Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Ομιλία Ιορδάνη Τζαμτζή για την επέτειο των 200 χρόνων από την ελληνική ε...

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

Αγρυπνει η ΠΕ Πέλλας για τον καθαρισμό των δρόμων


Από pellanews στίς 13 Φεβρουάριος, 2021 - 23:06

Αγρυπνει η ΠΕ Πέλλας για τον καθαρισμό των δρόμων, μάλιστα ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Ιορδάνης Τζαμτζης από το πρωί βρίσκεται συνεχώς στους δρόμους του Νομού ενώ ενδεικτικό είναι πως επέστρεψε στο σπίτι του στις 23:00 το βράδυ.

Έπειτα από την υπέρ προσπάθεια τόσο του ίδιου του Αντιπεριφερειάρχη όσο και του μηχανισμού της ΠΕ Πέλλας αλλα και της αναδόχου εταιρίας όλοι οι δρόμοι είναι ανοιχτοί ενώ τα εκχιονιστικα θα μείνουν στους δρόμους όλο το βράδυ. 

Το θετικό είναι πως από την Κυριακή το μεσημέρι η Μήδεια θα αρχίσει να κατευθύνεται και προς τη Νότια Ελλάδα με αποτέλεσμα να εξασθενει η χιονόπτωση, η οποία δημιουργεί και το σοβαρότερο πρόβλημα στο οδικό δίκτυο. 





Που χρειάζονται αλυσίδες στην Πέλλα και όλη την Κ. Μακεδονία

 

Από pellanews στίς 13 Φεβρουάριος, 2021 

Ανακοινώνεται ότι εξαιτίας της χιονόπτωσης – παγετού, η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (πλην Θεσσαλονίκης), ανά Διεύθυνση Αστυνομίας, έχει ως εξής:

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΕΛΛΑΣ:

Ισχύει απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στα εξής οδικά σημεία:

από το 39 έως το 118 χιλιόμετρο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας - Φλώρινας,

από το 108 έως το 119,5 χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας – Φλώρινας,

από το 8,6 έως το 19 χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Έδεσσας – Βέροιας και

στην επαρχιακή οδό Αριδαίας - Σκύδρας.

Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα εξής οδικά σημεία:

όλο το οδικό δίκτυο της δημοτικής ενότητας Βεγορίτιδας του Δήμου Έδεσσας

οδικά δίκτυα προς το χιονοδρομικό κέντρο Βόρρας


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ:

Ισχύει απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων, από το 226 χιλιόμετρο (ανισόπεδος κόμβος Πολυμύλου) έως το 288 χιλιόμετρο (ανισόπεδος κόμβος Κλειδίου) της Εγνατίας Οδού, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα εξής οδικά σημεία:

από το 87 έως το 98 χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Βέροιας – Κοζάνης (μέσω Καστανιάς)

οδικά δίκτυα προς τα χιονοδρομικά κέντρα Σελίου & 3/5 Πηγαδίων

από το 1 χιλιόμετρο της δημοτικής οδού Νάουσας – Αρκοχωρίου

από το 2 χιλιόμετρο της δημοτικής οδού Νάουσας – Ροδοχωρίου


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΙΛΚΙΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται χωρίς προβλήματα.


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα εξής οδικά σημεία:

από το 34 έως το 44 χιλιόμετρο της εθνικής οδού Κατερίνης - Ελασσόνας

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ :

Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται χωρίς προβλήματα.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ:

Ισχύει απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων, σε όλο το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Χαλκιδικής, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Η κυκλοφορία των οχημάτων, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα εξής οδικά σημεία:

Από το 65 έως το 85 χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Ιερισσού (μέσω  Ταξιάρχη)

στις δασικές οδούς Παλαιόχωρας - Ταξιάρχη και Πολυγύρου - Ταξιάρχη

Παρακαλούνται όλοι οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα σημεία που επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες και να ακολουθούν τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Υπενθυμίζονται χρήσιμες συμβουλές σε περίπτωση κακοκαιρίας:

Φροντίζω το όχημά μου να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.

Χρησιμοποιώ πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κ.λπ.).

Φορώ πάντα τη ζώνη ασφαλείας.

Ενημερώνομαι για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν ξεκινήσω.

Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.

Φροντίζω ώστε να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο με αρκετά καύσιμα.

Μειώνω ταχύτητα και αφήνω αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορώ να σταματήσω με ασφάλεια.

Δε φρενάρω απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπώ της πορείας μου. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργώ και όταν πρόκειται να επιταχύνω ή να στρίψω.

Έχω αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνομαι πιο εύκολα αντιληπτός, ιδιαίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα.

Διατηρώ τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός μου πάντα καθαρούς.

Οδηγώ με χαμηλή ταχύτητα για να έχω τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός μου.

Είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν διασχίζω γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι.

Αν οδηγώ σε επαρχιακό δρόμο, αποφεύγω τους χιονισμένους χωματόδρομους.

Έχω στο νου μου ότι ενδεχομένως χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσω το όχημά μου όταν οδηγώ σε παγωμένο δρόμο.

Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά μου:

Δεν προσπαθώ να «γκαζώσω» για να απεγκλωβιστώ, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.

Μετακινώ δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξω το χιόνι από τους τροχούς.

Ειδοποιώ αμέσως τις αστυνομικές αρχές.

Παραμένω στο αυτοκίνητό μου και να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ότι η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.

Σε περίπτωση που μετακινούμαι εκτός πόλεως:

Φροντίζω, πριν ξεκινήσω, να ενημερωθώ για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου.

Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.

Βεβαιώνομαι ότι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου είναι γεμάτο καύσιμα.

Φροντίζω να έχω μαζί μου κουτί πρώτων βοηθειών.

Σε περίπτωση που μετακινούμαι μέσα στην πόλη:

Προτιμώ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Κινούμαι με ιδιαίτερη προσοχή και ακολουθώ τις υποδείξεις των Τροχονόμων.

Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται ο τοπικός μηχανισμός πολιτικής προστασίας της Π.Ε. Πέλλας για τη διαχείριση των καιρικών φαινομένων που έφερε η "Μήδεια".



✔Στις περισσότερες περιοχές της Πέλλας, βρίσκεται σε εξέλιξη χιονόπτωση, ωστόσο το οδικό δίκτυο είναι καθαρό χάρη στην άμεση παρέμβαση των μηχανημάτων της Περιφέρειας.
✔Αξίζει να επισημάνουμε πως τόσο ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας όσο και ο Ιορδάνης Τζαμτζής έχουν οργανώσει σχέδιο αντιμετώπισης των ακραίων καιρικών φαινομένων που πλήττουν την Κεντρική Μακεδονία και την Πέλλα.
✔Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής., βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, ο οποίος παρακολουθεί στενά τον αποχιονισμό των δρόμων.
Σε δήλωσή του ο κ. Τζαμτζής ανέφερε τα εξής:
«Ο τοπικός μηχανισμός πολιτικής προστασίας έχει τεθεί σε εφαρμογή και έχουμε οργανώσει υψηλό βαθμό ετοιμότητας, με πρόσθετα μέτρα και μέσα. Χρειάζεται όμως προσοχή από τους πολίτες. Να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους στις ελάχιστες απολύτως αναγκαίες. Εάν υπάρχει απόλυτη ανάγκη μετακίνησης, αυτή πρέπει να γίνεται με χρήση αντιολισθητικών συστημάτων στα οχήματα. Με περίσκεψη και διάθεση συνεργασίας θα καταφέρουμε να διαχειριστούμε την κρίση».

Απάντηση από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Λιβανό στον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Τζαμτζή, για την προστασία του περιβάλλοντος από τα πλαστικά στον αγροτικό τομέα

 


Εξαιρετικά θετική ανταπόκριση είχε η επιστολή του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Δάνη Τζαμτζή προς τον Υπουργό Αγροτική Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Σπήλιο Λιβανό, για την προστασία της υπαίθρου από τα πλαστικά και υπολείμματα αγροτικών δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα, ο κ. Λιβανός ευχαρίστησε τον κ. Τζαμτζή για τις προτάσεις του, που αφορούν στην συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων προσώπων για την συλλογή και επανάχρηση των πλαστικών, συσκευασιών και υπολειμμάτων από την αγροτική δραστηριότητα, μέσω ενός κατάλληλου συστήματος συλλογής, διαχείρισης, επιστροφής στις εταιρίες διανομής και ανακύκλωσης. Ακόμη, ο κ. Υπουργός επανέλαβε τη δέσμευση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να προχωρήσει στην υλοποίηση σχετικών δράσεων, οι οποίες έχουν εξάλλου θεσμοθετηθεί με πρόσφατη νομοθεσία. Η συγκεκριμένη νομοθεσία επεκτείνεται συνεχώς και με νέα νομοθετήματα, μέσα από την συνεργασία του Υπουργείου με επιστημονικούς κι άλλους φορείς που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα. Στην απάντηση του ο κ. Λιβανός αναφέρει:

 

Σε σχετική δήλωσή του ο κ. Τζαμτζής αναφέρει: «Επιδιώκω η συνεργασία μου με τον κ. Υπουργό να είναι τακτική και με συγκεκριμένες προτάσεις τις οποίες καταγράφω συνοπτικά στην σχετική αλληλογραφία μας. Η Πέλλα είναι κατ’ εξοχήν αγροτική περιοχή και, μέσα από την συνεργασία μας, το Υπουργείο έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται και να δρομολογεί δράσεις ή λύσεις σε προβλήματα που αφορούν τη βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη όλης της Ελλάδας».   

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

Πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας για την εφαρμογή μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος στην Αγροτική Οικονομία (Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη)

 

Μία σημαντική πρωτοβουλία ανέλαβε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Δάνης Τζαμτζής για την προώθηση της εφαρμογής της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην Αγροτική Οικονομία, μετά από τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης για τον περιορισμό της ρύπανσης από τα πλαστικά.

Συγκεκριμένα, ο κ. Τζαμτζής απέστειλε επιστολή με τις προτάσεις του στο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σπήλιο Λιβανό, καθώς και στον Υφυπουργό κ. Κωνσταντίνο Σκρέκα, στην οποία παρουσιάζει την υφιστάμενη κατάστασης χρήσης πλαστικών σε όλο τον κύκλο παραγωγής και διακίνησης των αγροτικών προϊόντων και της δυνατότητας που υπάρχει για περιορισμό και ανακύκλωσή τους, μέσω της συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης όλων των εμπλεκομένων προσώπων και εταιριών. Οι πλαστικές συσκευασίες μπορούν, με ευθύνη των αγροτών και των ενδιάμεσων εμπόρων και διακινητών, να επιστρέφουν για ανακύκλωση στις βιομηχανίες που παράγουν και συσκευάζουν τα αγροτικά εφόδια και αγροχημικά. Μέσω αυτής της διαδικασίας επιτυγχάνεται περιορισμός των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τα πλαστικά, εξοικονόμηση πόρων και υλικών από την ανακύκλωσή τους και, ακόμη, ευαισθητοποίηση της κοινωνίας. Τα οφέλη θα είναι άμεσα ορατά, μέσα από την βελτίωση της εικόνας της φύσης, των ποταμών και των αγροτικών τοπίων που, σε πολλές περιοχές, είναι γεμάτα από πλαστικά.

Σε σχετική δήλωσή του ο κ. Τζαμτζής αναφέρει: «Είναι απολύτως ρεαλιστικό και εύκολο να εφαρμόσουμε ένα σύστημα συλλογής και επιστροφής των πλαστικών συσκευασιών. Όλοι αγαπάμε την φύση και το περιβάλλον, που είναι το σπίτι μας. Κυρίως οι αγρότες, που ζουν μέσα στη φύση, αλλά και το εισόδημά τους εξαρτάται από την ποιότητα και ισορροπία της. Ακόμη, οι εταιρίες που θα συμμετέχουν στη δράση αναμένεται να ενισχύσουν την αξιοπιστία και φήμη τους. Ελπίζω ότι όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα θα ανταποκριθούν».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής:

«Αξιότιμοι  κ.κ.  Υπουργοί,

Ουσιαστικές είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ρύπανσης από το πλαστικό. Ο Ν. 4736/2020, ο νόμος που καταργεί την χρήση των πλαστικών μιας χρήσης στο Δημόσιο από την 1η Φεβρουαρίου 2021, είναι πολύ σημαντικός. Όμως πρέπει να ληφθούν και άλλα μέτρα . Μέτρα που αφορούν την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή. Εκατοντάδες παραδείγματα χρήσης πλαστικού κάθε μορφής, υπάρχουν στην αγροτική οικονομία. Γεωργοί και κτηνοτρόφοι χρησιμοποιούν προϊόντα στην παραγωγική διαδικασία, τα οποία βλάπτουν πολλαπλά το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Συσκευασίες τροφών για τα ζώα, λιπασμάτων για τα δένδρα και αλλού και το σημαντικότερο φυτοφάρμακα στην αγροτική παραγωγή και φάρμακα στη κτηνοτροφία  με τα υπολείμματά τους. Τι υπάρχει σήμερα; Κάποιες διάσπαρτες φιλότιμες προσπάθειες Δήμων της χώρας να συγκεντρώνουν τα κουτιά των συσκευασιών αγροτικών φαρμάκων, πλαστικών και χάρτινων. Εκτός από ορισμένες περιπτώσεις, που ανακυκλώνονται όλα αυτά; Πόσο ασφαλής είναι η συγκέντρωσή τους; 

Αυτή είναι η λύση; Όχι βέβαια.

Οι συσκευασίες, χάρτινες και πλαστικές των φυτοφαρμάκων που χρησιμοποιούν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι, θα πρέπει να επιστρέφονται μετά την χρήση τους, εκεί απ όπου αγοράστηκαν. Στην συνέχεια, αυτές οι συσκευασίες θα πρέπει να καταλήγουν στις εταιρείες παραγωγής αυτών των φαρμάκων και εφοδίων.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης, ορίζει την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως,  «η έννοια της ΕΚΕ περικλείει την ευθύνη κάθε επιχείρησης ή οργανισμού απέναντι στους ανθρώπους, την κοινωνία και το περιβάλλον για τον τρόπο που τους επηρεάζει από την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η ΕΚΕ είναι μια δυναμική έννοια της οποίας οι αρχές και αξίες εξελίσσονται συνεχώς και ακολουθούν τους προβληματισμούς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κοινωνία. Σήμερα, οι προκλήσεις αυτές απαιτούν άμεση λύση, αλλά με μελλοντική προοπτική. Αυτή η μελλοντική προοπτική συνδέει στενά τις έννοιες της ΕΚΕ και της Βιώσιμης Ανάπτυξης σε ένα σύνολο που ενσωματώνει την εξασφάλιση βιωσιμότητας στο παρόν με παράλληλη φροντίδα για την ευημερία των μελλοντικών γενεών και είναι η βάση του οράματός μας. Η ΕΚΕ αφορά όλους όσοι επηρεάζονται από την λειτουργία των επιχειρήσεων και των οργανισμών. Αυτοί μπορεί να είναι: Εργαζόμενοι, Μέτοχοι, Πελάτες / Καταναλωτές, Ανταγωνιστές, Προμηθευτές, Περιβάλλον, Πολίτες / Κοινωνία.»

Η σημερινή κακή εικόνα με τις πεταμένες συσκευασίες και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών,  πρέπει να σταματήσει. Η ανάληψη της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης από τις επιχειρήσεις παραγωγής αυτών των φαρμάκων και τροφών, θα αποδώσει  πολύ σημαντικά θετικά αποτελέσματα, για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Με εκτίμηση,

Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πέλλας

Ιορδάνης Σ. Τζαμτζής»

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2021

Ένα ακόμη συγκοινωνιακό έργο της ΠΕ Πέλλας παραδίδεται σε κυκλοφορία

 


Ακόμη ένα έργο που αφορά τη βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της ΠΕ Πέλλας ολοκληρώθηκε αυτές τις ημέρες. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το έργο «Συντήρηση της παλαιάς Εθνικής οδού Έδεσσας-Φλώρινας, στην περιοχή των Ξανθογείων», με προϋπολογισμό 615.000 ευρώ. Περιλαμβάνονταν εργασίες ασφαλτόστρωσης, καθαρισμού των πρανών, τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, πινακίδων, καθώς επίσης και εργασίες διαγράμμισης της οδού.

Μετά από την αυτοψία που έκανε στο έργο μαζί με την επιβλέπουσα του κ Ελπίδα Κολοβού,  σε σύντομη δήλωσή του ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Δάνης Τζαμτζής δήλωσε:

«Είναι ένα έργο στο πλαίσιο του ενδιαφέροντός μας για τη βελτίωση των οδικών συνθηκών για τους συμπολίτες μας στην περιοχή του ορεινού όγκου της Έδεσσας, η οποία ταυτόχρονα αποτελεί έναν σημαντικό τουριστικό πόλο της Πέλλας. Παράλληλα, μας ενδιαφέρει να βελτιώσουμε την οδική ασφάλεια στην επικοινωνία μας με τους γειτονικούς νομούς. Το Τεχνικό Πρόγραμμα που υλοποιούμε, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και με τη νέα Χρονιά, θα μπουν κι άλλα έργα, σύμφωνα με τις τοπικές ανάγκες που συζητούμε με τους Δήμους».


Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ ΙΟΡΔΑΝΗ ΤΖΑΜΤΖΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ

 


Αγαπητές συμπολίτισσες, αγαπητοί συμπολίτες
Κάθε χρόνος που περνά αφήνει πίσω του καλές και ευτυχισμένες στιγμές, αλλά και κακές και δύσκολες στιγμές. Φέρνει όμως και εμπειρία, γνώση, αντοχή στα δύσκολα και πολλές φορές και αλλαγή στον τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης των δυσκολιών της ζωής.
Το 2020 υπήρξε μια πρωτόγνωρη χρονιά για όλη την υφήλιο. Οι δυσκολίες που προξένησε η πανδημία του κορωνοϊού σε όλους μας, τόσο ως άτομα όσο και ως κοινωνία, ήταν σημαντικές. Μάθαμε όμως σίγουρα, να μην θεωρούμε τίποτα δεδομένο.
Στην εκπνοή αυτής της ιδιαίτερης για όλους χρονιάς, χρωστάμε όλοι ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας, που υπερέβαλλαν εαυτόν και συνεχίζουν να αγωνίζονται για την δημόσια υγεία, αλλά και σε όλους τους εργαζόμενους, που υπό δύσκολες συνθήκες, συνέχισαν να μας παρέχουν τα απαραίτητα αγαθά και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν βρισκόμαστε μόνο στο τέλος του 2020, αλλά και στην αρχή του τέλους, όσον αφορά την πανδημία του κορωνοϊού. 
Θα πάρουμε ξανά την ζωή μας στα χέρια μας. Θα ξεκινήσει και πάλι η οικονομική ζωή.
Είναι σημαντικότερο από ποτέ λοιπόν, να συνεχίσουμε να τηρούμε ευλαβικά τα μέτρα, ώστε σε συνδυασμό με τους εμβολιασμούς να βγούμε όλοι δυνατοί σωματικά και ψυχικά, από αυτήν την περιπέτεια.
Εύχομαι σε όλες και όλους, ένα Ελπιδοφόρο και πιο Αισιόδοξο 2021, γεμάτο με όσα στερηθήκαμε την φετινή χρονιά!
Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά με Υγεία, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ και Αγάπη!

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναδασώσεων στην Ελλάδα

 


Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων, που είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναδάσωσης που έχει γίνει ποτέ στη χώρα.

Το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων:

  • Έχει 10ετή διάρκεια (έως το 2030).
  • Προβλέπει τη δάσωση και αναδάσωση συνολικής έκτασης 500.000 στρεμμάτων που έχουν καεί, αποψιλωθεί ή υποβαθμισθεί.
  • Θα εμπλουτίσει τη χώρα με 30 εκατομμύρια πιστοποιημένα δέντρα.
  • Θα χρηματοδοτηθεί με 310 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Με το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων επιδιώκεται να αντιμετωπιστεί ένα μεγάλο περιβαλλοντικό έλλειμμα στην Ελλάδα. Ειδικότερα:

  1. Αναβαθμίζει τον θεσμό των αναδασώσεων ως εργαλείο οικολογικής αναβάθμισης δασικών εκτάσεων και δασών (οι δασικές υπηρεσίες σταμάτησαν τις αναδασώσεις από το 1990).
  2. Επιχειρεί, αμβλύνοντας τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης, να διαφυλάξει τη βιοποικιλότητα αλλά και να βελτιώσει τις συνθήκες ζωής στον αστικό & περιαστικό χώρο.
  3. Συνδέει μέτρα, δράσεις και έργα δασώσεων/αναδασώσεων, που έχουν στο παρελθόν εκπονηθεί -και συχνά στερούνται παρακολούθησης- σε ένα ενιαίο πλαίσιο βιώσιμης διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων της Ελλάδας

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων υλοποιείται σε 5 φάσεις:

  1. Στο πρώτο στάδιο, έχει εκπονηθεί ήδη από το Τμήμα Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος του ΑΠΘ η μελέτη εντοπισμού & ιεράρχησης των περιοχών που θα αναδασωθούν σε εθνικό επίπεδο, με βάση επιστημονικά κριτήρια. Προτεραιότητα δίνεται στις περιοχές που δεν επαρκεί η φυσική αναδάσωση. Επίσης προτεραιότητα θα δοθεί στα περιαστικά δάση (πυρκαγιά στο Μάτι και στην Κινέττα κλπ).
  2. Το δεύτερο στάδιο αφορά τη δημιουργία ομάδας εργασίας για τον συντονισμό και την παρακολούθηση του έργου εντός του 2020. Σκοπός της ομάδας θα είναι η κινητοποίηση στην κατάλληλη ώρα εθελοντών (π.χ. Μη κυβερνητικές Οργανώσεις, μαθητές κλπ) καθώς και η ενεργοποίηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  3. Το τρίτο στάδιο αφορά στην οργάνωση, στο σχεδιασμό και στην προετοιμασία του έργου των αναδασώσεων, με την εκπόνηση των ειδικών μελετών δάσωσης των επιλεγμένων περιοχών.
  4. Το τέταρτο στάδιο αφορά στην υλοποίηση των αναδασώσεων και θα εξελιχθεί μέχρι το 2026. Η έναρξη της προσπάθειας θα ξεκινήσει με τη φυτευτική περίοδο του 2021.
  5. Το πέμπτο στάδιο ολοκληρώνει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό μέχρι το 2030 και περιλαμβάνει την εγκαθίδρυση μηχανισμού προστασίας, διατήρησης και παρακολούθησης των εγκαταστημένων αναδασώσεων.

Σημειώνεται παράλληλα ότι ήδη χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ πρόγραμμα για την προστασία των δασών, προϋπολογισμού περίπου 100 εκατ. ευρώ (οι σχετικές ενέργειες συμβασιοποιούνται άμεσα). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε μηδενική απορρόφηση και μηδενική συμβασιοποίηση έως το 2019.

Ειδική πρόνοια θα υπάρχει για τους ορεινούς όγκους της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Ήδη έχουν ανακοινωθεί δράσεις για τον Υμηττό που θα συνδυαστούν με το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προστασία του Υμηττού. Αντίστοιχες δράσεις εξαγγέλθηκαν πρόσφατα για την Πεντέλη, ενώ σχεδιάζονται αντίστοιχες πρωτοβουλίες για την Πάρνηθα και το Ποικίλο Όρος στη Δυτική Αθήνα. Για το δάσος του Σέιχ Σου το υπουργείο χρηματοδοτεί δράσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της παρουσίας του φλοιοφάγου έντομου που έχει καταστρέψει σημαντικό τμήμα του δάσους.

Μαζί με τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της νέας περιόδου ο συνολικός προϋπολογισμός για το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων θα φτάσει περίπου τα 700 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030.

Για το πρόγραμμα αυτό εργάστηκαν ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Κωνσταντίνος Αραβώσης, η Γενική Διεύθυνση Δασών του υπουργείου, ενώ τον συντονισμό όλης της προσπάθειας έχει η συντονίστρια του υπουργείου για τη δασική πολιτική, Μαρία Κοζυράκη.

Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε για το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων: «Με το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων υλοποιούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναδασώσεων που έχει υπάρξει ποτέ στη χώρα. Στην Ελλάδα κάθε χρόνο καίγεται σχεδόν το 1% των δασών μας. Και την ώρα που ο δασικός μας πλούτος καταστρέφεται, στις αναδασώσεις είμαστε πιο πίσω ακόμη και από την Τουρκία! Για παράδειγμα παραλάβαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την προστασία των δασών 245 εκατ. ευρώ με μηδενική απορρόφηση και μηδενική συμβασιοποίηση! Σε αυτό το θλιβερό φαινόμενο επιχειρούμε να βάλουμε ένα τέλος. Με ένα 10ετές πρόγραμμα αναδάσωσης 500.000 στρεμμάτων, με 30 εκατομμύρια δέντρα τα οποία θα παραχθούν στην Ελλάδα. Και το σχέδιο αυτό εξασφαλίσαμε να χρηματοδοτηθεί με 310 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πιστεύω ότι οι πολίτες θα αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια καθώς το δάσος είναι η πηγή ζωής όλων μας και πρέπει να το προστατεύσουμε με πράξεις».


ΠΗΓΗ

https://www.enikos.gr/

Τρίτη 5 Μαΐου 2020

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΨΕΜΜΑΤΑ, ΜΙΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ



«ΕΧΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΔΕΣΣΑΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ»

Επειδή η «Εξώδικη αναφορά 9 πολίτων της Έδεσσας», αλλά και αναφορές εφημερίδας είναι
σε πολλά σημεία αναληθείς και συκοφαντικές, παρά το γεγονός ότι έχουν δοθεί απαντήσεις κατ
επανάληψιν από την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας , για αποκατάσταση της αλήθειας,
αναφέρουμε τα κάτωθι:
1. Το έργο «Αντιπλημμυρική προστασία Έδεσσας (Π.Εδεσσαίος)» εντάχθηκε, σε συνέχεια
της με αρ. πρωτ. 1096 / 16/02/2017 Πρόσκλησης, με Κωδικό 038.5a του φορέα 2040113-
Ε.Υ.Δ. Ε.Π. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ για την υποβολή προτάσεων
στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας ΑΞ05 (Προώθηση της προσαρμογής στην
κλιματική αλλαγή, της πρόληψης και της διαχείρισης κινδύνων), που
συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερ/κής Ανάπτυξης, του Ε.Π.
Κεντρική Μακεδονία 2014-20 (κωδ. 6), με κωδικό ΜΙΣ 5008097 και συνολική δαπάνη
2.100.000,00 ευρώ, κατόπιν όλων των απαραίτητων μελετών και αδειοδοτήσεων που
κατατέθηκαν.
2. Το Δημοτικό συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά πριν την υποβολή πρότασης με την υπ’
αριθμ. 124/2017Απόφαση Δ.Σ, αφού έλαβε υπ’ όψη όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες όπως
αναφέρεται αναλυτικά και στην εν λόγω απόφαση καθώς η σκοπιμότητα και το
αντικείμενο του έργου ήταν γνωστό .
Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι και ο
επικεφαλής της «Ενωτικής Δράσης» ο οποίος έχει δημοσιοποιήσει τις ενστάσεις του
το τελευταίο χρονικό διάστημα, υπερψήφισε την πρόταση.
Το Περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε την υποβολή πρότασης με την υπ’ αριθμ.
103/2017 Απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου
3. Το έργο δημοπρατήθηκε σύμφωνα με τη τεχνική έκθεση της μελέτης η οποία είχε
αποσταλεί με το υπ’ αριθμ.πκμ/173674/1166/4.5.2017 έγγραφό της Υποδιεύθυνσης
ΤΕ Πέλλας στην ΔΙΠΕΧΩ, η οποία με όσα αναφέρονται στο υπ’ αριθμ. 2979/10-05-
2017 έγγραφο, αποφάνθηκε, ότι το έργο αποτελεί αποκατάσταση υφιστάμενων
αντιπλημμυρικών έργων και δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Ουδέποτε υπήρξε διαφοροποίηση του τεχνικού και του φυσικού αντικειμένου από
τη σύνταξη της μελέτης και την γνωμοδότηση της ΔΙΠΕΧΩ μέχρι και την
δημοπράτηση. Ο κ. Δραγούμης που υπογράφει το εξώδικο, δεν γνωρίζει ότι είναι
αντιπλημμυρικό -τεχνικό έργο ο Εδεσσαίος ποταμός που διασχίζει την Έδεσσα;
Τόσα χρόνια δούλευε στην ΔΕΗ ΑΗΣ Άγρα και μάλιστα ήταν και προϊστάμενος.

4. Στις 17/2/2020 και στο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο έγινε με θέμα την κατασκευή του
έργου, η ΠΕ Πέλλας έδωσε το παρών δια των εκπροσώπων της και παρουσίασε
αναλυτικά το «ιστορικό» του έργου αλλά και τις μέχρι τότε ενέργειες της.
Η απόφαση 30/2020 απόφαση του Δ.Σ Έδεσσας που ακολούθησε της συνεδρίασης
αναφέρει: «Να μην προχωρήσει καμία τεχνική εργασία πριν την ολοκλήρωση των
μελετών που θα συνταχθούν από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΕ Πέλλας και την
παρουσίαση τους στο Δημοτικό Συμβούλιο, οι οποίες θα επιβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει
κανένα πρόβλημα για την πόλη, ενώ σε αντίθετη περίπτωση το Δ.Σ θα εξετάσει τρόπους
αντιμετώπισης».
Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί, ότι η ΠΕ Πέλλας δεν δεσμεύεται από τις
αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για το συγκεκριμένο έργο.
Όπως προκύπτει από το οπτικοακουστικό υλικό της εν λόγω συνεδρίασης, η ΠΕ Πέλλας
δεσμεύτηκε ότι θα ολοκληρώσει την Υδρογεωλογική έκθεση την οποία ήδη συντάσσει,
θα την αξιολογήσει και πιθανό να προχωρήσει σε τροποποίηση της μελέτης.
Η ΠΕ Πέλλας ουδέποτε δεσμεύτηκε κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. ότι θα προχωρήσει σε
εκπόνηση μελετών στην παρούσα φάση καθώς δεν προκύπτει από τη Νομοθεσία.
Στα πλαίσια της καλής συνεργασίας των δύο φορέων η ΠΕ Πέλλας προχώρησε
σταδιακά σε όλα όσα είχε προφορικά δεσμευτεί μέσω των εκπροσώπων της και
ολοκλήρωσε την Υδρογεωλογική έκθεση
5. Η υδρογεωλογική έκθεση συντάχθηκε με υπογράφοντα τον Γεωλόγο- Μηχανικό κ.
Ιωσήφ Παπαδόπουλο υπάλληλο της ΠΕ Πέλλας και αξιολογήθηκε από την
Υποδιεύθυνση ΤΕ Πέλλας. Σύμφωνα με τη υδρογεωλογική έκθεση (η οποία είναι
διαθέσιμη οποιαδήποτε στιγμή ζητηθεί) επιβεβαιώθηκαν όσα αναφέρθηκαν στην
συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
5.1 Το Τμήμα στο οποίο θα γίνει η παρέμβαση αποτελεί σύμφωνα με τα παρακάτω,
τεχνητό, αντιπλημμυρικό έργο, το οποίο ανήκει δυνητικά σε ζώνη υψηλού
κινδύνου
«Ο ποταμός Εδεσσαίος, σύμφωνα με την 1 η Αναθεώρηση του ΣΔ ΛΑΠ Δυτ.
Μακεδονίας (2017), χαρακτηρίζεται «Ιδιαιτέρως Τροποποιημένο Υδατικό Σύστημα»
(ΙΤΥΣ), λόγω μεταβολών των χαρακτηριστικών του (διευθετήσεις και εκτροπές).
(χάρτης 10)

ΧΑΡΤΗΣ 10.

«Οι μεταβολές των χαρακτηριστικών ορισμένων υδατικών συστημάτων, λόγω
ανθρώπινης δραστηριότητας, τα καθιστούν κατά μια έννοια ιδιαίτερα. Επομένως, τα
συστήματα αυτά αξιολογούνται με διαφορετικό τρόπο από την Οδηγία 2000/60/ΕΚ σε
σχέση με τα υπόλοιπα, και ονομάζονται Ιδιαιτέρως Τροποποιημένα Υδατικά
Συστήματα (ΙΤΥΣ)» - (ΥΠΕΝ – 2017)

1 η Αναθεώρηση Σχέδιο Διαχείρισης ΛΑΠ του Υδατικού Διαμερίσματος (Υ.Δ.) Δυτικής
Μακεδονίας (EL09) - 2017

Ζώνες Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας (χάρτης 11)

Σύμφωνα με το παραπάνω σχέδιο, το εν λόγω έργο και η πόλη της Έδεσσας, είναι εντός
Ζώνης Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας με κωδικό GR09RAK0001.

5.2 Είναι ξεκάθαρο στην υδρογεωλογική έκθεση του κ. Παπαδόπουλου, στο
συμπέρασμα 3 που ακολουθεί, ότι ο τραβερτίνης χτίζεται επιφανειακά και όχι
μέσα από διήθηση όπως ανυπόστατα υποστηρίζουν διάφοροι, οι οποίοι μάλιστα
όπως προκύπτει πάλι από το οπτικοακουστικό υλικό της συνεδρίασης του Δ.Σ,
όταν τους ζητήθηκε να φέρουν ενυπόγραφα της απόψεις τους στην υπηρεσία
υλοποίησης του έργου, προφασίστηκαν δικαιολογίες και ουδέποτε το έκαναν.
«Συμπεράσματα (υδρογεωλογικής έκθεσης):
1. Στην ευρύτερη περιοχή του ποταμού Εδεσσαίου, οι μοναδικοί χώροι όπου
συναντάται ο τραβερτίνης, είναι στην πτώση του Άγρα και στους καταρράκτες
της Έδεσσας.
2. Η ανάπτυξη του τραβερτίνη είναι μεγαλύτερη ΒΑ της πτώσης (γεωλογικός
χάρτης), λόγω της ροής του νερού του ποταμού στο ΒΑ τμήμα.
3. Ο τραβερτίνης της Έδεσσας, «κτίζεται» επιφανειακά και η ύπαρξη του
οφείλεται στο νερό και συνθήκες ροής (πτώση) του ποταμού Εδεσσαίου.»
σελ.9
5.3 Όσον αφορά το θέμα της υδρογεωλογικής ισορροπίας και την ανάγκη τροποποίησης
της μελέτης, η υδρογεωλογική έκθεση αναφέρει:
«Η στεγανοποίηση του πυθμένα της κοίτης, θα έχει ως αποτέλεσμα την αλλαγή
των μηχανικών ιδιοτήτων των χειμαρρωδών αποθέσεων, λόγω της μη διαβροχή
τους.

Για την αποφυγή αυτών των παρενεργειών, θα πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα
διήθησης του νερού στο υπέδαφος. Η μη στεγανοποίηση του πυθμένα σε
ποσοστό 20-25%, είναι ικανοποιητικό για την διήθηση της απαραίτητης
 
Χάρτης 11

ποσότητας νερού, προκειμένου να διατηρείται σταθερή η υγρασία του
υπεδάφους.
Για την πραγματοποίηση του στόχου, προτείνεται η κατασκευή:
Εγκάρσιες τομές στο πυθμένα της κοίτης, φάρδους 5- 6 μέτρων, εντός των
οποίων θα τοποθετηθούν συρματοκιβώτια με διαβαθμισμένη ποταμίσια κροκάλα
(φωτογραφία 1)»σελ. 21

Φωτο 1.

6. Η συγκεκριμένη πρόταση έγινε δεκτή και μετά την υδραυλική επίλυση της νέας
υδραυλικής διατομής, επιλέχθηκε η λύση που παρουσιάζεται στο Σχήμα 1 (ενδεικτικά 1ο
τμήμα της παρέμβασης) η οποία εξασφαλίζει ποσοστό της τάξης του 25% μη
στεγανοποιημένου πυθμένα.

7. Η Υποδιεύθυνση ΤΕ ΠΕ Πέλλας προχώρησε στην τροποποίηση της μελέτης, σύμφωνα με
τη κείμενη Νομοθεσία Δημοσίων Έργων .
8. Όσον αφορά τους φόβους που εκφράζονται για το αισθητικό αποτέλεσμα της
παρέμβασης πρέπει να αναφερθούν τα εξής:
 Κατά τη διάρκεια των εκσκαφών και εφόσον αποκαλυφθεί μέρος του ριζικού
συστήματος των δέντρων στη ζώνη έργου, θα προχωρήσει η προβλεπόμενη
διαδικασία κλαδέματος ή κοπής σύμφωνα πάντα με την κείμενη Νομοθεσία
και με τη συνεργασία όλων των φορέων που εμπλέκονται, προκειμένου να
αποτραπεί ή οποιαδήποτε απειλή για την ασφάλεια συνεργείων κατά τη
διάρκεια του έργου ή πολιτών μετέπειτα και μετά την ολοκλήρωση του έργου
αυτού. Σημειωτέον ότι στόχος της υπηρεσίας είναι όσο το δυνατόν μικρότερή
παρέμβαση στον περιβάλλοντα χώρο σύμφωνα με την τεχνική έκθεση.

Η ΠΕ Πέλλας κατόπιν προμελέτης που έκανε, ενέταξε στο τεχνικό της πρόγραμμα το
οποίο εγκρίθηκε με τη 23/6-4-2020 Απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου, έργο ύψους
180.000,00 Ευρώ και όχι 75.000,00 όπως είχε αναφερθεί στην συνεδρίαση.
Το έργο αυτό θα συμπληρώσει την πρόβλεψη επένδυσης με πέτρα των πρανών το
οποίο προβλέφθηκε στην αρχική μελέτη

1221ΠΕΛ001ΙΔΠ20       ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ

ΒΛΑΣΤΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΕΔΕΣΣΑΙΟ 180.000,00

προκειμένου να εξασφαλίσει την αισθητική αναβάθμιση στην περιοχή της παρέμβασης.

Κατά την υλοποίηση του έργου αυτού και όπου κριθεί, θα υπάρχει συνεργασία με τον Δήμο
Έδεσσας, προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι άρτιο και εναρμονισμένο με το έργο ανάπλασης
των ποταμοβραχιόνων.

9. Να σημειωθεί ότι το έργο πρέπει να προχωρήσει άμεσα , ώστε να εκμεταλλευτούμε τις μέρες
της απαγόρευσης και της μειωμένης τουριστικής κίνησης.

10. Αναφορικά με τους υπόλοιπους ισχυρισμούς όσων υπογράφουν το εξώδικο, θεωρούμε ότι
αποτελούν προσωπικές απόψεις που στερούνται επιστημονικού υποβάθρου και
τεκμηρίωσης, καθώς ουδέποτε επιστήμονας ανάλογης ειδικότητας δεν κατέθεσε
στην υπηρεσία μας οποιοδήποτε έγγραφο που να αποδεικνύει όσα αναφέρονται.
Επειδή διαπιστώνουμε ότι κάποιοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά το
συγκεκριμένο θέμα, αναφέροντας αναλήθειες, μισές αλήθειες αλλά και συκοφαντίες, θα
προστατεύσουμε τόσο το συγκεκριμένο έργο , όσο και την τιμή και υπόληψη μας με κάθε
ένδικο μέσο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου