Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Ομιλία Ι. Τζαμτζή στη βουλή για το φορολογικό Νομοσχέδιο



E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
 κλικ για μεγέθυνση
Κατά την συνεδρίαση της Ολομέλειας στην Βουλή, στις 10-1-2013, για το φορολογικό Νομοσχέδιο, ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής στην ομιλία του ανέφερε τα εξής:
«Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ο λαϊκισμός και η πλειοδοσία των συναδέλφων της Αντιπολίτευσης δεν έχει προηγούμενο. Ακούσαμε τόσα και από το ΣΥΡΙΖΑ και από οτους Ανεξάρτητους Έλληνες και από τους υπόλοιπους συναδέλφους της Αντιπολίτευσης. Μας τα έδωσαν όλα και το μόνο που δεν μας έταξαν ήταν «ότι θα μας κάνουν και παιδιά!»
Μ΄ αυτό το σχέδιο νόμου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σ΄αυτήν τη δύσκολη χρονιά πραγματικά πληρώνουν ουσιαστικά οι έχοντες.
Ενάμιση εκατομμύριο φορολογούμενοι, μισθωτοί και συνταξιούχοι, ενώ θα πλήρωναν, τώρα δεν θα πληρώσουν φόρο.
Μειώνεται ο φορολογικός συντελεστής κατά 50% για τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες.
Επίσης, έχουμε μείωση του φόρου για τα άτομα με αναπηρία 67%, αλλά και για τις οικογένειες που έχουν προστατευόμενο μέλος. Έχουμε μηνιαίο επίδομα 40 ευρώ για 869 χιλ. οικογένειες για κάθε παιδί και 500 ευρώ για κάθε παιδί για την τρίτεκνη και την πολύτεκνη οικογένεια.
Το 90% των μισθωτών και των συνταξιούχων θα έχουν μειωμένα φορολογικά βάρη.
Εδώ, όμως, χύνετε κροκοδείλια δάκρυα για τους αγρότες και μάλιστα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν και καμία αγροτική ιδιότητα. Εγώ τουλάχιστον λέω ξεκάθαρα ότι είμαι αγρότης. Ξέρουν δε πολύ καλά οι αγρότες,  αγαπητοί φίλοι από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ότι άσπρη μέρα είδαν με την Νέα Δημοκρατία. Λεφτά οι αγρότες πήραν από την Νέα Δημοκρατία, τα χρόνια του Καραμανλή! Αυτό δεν αλλάζει!
Θέλω, όμως,  να σταθώ ιδιαίτερα σε αυτό το θέμα. Είναι πολύ σημαντική, κύριε Υπουργέ, η δέσμευση.
Είναι πολύ σημαντική η τοποθέτηση του κυρίου Υπουργού ότι θα ρυθμιστεί το θέμα της φορολόγησης των αγροτών με επόμενο νομοσχέδιο. Κύριε Υπουργέ, είναι πολύ θετικό αυτό για τους αγρότες.
Θέλω να επισημάνω για άλλη μία φορά ότι το ποσό φορολόγησης του αγρότη πρέπει να υπολογιστεί πάνω από τις 20.000 ευρώ.
Σήμερα για ένα αγρότη  με ακαθάριστα εισοδήματα 20.000 ευρώ, τα 13.000 ευρώ περίπου είναι έξοδα, όπως φάρμακα, λιπάσματα και λοιπά εφόδια.  Δηλαδή, ο μικρός αγρότης δεν είναι επιχειρηματίας, όπως δεν είναι επιχειρηματίας ο μικρός κτηνοτρόφος, με τα πενήντα πρόβατα.
Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να τεθεί όριο ακαθάριστων εσόδων 20.000 ευρώ και πάνω για την ένταξη των αγροτών στο καθεστώς της τήρησης των βιβλίων.
Ακόμα, θα πρέπει να δούμε το θέμα της απόδοσης του Φ.Π.Α, ώστε να γίνεται μόνο μία φορά το χρόνο με την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
Οι αγρότες του νέου καθεστώτος θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να περιλαμβάνουν στα έξοδα τους και αποσβέσεις όπως και ζημιές.
Επίσης, θα ήθελα να σταθώ και στο θέμα της ηλεκτρονικής έκδοσης τιμολογίων, το οποίο θεωρώ ότι είναι απόλυτα σωστό, όπως τοποθετείται από εσάς.  Όμως, θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία και με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να δημιουργηθεί μια τράπεζα δεδομένων και έτσι να
υπάρχει η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων, προκειμένου να «χτυπηθεί» ο μεσάζοντας και ουσιαστικά το προϊόν να φτάσει με χαμηλότερη τιμή στο ράφι.
Επίσης, θα ήθελα να πω ότι δεν θα πρέπει να φορολογηθούν τα κτήματα και τα κτίσματα μέσα στα κτήματα, γιατί αποτελούν συντελεστές παραγωγής, αποτελούν εργαλεία για τον αγρότη. Από μόνα τους δεν αποδίδουν τίποτα σε κανέναν, όπως και στον αγρότη βεβαίως. Είναι, όμως,  παραγωγικοί συντελεστές και δεν πρέπει να φορολογηθούν και θα πρέπει να υπάρξει έκπτωση,  όταν ο αγρότης νοικιάζει κτήματα από απερχόμενους αγρότες για να μπορέσει να καλλιεργήσει και να παράξει.
Όσον αφορά την ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μάνας, θεωρώ ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η συνταξιοδότησή της, γιατί σηματοδοτεί την προσπάθεια για αντιμετώπιση του δημογραφικού. Το ποσό ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια και θα πρέπει να συνεχιστεί. Το ποσό δεν είναι μεγάλο και επιβραβεύει την πολύτεκνη μάνα.
Και έρχομαι στην σύνταξη του αγρότη στα 67 χρόνια. Και στο σημείο αυτό, θα ήθελα να σας βάλω σε πραγματικές καταστάσεις. Εάν ένας αγρότης ασφαλιστεί στα 20 του χρόνια, θα πάρει σύνταξη στα 67, δηλαδή μετά από σαράντα επτά έτη ασφάλισης. Ο αγρότης έπαιρνε σύνταξη ούτως ή άλλως στα 65. Η αγρότισσα δε, ήταν η μόνη γυναίκα που έπαιρνε σύνταξη στα 65. Έχω δώσει μάχες  για το θέμα αυτό μέσα σ άυτήν την Αίθουσα, προκειμένου να υπάρξει μείωση του χρόνου συνταξιοδότησης.  Δεν επιτρέπεται ούτε ο αγρότης, ούτε η αγρότισσα να παίρνουν σύνταξη μετά από 47 χρόνια ασφάλισης δουλεύοντας σκληρά σε βαριά και ανθυγιεινή εργασία. Όλοι παίρνουν σύνταξη το αργότερο από σαράντα χρόνια ασφάλισης. Έτσι, λοιπόν, το 2013 ο ΟΓΑ γίνεται κύριος φορέας ασφάλισης των αγροτών. Οι αγρότες πληρώνουν και απαιτούν ίσα δικαιώματα με όλους τους εργαζόμενους. Αυτό θα πρέπει να το αλλάξουμε και ιδιαίτερα για τους γεννημένους του 1948. 
Αναφορικά, λοιπόν, με τους γεννημένους του 48, ενώ τους κάλεσε ο ΟΓΑ και προκατέβαλαν τα λεφτά, της εισφοράς τους και ήταν έτοιμοι να βγουν στη σύνταξη, έρχεται ξαφνικά έρχεται ο νόμος και τους λέει ότι θα πρέπει να πάνε στα 67. Πρέπει να υπάρξει ρύθμιση, κύριε Υπουργέ,  για τους γεννηθέντες του 1948. Πρέπει πάση θυσία να λυθεί αυτό το θέμα.
Όσον αφορά τώρα το επίδομα θέρμανσης, έχουμε άλλα κροκοδείλια δάκρυα. Άκουσα διάφορους συναδέλφους να μιλούν επ’ αυτού. Πού ήσασταν, κύριοι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης, όταν τριάντα τρείς συνάδελφοι από τη Νέα Δημοκρατία καταθέσαμε τον Ιούλιο μήνα ερώτηση στη Βουλή και στον αρμόδιο Υπουργό και ζητούσαμε επίδομα θέρμανσης; Την ώρα που δεν προβλέπονταν μέσα στον Προϋπολογισμό ούτε ευρώ, ήρθε η κυβέρνηση και έβαλε 80 εκατομμύρια. Σήμερα, λοιπόν, σας έπιασε ο πόνος για το ότι παγώνουν οι Βορειοελλαδίτες. Δεν είναι χαζοί. Δεν παγώνουν. Έχουν κάνει το κουμάντο τους. Όμως, ταυτόχρονα οι «οικολογούντες» σας βγαίνουν και ζητούν να σταματήσει η χρήση ξυλόσομπας και τζακιών. Αυτοί είστε!
Και τώρα έρχομαι σε ένα άλλο θέμα. Δηλώνετε αναρχικοί και καλύπτετε με τη σιωπή σας τα έκτροπα των αναρχικών, δίνοντας πόντους στη Χρυσή Αυγή που τρίβει τα χέρια της.
Έχετε πραγματικά έπαρση, φοβερή αλαζονεία, λέτε συνεχώς ότι είστε κυβέρνηση και λαϊκίζετε και εσείς και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες. Όμως, στο χωριό μου, κύριε Κουρουμπλή, λένε «κοντά είναι βλάχο μου το χωριό σου» Έρχεται μία δημοσκόπηση και θα σας έρθει σφαλιάρα και θα το καταλάβετε! Είστε δεύτεροι σ ‘ αυτήν τη δημοσκόπηση. Μπροστά είναι η Νέα Δημοκρατία, γιατί η Νέα Δημοκρατία αγωνίζεται να σώσει την Ελλάδα, γιατί η Νέα Δημοκρατία λέει αλήθεια στους Έλληνες, γιατί η Νέα Δημοκρατία και όλοι όσοι συμμετέχουν στην Κυβέρνηση και στηρίζουν την Κυβέρνηση – τα άλλα δύο κόμματα- είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε μπροστά και να σώσουμε την Ελλάδα.


http://www.karatzova.com

Επανέρχεται ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης



Ακριβά θα πληρώσουν τα τζιπ και τα πολυτελή σπίτια τους όσοι επιδόθηκαν σε αγορές... πολυτελείας προ κρίσης, αλλά και σήμερα, καθώς το υπουργείο Οικονομικών, που στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή και θα ψηφιστεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος την Δευτέρα, επαναφέρει τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Η σχετική διάταξη στο πολυνομοσχέδιο προβλέπει:


 - Φόρο πολυτελείας 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για τα ΙΧ από 1929 έως 2500 κυβικά. - Φόρο πολυτελείας 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για ΙΧ μεγαλύτερου κυβισμού. Από τον φόρο εξαιρούνται ΙΧ που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα προ 10ετίας και πίσω, καθώς και τα αναπηρικά που δεν καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας.

Για τα σκάφη αναψυχής άνω των 6 μέτρων, ελικόπτερα και αεροσκάφη ο φόρος πολυτελείας φτάνει στο 10%. Επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10% και επί της αντικειμενικής δαπάνης για πισίνες, εσωτερικές και εξωτερικές. Παράλληλα επιβάλλεται και ειδική ετήσια εισφορά για το συνάλλαγμα που φέρνουν στη χώρα μας οι ναυτιλιακές εταιρίες, είτε έχουν πλοία με ελληνική σημαία είτε με ξένη.

Η έκτακτη εισφορά θα διαρκέσει 4 χρόνια (αναδρομικά για το 2012 και έως το 2015) και θα υπολογίζεται με την εξής κλίμακα: - Με συντελεστή 10% για εισαγωγή συναλλάγματος έως 200.000 δολάρια ΗΠΑ (δηλαδή φόρος έως 20.000 ευρώ) - Με συντελεστή 8% στο ποσό από 200.000,01 έως 400.000 δολάρια (δηλαδή επιπλέον φόρος έως 16.000 ευρώ) - Με συντελεστή 6% το επιπλέον ποσό πάνω από 400.000 δολάρια.

Ο φόρος στους πλοιοκτήτες θα επιβληθεί σε δολάρια ΗΠΑ και θα καταβάλλεται σε τρεις δόσεις, τους μήνες Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Δεκέμβριο. Με άλλη διάταξη αυστηροποιούνται οι ποινές για διαπιστωμένες φορολογικές παραβάσεις ενώ η υποβολή προσφυγής σε δικαστήριο δεν αναστέλλει την βεβαίωση της οφειλής.




http://planet-greece.blogspot.com

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Ποια είναι τα φυτά του Παραδείσου



Ο κήπος της προσευχής σύμφωνα με ένα σπάνιο βυζαντινό χειρόγραφο του 13ου αιώνα
Ποια είναι τα φυτά του Παραδείσου
Η Μονή Καισαριανής και ο γύρω χώρος σε σχεδίασμα του 1745 από τον ρώσο μοναχό-περιηγητή Βασίλειο Βάρσκι
5
εκτύπωση  

Στον κήπο αυτόν η ελιά υποδηλώνει την ελεημοσύνη, η βάτος προτρέπει στην υπακοή, η ροδιά συσχετίζεται με το θάρρος και το σθένος και το κίτρο με τα ευώδη του αιθέρια έλαια δείχνει την αγνότητα και τη σωφροσύνη. Γιατί αυτός ο κήπος δεν είναι σαν τους άλλους. Κάθε φυτό έχει την ακριβή του θέση μέσα του. Οπως και κάθε αρετή στην ψυχή του ανθρώπου.

Πρόκειται για τον κήπο των αρετών, τον κήπο του Παραδείσου, τον κήπο της Εδέμ. Ετσι τον αναφέρει ένα σπάνιο βυζαντινό χειρόγραφο που βρίσκεται στην Οξφόρδη. Ενα ανώνυμο κείμενο του 13ου αιώνα συγκεκριμένα, που περιγράφει έναν κήπο κάπου στην Ανατολική Μεσόγειο, πραγματικό και συμβολικό ταυτόχρονα, τονίζοντας τη δισυπόστατη έννοια που είχε για τον βυζαντινό άνθρωπο: πνευματικός τόπος αρετών και ταυτόχρονα η απτή πραγματικότητα μιας φυσικής όασης.

«Η βίβλος αύτη τέρψιν παραδεισσίου / τω φιλομαθεί ψυχικού παρεισάγει, / εις τας νοήσεις κατά νουν παρεισφέρει». 
(Το βιβλίο αυτό θα εισαγάγει τον φιλομαθή αναγνώστη στη γοητεία και στις χάρες ενός παραδεισένιου κήπου, αν στρέψει προς αυτό όλη του τη σκέψη). Αυτό αναφέρεται στο προοίμιο του χειρογράφου. Ηταν ένα από τα στοιχεία που γοήτευσαν την καθηγήτρια κυρία Σοφία Ριζοπούλου για να σκύψει πάνω του, όταν τυχαία έπεσε στην αντίληψή της, καθώς μελετούσε στη Βοδληιανή Βιβλιοθήκη της Οξφόρδης βοτανικά κείμενα.

Δεκατέσσερα φυτά του μεσογειακού τοπίου συσχετίζονται στο χειρόγραφο με αντίστοιχο αριθμό πνευματικών αρετών. Καθένα από αυτά στηρίζει μια αρετή με στόχο όλες μαζί να δράσουν ανυψωτικά και επουλωτικά για την ψυχή του ανθρώπου. «Με οξυδερκή ματιά ο ανώνυμος συντάκτης του χειρογράφου αποκρυπτογραφεί τους κώδικες της φυτικής ζωής για να συνθέσει έναν κήπο των αρετών» λέει η κυρία Ριζοπούλου, εντυπωσιασμένη από την ακρίβεια και τη ζωντάνια των περιγραφών, όπως δηλώνει στη μικρή μελέτη της «Κήπος προσευχής» που εξέδωσε η Φιλοδασική Ενωση Αθηνών με τον εκδοτικό οίκο Καλειδοσκόπιο.

Η φύση
«Κορμοί, κλαδιά, φυλλώματα, άνθη και καρποί, μέσα από τα χρώματα, τους ήχους, τις μυρωδιές, τις γεύσεις και το άγγιγμα μιας φύσης γενναιόδωρης συνθέτουν ένα μοναδικό συνεχές ανάμεσα στο σωματικό και στο πνευματικό» σημειώνει η κυρία Ριζοπούλου, αφού, όπως αναλύει στη συνέχεια, «το κυριολεκτικό βρίσκεται εδώ σε εξαιρετική ισορροπία με το μεταφορικό σε μια ιδιαίτερα ευνοϊκή προσέγγιση - ακόμη και εξύμνηση - του φυσικού κόσμου μέσω των αισθήσεων».

Τρία είναι τα προπύλαια δέντρα στον κήπο των αρετών: ο κέδρος, το κυπαρίσσι και το πεύκο. Ολα είναι βραδυαυξή και αειθαλή. Και όλα εισηγούνται την ασκητική ζωή και την εγκράτεια: «Ωσπερ δε τα φυτά οι κατά τον αυτόν πάντα τον καιρόν καρποφορούσιν, ουδέ ανθούσιν, αλλ' ουδέ πεπαίνουσιν όλον τον καρπόν αθρόως, ουδέ συμπαραμένοντα τοις εσχάτοις έχουσιν τον πρώτον τα πάντα ούτω κανθάδε. Καιρός γαρ το παντί πράγματι, κατά τον Σολομώντα» (Οπως τα φυτά ούτε καρποφορούν ούτε ανθίζουν όλα την ίδια εποχή αλλά και στο καθένα δεν ωριμάζουν οι καρποί ταυτόχρονα, ούτε οι πρώτοι καρποί περιμένουν τους τελευταίους, έτσι κι εδώ. Υπάρχει σωστός καιρός για καθετί, όπως είπε ο Σολομώντας).

Η κλοπή
Το χειρόγραφο αποτελείται από 34 φύλλα με 1.100 στίχους σε ελληνική μικρογράμματη γραφή και στην πραγματικότητα είναι έργο δύο συντακτών, αφού στο προοίμιο ο δεύτερος αναφέρεται στον πρώτο προσθέτοντας πέντε φυτά στα ήδη υπάρχοντα εννέα.

Προϊόν «κλοπής» όμως από το μεγάλο ταξίδι στην Ανατολή που έκανε ο άγγλος περιηγητής και ορυκτολόγος Edward Daniew Clarke (1768-1822) ήταν το χειρόγραφο. Η ακριβής προέλευσή του, άγνωστη, αφού είχε επισκεφθεί όλες τις μεγάλες μονές, αποσπώντας συνολικά 94 τόμους, από τους οποίους οι 38 ήταν στα ελληνικά. Με καθαρή τη συνείδηση μάλιστα, καθώς το αιτιολογικό του ήταν ότι έσωσε τα χειρόγραφα από τα ποντίκια και τα σκουλήκια των μοναστηριακών βιβλιοθηκών αλλά και από την άγνοια των μοναχών, τα πούλησε αντί 1.000 λιρών στη Βοδληιανή Βιβλιοθήκη.

Ο Παράδεισος
Ως «συμβολικός κήπος» ή «θεωρητικόν παραδείσσιον» αναφέρεται το χειρόγραφο στη διεθνή βιβλιογραφία. Αλλωστε η λέξη «παράδεισος», προερχόμενη από την αρχαία περσική pairi-daeza, που σήμαινε «άλσος» ή «κήπος ευχαρίστησης» (σύνθετη από τις λέξεις «pairi» και «daeza», δηλαδή «κήπος» και «τείχος») υποδηλώνει έναν υπαίθριο, τειχισμένο χώρο.

Ασφαλές περιβάλλον, ήπιο κλίμα, επάρκεια νερού, αφθονία και ποικιλία καρπών είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τον Παράδεισο, σύμφωνα με την πρωτοχριστιανική αντίληψη, που άντλησε την έμπνευσή της από τη Γένεση και από την Αποκάλυψη. Ιχνη κήπων πάντως, που κοσμούσαν επαύλεις των πρώτων χριστιανικών χρόνων, έχουν εντοπισθεί σε πολλές περιοχές της Μέσης Ανατολής και στην ίδια την Κωνσταντινούπολη, ενώ στις γραπτές πηγές αναφέρονται συχνά δημόσια πάρκα, που δημιουργούνταν με δαπάνες του αυτοκράτορα.

«Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον εν Εδέμ κατά ανατολάς και έθετο εκεί τον άνθρωπον, ον έπλασε, και εξανέτειλεν ο Θεός έτι εκ της γης παν ξύλον ωραίον εις όρασιν και καλόν εις βρώσιν και το ξύλον της ζωής εν μέσω του παραδείσου και το ξύλον του ειδέναι γνωστόν καλού και πονηρού» 
(Γέν. 2, 8-9). Ενας, μοναδικός και ανυπέρβλητος είναι έκτοτε ο στόχος του ανθρώπου: η αναζήτηση του Παραδείσου. Εστω κι αν δεν είναι ο ίδιος για τον καθένα, παρά τα γραφόμενα της Βίβλου, έστω κι αν ο Παράδεισος του ενός είναι αντίθετος από εκείνον του άλλου.  


Η ελιά, η συκιά, η ροδιά και ο φοίνικας 

  • Αμπελος, πνευματική ευφροσύνη
  • Βάτος, υπακοή
  • Ελαία, ελεημοσύνη
  • Κέδρος, Κυπάρισσος και Πεύκη, εγκράτεια
  • Κίτριον, αγνότητα και σωφροσύνη
  • Κρίνον, ακτημοσύνη
  • Περσία (ροδακινιά), μετριοφροσύνη
  • Ρόα (ροδιά), ανδρεία
  • Σμίλαξ (σμιλάγγι), γνώση
  • Στύραξ (υγράμβαρη), ευχή, προσευχή
  • Συκή, πραότητα
  • Φοίνιξ (το είδος της χουρμαδιάς), δικαιοσύνη
    


http://www.tovima.gr

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013

Πρόσθετα κονδύλια 16 εκατ. ευρώ για την Πρόωρη Συνταξιοδότηση αγροτών



Στα 85.987.000 ευρώ που ήταν διαθέσιμα για την πληρωμή των αγροτών προστίθενται ακόμα 16 εκατ. ευρώ (σύνολο 101.987.000 ευρώ).
Η εξέλιξη είναι θετική για τους αγρότες που είναι ενταγμένοι στο μέτρο της Πρόωρης Συνταξιοδότησης και δεν έχουν πληρωθεί τον μήνα Δεκέμβριο του 2012.
Αυτά αποφάσισαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας και ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Καθηγητής Αθανάσιος Τσαυτάρης – σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε στον διαδικτυακό τόπο Διαύγεια.
Ειδικότερα, η απόφαση αναφέρει ότι «αυξάνουμε την εγκριθείσα πίστωση των 85.987.000 ευρώ κατά 16.000.000 ευρώ, στο συνολικό ποσό των 101.987.000 ευρώ για τη συνέχιση των πληρωμών των δικαιούχων καθώς και για τη υλοποίηση του προγράμματος της Πρόωρης Συνταξιοδότησης των Αγροτών για το έτος 2012. Το ποσό της δαπάνης με το οποίο θα χρηματοδοτηθεί ο ΕΛΕΓΕΠ το 2012, για την πληρωμή των δικαιούχων ανέρχεται σε ποσό ύψους μέχρι 94.987.000 ευρώ».
Δείτε εδώ την απόφαση που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια.




http://www.agronews.gr/

Αράχωβα εμπιστευτικό: Τα τσιφτετέλια σε χιονισμένες μπουζουκλερί τέλειωσαν για την ντόπια ελίτ



Share
Θέρετρα στην Εποχή της Κρίσης και του Φόβου
 Αράχωβα-του απεσταλμένου μας
Πουθενά αλλού στην Ελλάδα δεν αποτυπώθηκε η περίοδος της Σημιτικής εκτροπής τόσο εμφατικά όσο στην Αράχωβα.
Η Μύκονος, ήταν ήδη από την δεκαετία του ‘50 πόλος για την εγχώρια «χρυσή» νεολαία και από τη δεκαετία του ‘60 ινκόγκνιτο καταφύγιο για διεθνείς σταρ.
Το ορεινό όμως κεφαλοχώρι, με την βαριά από τον Καραϊσκάκη ιστορία, ήταν μέχρι πολύ πρόσφατα, κυρίως, παραγωγός τής διάσημης πλέον φορμαέλλας αλλά και εκλεκτού κόκκινου κρασιού.
Δίπλα της υπήρχε από το 1975 το Χιονοδρομικό.
Αλλά οι πρασινοροζ, κοινωνικά ανελθόντες με τα δανεικά που σήμερα η χώρα αποπληρώνει με εθνική ανεξαρτησία, είχαν άλλες προτεραιότητες.
Όφειλαν πρώτα  να εκθρονίσουν τους παλαιούς Κολωνακιώτες και Μυκονιάτες, τύπου Ζάχου Χατζηφωτίου. Για να τεκμηριωθεί η κοινωνική άνοδος προείχε η κατάκτηση των παραλιών.
Έπειτα, προερχόμενοι οι ίδιοι, σε σημαντικό ποσοστό, από κατσάβραχα, απόγονοι γιδοβοσκών την μοίρα των οποίων θα είχαν ακολουθήσει αν δεν είχε υπάρξει ο Ανδρέας Παπανδρέου, έτρεφαν έμφυτη απέχθεια για ο,τιδήποτε κακοτράχαλο.
Πού καιρός λοιπόν για όρη και άγρια βουνά …
Όλα αυτά, μέχρι τη διόγκωση του οικονομικοπολιτικού καρκινώματος που συνοπτικά αποκλήθηκε «Διαπλοκή» και το colpo grosso  του Χρηματιστηρίου.
Αφού είχαν κορεσθεί οι ανάγκες γαστέρας, υπογαστρίου και ματαιοδοξίας, το υπερβάλλον χρήμα που διοχετεύθηκε στην οικονομία ζητούσε νέο κανάλι ροής.
Αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου με βάση επιχειρηματικά σχέδια που εκπονήθηκαν από τον Βαρώνο Μυνχάουζεν.
Ευρωπαϊκές εισροές ανεξέλεγκτα δαπανώμενες.
Ολυμπιακές υπερτιμολογήσεις στρατοσφαιρικού ύψους.
Φθηνές, λόγω ευρώ, τραπεζικές χορηγήσεις.
«Μαύρο» πολιτικό και δημοσιογραφικό χρήμα.
Όλα, διαμόρφωσαν ένα στιλβωμένο στρώμα νεόκοπων καταναλωτών που διψούσε να διαφοροποιηθεί από τον κρατούντα κοινωνικό συρμό :
First we take Mykonos then we take …what?
Ο δυτικότροπος μιμητισμός, θεριεύοντας τον φθόνο για τα Αλπικά μεγαλεία, παρείχε μια απάντηση στο «τι να κάνουμε» : χειμερινός τουρισμός.
Για την ορεινή εκστρατεία ενυπήρχαν βέβαια και δύο φυσιολογικές κοινωνικές παράμετροι, που όμως διαδραμάτισαν δευτερεύοντα ρόλο :
Πρώτον, η πραγματική επιθυμία μικρής μερίδας του πληθυσμού για ενάσκηση αθλητικών δραστηριοτήτων σε χιονισμένο περιβάλλον, με την ανάλογη τουριστική δραστηριοποίηση που πυροδοτεί.
Δεύτερον, το ότι η μεταπολεμική γιγάντωση της Αθήνας ενηλικίωσε γενιές στο τεχνητό περιβάλλον της πόλης, χωρίς καμία επαφή με το ύπαιθρο, που διψούσαν για την αρχέγονη στο ανθρώπινο είδος επαφή με τη Μητέρα Φύση.
Όλα συνέκλιναν σε μια απαίτηση-ανάγκη : χειμερινό θέρετρο.
Αναπτύχθηκαν αρκετά : Καρπενήσι, Καλάβρυτα, Βασιλίτσα. Και άλλα.
Αλλά την κορωνίδα αποτέλεσε η Αράχωβα.
Επειδή η «ανάπτυξη» και η μετέπειτα μορφοποίηση της ευρύτερης περιοχής που σχεδόν πολιτογραφήθηκε σαν «Αράχωβα», δηλαδή του ορεινού άξονα Αράχωβα-Λιβάδι-Επτάλοφος, πυρήνα του φυσικού κάλλους του ιερού Παρνασσού, συμπύκνωσε το πνεύμα της εποχής.
Τουρισμός, Οικοδομή, Lifestyle.
Οι ατμομηχανές της παρασιτικής οικονομίας.
Και οι γεννήτριες του αφορολόγητου χρήματος.
Η Αράχωβα «εκτοξεύτηκε» και από τα πράγματα και από τις περιστάσεις.
Απείχε 170 χιλιόμετρα από την Αθήνα, το κέντρο λήψης αποφάσεων και έδρα της οικονομικής ισχύος, η βενζίνη ήταν ακόμα φθηνή – εξάλλου λεφτά τότε όντως υπήρχαν.
Υπήρχαν χιονοδρομικές εγκαταστάσεις.
Έλειπαν οι υποδομές εξυπηρέτησης μιας ελέω ευκόλου χρήματος απαιτητικής πελατείας που γύρευε glamour σε ορεινό περιβάλλον.
Ένα Gstaad ή Chamonix ή Kitzbühel στην ελληνική εκδοχή, κάτι σαν διαρκές τσιφτετέλι σε χιονισμένη μπουζουκλερί.
Πρώτα ήρθαν, κυρίως από Αθήνα, μαγαζάτορες με χιονοδρομικούς εξοπλισμούς και επιχειρηματίες της νύχτας και της διασκέδασης.
Μετά ήρθε η φυλή της περιβαλλοντικής καταστροφής, οι εργολάβοι.
Δασικά διάκενα κηρύχτηκαν οικόπεδα και δομήθηκαν, χωρίς σχέδιο, χωρίς υποδομές, χωρίς πρόβλεψη, νομότυπα ή στα όρια της παρανομίας, με ακροβασίες πάνω στη δασική νομοθεσία.
Στο υπέροχο «Λιβάδι» τα κοπάδια των ζώων, που παρείχαν το γάλα για τα προϊόντα της περιοχής, εκτοπίστηκαν από κοπάδια νεόπλουτων που ζούσαν τον χιονισμένο τους μύθο.
Αφού δημιουργήθηκαν οικιστικές υποδομές ήρθαν οι μεγαλόσχημοι της οικονομίας και της πολιτικής, οι οποίοι εκτός από διακοπές έκλεισαν σε απόμερα σαλέ όχι λίγα, υλοποιηθέντα ή ματαιωθέντα, οικονομικοπολιτικά «ντηλς».
Ακολουθώντας την παράδοση που ήθελε τους Έλληνες να λύνουν τα μεν των θεών στον Όλυμπο τα δε των ανθρώπων στον Παρνασσό – παρακείμενο το Μαντείο των Δελφών.
Τέλος, όπως παντού όπου ρέει άκοπο χρήμα, ήρθε το Έγκλημα.
Μπράβοι, ναρκωτικά. Αλλά και ληστείες στις πιο απόμερες οδικές προσβάσεις, μέρα-μεσημέρι ή αργά τη νύχτα, που είτε δεν δηλώθηκαν είτε δεν έλαβαν δημοσιότητα.
Κάπου γύρω ήταν τα λημέρια του Βασίλη Παλαιοκώστα, ο οποίος μερικοί ισχυρίζονται ότι ανεφοδιαζόταν απτόητος με καύσιμα στο Λιβάδι, ενώ τον καταδίωκε όλη η Αστυνομία.
Όπως συμβαίνει πάντα, ακολουθώντας την ανώτερη τάξη, ήρθαν οι μικρομεσαίοι. Με τουριστικά πακέτα, με φοιτητικές εκδρομές, με ολιγοήμερες «αποδράσεις».
Πουλάνε τις βίλες τους (από το ΕΘΝΟΣ)
Και οι ντόπιοι; Λίγοι στάθηκαν αμήχανοι μπροστά στην καταιγιστική μεταμόρφωση του οικείου τους χώρου. Αρκετοί συμμετείχαν, περισσότερο στον τομέα της εστίασης και των μικρομεσαίου μεγέθους καταλυμάτων. Πολλοί εκμεταλλεύτηκαν τις υπεραξίες γης.
Γενικά κράτησαν περισσότερο σε σύγκριση με τους παλαιά πάμπτωχους Μυκονιάτες τον χαρακτήρα τους, πράγμα δυσδιάκριτο βέβαια το χειμώνα, την high season, ευκρινέστερο το καλοκαίρι, χωρίς τις πολυπληθείς τουριστικές ορδές.
Και σήμερα; Στην Εποχή της Κρίσης;
Όπως συνέβη στον Ιταλικό νεορεαλισμό, άλλοι βλέπουν αθλιότητα άλλοι μεγαλεία.
Η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση.
Το Περιβάλλον βέβαια έχει σαφώς εμπορευματοποιηθεί, η διατήρησή του δεν ισχύει ως αυθύπαρκτη αξία αλλά ως πόρος χρησιμοποιούμενος στη φρενιτιώδη επιδίωξη των ανθρώπων για πλουτισμό.
Όμως η Αράχωβα είναι υπέροχη γιατί και σήμερα συμπυκνώνει την Ελλάδα του 2013.
Υπάρχει δυναμισμός αλλά και φόβος για το αύριο.
Όλοι νοσταλγούν χωρίς ενοχές την απεριόριστη χλιδή, αλλά και έχουν συνειδητοποιήσει ότι η «όλα ήταν ένα ψέμμα» που βασιζόταν σε δανεικά και κλοπιμαία.
Ότι πλέον πρέπει να επιβιώσουν εκ των ενόντων, το προϊόν απευθύνεται κυρίως στους ιθαγενείς, εδώ δεν πρόκειται να εμφανιστεί ξαφνικά, όπως στα κοσμοπολίτικα νησιά, ο Αμπράμοβιτς και να παραγγείλει τριακόσιους αστακούς προκαλώντας έκρηξη ρευστότητας.
Και εδώ και σε όλη την Ελλάδα, η ανάταση μπορεί να έλθει από τα νιάτα, το μέτρο, την παράδοση και την ομορφιά.
Όχι τυχαία, από τα πιο επιτυχημένα μαγαζιά είναι φέτος ένα μικρό στον κεντρικό δρόμο, που πουλάει «παραδοσιακούς λουκουμάδες». Ευρώ 2,5. Οι νεολαίοι κάνουν ουρά για να πάρουν το ευμέγεθες μπωλ, πασπαλισμένο με καρύδι, και το απολαμβάνουν όρθιοι με το διαρκές κέφι της ηλικίας.
Και αγναντεύοντας νοτιοδυτικά, τον Δελφικό Ελαιώνα και στο βάθος τον Κορινθιακό και τα Μωραΐτικα βουνά αντίκρυ, η ανάσα σου πάντα σταματά, από την ομορφιά.
Το Ελληνικό Τοπίο μοιάζει άτρωτο στο πέρασμα του χρόνου.
Αρκεί οι Έλληνες να μην κάψουν όλα τα δένδρα στο τζάκι…

Αράχωβα Εμπιστευτικό
Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά 2012-13
- Οι «πλούσιοι και επώνυμοι» δεν πολυφάνηκαν. Οι μέρες είναι «πονηρές» για επίδειξη ευμάρειας. Κάποιοι, άλλωστε, είναι παρέα με το Λάκη στο Κορυδαλλός resort. Άλλοι πουλάνε τα σαλέ. Και στο Λιβάδι έχουν γίνει δεκάδες διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος στις μαιζονέττες.
- Αντίθετα, οι μεσαίοι, βρίσκοντας ανοιχτό πεδίο, «ξεσάλωσαν». Στην ανθρωπογεωγραφία κυριάρχησαν οι γενιές 50-60 και 15-25. Οι δημιουργικές ηλικίες 30-50, πιεσμένες οικονομικά, ήταν απούσες από την «πιάτσα» αλλά κυρίαρχες στο χιονοδρομικό.
- Ήταν η πρώτη χρονιά που μπορούσες άνετα να βρεις για την εορταστική περίοδο κατάλυμα με λιγότερα από 100 ευρώ. Τα ξενοδοχεία ξεκίνησαν με πληρότητα περίπου 70% και βαθμιαία έφτασαν σχεδόν το 100%.
- Οι περισσότεροι εκδρομείς, κυρίως οι οικογενειάρχες, ήρθαν μεν αλλά έμειναν κλεισμένοι μέσα. Αρκούμενοι στο πρωινό και στον μπουφέ του ξενοδοχείου. Με κανένα καφεδάκι έξω. Το all inclusive επελαύνει.
- Από τη στενότητα, χαμένη η εστίαση. Τα ρεβεγιόν με table d’hôte των 100 ευρώ είναι παρελθόν. Αλλά και με 50, λίγη συμμετοχή. Για ταβέρνες και ρεστωράν το να έχουν γεμάτα τα μισά τραπέζια θεωρούταν επιτυχία. Και κεντρικότατο στέκι, όπου παλιά σύχναζε και ο Αλέξης Κούγιας, είχε σε ρεβεγιόν πελατεία μερικές παρέες νεαρών από την διπλανή Λιβαδειά.
- Παραμένει το μόνο μέρος στην Ελλάδα όπου σε 100 μέτρα μπορείς να μετρήσεις τρία jeepΗummer . Αλλά πλέον μπορεί και να ακούσεις τον διπλανό σου να ρωτά τον μπάρμαν «πόσο έχει το σπέσιαλ;», «8,5 €», «καλά, φέρε μια μπύρα».
- Παραδοσιακά, η μεγάλη κίνηση λαβαίνει χώρα τα Χριστούγεννα και μειώνεται προς την Πρωτοχρονιά. Φέτος συνέβη το αντίθετο. Σκορπώντας χαμόγελα και ελπίδα στους αρχικά «παγωμένους» επαγγελματίες.
Και του Χρόνου!
Προφήτης


http://www.antinews.gr

Πώς να σωθείτε εάν πάθετε έμφραγμα και είστε μόνοι σας





Ας υποθέσουμε ότι επιστρέφετε με το αυτοκίνητο από την δουλειά. Είστε μόνος. Έχετε περάσει μια σκληρή ημέρα, είστε κουρασμένος και ψυχολογικά είστε χάλια. 
Το άγχος σας είναι μεγάλο και δεν υποχωρεί με τίποτε. 
Ξαφνικά αισθάνεστε ένα φοβερό πόνο στο στήθος ο οποίος επεκτείνεται στον βραχίονα και στο σαγόνι… 
Παθαίνετε έμφραγμα. 
Βρίσκεστε μόλις 5 χιλιόμετρα από το πλησιέστερο νοσοκομείο. Δυστυχώς όμως δεν ξέρετε εάν θα τα καταφέρετε να φτάσετε ως εκεί…
Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Νο 240, του Νοσοκομείου του Ρότσεστερ και είναι ουσιαστικά οι πρώτες βοήθειες που μπορεί κάποιος να δώσει στον εαυτό του όταν πάθει έμφραγμα και είναι μόνος. Πρώτες βοήθειες που μπορεί να σταθούν απαραίτητες για την επιβίωση του.
Πολλοί άνθρωποι παθαίνουν έμφραγμα και είναι μόνοι και αβοήθητοι...
Από τη στιγμή που θα νιώσουν ότι η καρδιά τους δεν λειτουργεί κανονικά και θα νιώσουν τον πόνο, τους απομένουν μόνο 10 δευτερόλεπτα μέχρι να χάσουν τις αισθήσεις τους.  
Αυτά τα 10 δευτερόλεπτα που φυσικά είναι γεμάτα πόνο και τρομερό στρες, ίσως αποδειχτούν σημαντικά για την ίδια τους τη ζωή.
Όταν κάποιος νιώσει το έμφραγμα δεν πρέπει να πανικοβληθεί.  
Πρέπει αμέσως να αρχίσει να βήχει έντονα, δυνατά και επαναλαμβανόμενα. Πριν τον βήχα να προηγείται βαθιά ανάσα και να προσπαθεί ο βήχας να είναι βαθύς και παρατεταμένος, όπως όταν θέλουμε να βγάλουμε φλέμα.
Η βαθιά ανάσα και ο βήχας να επαναλαμβάνεται κάθε 2 δευτερόλεπτα, χωρίς κανένα σταματημό. 
Αυτό πρέπει να γίνεται συνέχεια μέχρι να έρθει η βοήθεια ή να επανέλθει η καρδιά σε σωστή λειτουργία.  
Οι βαθιές ανάσες μεταφέρουν οξυγόνο στους πνεύμονες ενώ οι κινήσεις που προκαλεί ο βήχας πιέζουν την καρδιά και εξασφαλίζουν την κυκλοφορία του αίματος.
Ο βήχας επίσης, βοηθάει την καρδιά να ανακτήσει τον φυσιολογικό της ρυθμό. 
Αυτή η κίνηση μπορεί να σώσει ζωές
Τα εμφράγματα πλέον δεν «κοιτάζουν» ηλικίες. Χτυπούν τους πάντες, λόγω των αλλαγών στον τρόπο ζωής.


Αρχειοθήκη ιστολογίου