μας στην προσπάθεια που έκανε για έξοδο απ’ την οικονομική κρίση!
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος, όλες αυτές οι νεότερες αποκαλύψεις θα δημιουργήσουν τρομερές αναταράξεις.
Δεν αποκλείεται μάλιστα να είναι αυτές που θα οδηγήσουν σε εξεταστική επιτροπή για το πώς φτάσαμε στα μνημόνια, κάτι για το οποίο είχε δεσμευτεί προεκλογικά ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς, αλλά λόγω της συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ στα πλαίσια της συγκυβέρνησης δεν έχει ακόμα προωθήσει...


H αλήθεια για την Αγροτική Τράπεζα



Μέχρι τα τέλη Ιουλίου είχε προθεσμία η κυβέρνηση να βρει λύση ή να κλείσει την Αγροτική Τράπεζα, καθώς οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ήταν ειλημμένες για να «τελειώνει με το πρόβλημα» όπως το αποκαλούσε η Τρόικα.
Εάν η τράπεζα έκλεινε, κάτι που η Τρόικα επιθυμούσε, οι καταθέσεις των πελατών της ΑΤΕ, ύψους 14 δισ. ευρώ, θα ήταν στον «αέρα», καθώς το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων (ΤΕΚΕ) δεν έχει αυτά τα κεφάλαια άμεσα διαθέσιμα, και 5.500 άνθρωποι θα έμεναν στο δρόμο. Επιπλέον, τα 6,5 δισ. ευρώ που είχε αντλήσει η Αγροτική από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό ELA θα έπρεπε άμεσα να επιστραφούν από το Ελληνικό Δημόσιο.

Αυτά είναι μερικά από τα «άγνωστα στοιχεία» της υπόθεσης ΑΤΕ, τα οποία, όμως, είναι κομβικά για να αντιληφθεί κανείς τη σπουδαιότητα της συμφωνίας απορρόφησης των καλών στοιχείων της τράπεζας από την Πειραιώς.

Η Αγροτική λόγω του «κουρέματος» των ελληνικών ομολόγων και της αύξησης των επισφαλειών, έφτασε να έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια 22%, η δε αποκατάσταση των οικονομικών δεικτών της απαιτούσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά περίπου 5 δισ. ευρώ, κεφάλαια που το Δημόσιο δεν διέθετε, ούτε μπορούσε να καταβάλει το ΤΧΣ. Αρμόδιοι παράγοντες σημείωναν, δε, ότι η ΑΤΕ το 2011 έλαβε ενίσχυση 1,2 δισ. ευρώ από το Δημόσιο, τα τελευταία 6 χρόνια είχε ενισχυθεί συνολικά με 5 δισ. ευρώ, ενώ ετησίως το κόστος λειτουργίας της ανερχόταν σε 450 εκατ. ευρώ.

«Με αυτά τα οικονομικά στοιχεία, απαγορευόταν θεσμικά να παραμένει ανοικτή, γι’ αυτό και η Τρόικα δεν έδωσε τρίτη παράταση για την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης», αναφέρθηκε σχετικά στον «ΤτΚ».

Από τη στιγμή που το σχέδιο αναδιάρθρωσης που προωθούσε η διοίκηση Πανταλάκη και είχε εγκριθεί από την Κομισιόν δεν απέδιδε, κυβέρνηση και ΤτΕ είχαν τρεις επιλογές. Η πρώτη αφορούσε στη ριζική αναδιοργάνωση της τράπεζας, η οποία προέβλεπε ευρύ πρόγραμμα περικοπών θέσεων εργασίας (περί τις 3.500) και δικτύου καταστημάτων. Αυτή τη λύση δεν την ήθελε η Τρόικα, εκτιμώντας ότι πολιτικά δεν θα προχωρούσε.

Η έτερη επιλογή ήταν η διάσπαση σε «καλή» και «κακή» τράπεζα και η δραστηριοποίηση της πρώτης αυτόνομα, όπως συνέβη με την Proton. Η Τρόικα σε αυτή την εναλλακτική έθεσε ερώτημα εάν υφίστανται συνέργιες για τους Ελληνες φορολογουμένους, η δε ΕΚΤ, συγκεκριμένα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, αρνήθηκε να χρηματοδοτήσει με οποιονδήποτε τρόπο (απευθείας ή μέσω ELA) την αυτόνομη τράπεζα, κρίνοντάς τη μη βιώσιμη.

Η τελευταία επιλογή, η οποία και επιλέχθηκε εντέλει, ήταν το PNA-Purchase & Acquisition, δηλαδή ο διαχωρισμός των υγιών και μη δραστηριοτήτων και η πώληση της «καλής» τράπεζας. Από τη στιγμή που προκρίθηκε αυτή η λύση προ τριμήνου, η ΤτΕ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έστειλε το φάκελο της Αγροτικής στις 4 μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες για να τον μελετήσουν. Μέσα στις επόμενες 15 ημέρες, Εθνική και Alpha απάντησαν με επιστολές τους ότι δεν ενδιαφέρονται. Οι Πειραιώς και η Eurobank κατέθεσαν προσφορές. Η προσφορά της Eurobank προέβλεπε ότι θα διατηρηθεί το 50% του προσωπικού και των καταστημάτων και εντέλει αποσύρθηκε μία εβδομάδα προτού λήξει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Παράλληλα η ΤτΕ ανέθεσε σε δύο συμβούλους της να αναζητήσουν πιθανούς αγοραστές από το εξωτερικό, αλλά όλες οι απαντήσεις ήταν κατηγορηματικά αρνητικές.

Ο μόνος ενδιαφερόμενος ήταν η Πειραιώς, η οποία, μάλιστα, δεσμευόταν ότι θα πάρει ολόκληρο το δίκτυο της ΑΤΕ, καταβάλλοντας 95 εκατ. ευρώ. Αυτή η πρόταση θα αποφέρει στην τριετία συνέργιες 155 εκατ. ευρώ και επιπλέον 155 εκατ. ευρώ ετησίως στη συνέχεια. 



http://dexiextrem.blogspot.gr

Καρυάτιδα: «Είμαι Ελληνίδα και θέλω να γυρίσω σπίτι μου» (βίντεο)



Όποιος ξενιτεύεται για πολλά χρόνια δεν ξεχνάει τις ρίζες του. Ακόμη και αν είναι άγαλμα, όχι άνθρωπος!

Μιά από τις Καρυάτιδες, που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, είναι περήφανη για τις ελληνικές της ρίζες, παίρνει σάρκα και οστά και και ζητά την επιστροφή της στην Ελλάδα!

«I am Greek and I want to go home», λέει συγκεκριμένα!

Πρόκειται για συγκλονιστικό βίντεο που δημιουργησε ένα κίνημα επιστροφής στην Ελλάδα των αρχαιοτήτων που βρίσκονται σε μουσεία του εξωτερικού.

Την πρωτοβουλία για το κίνημα αυτό έχει αναλάβει ο φωτογράφος και μουσικός, Άρης Καλογερόπουλος.

Ήδη το βίντεο, εδώ και λίγες ώρες κάνει το γύρο του Διαδικτύου αποσπώντας μόνο θετικά σχόλια!





http://dexiextrem.blogspot.gr

Θεία Λειτουργία μετά από 90 χρόνια στην Απολλωνιάδα Προύσας



E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
 κλικ για μεγέθυνση
Μετά από ενενήντα χρόνια ξαναλειτούργησε η εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα στην Απολλωνιάδα της Προύσας μετά την ανακαίνισή της από την UNESCO. Ο Μητροπολίτης Προύσσης Ελπιδοφόρος Λαμπριανίδης ανέλαβε το βάρος αυτής της προσπάθειας σε συνεργασία με Συλλόγους Μικρασιατών από την Καστοριά, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη και την Περαία Έδεσσας.
Στις 27Ιουλίου, ημέρα γιορτής τους Αγίου Παντελεήμονα, το όνειρο ζωής για πολλούς έγινε πραγματικότητα. Η Αγία Τράπεζα ξαναστήθηκε, το ʽΑγιο Δισκοπότηρο και λίγες εικόνες πήραν τη θέση τους στην ταπεινή εκκλησία και τω Υπερμάχω ξανακούστηκε μετά από ενενήντα χρόνια νεκρικής σιγής.





Η συγκίνηση ήταν μεγάλη και η στιγμή ιστορική.Με θρησκευτική κατάνυξη εψάλη η θεία λειτουργία και αρκετοί προσκυνητές κοινώνησαν των Άχράντων Μυστηρίων. Όλοι οι προσκυνητές μίλησαν για άθλο του Μητροπολίτη Προύσσης που είχε τη συμπαράσταση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου και έδωσαν υπόσχεση να ξαναβρεθούν και του χρόνου την ίδια μέρα στη γραφική Απολλωνιάδα να λειτουργήσουν και πάλι.

Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Όλο το παρασκήνιο και η αλήθεια για την προδοσία της Ελλάδας από τον ΓΑΠ



- Ποιος ο ρόλος τον Αμερικανών
- Τι είπε ο Στρος Καν και τι έκανε ο ΓΑΠ
- Πώς μεθοδεύτηκε η υποδούλωση στο ΔΝΤ 
- Ο σκοτεινός ρόλος Παπαδήμου - Παπακων/νου (τα "3 Π"
- Όλο το κείμενο, μόνο στο planet-greece

Συγκλονιστικά στοιχεία για το απίστευτο παρασκήνιο που οδήγησε την Ελλάδα στη θανατηφόρο αγκάλη του μηχανισμού στήριξης φέρνουν στο φως της δημοσιότητας τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ, επιβεβαιώνοντας ότι τα όσα προηγήθηκαν της τραγικής για τη χώρα κατάληξης χρήζουν πολιτικής και δικαστικής διερεύνησης......



Οι πληροφορίες που περιήλθαν σε γνώση του περιοδικού είναι καταλυτικές και αποδεικνύουν αυτό που εδώ και καιρό λέγεται και γράφεται: Ότι το πρόγραμμα το οποίο επιβλήθηκε στη χώρα ήταν εξ αρχής καταδικασμένο σε αποτυχία και βέβαιο ότι θα ωθήσει την Ελλάδα στην καταστροφή, όπως και έγινε.

Σύμφωνα με παράγοντες που έχουν απόλυτη γνώση των όσων εξελίχθηκαν. παρασκηνιακά, ήδη από τον Νοέμβριο του 2009, λίγο μετά τις εκλογές, ο Γιώργος Παπανδρέου βρίσκονταν σε μυστικές συζητήσεις με το ΔΝΤ για την προσφυγή της χώρας σε δανεισμό. Υπενθυμίζεται ότι για μήνες μετά ο τότε πρωθυπουργός όχι μόνο διέψευδε τα περί συζητήσεων με το Ταμείο, αλλά υπογράμμιζε πόσο καταστροφικές είναι οι πολιτικές του.

Το κρίσιμο όσο και εντυπωσιακό στοιχείο ωστόσο είναι ότι ο επικεφαλής του ΔΝΤ εκείνη την εποχή Ντομινίκ Στρος Καν είχε ενημερώσει επανειλημμένως τον Γιώργο Παπανδρέου ότι το ένα πρόγραμμα όπως αυτό που εφάρμοζε το Ταμείο αλλού, στην Ελλάδα δεν θα έβγαινε και ότι έπρεπε η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε συνεννοήσεις για αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους. Ο Στρος Καν επικαλέστηκε μελέτες των υπηρεσιών του σύμφωνα με τις οποίες το πρόγραμμα θα οδηγούσε την ελληνική οικονομία σε αδιεξόδο και σε χειρότερη κατάσταση. Ο Γιώργος Παπανδρέου δεν ανέλαβε σχετική πρωτοβουλία, ενώ ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου είχε ευθυγραμμιστεί πλήρως με τη θέση των Γερμανών οι οποίοι, όπως και οι Γάλλοι, δεν ήθελαν την αναδιάρθρωση διότι οι τράπεζές τους ήταν εκτεθειμένες σε ελληνικά ομόλογα. Την ίδια αρνητική στάση είχε και ο τότε επικεφαλής της ΕΚΤ Ζαν Κλωντ Τρισέ. Όλοι αυτοί γνώριζαν ότι το "κούρεμα" του ελληνικού χρέους είναι αναπόφευκτο, ήθελαν όμως να κερδίσουν χρόνο ώστε όταν γίνει να έχουν λάβει τα μέτρα τους και οι τράπεζες τους να έχουν "ξεφορτωθεί" όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών ομολόγων που κατείχαν.

Οι Αμερικανοί, τηρούσαν ουδέτερη στάση διότι τα τραπεζικά τους ιδρύματα δεν είχαν μεγάλη έκθεση σε ελληνικά ομόλογα και αυτό που τους ενδιέφερε ήταν να μην γίνει μεγάλη αναταραχή, οπότε συζητούσαν το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης.

Ο Στρος Καν εισηγούνταν στην ελληνική κυβέρνηση να θέσει αίτημα για αναδιάρθρωση και διαβεβαίωνε ότι το ΔΝΤ θα στήριζε την πρόταση παραθέτοντας στοιχεία για τη μη βιωσιμότητα του χρέους, οπότε, με το βάρος που έχει ο οργανισμός, η παρέμβασή του θα ήταν καταλυτική..

Ο πρώην επικεφαλής του Ταμείου μάλιστα επέμεινε να πιέζει την Άνγκελα Μέρκελ και μετά την προσφυγή της Ελλάδας στο μηχανισμό όταν πλέον, μετά από μήνες εφαρμογής του προγράμματος, σχεδόν ένα χρόνο, είχε καταστεί σαφές ότι το χρέος όχι μόνο δεν καθίστατο βιώσιμο, αλλά αυξανόταν. Η άρνηση της Γερμανίας όμως συνεχιζόταν. Υπενθυμίζεται ότι την ημέρα που συνελήφθη ο Ντομινίκ Στρος Καν για τη γνωστή υπόθεση, επρόκειτο να συναντηθεί με τη Γερμανίδα Καγκελάριο προκειμένου να της παρουσιάσει εναλλακτικό σχέδιο για την Ελλάδα, με δεδομένο ότι το Μνημόνιο έχει αποτύχει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι απορριπτική στάση για αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους εκτός από τον Τρισέ, στην ΕΚΤ, τηρούσε και ο τότε αντιπρόεδρος της Τράπεζας Λουκάς Παπαδήμος, απρ' ότι είναι αδύνατον να μην γνώριζε την εκτίμηση του ΔΝΤ ότι το πρόγραμμα δεν βγαίνει χωρίς "κούρεμα". 

Η ευθύνη βέβαια βαρύνε τον Γιώργο Παπανδρέου και τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου οι οποίοι είχαν συνεχή ενημερωση για το αδιέξοδο του προγράμματος όχι μόνο από τον Στρος Καν αλλά και από τον τότε εκπρόσωπο της Ελλάδας στο ΔΝΤ Παναγιώτη Ρουμελιώτη.

Ο επικεφαλής του ΔΝΤ είχε επίσημανει, επιπλέον στον Γιώργο Παπανδρέου, ότι το επιτόκιο δανεισμού από την Ευρωζώνη ήταν απαγορευτικό και ότι επιβάρυνε ακόμη περισσότερο ένα πρόγραμμα που ούτως ή άλλως δεν έβγαινε. Επίσης ο Στρος Καν του επισήμανε ότι το χρονοδιάγραμμα για τη δημοσιονομική προσαρμογή είναι ασφυκτικό και αυτός είναι ένας επιπλέον παράγων που καθιστά την αποτυχία του προγράμματος βέβαιη.

Η εκτίμηση ανθρώπων που έχουν εικόνα από τις διαπραγματεύσεις εκείνη την εποχή - και αυτή η εκτίμηση είχε ειπωθεί στον Γιώργο Παπανδρέου τότε- είναι ότι αν η Ελλάδα δήλωνε ότι αυτό το πρόγραμμα δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί και αρνείτο να το δεχθεί, οι Ευρωπαίοι δεν θα την άφηναν να χρεοκοπήσει διότι δεν είχαν προλάβει να φτιάξουν άμυνες έναντι μιας ελληνικής κατάρρευσης. "Η Ελλάδα είχε διαπραγματευτική ισχύ τότε στα χέρια της, αλλά η κυβέρνηση Παπανδρέου δεν την αξιοποίησε, δέχθηκε την επιβολη ενός προγράμματος που ισοδυναμούσε με θανατική καταδίκη της χώρας." Η άποψη ανθρώπων με γνώση της κατάστασης τότε και τώρα είναι ότι αν το "κούρεμα" είχε γίνει από την πρώτη στιγμή και στη συνέχεια εφαρμοζόταν ένα πρόγραμμα προσαρμογής, όχι με ληστρικά επιτοκία και σε εύλογο χρονικό διάστημα, το δημόσιο χρέος σήμερα θα ήταν 90%.

Το ΔΝΤ, λένε αρμόδιες πηγές, παρότι είχε διαγνώσει την αποτυχία του Μνημονίου, αναγκάστηκε να συνεχίσει την εμπλοκή του στο πρόγραμμα και να συμμετάσχει στη χρηματοδότηση προκειμένου να αποφευχθεί μια παγκόσμια κρίση ενόσω τα ελληνικό ομόλογα ήταν ακόμα "απασφαλισμένη βόμβα" και διότι ακολούθησε η αποσταθεροποίηση της Ισπανίας και της Ιταλίας. Τώρα που η απόφαση της ΕΚΤ να αγοράζει ισπανικά και ιταλικά ομόλογα υψώνει αποτελεσματικό τείχος προστασίας στην Ευρωζώνη (αν δεν το κατεδαφίσει η Γερμανία ) διευκολύνει τις όποιες εις βάρος μας αποφάσεις. Η μια εκδοχή, σύμφωνα με παράγοντες που έχουν γνώση των σεναρίων που συζητούνται, είναι να υπάρξει "κούρεμα" του ελληνικού χρέους και ενδεχόμενως ταυτόχρονα έξοδος της χώρας από το ευρώ. Η ελληνική τιμωρία, όπως είχαν πρώτα αποκαλύψει τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ, θα χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό της Γερμανίας και άλλων χωρών ως εκτόνωση της κοινής γνώμης πρκειμένου να προχωρήσει η σωτηρία των υπολοίπων. Το "κούρεμα" ούτως ή άλλως θα γίνει αφού η χώρα δεν μπορεί να αποπληρώσει το χρέος της.

Σύμφωνα με ασφαλείς και διασταυρωμενες πληροφορίες στην τελευταία συνεδρίαση το ΔΣ του ΔΝΤ επιβεβαιώθηκε η αποτυχία του ελληνικού προγράμματος και γι' αυτό το λόγο κρίθηκε αναγκαίο οι χώρες να εκπονήσουν "contingency plans" ενόψει πιθανής ελληνικής χρεοκοπίας και εξόδου από την Ευρωζώνη.

Εκπρόσωπος αναδυόμενης οικονομικής δύναμης είπε ότι "η λιτότητα και η εσωτερική υποτίμηση επιδεινώνουν τη δημοσιότητα του ελληνικού χρέους".

Εκπρόσωπος άλλου μεγάλου κράτους τόνισε ότι "ακόμα και αν το χρέος είναι 120% το 2020, δεν είναι εξασφαλισμένη η βιωσιμότητά του χρέους και χρειάζεται OSI ("κούρεμα" και στα ομόλογα του δημόσιου/ κρατικού τομέα). Στέλεχος από λατινική χώρα σημείωσε ότι "η ενεργοποίηση πόρων του ΔΝΤ και της Ευρωζώνης βοήθησε μόνο στην αποφυγή της επιμόλυνσης άλλων οικονομιών και δεν ωφελήθηκε η Ελλάδα" και ότι η "εσωτερική υποτίμηση προκαλεί μόνο μεγαλύτερο χρέος". Άλλο μέλος του ΔΣ προέβλεψε περαιτέρω σοβαρή επιδείνωση των οικονομικών και κοινωνικών δεικτών, ενώ έτερο στέλεχος υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να λειτουργήσει η εσωτερική υποτίμηση στην Ελλάδα. Επίσης
κάποιος προειδοποίησε οι "το ΔΝΤ αναλαμβάνει ιστορικό ρίσκο με την έκθεσή του στην Ελλάδα". Επισημάνθηκε επίσης ότι η ΕΕ υποτίμησε πόσο προβληματική είναι η δημοσιονομική προσαρμογή και λόγω του μεγάλου αριθμού αυτοαπασχολουμένων και ότι χωρίς ανάπτυξη το πρόγραμμα οδηγεί σε μείωση των φορολογικών εσόδων. Επρόκειτο για έναν επικήδειο του προγράμματος και της Ελλάδας.

Όπως είναι σαφές η ελληνική τραγωδία είναι αποτέλεσμα μιας κανονικής προδοσίας από τους εταίρους, οι οποίοι εκτέλεσαν τη χώρα, και ανίκανοτητας -τουλάχιστον- της τότε ελληνικής κυβέρνησης. Αν υπάρχει κάτι περισσότερο από ανικανότητα μένει να διευκρινιστεί καθώς μετά από μια καταστροφή εθνικών διαστάσεων, η οποία εξελίσσεται, είναι αδύνατον κάποια στιγμή, μάλλον σύντομα, να μην διερευνηθούν οι συνθήκες υπό τις οποίες η Ελλάδα οδηγήθηκε στους δημίους της.



Ομολογία - σοκ του ΔΝΤ: "Η εσωτερική υποτίμηση κατά κανόνα αποτυγχάνει"

Η αποτυχία του προγράμματος της τρόικας για τη χώρα μας ομολογείται επισήμως και από πρόσφατη έκθεση του ΔΝΤ (16 Μαρτίου), όπου αναφέρεται ότι η ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας μέσω της διαδικασίας της εσωτερικής υποτίμησης έχει αποδειχθεί από περιπτώσεις άλλων κρατών ότι ελάχιστες φορές λειτουργεί και πάντως όχι σε κράτη που αντιμετωπίζουν τα δημοσιονομικά και διαρθρωτικά προβλήματα που έχει η Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, στην έκθεση τονίζεται: «Η εσωτερική υποτίμηση είναι σχεδόν αναπόφευκτο να συνδέεται με βαθιά και μακρόσυρτη περίοδο ύφεσης και αυτό γιατί οι σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες ρίχνουν το βάρος της προσαρμογής στην ανάπτυξη, στα εισοδήματα και στην απασχόληση. Η διάρκεια της αρχικής περιόδου προσαρμογής έχει κυμανθεί από πέντε τετράμηνα (Χονγκ Κονγκ) μέχρι 15 τετράμηνα και ακόμα περισσότερα, όπως στην Αργεντινή, ενώ το βάθος της ύφεσης ποικίλλει, από τη χαμηλή, στη Γερμανία και στην Ολλανδία, ως την οικονομική κατάρρευση, η οποία συνοδεύτηκε από συντριπτικά υψηλή ανεργία και μετανάστευση, όπως συνέβη στη Λετονία.

Συχνά, οι εισοδηματικές ανισότητες αυξάνονται κατά τη διάρκεια της περιόδου προσαρμογής, επιβαρυνόμενες από περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες, στην Παιδεία και στην Υγεία. Η ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας μέσω της διαδικασίας της εσωτερικής υποτίμησης έχει αποδειχθεί σε περιπτώσεις άλλων κρατών ένα δύσκολο εγχείρημα με πολύ λίγες επιτυχίες. Επιπλέον, η αντιμετώπιση ελλειμμάτων ανταγωνιστικότητας γίνεται πιο περίπλοκη στις περιπτώσεις μεγάλων δημοσιονομικών ανισορροπιών και δημοσίου χρέους, από τη στιγμή που η εσωτερική υποτίμηση λειτουργεί ως εμπόδιο στην αντιμετώπιση των
δημοσιονομικών προβλημάτων.

Από τούτες πιο σημαντικούς παράγοντες για μια επιτυχημένη εσωτερική υποτίμηση είναι η ύπαρξη μιας ανοιχτής και ευέλικτης οικονομίας και υψηλής ευελιξίας σε μισθούς και τιμές. Απαιτείται, επίσης οικονομική ολοκλήρωση εντός μιας νομισματικές ζώνης και είτε ένα αναπτυγμένο κεντρικό σύστημα αναδιανομής (Γερμανία) ή ένα περιορισμένο κοινωνικό κράτος (Χονγκ Κονγκ). Παραλλήλως, οι επιτυχημένες εσωτερικές υποτιμήσεις χαρακτηρίζονται από θαρραλέα εμπροσθοβαρή μέτρα δημοσίων δαπανών, τα οποία τυγχάνουν της υποστήριξης τόσο του πολιτικού συστήματος όσο και των πολιτών για να διατηρήσουν το καθεστώς συναλλαγματικής ισοτιμίας. Επίσης απαιτείται ένα αρχικό χαμηλό δημόσιο χρέος (...)

Οι περιπτώσεις άλλων χωρών προσφέρουν μία χρήσιμη οπτική στην πιθανή μακροοικονομική δυναμική της Ελλάδας, αν και οι αρχικές συνθήκες στη χώρα μοιάζουν δυσμενείς σε σύγκριση με την προγενέστερη διεθνή εμπειρία. Οι περισσότερες προϋποθέσεις επιτυχίας απουσιάζουν από την Ελλάδα. Στο ξεκίνημα της κρίσης η χώρα συνδύασε διψήφιο δημοσιονομικό έλλειμμα, υψηλό επίπεδο δημοσίου χρέους, αρνητική διεθνή επενδυτική θέση, μικρή εξαγωγική βάση, βαθιά ριζωμένες αγκυλώσεις στις αγορές εργασίας, προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και τεταμένο και ασταθές πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Όλα αυτά δείχνουν πως μία αποφασιστική πολιτική και μία θαρραλέα εμπροσθοβαρής μεταρρύθμιση είναι κρίσιμη ώστε να λειτουργήσει η εσωτερική υποτίμηση στην Ελλάδα και θα απαιτηθεί από την κυβέρνηση συνεχιζόμενη και μεγάλης κλίμακας υποστήριξη για να μετριάσει τον πόνο της διαδικασίας προσαρμογής…

*αναδημοσίευση του planet-greece από περιοδικό Επίκαιρα, που κυκλοφόρησε την Πέμπτη, 2 Αυγούστου

Αρχειοθήκη ιστολογίου