Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Τζαμτζής Ιορδάνης: Η παρακράτηση ευρωπαϊκών αγροτικών επιδοτήσεων πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο εφόσον υπάρχει η συγκατάθεση του αγρότη


                                     
Η παρακράτηση ευρωπαϊκών αγροτικών επιδοτήσεων για συμψηφισμό με οφειλές προς τον ΟΓΑ είναι το θέμα άλλης μιας ερώτησης που καταθέτουν στους Υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, συνυπογράφει ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής.με  άλλους 61 βουλευτές της Ν.Δ.
Στην ερώτηση, οι βουλευτές επισημαίνουν πως "σύμφωνα με τον Νόμο 4254/2014, η  παρακράτηση οφειλών των ασφαλισμένων από τυχόν επιδοτήσεις, αποζημιώσεις, επιχορηγήσεις και πληρωμές από το Δημόσιο, πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο εφόσον υπάρχει η συγκατάθεση του αγρότη, όπως συμβαίνει με τον ΕΛΓΑ".
Οι 62 βουλευτές ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς εάν προτίθενται να αναστείλουν την εφαρμογή της υποπαραγράφου ΙΑ2 του Νόμου 4254, ειδικά σε ό,τι αφορά τις οφειλές ασφαλισμένων προς τον ΟΓΑ, μέχρι την ολοκλήρωση της ψήφισης και την ενεργοποίηση όλων των νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούν συνολικά την τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των αγροτών τόσο προς το δημόσιο, όσο και προς ιδιώτες, εάν έχουν σκοπό να αποσύρουν την εγκύκλιο 29212/2081/29-08-2014, σύμφωνα με την οποία το δημόσιο μπορεί να παρακρατά αντισταθμιστικές πληρωμές από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων και εάν εκδώσουν νέα ερμηνευτική εγκύκλιο.
Το κείμενο της ερώτησης που καταθέτουν οι 62 βουλευτές έχει ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με τον νόμο 4254/2014, και ειδικότερα με την υποπαράγραφο ΙΑ2, δίνεται η δυνατότητα στα ασφαλιστικά ταμεία να παρακρατούν οφειλές των ασφαλισμένων από τυχόν επιδοτήσεις, αποζημιώσεις, επιχορηγήσεις και πάσης φύσεως πληρωμές που καταβάλλονται από το δημόσιο και τους φορείς του.
Σύμφωνα με εγκύκλιο που εστάλη από το Υπουργείο Εργασίας προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ, στις πληρωμές αυτές περιλαμβάνονται και οι άμεσες ενισχύσεις που καταβάλλονται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας.
Πρόκειται κατά τη γνώμη μου για μία διασταλτική ερμηνεία της διάταξης του Νόμου, την οποία σε καμία περίπτωση δεν εγκρίναμε. Ο Νόμος αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε επιδοτήσεις «που καταβάλλονται από το Δημόσιο, τους φορείς του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και Α.Ε. του δημοσίου τομέα». Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε καμία περίπτωση δεν «καταβάλλει» τις ενισχύσεις στους αγρότες, αλλά μεσολαβεί, μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Έλληνα αγρότη για την κατανομή των ενισχύσεων.
Πλην όμως, είναι γνωστό ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 28 του Κανονισμού 1782/2003, «οι ενισχύσεις στα πλαίσια των καθεστώτων στήριξης…καταβάλλονται στο ακέραιο στους δικαιούχους». Βεβαίως, πράγματι υπάρχει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η οποία μνημονεύεται στην εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, σύμφωνα με την οποία το κράτος μέλος μπορεί να προβαίνει σε συμψηφισμό. Θα ήθελα ωστόσο να επισημάνω ότι η εν λόγω νομολογία, η οποία ερμηνεύει τον παλαιότερο Κανονισμό 1765/1992 της ΕΟΚ, αν και ασφαλώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα για την ομοιόμορφη ερμηνεία του Κανονισμού, δεν μπορεί να εξομοιωθεί με τη νομοθεσία.
Εξάλλου, παρόμοια ζητήματα είχαν ανακύψει με τον συμψηφισμό των αγροτικών ενισχύσεων με οφειλές, για παράδειγμα στον ΕΛΓΑ ή σε Τράπεζες. Σε αυτήν την περίπτωση είναι ξεκάθαρο ότι τέτοια παρακράτηση μέσω των τραπεζικών λογαριασμών των αγροτών μπορεί να γίνεται αποκλειστικά και μόνο με την έγγραφη συγκατάθεση του δικαιούχου. Μάλιστα, το ερώτημα είχε τεθεί στον τέως Επίτροπο Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ. Τσιόλος, ο οποίος απάντησε ότι κάθε απόφαση συμψηφισμού σε εθνικό επίπεδο πρέπει να ανταποκρίνεται στο γράμμα και στο πνεύμα των κοινοτικών διατάξεων, διότι οι ενισχύσεις είναι για τους γεωργούς και όχι για οποιονδήποτε δημόσιο φορέα, είτε συλλέγει φόρους είτε συλλέγει οποιοδήποτε άλλο χρέος των αγροτών. Επεσήμανε δε ότι, κανονικά, τέτοιες αποφάσεις συμψηφισμού πρέπει να κοινοποιούνται εκ των προτέρων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Θα ήθελα δε να σας τονίσω ότι η ίδια η εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ αναφέρει ότι η παρακράτηση «βρίσκει εφαρμογή και στις αντισταθμιστικές πληρωμές που καταβάλλονται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων για την επίτευξη των στόχων της κοινής γεωργικής πολιτικής». Φοβούμαι ότι κανείς δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι η βιωσιμότητα του ΟΓΑ αποτελεί στόχο της κοινής γεωργικής πολιτικής. Το γεγονός ότι 300.000 αγρότες έχουν οφειλές προς τον ΟΓΑ δεν ενδιαφέρει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Την ενδιαφέρει όμως η πιθανότητα 300.000 Έλληνες αγρότες να χρεοκοπήσουν επειδή το δημόσιο θα προχωρήσει σε αναγκαστική δέσμευση της ενιαίας ενίσχυσης.
Κύριε Υπουργέ,
Όταν ψηφίσαμε τον νόμο 4254, είχαμε υπόψη μας να διευκολύνουμε τον αγρότη, όχι να του στερήσουμε στοιχειώδη μέσα επιβίωσης. Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι ο νόμος περιλαμβάνει ευρωπαϊκές ενισχύσεις, η όποια παρακράτηση θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο εφόσον υπάρχει η συγκατάθεση του αγρότη, όπως συμβαίνει με τον ΕΛΓΑ. Θα ήθελα δε να σας επισημάνω ότι εάν το δημόσιο αξιώσει την κατάσχεση, ουσιαστικά, της ενιαίας ενίσχυσης, έναντι οφειλών, ανοίγει ο ασκός του Αιόλου ώστε και ιδιώτες να διεκδικήσουν το ίδιο. Με άλλα λόγια, το κράτος θα παρακρατά τα χρήματα των αγροτών από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, οι ιδιώτες θα κατάσχουν όσα χρήματα φτάσουν στις τράπεζες, μέσω της δέσμευσης τραπεζικών λογαριασμών και ο Έλληνας αγρότης, που πλέον έχει εναποθέσει τις τελευταίες του ελπίδες για επιβίωση στις ενισχύσεις που δικαιούται, θα χρεοκοπήσει.
Κύριε Υπουργέ,
Σήμερα 300.000 αγρότες απειλούνται να μείνουν χωρίς ασφάλιση, χωρίς σύνταξη, χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ακόμα χειρότερα, ήδη σήμερα αγρότες με οφειλές προς τον ΟΓΑ που δεν μπορούν να πάρουν ασφαλιστική ενημερότητα, δεν μπορούν να εισπράξουν αποζημιώσεις και ενισχύσεις που έχουν ήδη κατατεθεί στους λογαριασμούς τους. Αντιλαμβάνεστε ότι κανένας αγρότης δεν περιέρχεται σκοπίμως σε αυτή τη θέση. Οι οφειλές έχουν διογκωθεί εξαιτίας αντικειμενικής αδυναμίας πληρωμής τους. Βεβαίως η βιωσιμότητα του ΟΓΑ πρέπει να διαφυλαχθεί, πλην όμως υπάρχουν άλλα μέσα που δεν περιλαμβάνουν ούτε δεσμεύσεις λογαριασμών, ούτε κατασχέσεις.
Ήδη με τον νόμο 4152/2013 θεσπίστηκε η ρύθμιση «Νέα Αρχή» για τους οφειλέτες του ΟΓΑ για ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι τις 31/12/12 σε 48 δόσεις. Πρόσφατα, ψηφίσαμε τροπολογία που προβλέπει γενναία ρύθμιση των «κόκκινων» αγροτικών δανείων, της οποίας αναμένεται η ενεργοποίηση. Αυτό είναι αυτονόητο ότι θα βοηθήσει τους αγρότες να εξοικονομήσουν χρήματα ώστε να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΓΑ. Αναμένεται επίσης νομοθετική πρωτοβουλία για νέα ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, που θα καλύψει περισσότερους αγρότες. Επομένως είναι σαφής η βούληση της Κυβέρνησης να διευκολύνει τον αγροτικό κόσμο και να αποφευχθούν κατασχέσεις καταθέσεων και περιουσιών.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1.            Προτίθεστε να αναστείλετε την εφαρμογή της υποπαραγράφου ΙΑ2 του νόμου 4254, ειδικά σε ό,τι αφορά τις οφειλές ασφαλισμένων προς τον ΟΓΑ, μέχρι την ολοκλήρωση της ψήφισης και την ενεργοποίηση όλων των νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούνσυνολικά την τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των αγροτών τόσο προς το δημόσιο, όσο και προς ιδιώτες;
2.            Προτίθεστε να αποσύρετε την εγκύκλιο 29212/2081/29-08-2014, σύμφωνα με την οποία το δημόσιο μπορεί να παρακρατά αντισταθμιστικές πληρωμές από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων;
3. Εάν επιμείνετε στη διασταλτική ερμηνεία του νόμου 4254, προτίθεστε να εκδώσετε νέα ερμηνευτική εγκύκλιο, στην οποία ρητά να αναφέρεται ότι οποιαδήποτε παρακράτηση από τις ευρωπαϊκές ενισχύσεις πρέπει να γίνεται με γραπτή συγκατάθεση του δικαιούχου;


                                                ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
1.            ΚΟΛΛΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ                                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
2.            ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ                                       ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
3.            ΤΖΑΜΤΖΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ                                   ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ
4.            ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                                   ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
5.            ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ                                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ
6.            ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                                         ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ
7.            ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
8.            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ                   ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
9.            ΚΟΝΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ                                 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
10.          ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
11.          ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                                       ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
12.          ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                                           ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
13.          ΣΕΝΕΤΑΚΗΣ ΜΑΞΙΜΟΣ                                  ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
14.          ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ                                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
15.          ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ
16.          ΣΑΜΠΑΖΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                       ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
17.          ΔΕΙΚΤΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                     ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
18.          ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ                                           ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
19.          ΤΣΟΥΜΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                           ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
20.          ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                             ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
21.          ΠΑΤΡΙΑΝΑΚΟΥ ΦΕΒΡΩΝΙΑ                                           ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
22.          ΣΚΟΝΔΡΑ ΑΣΗΜΙΝΑ                                                      ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
23.          ΜΠΑΤΣΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ                                                       ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
24.          ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                     ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
25.          ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΙΛΚΙΣ
26.          ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
27.          ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ                                                ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΑΣ
28.          ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ                                                       ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ
29.          ΜΑΚΡΗ ΖΕΤΤΑ                                                                   ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
30.          ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΣΙΜΟΣ                                                       ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
31.          ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                                ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
32.          ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ                                               ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
33.          ΤΑΜΗΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ                                                        ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
34.          ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ ΤΙΜΟΛΕΩΝ                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
35.          ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                                   ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
36.          ΔΑΒΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ                                  ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
37.          ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                          ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ
38.          ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ                                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
39.          ΜΑΝΗ-ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΝΝΑ                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
40.          ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                                 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
41.          ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                                                            ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
42.          ΒΛΑΧΒΕΗΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ                                 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΕΡΡΩΝ
43.          ΤΣΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                                             ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
44.          ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ                                           ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
45.          ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ                   ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
46.          ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ                               ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
47.          ΜΑΚΡΗ-ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΕΛΕΝΗ                                        ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
48.                          ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ                                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
49.          ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΠΑΥΛΟΣ                                                        ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
50.          ΝΤΑΒΛΟΥΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ                                          ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΙΑΣ
51.          ΤΣΑΒΔΑΡΙΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ                                               ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
52.          ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ                                                      ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΑΣ
53.          ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ                                                          ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
54.          ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                             ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
55.          ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
56.          ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ                                                        ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
57.          ΣΤΑΥΡΙΝΟΥΔΗ-ΣΟΔΗ ΜΑΡΙΑ                                      ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΧΙΟΥ
58.          ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
59.          ΜΑΝΔΡΕΚΑ ΑΣΠΑΣΙΑ                                                     ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΩΚΙΔΟΣ
60.          ΑΥΓΕΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑ-ΘΕΟΔΩΡΑ               ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ
61.          ΜΠΡΙΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                               ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
62.          ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΑΣ                                 ΒΟΥΛΕΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ


Δικαιωμένος ο Τζαμτζής: Δεκτή η τροπολογία για τις ξενοδοχειακές μονάδες


Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014


Η τροπολογία που έγινε δεκτή

Δεκτή έγινε η Προσθήκη-τροπολογία των Βουλευτών κ.κ. Ιορδάνη Τζαμτζή , Βογιατζή Παύλου και Κουτσούμπα Ανδρέα, από την Υπουργό Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, αποκαθιστώντας την αδικία που θα υφίσταντο από τον ΕΝΦΙΑ οι ξενοδοχειακές μονάδες, που είναι ιδιοκτησίας φυσικών προσώπων και όχι νομικών προσώπων, δηλαδή εταιρειών. 

Η τροπολογία που έγινε δεκτή, ανέφερε τα εξής: 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ - ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, «Γενικές διατάξεις για τη δημιουργία Συστήματος Αμοιβών Νοσοκομείων - Σύσταση και καταστατικό της εταιρείας με την επωνυμία <ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΜΟΙΒΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ> - Προσαρμογή στο εθνικό δίκαιο της Οδηγίας 2012/39/ΕΕ της Επιτροπής της 26ης Νοεμβρίου 2012 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/17/ΕΚ».
 
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 

Ο Ν. 4223/13 με τον οποίο επιβάλλεται ο ΕΝΦΙΑ, προβλέπει τον ίδιο τρόπο υπολογισμού του κύριου φόρου ανεξάρτητα αν ο ιδιοκτήτης είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ κλπ). 

Ο συμπληρωματικός φόρος όμως υπολογίζεται διαφορετικά για τα ακίνητα των φυσικών προσώπων και διαφορετικά για τα ακίνητα των νομικών προσώπων (εταιρειών). 

Συγκεκριμένα για τα ξενοδοχεία τα οποία ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα, οι συντελεστές του συμπληρωματικού φόρου φθάνουν το 1% επί της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων. 

Ενώ τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε εταιρείες δεν θα πληρώσουν συμπληρωματικό φόρο για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ξενοδοχεία (κτίσματα και οικόπεδα) καθώς σύμφωνα με τον Ν.4223/2013 για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού φόρου, δεν συμπεριλαμβάνεται η αξία των κτισμάτων, οικοπέδων και γηπέδων εφόσον αυτά ιδιοχρησιμοποιούνται για την άσκηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών. 

Για τα ξενοδοχεία που λειτουργούν υπό μορφή νομικού προσώπου κατά τρόπο αναιτιολόγητο, έχουν επιβληθεί «άνισοι όροι» για ισοδύναμες παροχές υπηρεσιών κατά τρόπο ώστε τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ξενοδοχεία από φυσικά πρόσωπα, να πληρώνουν πολλαπλάσιο φόρο από τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα και να τίθενται κατ’ επέκταση σε μειονεκτική – δυσμενέστατη θέση στον ανταγωνισμό.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ 

ΑΡΘΡΟ ... 

«Για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού φόρου, για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα, δεν συμπεριλαμβάνεται η αξία των κτισμάτων, οικοπέδων και γηπέδων, εφόσον αυτά ιδιοχρησιμοποιούνται για την άσκηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, που λειτουργούν με την μορφή νομικού προσώπου»                                            

Οι προτείνοντες Βουλευτές
1. Τζαμτζής Ιορδάνης Βουλευτής Ν. Πέλλας
          2. Κουτσούμπας Ανδρέας Βουλευτής Ν. Βοιωτίας
3. Βογιατζης Παυλος Βουλευτης Ν. Λεσβου

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Ιορδάνης Τζαμτζής: Όχι στην κατάσχεση-παρακράτηση των ασφαλιστικών εισφορών προς τον ΟΓΑ και άλλων υποχρεώσεων των αγροτών, κτηνοτρόφων και αλιέων, από τις Δ.Ο.Υ. και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, από τις πάσης φύσεως ενισχύσεις και επιδοτήσεις.



Ερώτηση προς Γκίκα Χαρδούβελη, τον Γιάννη Βρούτση και τον Γιώργο Καρασμάνη κατέθεσαν 26 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας με πρώτο υπογράφοντα τον Δάνη Τζαμτζήλέγοντας όχι στην κατάσχεση-παρακράτηση των ασφαλιστικών εισφορών προς τον ΟΓΑ και άλλων υποχρεώσεων των αγροτών, κτηνοτρόφων και αλιέων,  από τις Δ.Ο.Υ. και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, από τις πάσης φύσεως ενισχύσεις και επιδοτήσεις, όπως επιστροφή ΦΠΑ, ενιαία ενίσχυση, εξισωτική αποζημίωση, προγράμματα, σχέδια βελτίωσης κλπ. 
Οι 26 Βουλευτές χαρακτηρίζουν τόσο την εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, όσο και την πρακτική των Εφοριών που έχουν σκοπό να κατασχέσουν τις πάσης φύσεως ενισχύσεις των αγροτών, για οφειλές στον ΟΓΑ ή αλλού, ως  απαράδεκτη και άδικη και ζητούν από τους Υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας  και Αγροτικής Ανάπτυξης, να μην προχωρήσουν σε τέτοιες πρακτικές είσπραξης χρεών, από τους αγροτοκτηνοτρόφους, οι οποίοι επιβιώνουν πολύ δύσκολα. Τέλος, ζητούν  να εφαρμοστεί το ακατάσχετο των επιδοτήσεων,  ενισχύσεων, επιστροφής ΦΠΑ, ενιαίας ενίσχυσης, εξισωτικής αποζημίωσης και χρημάτων για εφαρμογή προγραμμάτων.
Στην ερώτηση αναφέρουν:


                                                        ΕΡΩΤΗΣΗ
                                                                                                  Αθήνα 10-9-2014

Προς τους Υπουργούς α) Οικονομικών κ. Χαρδούβελη Γκίκα
                                     β) Εργασίας κ. Βρούτση Γιάννη
               γ) Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Καρασμάνη Γεώργιο


Θέμα: « Όχι στην παρακράτηση των ασφαλιστικών εισφορών προς τον ΟΓΑ και άλλων υποχρεώσεων των αγροτών, κτηνοτρόφων και αλιέων,  από τις Δ.Ο.Υ. και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, από τις πάσης φύσεως ενισχύσεις και επιδοτήσεις, όπως επιστροφή ΦΠΑ, ενιαία ενίσχυση, εξισωτική αποζημίωση, προγράμματα, σχέδια βελτίωσης κλπ»

Κύριοι Υπουργοί
Η επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες έχει σταματήσει να αποδίδεται από τις ΔΟΥ, παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει έλεγχοι, επειδή υπάρχει η φήμη ότι θα σταλεί εγκύκλιος από το Υπουργείο Οικονομικών, η οποία θα ενημερώνει τις κατά τόπους ΔΥΟ, πριν την απόδοση του ΦΠΑ στους αγρότες, να παρακρατούν τις όποιες οικονομικές υποχρεώσεις έχουν οι αγρότες προς τον ΟΓΑ, ΕΛΓΑ κτλ.
Αξιόπιστες φήμες, λένε πως το Υπουργείο Εργασίας με εγκύκλιο του, ζητά από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για λογαριασμό του ΟΓΑ, να γίνεται παρακράτηση από κάθε αγρότη, κτηνοτρόφο και αλιέα, των οφειλών τους προς τον ΟΓΑ,  από τις πάσης φύσεως ενισχύσεις και επιδοτήσεις, όπως την ενιαία ενίσχυση, την εξισωτική αποζημίωση, τα προγράμματα, τα σχέδια βελτίωσης κλπ, που πραγματοποιούνται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Κύριοι Υπουργοί μην προχωρήσετε σε τέτοιες πρακτικές είσπραξης χρημάτων.
Όσον αφορά τις Δ.Ο.Υ, και την μη πληρωμή της επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες, πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν και να αποδώσουν τον ΦΠΑ στους αγρότες, διότι οι περισσότερες Δ.Ο.Υ, έχουν ήδη αποδώσει τον ΦΠΑ στους αγρότες. Εάν γίνει  παρακράτηση των οφειλών των αγροτών προς ΟΓΑ, Εφορία και ΕΛΓΑ, από αυτούς που μένουν απλήρωτοι ενώ έχουν ελεγχτεί, αυτό θα είναι απαράδεκτο και άδικο και θα έχουμε αντιμετώπιση των αγροτών μας από την Πολιτεία, με δυο μέτρα και δυο σταθμά.
Όσον αφορά την εγκύκλιο για την παρακράτηση των οφειλών των ασφαλισμένων του ΟΓΑ απο τον ΟΠΕΚΕΠΕ, δεν πρέπει να εφαρμοστεί.
Η φετινή χρονιά ήταν μια πολύ κακή χρονιά από πλευράς τιμών για τους αγρότες μας. Τα έξοδα καλλιέργειας, οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΕΛΓΑ, οι διάφορες φορολογικές επιβαρύνσεις που ισχύουν ή θα έρθουν,  π.χ. ΕΝΦΙΑ, σε συνδυασμό με τις πολύ χαμηλές τιμές των προϊόντων και το γεγονός ότι οι αγρότες είναι απλήρωτοι για τα προϊόντα που έχουν πουλήσει σε εμπόρους, βιομηχάνους και συνεταιρισμούς, καθιστά την επιβίωση της αγροτικής οικογένειας τρομερά δύσκολη.
Εάν π.χ. είναι να πάρει ο αγρότης κάποια ενίσχυση 1.000 ευρώ, είναι στην 4η κατηγορία, δηλαδή χαμηλά και χρωστά στον ΟΓΑ το τελευταίο εξάμηνο εισφοράς, αυτός και η γυναίκα του,  τότε από τα 1000 ευρώ δεν θα πάρει ούτε 1 ευρώ και δεν θα έχει εξοφλήσει. Να λάβετε υπόψη σας ότι έχει οικογένεια να ζήσει, έξοδα να συνεχίσει την καλλιέργεια του, ενδεχομένως να σπουδάζει 1ή 2 παιδιά.
Από προγράμματα, σχέδια βελτίωσης ή άλλες προγραμματισμένες δαπάνες υλοποίησης των προγραμμάτων, δεν μπορούν να γίνουν παρακρατήσεις για τον ΟΓΑ.
β) Παρόμοια προβλήματα έχουν οι κτηνοτρόφοι μας, ιδιαίτερα όσοι δεν πληρώθηκαν την εξισωτική αποζημίωση. Περιμένουν τα χρήματα αυτά για να αγοράσουν τροφές για τα ζώα τους και φυσικά έχουν και όλες τις παραπάνω υποχρεώσεις. Πολλοί κτηνοτρόφοι έχουν πληρωθεί την εξισωτική αποζημίωση. Εάν εφαρμοστεί η εγκύκλιος, τότε θα γίνουν κρατήσεις από τους υπόλοιπους που δεν έχουν πληρωθεί ακόμη.
Αυτό είναι απαράδεκτο και άδικο και θα έχουμε αντιμετώπιση των κτηνοτρόφων  μας από την Πολιτεία, με δυο μέτρα και δυο σταθμά.
Τέλος πρέπει να εφαρμοστεί το ακατάσχετο των επιδοτήσεων,  ενισχύσεων, επιστροφής ΦΠΑ, ενιαίας ενίσχυσης, εξισωτικής αποζημίωσης και χρημάτων για εφαρμογή προγραμμάτων.
Ενώ  ο Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας προβλέπει ότι «εξαιρούνται από την κατάσχεση οι κάθε είδους κοινοτικές ενισχύσεις ή επιδοτήσεις στα χέρια του ΟΠΕΚΕΠΕ, ως τρίτου, μέχρι την κατάθεσή τους στον τραπεζικό λογαριασμό των δικαιούχων ή τη με άλλο τρόπο καταβολή τους σε αυτούς», τώρα η εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας, καταστρατηγεί τον Νόμο και ζητά την παρακράτηση επιδοτήσεων και πάσης φύσεως ενισχύσεων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Επειδή οι αγρότες είναι σε δεινή οικονομική κατάσταση και πρακτικές κατάσχεσης χρημάτων που δικαιούνται, κρίνονται ως απαράδεκτες , άδικες αλλά δημιουργούν και τεράστια προβλήματα σε οικογένειες που αγωνίζονται να επιβιώσουν.
Επειδή οι αγρότες, κτηνοτρόφοι και αλιείς μας, δεν θέλουν να αποφύγουν την πληρωμή των χρεών τους, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να ζήσουν τα παιδιά τους και να συνεχίσουν την καλλιέργεια τους
Πρέπει
α) να μην εφαρμοστεί η εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας
β) Να αποδοθεί ο ΦΠΑ στους αγροτοκτηνοτρόφους άμεσα και  χωρίς κρατήσεις από τις Εφορίες, σε όσους δεν έχει αποδοθεί μέχρι σήμερα.
γ)Να μελετηθεί το θέμα ουσιαστικά και να μην εφαρμόζονται διάφορες πολιτικές  αποσπασματικά.

                                     Ερωτείστε κ. κ. Υπουργοί
Α) Για την ύπαρξη της εγκυκλίου από το Υπουργείο Εργασίας
Β) Τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να σταματήσει αυτή η άδικη, απαράδεκτη κατάσχεση-παρακράτηση, από πάσης φάσεως ενισχύσεις των αγροτών, κτηνοτρόφων και αλιέων, την στιγμή που αυτοί αγωνίζονται να επιβιώσουν και σε αντίθεση με ελληνικούς νόμους, αλλά και οδηγίες της Ε.Ε.;
Γ) Το Υπουργείο Οικονομικών, θα αποδεχτεί την κατάσχεση των πάσης φύσεως ενισχύσεων και επιδοτήσεων και ΦΠΑ των αγροτών, από την Εφορία;
Δ) Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα αποδεχτεί την κατάσχεση των πάσης φύσεως ενισχύσεων και επιδοτήσεων των αγροτών, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ;

                                          Οι ερωτώντες Βουλευτές

1)                  Τζαμτζής Ιορδάνης  Βουλευτής Ν. Πέλλας
2)                  Αναστασιάδης Σάββας Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
3)                  Βλαχογιάννης Ηλίας Βουλευτής Ν. Τρικάλων
4)                  Κοντογιάννης Γεώργιος Βουλευτής Ηλείας
5)                  Τσιάρας Κωνσταντίνος Βουλευτής Ν. Καρδίτσας
6)                  Κωνσταντόπουλος Γεώργιος Βουλευτής Ν. Πιερίας
7)                  Αραμπατζή Φωτεινή Βουλευτής Ν. Σερρών
8)                  Σαμπαζιώτης Δημήτριος Βουλευτής Ν. Μεσσηνίας
9)                  Μαρίνος Ανδρέας Βουλευτής Ν. Ηλείας
10)             Κουτσούμπας Ανδρέας Βουλευτής Ν. Βοιωτίας
11)             Χριστογιάννης Δημήτριος Βουλευτής Ν. Πιερίας
12)             Καρανάσιος Ευθύμιος Βουλευτής Ν. Χαλκιδικής
13)             Πασχαλίδης Ιωάννης Βουλευτής Ν. Καβάλας
14)             Κυριαζίδης Δημήτριος Βουλευτής Ν. Δράμας
15)             Κοψαχείλης Τιμολέων Βουλευτής Ν. Γρεβενών
16)             Τσαβδαρίδης Λάζαρος Βουλευτής Ν. Ημαθίας
17)             Αντωνίου Μαρία Βουλευτής Ν. Καστοριάς
18)             Κόλλιας Κωνσταντίνος Βουλευτής Ν. Κορινθίας
19)             Μανδρέκα Ασπασία Βουλευτής Ν. Φωκίδας
20)             Μπατσαρά Γεωργία Βουλευτής Ν. Ημαθίας
21)             Βογιατζής Παύλος Βουλευτής Ν. Λέσβου
22)             Πατριανάκου Φεβρωνία Βουλευτής Ν. Λακωνίας
23)             Σκόνδρα Ασημίνα Βουλευτής Ν. Καρδίτσας
24)             Χαρακόπουλος Μάξιμος Βουλευτής Ν. Λάρισας
25)             Μακρή – Θεοδώρου Ελένη Βουλευτής Ν. Φθιώτιδας
26)             Κωνσταντινίδης Ευστάθιος Βουλευτής Ν. Φλώρινας

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Η εξόντωση των Ελλήνων της Πόλης

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΑΝΑ: ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΑΝ ΚΑΙ ΛΕΗΛΑΤΗΘΗΚΑΝ

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Τα «Σεπτεμβριανά» ήταν τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν την 6η και 7η Σεπτεμβρίου 1955, όπου Τούρκοι παρακρατικοί, οργανωμένοι από το βαθύ κράτος και την τουρκική κυβέρνηση, προκάλεσαν βίαια επεισόδια κατά των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης λεηλατώντας και πυρπολώντας ελληνικά καταστήματα, σπίτια, σχολεία και εκκλησίες.
Την αφορμή για την εκκίνηση του πογκρόμ έδωσε μια βομβιστική επίθεση στο πατρικό σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη, που αποδείχτηκε στη συνέχεια ότι ήταν σκηνοθετημένη από την τουρκική κυβέρνηση.
Το ιστορικό πλαίσιο καθοριζόταν εκείνη την εποχή από την κυπριακή κρίση, τον αντιαποικιοκρατικό αγώνα των Ελλήνων της Κύπρου ενάντια στη Βρετανική Αυτοκρατορία. Κατά τον Σαμπρί Γιρμπιμπέσογλου, Τούρκο στρατηγό, σε συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό «Tempo», «υπήρξε μια μεγαλειώδης (muhtesem) επιχείρηση ανορθόδοξου πολέμου που είχε απόλυτη επιτυχία».
Κύριος οργανωτής ήταν η Υπηρεσία Ειδικού Πολέμου που είχε συγκροτηθεί από αξιωματικούς που είχαν εκπαιδευτεί στις ΗΠΑ για μεθόδους ανορθόδοξου πολέμου το 1953. Μερικοί από τους εκπαιδευτές στα σχολεία αυτά, που φοίτησαν αξιωματικοί από τις χώρες τού μόλις τότε ιδρυθέντος ΝΑΤΟ, ήταν πρώην στελέχη των SS και της Ναζιστικής Αντικατασκοπίας.
Το κόστος για την ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινούπολης ήταν μεγάλο. Μέσα σε λίγες ώρες, σαράντα πέντε ελληνικές κοινότητες καταστράφηκαν και λεηλατήθηκαν. Παρ' όλα αυτά, η μείωση του ελληνικού πληθυσμού ως συνέπεια των γεγονότων του 1955 υπήρξε περιορισμένη (10%), και αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους: στο ότι το γεγονός είχε το χαρακτήρα αιφνιδιασμού και τα αποτελέσματα φάνηκαν αργότερα, στο ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατέβαλε προσπάθειες στην κατεύθυνση συγκράτησης της μετανάστευσης και επίσης στο ότι διατηρούνταν ακόμα ο κοινωνικός ιστός του Ελληνισμού της Πόλης.
Η εκδίωξη του μεγάλου τμήματος του ελληνικού πληθυσμού συνέβη το 1964, κατόπιν εφαρμογής ενός πολύ καλά σχεδιασμένου προγράμματος από την Ειδική Επιτροπή Μειονοτήτων που ιδρύθηκε από τον πρωθυπουργό Ισμέτ Ινονού το 1962.
Η στάση των άλλων χωρών της Δύσης; Στάση σιωπής και ιδιαίτερα της Μ. Βρετανίας, της οποίας η ανάμειξη στην οργάνωση των Σεπτεμβριανών είναι πρόδηλη (π.χ. αναφορά σε έκθεση του 1954 περί της διατάραξης των ελληνοτουρκικών σχέσεων αν έσκαγε μια μικρή βόμβα στο σπίτι του Μ. Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη, όπως και έγινε ύστερα από ένα χρόνο από πράκτορες των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών).
Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΕΜΠ Νίκο Ουζούνογλου, πρόεδρο της Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών, «Η νύκτα τρόμου κατά της Ελληνικής Κοινότητας της Πόλης συνέβη όταν ο πρωθυπουργός στρ. Α. Παπάγος ήταν βαριά ασθενής και η κυβέρνηση διοικούνταν από τον Παν. Κανελλόπουλο και τον Στ. Στεφανόπουλο (υπ. Εξωτερικών που συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις στο Λονδίνο), ενώ ο βασιλιάς Παύλος βρισκόταν σε επίσκεψη στο Βελιγράδι.
Η αντίδραση υπήρξε εξαιρετικά χλιαρή και στην αρχή η ελληνική κυβέρνηση δεν αντιλήφθηκε το μέγεθος της οργανωμένης επίθεσης κατά της ελληνικής κοινότητας που είχε σκοπό τον αφανισμό της. Στη συνέχεια, έπειτα από ένα μήνα, την περίοδο που αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πρωθυπουργός, η επίσημη στάση της Ελλάδος καθορίζεται από τις ΝΑΤΟϊκές της δεσμεύσεις, μην προβάλλοντας το γεγονός σε διεθνές επίπεδο και ουσιαστικά στη γραμμή του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ John Foster Dulles, που με την επιστολή του της 20/9/1955 ζητούσε από τις δύο χώρες να ξεχάσουν το γεγονός στο βωμό της ενότητας κατά του σοβιετικού κινδύνου».
Κατά τον Βλάση Αγτζίδη, διδάκτωρα Σύγχρονης Ιστορίας, μαθηματικό, «πολλές λεπτομέρειες για τα Σεπτεμβριανά ήλθαν στο φως το 1961, κατά τη διάρκεια της δίκης για εσχάτη προδοσία του πρωθυπουργού Αντνάν Μεντερές, ο οποίος ανατράπηκε από τους στρατιωτικούς και κατέληξε εν τέλει στην αγχόνη».
«Ο Μεντερές δήλωσε δημοσίως ότι τόσο η έκρηξη στο προξενείο της Θεσσαλονίκης όσο και το πογκρόμ ήταν προσχεδιασμένα από τον ίδιον και τα στελέχη του Κεμαλικού Κόμματος που είχε την εξουσία. Μια άλλη συνέπεια των Σεπτεμβριανών ήταν ότι, με αφορμή τα γεγονότα, ο τουρκικός στρατός επέβαλε την παρουσία του στα πολιτικά δρώμενα της Τουρκίας. Πολύτιμα στοιχεία για τη σκοτεινή εκείνη σελίδα προσκομίζει το βιβλίο του διαπρεπούς Ελληνοαμερικανού βυζαντινολόγου Σπύρου Βρυώνη με τίτλο «Ο Μηχανισμός της Καταστροφής: Το Τουρκικό Πογκρόμ της 6ης-7ης Σεπτεμβρίου 1955 και ο Αφανισμός της Ελληνικής Κοινότητας της Κωνσταντινούπολης».
«Η Δίκη που έγινε στη νήσο Πλάτη», σημειώνει ο κ. Ουζούνογλου, «έπειτα από την ανατροπή της κυβέρνησης του Αντνάν Μεντερές το 1960, υπήρξε μια δίκη συγκάλυψης, όπου όλος ο ρόλος των μυστικών υπηρεσιών συγκαλύφθηκε και όλη η υπαιτιότητα έγινε προσπάθεια να πέσει στον Α. Μεντερές, χωρίς βέβαια και αυτός να μην είχε κάποια πληροφορία για τη σχεδίαση των Σεπτεμβριανών, αλλά σίγουρα δεν ήταν αυτός ο κύριος οργανωτής των γεγονότων».

Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα -Εφαρμογή σε 13 Δήμους. Ανάμεσα τους και ο Δήμος Έδεσσας


07.09.2014 07:58
Σε 13 δήμους της χώρας θα ξεκινήσει πιλοτικά για ένα εξάμηνο η εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Μέσα στο 2015, θα γίνει επέκταση στο σύνολο του πληθυσμού. Αρχικά, με την πιλοτική εφαρμογή, το κονδύλι θα φτάνει τα 30 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε πλήρη εφαρμογή αναμένεται να ωφεληθούν από τη συγκεκριμένη παροχή 700.000 άτομα, από συνολικά 850 εκατ.-1 δισεκατομμύριο.

Οι 13 δήμοι που επιλέχθηκαν αρχικά, σύμφωνα με το «Εθνος της Κυριακής», είναι οι εξής: Δράμας, Εδεσσας, Γρεβενών, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Λευκάδας, Ι.Π. Μεσολογγίου, Χαλκίδας, Καλλιθέας, Μαλεβιζίου, Τρίπολης, Σύρου, Σάμου. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται στις 17 Σεπτεμβρίου, από τον υπουργό Εργασίας, Γιάννη Βρούτση, τον υφυπουργό Βασίλη Κεγκέρογλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Χρήστο Χάλαρη, παρουσία δημάρχων, εκπροσώπων της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής και άλλων φορέων.

Η απόφαση του κ. Βρούτση καθορίζει το ποσό που θα παρέχεται στους δικαιούχους του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, αλλά και οι προϋποθέσεις για την παροχή του. Ιδιαίτερη αναφορά στην απόφαση γίνεται για τους ανασφάλιστους υπερήλικες, που θα καλυφθούν.

Δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος είναι άτομα και οικογένειες που διαμένουν στους δήμους πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου τουλάχιστον για τα δύο τελευταία έτη. Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται πως οι δικαιούχοι πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις, σύμφωνα με την εφημερίδα:

Περιουσιακά κριτήρια

Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας να μην υπερβαίνει τις 90.000 ευρώ κατ’ άτομο. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε επιπλέον προστατευμένο ενήλικα και κατά 10.000 για κάθε προστατευμένο ανήλικο. Το ανώτερο όριο είναι 200.000 ευρώ.

Η ακίνητη περιουσία (αυτοκίνητα, δίκυκλα) να μην υπερβαίνει σε αντικειμενική δαπάνη -στο σύνολό της- το ποσό των 6.000 ευρώ.

Δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις από άτομα που έχουν στην ιδιοκτησία τους σκάφη αναψυχής ΙΧ, αεροσκάφη, ελικόπτερα ΙΧ, ανεμόπτερα και πισίνες.

Το συνολικό ύψος των καταθέσεων στα πιστωτικά ιδρύματα και η τρέχουσα αξία μετοχών και ομολόγων να μην υπερβαίνει το διπλάσιο του εισοδήματος που αναλογεί με βάση τη ρύθμιση.

Εισοδηματικά κριτήρια

Μεμονωμένα άτομα ή οικογένειες χωρίς άλλα εισοδήματα παίρνουν το σύνολο του ποσού. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις λαμβάνεται υπόψη η διαφορά του «πραγματικού εισοδήματος» από το όριο που έχει τεθεί με την απόφαση.

Ως «πραγματικό εισόδημα» θεωρείται το συνολικό καθαρό εισόδημα των τελευταίων 12 μηνών – μετά την αφαίρεση των φόρων, των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση, της εισφοράς αλληλεγγύης του Ν.3986/11- συμπεριλαμβανομένου και του συνόλου των επιδομάτων και άλλων ενισχύσεων, καθώς και το εισόδημα που ανταλλάσσεται από τον φόρο ή φορολογείται με ειδικό τρόπο.

Στο συνολικό πραγματικό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται: αντικειμενική δαπάνη και τεκμήρια διαβίωσης, το 20% από μισθωτές υπηρεσίες, εισόδημα με δελτίο παροχής υπηρεσιών ή εργόσημο καθώς και τα ποσά από πηγές κατάρτισης, η διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο τέκνο καθώς και το εξωιδρυματικό επίδομα ή προνοιακά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος.

Για παράδειγμα ζευγάρι με ένα ανήλικο παιδί έχει ετήσιο πραγματικό εισόδημα 1.200 ευρώ (το ποσό προσδιορίζεται με βάση όσα ήδη αναφέρθηκαν). Το πραγματικό εισόδημα θα αφαιρεθεί από το αρχικό ποσό της επιδότησης (δηλαδή 4.200 μείον 1.200) και η οικογένεια θα πάρει 3.00 ευρώ τον χρόνο.







http://www.iefimerida.gr/

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

Ιορδάνης Τζαμτζής: Ο Δήμος Έδεσσας στην πιλoτική εφαρμογή του ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος»






 Μετά από πρόταση του Βουλευτή Πέλλας κ. Ιορδάνη Τζαμτζή προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Βρούτση Ιωάννη, να συμμετεχει και ο Νομός Πέλλας στο πιλοτικό πρόγραμμα, ο Δήμος Έδεσσας θα είναι μία από τις 13 περιοχές από όπου θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Με την εφαρμογή αυτή θα καλυφθούν και όλοι οι ανασφάλιστοι υπερήλικες, αίτημα το οποίο είχε ζητήσει κατ΄ επανάληψη ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής με παρεμβάσεις του στον αρμόδιο Υπουργό κ. Βρούτση Ιωάννη.
Με τη νέα υπουργική απόφαση, το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα δικαιούνται άτομα και οικογένειες με μηδενικά εισοδήματα. Στον υπολογισμό του συνολικού πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνονται το εξωιδρυματικό επίδομα ή προνοιακά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος.
Εξαιρούνται επίσης, η αντικειμενική δαπάνη και τεκμήρια διαβίωσης, το 20% από μισθωτές υπηρεσίες, εισόδημα με δελτίο παροχής υπηρεσιών ή εργόσημο, καθώς και τα ποσά από πηγές κατάρτισης ή διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο τέκνο.
Ως πραγματικό εισόδημα υπολογίζεται το συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα των τελευταίων 12 μηνών μετά την αφαίρεση των φόρων, των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση, της εισφοράς αλληλεγγύης συμπεριλαμβανομένου και του συνόλου των επιδομάτων και άλλων ενισχύσεων που λαμβάνουν τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας, καθώς και το εισόδημα που απαλλάσσεται από τον φόρο ή φορολογείται με ειδικό τρόπο.
Το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα ξεκινά από τα 200 ευρώ τον μήνα για ένα άτομο και φθάνει στα 400 ευρώ τον μήνα για οικογένεια με δύο ανήλικα τέκνα. Το ανώτατο ποσό της συνολικής εισοδηματικής ενίσχυσης περιλαμβάνει τη βασική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε 100 ευρώ ανά μήνα για κάθε ωφελούμενη μονάδα και την αναλογική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε 100 ευρώ για κάθε ενήλικα και σε 50 ευρώ για κάθε ανήλικο. Στη μονογονεϊκή οικογένεια, το πρώτο εξαρτώμενο ανήλικο μέλος, λογίζεται ως ενήλικας.
Τα χρήματα αυτά είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα, ενώ οι δικαιούχοι θα έχουν πρόσβαση και σε μία σειρά άλλων παροχών (πχ επίδομα θέρμανσης, κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ, χορήγηση βιβλιαρίου ανασφαλίστου και επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης).
Προβλέπεται επίσης η ένταξη των δικαιούχων σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης, σε πρόγραμμα Κοινωνικού Παντοπωλείου, προγράμματα ενίσχυσης απόρων και αντιμετώπισης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Η καταβολή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος αναστέλλεται στις περιπτώσεις που ο δικαιούχος απομακρύνεται από την Ελλάδα περισσότερο από δύο μήνες, εκτός και αν η απομάκρυνση οφείλεται σε λόγους υγείας







Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Παρέμβαση Κεφαλογιάννη στις Βρυξέλλες για τους Έλληνες παραγωγούς




Ο Επικεφαλής της Κ.Ο. της ΝΔ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Μανώλης Κεφαλογιάννης, συναντήθηκε με τον Επίτροπο Γεωργίας και Ανάπτυξης της ΕΕ, Ντάτσιαν Τσιόλος, με αντικείμενο τα έκτακτα μέτρα στήριξης για τους παραγωγούς ροδάκινων και νεκταρινιών.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο κος Κεφαλογιάννης υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης του συνολικού προβλεπόμενου ποσού οικονομικής στήριξης των Ευρωπαίων παραγωγών, και ιδιαίτερα των ευρωπαϊκών αποζημιώσεων προς τους Έλληνες παραγωγούς, οι οποίοι είναι και αυτοί που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα διάθεσης της παραγωγής τους, καθώς η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο εξαγωγών ροδάκινων και νεκταρινιών προς την Ρωσία. Ο κος Κεφαλογιάννης επεσήμανε επίσης ότι η ΕΕ πρέπει να αυξήσει και το προβλεπόμενο ποσό που προτίθεται να διαθέσει στους Έλληνες παραγωγούς για ενέργειες προώθησης, για τον υπολογισμό του οποίου η Επιτροπή θα πρέπει να λάβει υπόψη της το ποσοστό εξαγωγών της κάθε χώρας προς την Ρωσία.
Ο κος Κεφαλογιάννης ζήτησε από τον Επίτροπο Τσιόλος, η στήριξη για τους μεμονωμένους παραγωγούς να ανέρχεται επίσης στο 100% και να επεκταθούν οι προορισμοί απόσυρσης, και συμπλήρωσε ότι η Επιτροπή πρέπει να επιτρέψει στους παραγωγούς που δεν ανήκουν σε Οργανώσεις Παραγωγών να έχουν τη δυνατότητα υπογραφής συμβάσεων με ένα σχήμα ισοδύναμου χαρακτήρα αναγνωρισμένου από το κράτος, το οποίο και θα διαχειριστεί τις αποσύρσεις τους.
Τέλος, ο κος Κεφαλογιάννης τόνισε ότι καθίσταται πλέον επιτακτική η ανάληψη δράσεων εξωστρέφειας από την Κομισιόν με στόχο την προώθηση ευρωπαϊκών αγροτικών προϊόντων σε τρίτες χώρες. Στο πλαίσιο αυτό, η επίσπευση συμφωνιών ελευθέρου εμπορίου με τρίτες χώρες και η μείωση των εισαγωγικών δασμών για κοινοτικά προϊόντα σε τρίτες χώρες είναι απαραίτητες ενέργειες για την διοχέτευση ευρωπαϊκών και ελληνικών αγροτικών προϊόντων.
Ο επικεφαλής των ευρωβουλευτών της ΝΔ δεσμεύθηκε να αναδείξει την ανάγκη περαιτέρω στήριξης των Ελλήνων παραγωγών που πλήττονται από την κρίση στις σχέσεις ΕΕ-Ρωσίας στα Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
 ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΟΤΙ ΜΕ  ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ, Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΤΖΑΜΤΖΗΣ,  ΖΗΤΗΣΕ ΣΤΙΣ 28-8-2014 ΑΠΟ ΤΟΥΣ  ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΝΤΑΤΣΙΑΝ ΤΣΙΟΛΟΣ,  ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΡΟΔΑΚΙΝΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ.




http://ysterografa.gr/

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

«Άλλα ψηφίσαμε στη Βουλή και άλλοι υπολογισμοί και λογαριασμοί, πήγαν στους πολίτες. Δικαιώθηκα λοιπόν για το «αντάρτικο» που έκανα»

«Άλλα ψηφίσαμε στη Βουλή και άλλοι υπολογισμοί και λογαριασμοί, πήγαν στους πολίτες. Δικαιώθηκα λοιπόν για το «αντάρτικο» που έκανα»


Συνέντευξη Ιορδάνη Τζαμτζή στον Λόγο της Πέλλας
«Άλλα ψηφίσαμε στη Βουλή και άλλοι υπολογισμοί και λογαριασμοί, πήγαν στους πολίτες. Δικαιώθηκα λοιπόν για το «αντάρτικο» που έκανα»
Η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη, αναφερόμενη στον ΕΝΦΙΑ αρνήθηκε ότι ο κόσμος πληρώνει περισσότερα χρήματα σε σχέση με το χαράτσι. Αποδεδειγμένα όμως, έχουν γίνει λάθη σε περίπου 600.000 ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν υπερφορολογηθεί. Πιστεύετε ότι οι αλλαγές θα είναι προς όφελος των πολιτών;
Η πρόβλεψη για τον ΕΝΦΙΑ, ήταν να μειωθεί η φορολόγηση των πολιτών από τον ΕΕΤΑ και τον ΦΑΠ, 15% κατά μέσω όρο. Δυστυχώς έγιναν τεράστια λάθη δημιουργώντας πολύ μεγάλη αναστάτωση στους πολίτες. Φυσικά οι αντιδράσεις ήταν δικαιολογημένες . Διότι ενώ προβλέπονταν ότι από τον ΕΝΦΙΑ θα εισπραχτούν 2,6 δις ευρώ, με τα λάθη στους υπολογισμούς θα επιβαρύνονταν οι πολίτες με επί πλέον 1,4 δις φόρους. Οι αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί, θα είναι προς όφελος των πολιτών. Θα περιμένω να δω τις αλλαγές και να δω το ύψος του οφέλους για τους πολίτες.
Υπάρχει λογική έτσι κι αλλιώς – όποιο κι αν είναι το σύστημα, είτε μέσω της ΔΕΗ είτε με τον ΕΝΦΙΑ- να παίρνει το Κράτος λεφτά από τους ανθρώπους που έχουν πληρώσει, και μάλιστα πολλαπλά τα ακίνητα τους; Για ποιο λόγο να ξαναμπούν σε μία τέτοια διαδικασία; Για να μην τους τα πάρουν ή να μην τους κλείσουν φυλακή; (δηλαδή, σα να αγόρασες, π.χ. έπιπλα και έρχεται ο καταστηματάρχης κάθε χρόνο και σου λέει θα πληρώνεις τόσα ευρώ γιατί τα πήρες από μένα…).
Η φορολογία στα ακίνητα υπάρχει σ όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτή πρέπει όμως να είναι δίκαιη και να υπάρχει η ικανότητα από πλευράς φορολογούμενου να πληρωθεί.
Τι ψηφίσατε εν τέλει κ. Τζαμτζή και ποιες αλλαγές έγιναν και τώρα σηκώσατε «αντάρτικο»; Δεν ξέρατε, δεν ρωτήσατε, που λένε;;; λαϊκά;
Στην ερώτηση σας αυτή, απάντησε ο ίδιος ο Υπουργός Οικονομικών κ. Γκίκας Χαρδούβελης, παραδεχόμενος ότι «έγιναν πολλά λάθη με τον ΕΝΦΙΑ» και ζητώντας χρόνο για να γίνουν διορθώσεις των λαθών.
Διότι άλλα ψηφίσαμε στη Βουλή και άλλοι υπολογισμοί και λογαριασμοί, πήγαν στους πολίτες. Δικαιώθηκα λοιπόν για το «αντάρτικο» που έκανα. Συνέταξα μια τρισέλιδη ερώτηση με προτάσεις και ήμουν ο επικεφαλής υπογράφων μιας ομάδας 27 συναδέλφων βουλευτών της ΝΔ, αντιδρώντας και επισημαίνοντας τα λάθη κατά την ανακοίνωση του ΕΝΦΙΑ, τόσο όσον αφορά την χρήση των αντικειμενικών αξιών ή των υψηλότερων τιμών ζώνης, όσο και τα λάθη στα ακίνητα εντός ζώνης , τα ημιτελή και τις ελαφρύνσεις και απαλλαγές που δικαιούνταν πάρα πολλοί πολίτες.
Τέλος ζήτησα την απόσυρση της εγκυκλίου, ΠΟΛ 1184 της 30ης Ιουλίου 2014 κρίνοντας την απαράδεκτη. Μάλιστα προτείναμε να αρχίσει η καταβολή του φόρου στο τέλος Σεπτεμβρίου ώστε να δοθεί ο χρόνος στο Υπουργείο Οικονομικών να διορθώσει τα λάθη στον ΕΝΦΙΑ.
Γι αυτό ζήτησα δημόσια από τον Υπουργό Οικονομικών, «να στείλει σπίτι τους», όλους αυτούς που δημιούργησαν την αναστάτωση με τον ΕΝΦΙΑ.
Για την κατάσταση με το ρώσικο εμπάργκο ποια είναι η άποψη σας; Έγιναν οι σωστές ενέργειες από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τι θα μπορούσε να γίνει τώρα για να μην έχουν τόσο μεγάλη απώλεια οι παραγωγοί;
Από την πρώτη στιγμή απευθύνθηκα με επιστολή μου στον Πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, προτείνοντας να ζητήσει η χώρα μας αποζημιώσεις από την Ε.Ε. για την οικονομική ζημία που παθαίνει η χώρα μας, εξ αιτίας του εμπάργκο στη Ρωσία και των αντίμετρων της Ρωσίας στις εισαγωγές από χώρες της Ε.Ε., όπως ζήτησε η Ελλάδα το 1993 και πέτυχε αποζημιώσεις για τις ζημιές που είχε υποστεί από το εμπάργκο στη Σερβία.
Χαίρομαι που ο Πρωθυπουργός έθεσε το θέμα των αποζημιώσεων προς την χώρα μας λόγω του εμπάργκο, στη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες.
Ενέργειες έχουν γίνει από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, όμως τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Επίτροπος Γεωργίας Ντάτσιαν Τσιόλος, είναι «ασπιρίνη για έναν βαριά ασθενή». Οι ροδακινοπαραγωγοί, έχουν υποστεί τεράστια ζημιά από την αρχή της περιόδου, πουλώντας 15 λεπτά τα ροδάκινα και τα νεκταρίνια και πρέπει να αποζημιωθούν. Με τα 30 εκατ. για τις χώρες Ελλάδα, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία, ποιος θα πάρει, τι; Πρέπει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να «πατήσει πόδι» και να απαιτήσει περισσότερα χρήματα για τα ροδάκινα. Ακόμη, πρέπει να διεκδικήσει ώστε η κατανομή των χρημάτων, να γίνει σύμφωνα με το μέγεθος των εξαγωγών κάθε χώρας και όχι με άλλα κριτήρια.
Επειδή δε η αποζημίωση των ροδακινοπαραγωγών είναι θέμα επιβίωσης τους, ζήτησα με επιστολή μου προς τους Ευρωβουλευτές, να βοηθήσουν το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σ αυτή την προσπάθεια, με παρεμβάσεις τους στο Ευρωκοινοβούλιο και τον Επίτροπο Γεωργίας. Ήδη η Ευρωβουλευτής Μ. Σπυράκη, με ενημέρωσε για την παρέμβαση της στον κ. Τσιόλος, για τις αποζημιώσεις των ροδακινοπαραγωγών.
Χ.Π

Αρχειοθήκη ιστολογίου