κλικ για μεγέθυνση«Να δικαιωθούν οι 41 καθηγητές του 2oυ ΓΕΛ Γιαννιτσών», ζήτησε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού:
«Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις».Ο κ. Αρβανιτόπουλος έκανε δεκτό το αίτημα του κ. Τζαμτζή, προσθέτοντας τροπολογία που εξομοιώνει την δικαιολόγηση απουσιών μεταξύ ΕΠΑΛ & ΓΕΛ, λύνοντας οριστικά το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με τους 41 καθηγητές του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών.
Ο κ. Τζαμτζής κατά την ομιλία του στη Βουλή ανέφερε τα εξής:
«Κύριε Πρόεδρε, περνούμε μια περίοδο που εκτός από την οικονομική κρίση, περνάμε και μία κρίση αξιών και αρχών και το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας δεν είναι, δυστυχώς, άμοιρο ευθυνών και αυτό δεν έχει καμία σχέση ούτε με χρηματοδοτήσεις ούτε με χρηματοδοτήσεις προγραμμάτων.
Κύριε Πρόεδρε, θα σταθώ πολύ σύντομα σε κάποια σημεία του νομοσχεδίου, το οποίο είναι όντως στη σωστή κατεύθυνση και η ηγεσία του Υπουργείου έχει πάρει τολμηρές αποφάσεις.
Θα σταθώ, πρώτα απ’ όλα, στο άρθρο 34 παράγραφος 19 που αφορά στις μεταγραφές των φοιτητών. Το σημαντικό είναι ότι αλλάζει ο νόμος της Υπουργού Διαμαντοπούλου και επιτρέπονται πλέον μεταγραφές. Θεωρώ ότι ήταν κεραυνός εν αιθρία όταν, πριν από λίγο χρονικό διάστημα, το 2011, μέσα στην κρίση, νομοθετήθηκε να μην γίνονται μεταγραφές, να μην έχει δηλαδή το δικαίωμα να μετακινηθεί φοιτητής τη στιγμή που θα αντιμετωπίζει οξύτατα προβλήματα, είτε προβλήματα υγείας, αναπηρίας κλπ. είτε τεράστια οικονομικά προβλήματα.
Όταν σας συναντήσαμε, κύριε Υπουργέ, ζητήσαμε να συμπεριλαμβάνονται περισσότερες περιπτώσεις. Οι διατάξεις του συγκεκριμένου άρθρου είναι αρκετά σφιχτές. Όμως, δεν αναιρείται το πολύ σημαντικό γεγονός, το οποίο πιστώνεται σε εσάς, ότι σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο φέρνετε ξανά το δικαίωμα της μεταγραφής, ένα πραγματικά ουσιαστικό κοινωνικό ισοδύναμο για τους πολίτες που σπουδάζουν τα παιδιά τους.
Θα ήθελα να κάνω δύο παρατηρήσεις. Πιστεύω, πρώτον, ότι πρέπει να συμπεριληφθούν οι εισαχθέντες το 2011, διότι οι εισαχθέντες του 2010 είχαν το δικαίωμα και οι εισαχθέντες το 2012 το αποκτούν. Δεν πρέπει, λοιπόν, να εξαιρεθούν οι εισαχθέντες του 2011.
Δεύτερο θέμα. Πιστεύω ότι το εισόδημα πρέπει να αυξηθεί στις 10.000 ευρώ ανά μέλος της οικογένειας. Όμως, πρέπει να υπάρξει κάποια μοριοδότηση, διότι το οικονομικό δεν μπορεί να είναι το μόνο ή το πρώτο κριτήριο.
Υπάρχει το θέμα των αδελφών που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις. Κάποιος γονιός, δηλαδή, μπορεί να έχει δύο παιδιά, να μην είναι τρίτεκνος, να μην είναι πολύτεκνος, αλλά να έχει οικονομικό πρόβλημα. Σκεφθείτε να έχει κάποιος δύο παιδιά που σπουδάζουν σε δύο διαφορετικές πόλεις, να έχει και ένα ακόμη δικό του σπίτι, να υπάρχουν δηλαδή τρία σπίτια που πρέπει να καλυφθούν οικονομικά. Πρέπει, λοιπόν και το θέμα αυτό να ρυθμιστεί με μοριοδότηση.
Θα σταθώ πολύ σύντομα στις τροπολογίες που έχουν κατατεθεί.
Κύριε Υπουργέ, κατέθεσα μία τροπολογία με γενικό αριθμό 73 και ειδικό 28 -έχει και άλλον αριθμό, γιατί κατατέθηκε δύο φορές- για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα δικαιολόγησης των απουσιών. Αυτή η τροπολογία θα λύσει και θα καλύψει ταυτόχρονα -πέρα από το γεγονός ότι θα λύσει ουσιαστικά προβλήματα, διότι με άλλο τρόπο ο νομοθέτης δικαιολογεί απουσίες στα ΓΕΛ, στα Γενικά Λύκεια και με άλλο τρόπο στα Επαγγελματικά- τη δίωξη σαράντα ενός καθηγητών, οι οποίοι δικαιολόγησαν ως σύλλογος διδασκόντων και όχι κατά μόνας κάποιος αυθαίρετα κάποιες απουσίες και μετά από μήνυση σήμερα διώκονται και κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους. Επιπλέον, υπάρχει και ένας διευθυντής εκπαίδευσης, ο οποίος χωρίς να έχει καμμία συμμετοχή πουθενά έχει ήδη βγει σε αργία.
Πράγματι, υπάρχει μία εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, η Γ2 6032/1986. Εξακολουθεί να ισχύει ή μένει έτσι; Εκεί λέγεται ότι ο σύλλογος διδασκόντων έχει το δικαίωμα να ρυθμίζει κάποια θέματα. Εδώ μπαίνει μια σειρά ερωτημάτων. Αν πάμε στο τέλος της χρονιάς, επειδή υπάρχει το δεκαήμερο που απαιτεί ο νόμος, πότε θα δικαιολογηθούν οι απουσίες; Υπάρχει περίπτωση να γίνονται αποδεκτές και μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς; Καταλαβαίνετε –και δεν θέλω να πω πολλά- ότι υπάρχει μία σειρά θεμάτων.
Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου πρέπει να μπορεί να αποφασίζει για τα θέματα αυτά και βεβαίως, να κάνει δεκτά ή να απορρίπτει εκπρόθεσμα δικαιολογητικά, ιατρικές βεβαιώσεις, επίσης, βεβαιώσεις κηδεμόνων που προσκομίστηκαν μετά από δέκα εργάσιμες ημέρες από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο, εξετάζοντας κάθε περίπτωση αναλυτικά και χωριστά και έχοντας τη δυνατότητα να συγχωρήσει την εκπρόθεσμη υποβολή τους με αιτιολογημένη απόφαση.
Αυτό το οποίο, λοιπόν, προτείνω με τη συγκεκριμένη διάταξη –και θέλω να ευχαριστήσω από Βήματος και τον κ. Κουράκη, τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος στήριξε δημόσια αυτήν την τροπολογία, αλλά και άλλους συναδέλφους που έχουν μιλήσει- είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση που να λέει ότι η ρύθμιση που ισχύει για τα ΕΠΑΛ, τα Επαγγελματικά Λύκεια, με το Προεδρικό Διάταγμα 50/2008 πρέπει να ισχύει και για τα ΓΕΛ, καθ’ όσον πρόκειται για ισότιμα λύκεια.
Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 104/1979, ο σύλλογος καθηγητών εκτός των μαθημάτων της φυσικής αγωγής και της μουσικής πρέπει να δύναται να δικαιολογεί και για τα υπόλοιπα μαθήματα απουσίες μαθητών για λόγους υγείας με ιατρική βεβαίωση ή χωρίς ιατρική βεβαίωση, αν η πάθηση είναι εμφανής και μη χρήζουσα αποδείξεως.
Ένα ακόμη θέμα που θέλω να θίξω είναι η τροπολογία με γενικό αριθμό 109 που αφορά τους ιεροδιδασκάλους της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και την ενίσχυση της φοίτησης των μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια σχολεία της Θράκης, την κατανομή των θέσεων στις Μουφτείες και τα ειδικότερα προσόντα των ιεροδιδασκάλων, τη διαδικασία επιλογής τους και την πρόσληψή τους. Δεν θα επιχειρηματολογήσω. Ήδη η επιχειρηματολογία που κατέθεσε προηγουμένως ο συνάδελφος κ. Αναστασιάδης με κάλυψε απόλυτα. Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει να γίνει δεκτή. Αυτό έπρεπε να πράξει η Ελλάδα εδώ και χρόνια. Η κυρίαρχη ελληνική Βουλή πρέπει να πει το «ναι».
Θέλω ακόμη να σας ευχαριστήσω γιατί ήδη μια τροπολογία, η οποία έχει γενικό αριθμό 170 και αφορά την πραγματοποίηση εξετάσεων εισαγωγής στις Σχολές Αστυφυλάκων και στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας -βλέποντας τον πρώτο κύκλο που ήρθε στα χέρια μας απ’ αυτές που θα γίνουν αποδεκτές από την πολιτική ηγεσία- έχει γίνει δεκτή.
Θα κλείσω, κάνοντας για άλλη μια φορά έκκληση να δούμε τα θέματα των μεταγραφών, αλλά και το θέμα της εξομοίωσης των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ στο θέμα της δικαιολόγησης των απουσιών.
Σας ευχαριστώ.
http://karatzova.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου