Μετά την αποκάλυψη από το On Alert του εγγράφου του ΓΕΕΘΑ, για την τροποποίηση του Ν.3883/2010, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας διαβεβαίωνε ότι τίποτε δεν έχει τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας και δεν είναι μέσα στα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας οποιαδήποτε αύξηση στα όρια ηλικίας των στρατιωτικών.
Μετά την αποκάλυψη από το On Alert του εγγράφου του ΓΕΕΘΑ, για την τροποποίηση του Ν.3883/2010, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας διαβεβαίωνε ότι τίποτε δεν έχει τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας και δεν είναι μέσα στα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας οποιαδήποτε αύξηση στα όρια ηλικίας των
στρατιωτικών.
Ωστόσο, τα Γενικά Επιτελεία φαίνεται να σχεδιάζουν την αύξηση των ορίων ηλικίας στο στράτευμα, μετά τη σχετική κατεύθυνση του ΓΕΕΘΑ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του On Alert οι επιτελείς προτείνουν την αύξηση ορίων ηλικίας , όπως αυτά αναφέρονται στο έγγραφο του
ΓΕΕΘΑ, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι θα πρέπει να εξασφαλισθούν οι διατάξεις του Ν.3865/2010 μέχρι το 2015 χωρίς αλλαγή (μεταβατική
περίοδος με 31 χρόνια πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, 4 χρόνια φοίτησης σε ΑΣΕΙ και 5 χρόνια εκστρατείας). Από το 2015 και μετά,
προτείνουν οι επιτελείς, για όσους συμπληρώνουν τότε τα 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας, να ισχύσουν 40 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας έτσι
ώστε να συνυπολογίζονται μόνο τα 4 έτη φοίτησης σε στρατιωτικές σχολές.
Η εν λόγω πρόταση δε, αναφέρουν, συνεπάγεται ρυθμίσεις μισθολογικές και συνταξιοδοτικές με ανάλογη σταδιοδρομική εξέλιξη των στελεχών.
Συνεχίζοντας οι επιτελείς, διευκρινίζουν ότι η μεταβολή της 35ετίας σε 40ετία, μετατοπίζει το χρόνο δικαιώματος λήψης του εφάπαξ βοηθήματος
κατά πέντε έτη, γεγονός που συνδέεται άμεσα με τον οικογενειακό προγραμματισμό των στελεχών, με ταυτόχρονη παράταση της αβεβαιότητας,
μεσούσης της οικονομικής κρίσης.
Υπενθυμίζουν ότι στα συνταξιοδοτικά θέματα οι χρονολογίες κλειδιά είναι το 2012 που εκπνέει ο νόμος Ρέππα (Ν.3029/2002), το 2015 που εκπνέει ο
νόμος Πετραλιά (Ν.3655/2008) σύμφωνα με τον οποίο οι συντάξεις υπολογίζονται με το μέσο όρο των αποδοχών της τελευταίας πενταετίας και
μετά το 2015, όπου πλέον οι στρατιωτικοί οδηγούνται στον αναλογικό τρόπο υπολογισμού της σύνταξης με βάση τον Μ.Ο. όλων των ετών υπηρεσίας.
Τονίζουν ότι η δημοσιοποίηση οποιουδήποτε κειμένου θα πυροδοτήσει μια νέα αθρόα έξοδο προσωπικού με υποβολή παραιτήσεων, εξωθούμενο σε
απομάκρυνση και ένταξή του στην κατηγορία των νέο-μικροσυνταξιούχων, καθόσον θα ανήκουν στην κατηγορία των κάτω των 55 ετών, με περικοπή
πλέον των συντάξεών τους κατά 40%.
Βέβαια όλα αυτά σε προτάσεις τροποποίησης του Ν.3883/2010 που αφορά καθαρά και μόνο την ιεραρχία των στρατιωτικών.
Επίσης, οι επιτελείς, μεταξύ των άλλων, προτείνουν οι στρατιωτικοί πολύτεκνοι γονείς τριών (3) τέκνων και αυτοί που πάσχουν από ανίατα ή
δυσίατα νοσήματα να μετατίθενται όχι μόνο κατόπιν πρότερης σχετικής αναφοράς τους όπως τουλάχιστον θεσπίστηκε με τον παραπάνω νόμο, αλλά
κατά προτεραιότητα. Και βέβαια δικαιολογούν την τροποποίηση αυτή καθόσον, κατά την άποψή τους, τα κοινωνικά κριτήρια έπονται σε
σπουδαιότητα των υπηρεσιακών.
στρατιωτικών.
Ωστόσο, τα Γενικά Επιτελεία φαίνεται να σχεδιάζουν την αύξηση των ορίων ηλικίας στο στράτευμα, μετά τη σχετική κατεύθυνση του ΓΕΕΘΑ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του On Alert οι επιτελείς προτείνουν την αύξηση ορίων ηλικίας , όπως αυτά αναφέρονται στο έγγραφο του
ΓΕΕΘΑ, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι θα πρέπει να εξασφαλισθούν οι διατάξεις του Ν.3865/2010 μέχρι το 2015 χωρίς αλλαγή (μεταβατική
περίοδος με 31 χρόνια πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, 4 χρόνια φοίτησης σε ΑΣΕΙ και 5 χρόνια εκστρατείας). Από το 2015 και μετά,
προτείνουν οι επιτελείς, για όσους συμπληρώνουν τότε τα 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας, να ισχύσουν 40 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας έτσι
ώστε να συνυπολογίζονται μόνο τα 4 έτη φοίτησης σε στρατιωτικές σχολές.
Η εν λόγω πρόταση δε, αναφέρουν, συνεπάγεται ρυθμίσεις μισθολογικές και συνταξιοδοτικές με ανάλογη σταδιοδρομική εξέλιξη των στελεχών.
Συνεχίζοντας οι επιτελείς, διευκρινίζουν ότι η μεταβολή της 35ετίας σε 40ετία, μετατοπίζει το χρόνο δικαιώματος λήψης του εφάπαξ βοηθήματος
κατά πέντε έτη, γεγονός που συνδέεται άμεσα με τον οικογενειακό προγραμματισμό των στελεχών, με ταυτόχρονη παράταση της αβεβαιότητας,
μεσούσης της οικονομικής κρίσης.
Υπενθυμίζουν ότι στα συνταξιοδοτικά θέματα οι χρονολογίες κλειδιά είναι το 2012 που εκπνέει ο νόμος Ρέππα (Ν.3029/2002), το 2015 που εκπνέει ο
νόμος Πετραλιά (Ν.3655/2008) σύμφωνα με τον οποίο οι συντάξεις υπολογίζονται με το μέσο όρο των αποδοχών της τελευταίας πενταετίας και
μετά το 2015, όπου πλέον οι στρατιωτικοί οδηγούνται στον αναλογικό τρόπο υπολογισμού της σύνταξης με βάση τον Μ.Ο. όλων των ετών υπηρεσίας.
Τονίζουν ότι η δημοσιοποίηση οποιουδήποτε κειμένου θα πυροδοτήσει μια νέα αθρόα έξοδο προσωπικού με υποβολή παραιτήσεων, εξωθούμενο σε
απομάκρυνση και ένταξή του στην κατηγορία των νέο-μικροσυνταξιούχων, καθόσον θα ανήκουν στην κατηγορία των κάτω των 55 ετών, με περικοπή
πλέον των συντάξεών τους κατά 40%.
Βέβαια όλα αυτά σε προτάσεις τροποποίησης του Ν.3883/2010 που αφορά καθαρά και μόνο την ιεραρχία των στρατιωτικών.
Επίσης, οι επιτελείς, μεταξύ των άλλων, προτείνουν οι στρατιωτικοί πολύτεκνοι γονείς τριών (3) τέκνων και αυτοί που πάσχουν από ανίατα ή
δυσίατα νοσήματα να μετατίθενται όχι μόνο κατόπιν πρότερης σχετικής αναφοράς τους όπως τουλάχιστον θεσπίστηκε με τον παραπάνω νόμο, αλλά
κατά προτεραιότητα. Και βέβαια δικαιολογούν την τροποποίηση αυτή καθόσον, κατά την άποψή τους, τα κοινωνικά κριτήρια έπονται σε
σπουδαιότητα των υπηρεσιακών.
OnAlert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου