Ένα απίστευτο πάρτυ διαφθοράς όπου συμμετέχουν αστυνομικοί, εφοριακοί και τελωνειακοί αποκαλύπτεται από καταγγελίες που ερευνά η ΕΥΠ.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες αυτές, στελέχη της Δημοτική Αστυνομίας διευκολύνουν παραεμπόρους ενώ οι μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακοί, εφοριακοί, τελωνειακοί παράγοντες), αντί να ελέγχουν όπως θα έπρεπε το λαθρεμπόριο καυσίμων, μπλοκάρουν την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών στα βενζινάδικα με το αζημίωτο.
Αυτά αποκάλυψε χτες -μιλώντας σε δημοσιογράφους- υψηλόβαθμος υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αφήνοντας σαφείς αιχμές για την εμπλοκή υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας, του ΣΔΟΕ αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας στο κύκλωμα του παραεμπορίου. Μάλιστα το ίδιο στέλεχος αποκάλυψε ότι η ΕΥΠ παρακολουθεί, ήδη, στελέχη της δημοτικής αστυνομίας μεγάλων δήμων προκειμένου να αποκαλυφθεί η παράνομη διασύνδεση.
Την ίδια ώρα ο κρατικός μηχανισμός, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής στοιχεία αλλά και από τις καταγγελίες του ίδιου στελέχους του υπουργείου, αδυνατεί να εντοπίσει, να κατασχέσει και να καταστρέψει προϊόντα που πλέον δεν βρίσκονται μόνο στα πεζοδρόμια αλλά ακόμη και στα ράφια του νόμιμου καταστημάτων.
Σχετικά με τη δυνατότητα καταστροφής προϊόντων του παράνομου εμπορίου που πιάνουν τα αρμόδια κλιμάκια, όπως ανέφερε ο ίδιος παράγοντας, το ΣΔΟΕ και η Αστυνομία έχουν αυτοεξαιρεθεί από την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων, και αυτή η απεμπλοκή όπως είπε δημιουργεί δυσλειτουργίες. Αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι τα κατασχεθέντα προϊόντα από το ΣΔΟΕ και την ΕΛΑΣ να μην μπορούν να καταστραφούν και άρα να ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να επαναδιοχετευτούν στην αγορά.
Από την άλλη πλευρά και παρά τις όποιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί από ορισμένους δήμους (πχ ο Δήμος Πειραιά) για την πάταξη του φαινομένου, το παραεμπόριο στο σύνολο της χώρας συνεχίζει να ανθεί στερώντας από τις νόμιμες επιχειρήσεις και τον κρατικό κορβανά πολύτιμα έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι το παραεμπόριο μεταφράζεται σε 25 δισ. ευρώ λιγότερη ρευστότητα στην ελληνική αγορά και απώλεια άνω των 6 δισ. ευρώ φόρους.
Πάντως, στην τελευταία συνεδρίαση της Μεικτής Επιτροπής για τη Φοροδιαφυγή, και παρά τις όποιες αντιδράσεις είχαν εκφραστεί από τους εμπλεκόμενους φορείς κατά το πρόσφατο παρελθόν αποφασίσθηκε η δημιουργία και λειτουργία ενός Ενιαίου Επιχειρησιακού Κέντρου, καθώς έγινε σαφές ότι χρειάζεται ενιαία αντιμετώπιση. Αντικείμενο του Επιχειρησιακού Κέντρου, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομικών (ΣΔΟΕ), ΚΕΔΕ (Δημοτική Αστυνομία), υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Ελληνική Αστυνομία) και Υπουργείο Ανάπτυξης (ΥΠΕΑ) θα είναι η δημιουργία και ο συντονισμός ειδικών κλιμακίων ελέγχου και η κατάρτιση επιχειρησιακών σχεδίων με σκοπό τη συστηματική αντιμετώπιση του παραεμπορίου.
Λαθρεμπόριο καυσίμων
Επίσης, συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, μεταξύ μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακούς, εφοριακούς και τελωνειακούς) με τμήμα της αλυσίδας διακίνησης καυσίμων "δείχνει" το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, από το γεγονός ότι έως τώρα δεν έχουν εγκατασταθεί τα συστήματα εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σύμφωνα με το ίδιο ανώτερο στέλεχος του υπουργείου, το σύστημα εισροών - εκροών θα περιόριζε δραστικά το λαθρεμπόριο καυσίμων, δεν εγκαθίσταται όμως καθώς ''παρακωλύεται'' εκ των έσω, εδώ και χρόνια, η όλη διαδικασία. Όπως είπε ο ίδιος, αντίθετες δηλώνουν και οι εταιρείες εμπορίας υγρών καυσίμων, οι οποίες υποστηρίζουν ότι τα τιμολόγια και τα παραστατικά αρκούν για τον φορολογικό έλεγχο και ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω στοιχεία.
«Γινόταν...κόλαση μεταξύ των υπηρεσιών των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών» σχολίασε το ίδιο στέλεχος, αναφέροντας ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με επιστολή της στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προειδοποιούσε ότι αν το τελευταίο «δεν δώσει φορολογικές διαστάσεις στο σύστημα εισροών - εκροών, δεν πατάσσεται το λαθρεμπόριο» και συνέχισε: «ζητούσαμε να συνδεθεί το σύστημα εισροών - εκροών με τη Γενική Γραμματεία πληροφοριακών Συστημάτων. Η ηγεσία έλεγε να προχωρήσουμε, αλλά ...ο μηχανισμός έλεγε όχι».
Πανηγύριζαν για την περαίωση
Αφορμή για τη δικαστική έρευνα, που «δείχνει» την ύπαρξη κυκλώματος, το οποίο «κούρευε» πρόστιμα περαίωσης από φορολογούμενους, ήταν -σύμφωνα με πληροφορίες- η... παρατηρητικότητα δικαστικής λειτουργού στο Διοικητικό Πρωτοδικείο.
Η ίδια εξετάζοντας την περίπτωση ανώνυμης εταιρείας εντόπισε αναντιστοιχία μεταξύ των φορολογικών παραβάσεών της σε σχέση με το μικρό πρόστιμο που πλήρωσε για περαίωση εξαετίας και το οποίο έφτανε μόλις τα 20.000 ευρώ. Η δικαστική λειτουργός το έψαξε ζητώντας στοιχεία από το υπουργείο Οικονομικών και διαπιστώθηκε ότι η εν λόγω εταιρεία αντί των 20.000 ευρώ έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο 620.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα στοιχεία που της εστάλησαν, φάνηκε ότι οι αρμόδιοι υπάλληλοι, που είχαν ελέγξει την εταιρεία, είχαν καταχωρίσει στο σύστημα Taxis συνολικά... τρία σημειώματα. Σύμφωνα με το πρώτο, έπρεπε η εταιρεία να καταβάλει για την περαίωση 420.000 ευρώ, σύμφωνα με το δεύτερο 20.000 ευρώ, ενώ στο τρίτο 620.000 ευρώ. Ωστόσο, η εν λόγω υπόθεση είχε περαιωθεί με το εκκαθαριστικό που ζητούσε 20.000 ευρώ.
iefimerida.gr
Σύμφωνα με τις καταγγελίες αυτές, στελέχη της Δημοτική Αστυνομίας διευκολύνουν παραεμπόρους ενώ οι μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακοί, εφοριακοί, τελωνειακοί παράγοντες), αντί να ελέγχουν όπως θα έπρεπε το λαθρεμπόριο καυσίμων, μπλοκάρουν την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών στα βενζινάδικα με το αζημίωτο.
Αυτά αποκάλυψε χτες -μιλώντας σε δημοσιογράφους- υψηλόβαθμος υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αφήνοντας σαφείς αιχμές για την εμπλοκή υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας, του ΣΔΟΕ αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας στο κύκλωμα του παραεμπορίου. Μάλιστα το ίδιο στέλεχος αποκάλυψε ότι η ΕΥΠ παρακολουθεί, ήδη, στελέχη της δημοτικής αστυνομίας μεγάλων δήμων προκειμένου να αποκαλυφθεί η παράνομη διασύνδεση.
Την ίδια ώρα ο κρατικός μηχανισμός, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής στοιχεία αλλά και από τις καταγγελίες του ίδιου στελέχους του υπουργείου, αδυνατεί να εντοπίσει, να κατασχέσει και να καταστρέψει προϊόντα που πλέον δεν βρίσκονται μόνο στα πεζοδρόμια αλλά ακόμη και στα ράφια του νόμιμου καταστημάτων.
Σχετικά με τη δυνατότητα καταστροφής προϊόντων του παράνομου εμπορίου που πιάνουν τα αρμόδια κλιμάκια, όπως ανέφερε ο ίδιος παράγοντας, το ΣΔΟΕ και η Αστυνομία έχουν αυτοεξαιρεθεί από την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων, και αυτή η απεμπλοκή όπως είπε δημιουργεί δυσλειτουργίες. Αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι τα κατασχεθέντα προϊόντα από το ΣΔΟΕ και την ΕΛΑΣ να μην μπορούν να καταστραφούν και άρα να ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να επαναδιοχετευτούν στην αγορά.
Από την άλλη πλευρά και παρά τις όποιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί από ορισμένους δήμους (πχ ο Δήμος Πειραιά) για την πάταξη του φαινομένου, το παραεμπόριο στο σύνολο της χώρας συνεχίζει να ανθεί στερώντας από τις νόμιμες επιχειρήσεις και τον κρατικό κορβανά πολύτιμα έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι το παραεμπόριο μεταφράζεται σε 25 δισ. ευρώ λιγότερη ρευστότητα στην ελληνική αγορά και απώλεια άνω των 6 δισ. ευρώ φόρους.
Πάντως, στην τελευταία συνεδρίαση της Μεικτής Επιτροπής για τη Φοροδιαφυγή, και παρά τις όποιες αντιδράσεις είχαν εκφραστεί από τους εμπλεκόμενους φορείς κατά το πρόσφατο παρελθόν αποφασίσθηκε η δημιουργία και λειτουργία ενός Ενιαίου Επιχειρησιακού Κέντρου, καθώς έγινε σαφές ότι χρειάζεται ενιαία αντιμετώπιση. Αντικείμενο του Επιχειρησιακού Κέντρου, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομικών (ΣΔΟΕ), ΚΕΔΕ (Δημοτική Αστυνομία), υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Ελληνική Αστυνομία) και Υπουργείο Ανάπτυξης (ΥΠΕΑ) θα είναι η δημιουργία και ο συντονισμός ειδικών κλιμακίων ελέγχου και η κατάρτιση επιχειρησιακών σχεδίων με σκοπό τη συστηματική αντιμετώπιση του παραεμπορίου.
Λαθρεμπόριο καυσίμων
Επίσης, συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, μεταξύ μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακούς, εφοριακούς και τελωνειακούς) με τμήμα της αλυσίδας διακίνησης καυσίμων "δείχνει" το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, από το γεγονός ότι έως τώρα δεν έχουν εγκατασταθεί τα συστήματα εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σύμφωνα με το ίδιο ανώτερο στέλεχος του υπουργείου, το σύστημα εισροών - εκροών θα περιόριζε δραστικά το λαθρεμπόριο καυσίμων, δεν εγκαθίσταται όμως καθώς ''παρακωλύεται'' εκ των έσω, εδώ και χρόνια, η όλη διαδικασία. Όπως είπε ο ίδιος, αντίθετες δηλώνουν και οι εταιρείες εμπορίας υγρών καυσίμων, οι οποίες υποστηρίζουν ότι τα τιμολόγια και τα παραστατικά αρκούν για τον φορολογικό έλεγχο και ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω στοιχεία.
«Γινόταν...κόλαση μεταξύ των υπηρεσιών των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών» σχολίασε το ίδιο στέλεχος, αναφέροντας ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με επιστολή της στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προειδοποιούσε ότι αν το τελευταίο «δεν δώσει φορολογικές διαστάσεις στο σύστημα εισροών - εκροών, δεν πατάσσεται το λαθρεμπόριο» και συνέχισε: «ζητούσαμε να συνδεθεί το σύστημα εισροών - εκροών με τη Γενική Γραμματεία πληροφοριακών Συστημάτων. Η ηγεσία έλεγε να προχωρήσουμε, αλλά ...ο μηχανισμός έλεγε όχι».
Πανηγύριζαν για την περαίωση
Αφορμή για τη δικαστική έρευνα, που «δείχνει» την ύπαρξη κυκλώματος, το οποίο «κούρευε» πρόστιμα περαίωσης από φορολογούμενους, ήταν -σύμφωνα με πληροφορίες- η... παρατηρητικότητα δικαστικής λειτουργού στο Διοικητικό Πρωτοδικείο.
Η ίδια εξετάζοντας την περίπτωση ανώνυμης εταιρείας εντόπισε αναντιστοιχία μεταξύ των φορολογικών παραβάσεών της σε σχέση με το μικρό πρόστιμο που πλήρωσε για περαίωση εξαετίας και το οποίο έφτανε μόλις τα 20.000 ευρώ. Η δικαστική λειτουργός το έψαξε ζητώντας στοιχεία από το υπουργείο Οικονομικών και διαπιστώθηκε ότι η εν λόγω εταιρεία αντί των 20.000 ευρώ έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο 620.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα στοιχεία που της εστάλησαν, φάνηκε ότι οι αρμόδιοι υπάλληλοι, που είχαν ελέγξει την εταιρεία, είχαν καταχωρίσει στο σύστημα Taxis συνολικά... τρία σημειώματα. Σύμφωνα με το πρώτο, έπρεπε η εταιρεία να καταβάλει για την περαίωση 420.000 ευρώ, σύμφωνα με το δεύτερο 20.000 ευρώ, ενώ στο τρίτο 620.000 ευρώ. Ωστόσο, η εν λόγω υπόθεση είχε περαιωθεί με το εκκαθαριστικό που ζητούσε 20.000 ευρώ.
iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου